- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
De 2-1 in de ArenA was ook Moisander.
YouTube - Ajax Amsterdam - Manchester City ( 3 -1 ) 24-10-2012 Part IV : Goal Moisander
En dus tegen RM:
Oooo, RM. Daar las ik overheen. Had het over MC. 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Onze (terecht) bekritiseerde Siem doet het toch maar weer.
Scoren in de kampioenwedstrijd tegen Twente (2x), de kampioenwedstrijd tegen VVV (1x), dubbele bekerfinale tegen Feyenoord (2/3x?), vaak in de CL. In de Eredivisie tegen Feyenoord en Twente met regelmaat.
In de belangrijkste wedstrijden staat hij er opvallend vaak.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Leuk voor Ajax, maar Man. City is toch echt wel geflikt...
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Een technisch onbenul. Maar wel iemand met veel strijdlust en inderdaad een neusje voor de goal in belangrijke wedstrijden. Toch moet hij eruit als iedereen weer fit is.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Onze (terecht) bekritiseerde Siem doet het toch maar weer.
Scoren in de kampioenwedstrijd tegen Twente (2x), de kampioenwedstrijd tegen VVV (1x), dubbele bekerfinale tegen Feyenoord (2/3x?), vaak in de CL. In de Eredivisie tegen Feyenoord en Twente met regelmaat.
In de belangrijkste wedstrijden staat hij er opvallend vaak.
Het is dan ook een goede speler en ik snap niet goed waarom er zoveel kritiek op die jongen komt.
Hij doet het beter dan z'n broer.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
De Jong's functionele techniek behoort tot één van de beste van de selectie, maargoed die discussie is al vaker gevoerd.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Toch moet hij eruit als iedereen weer fit is.
En wie komt er dan op zijn plek? (is me even ontschoten)
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En wie komt er dan op zijn plek? (is me even ontschoten)
Serero (mits die zich staande weet te houden).
De Jong in de spits kan ook nog altijd zo lang Kolbein eruit is. Of de Jong op 10 en Eriksen in de spits.
Zolang het maar niet rechtshalf is.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Serero vind ik helemaal niks tot nu toe.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Serero vind ik helemaal niks tot nu toe.
Hij ging prima totdat hij geblesseerd raakte (die rode kaart buiten beschouwing gelaten). Zoveel meer met creativiteit en diepgang heb je ze niet in de selectie.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Serero heeft er een goed oogje voor, maar heeft absoluut nog tijd nodig. Die zal hij echter pas voldoende krijgen als er een ander vertrekt. Lijkt me toch dat de Boer óók (meer) gecharmeerd is door het type Siem
Zeker tussen Schöne en Eriksen.
Onderhond
-
- 87648 berichten
- 12949 stemmen
Moet geen leuke avond geweest zijn voor Ajax-fans. Hoe Ajax daar met een punt is weggekomen is mij een raadsel. Vooral die tweede helft was niet aan te zien. Als neutralere toeschouwer wel een leuke partij gezien.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Hakim van Sesamstraat de nieuwe analist bij Sport1.

rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
Moet geen leuke avond geweest zijn voor Ajax-fans
Hoezo? Aan de andere kant, ik baal er wel van dat we gewoon niets hebben gedaan met al die ruimte op de helft van City in het laatste kwartier. Ajax was toch voornamelijk aan de bal in de laatste minuten, alleen die lange peer naar voren waar het discutabele moment uit kwam was nog gevaarlijk voor CIty. Wanneer spelers toch wat scherper zijn speel je dit soort mogelijkheden gewoon uit.
Onderhond
-
- 87648 berichten
- 12949 stemmen
Na de eerste minuten vond ik Ajax gewoon zwak tot slecht. Als je dan de 3-2 nog afgekeurd ziet worden en nog een discutabel strafschopmoment krijgt voorgeschoteld zit je toch niet prettig te kijken lijkt mij.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik moet wel zeggen dat ik het knap vind dat je kunt zien dat Ajax dominant was in de 1e helft.
Wat was het percentage van het balbezit eigenlijk? En op welk deel van het veld was de bal het meest?
52-48 voor City en het aantal kansen lag precies gelijk volgens de officiele stats. Maar je moet wel een heel bijzondere bril hebben wil je vanavond langer dan 5 minuten een dominant Ajax hebben gezien.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Wel enorm vervelend dat RM de voorgaande jaren alles wint in de groepsfase en tegen Dortmund enorm verzaakt met 1 punt uit 2 duels. Als Madrid beide potjes had gewonnen, wat je mag verwachten, dan stond Ajax gewoon 3 punten los van Dortmund
Niets verzaken, Dortmund is gewoon heel erg goed. Die kunnen nog ver gaan komen dit jaar.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het is niet meer het Dortmund uit vorm waar Ajax tegen speelde, Dortmund is een goede dark horse inderdaad. Hele goede ploeg.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Wat werd Mancini gisteren geneukt zeg. Onterecht afgekeurd doelpunt, hoe de lijnrecher dit trouwens heeft kunnen afvlaggen... En dan nog eens de meest overduidelijke penalty aller tijden niet gefloten.. Vaarwel Mancini.
Sterke prestatie van Anderlecht overigens, maar wat een bende achterlijke hypocriete supporters daar zeg. Boeh Witsel... 
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
Een technisch onbenul. Maar wel iemand met veel strijdlust en inderdaad een neusje voor de goal in belangrijke wedstrijden. Toch moet hij eruit als iedereen weer fit is.
Jij snap er echt niks van he 
Als Siem eruit moet dan kan je de rest er ook wel uithalen. Siem de aanvoerder. Degene die zoveel belangrijke goals heeft gemaakt. Degene die idd voorop gaat in de strijd. Maar goed, zet hem maar lekker op de bank hoor. Wel zo prettig voor de tegenstanders van Ajax.
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
Wat ik al eerder zei, Ajax is te groot voor Nederland geworden. Een ploeg met 3 sterren op het shirt kan zich niet meer opladen voor wedstrijdjes tegen Eredivisieclubjes. De godenzonen van de Amsterdamse grootmacht hebben een Europese topper als tegenstander nodig om nog gemotiveerd te raken.
En we hebben een winnaar van het "Troll bericht van het jaar".
Gefeliciteerd Nomak 
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Siem is idd belangrijk. Maar wat Nomak zei, spookte gisteren toch ook echt door mijn koppie.
Daarentegen ben je geen topclub als je niet van mindere clubs kunt winnen.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
Na de eerste minuten vond ik Ajax gewoon zwak tot slecht. Als je dan de 3-2 nog afgekeurd ziet worden en nog een discutabel strafschopmoment krijgt voorgeschoteld zit je toch niet prettig te kijken lijkt mij.
De 3-2 was een twijfelgevalletje, die schande waar mensen over spreken vind ik ook wat overdreven. Is een kwestie van centimeters en het been van Alderweireld kan je niet zien in de herhaling dus echt duidelijk kan je niet zeggen of ie onterecht is afgekeurd. Al neigt het er wel naar. Daarnaast floot de scheids resoluut af, dus echt schijten deed ik hem ook niet nee, aangezien het pas in de herhaling duidelijk werd dat van Rhijn en Balotelli aan elkaars shirt aan het trekken.
Het valt dus wel mee, juist ook omdat juist in die laatste minuten Ajax de bal had. Ik zat dus wel redelijk op mijn stoel. Alleen het eerste kwartiertje na rust was het even billenknijpen.
En juist die 2-2 kwam volledig uit de lucht vallen, merkte al bij mij thuis in de woonkamer dat mensen aan de overwinning begonnen te denken en niet geheel onlogisch natuurlijk.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Aldus de man die niet genoeg had aan zijn ''support your locals'' principe en daarom maar Real Madrid, de grootste en succesvolste club in de wereld (9x de CL gewonnen, jaja. Maar dat zal vast niks te maken hebben gehad bij kos zijn keuze) erbij is gaan supporten
volgens mij ben ik (uiteraard) in de eerste plaats NEC'er lijkt me... nooit anders geweest.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Siem is idd belangrijk. Maar wat Nomak zei, spookte gisteren toch ook echt door mijn koppie.
Daarentegen ben je geen topclub als je niet van mindere clubs kunt winnen.
Klopt!
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
52-48 voor City en het aantal kansen lag precies gelijk volgens de officiele stats. Maar je moet wel een heel bijzondere bril hebben wil je vanavond langer dan 5 minuten een dominant Ajax hebben gezien.
Inderdaad. Maar A&L spreekt al van een dominant Ajax als het ze lukt de bal 5 x achter elkaar naar elkaar te spelen. 
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Eeuwig zonde dat ze de wedstrijd niet uit spelen. Ajax speelde in balbezit gewoon goed en ze kregen ook steeds voldoende ruimte. Maar dan elke keer toch weer iemand die de bal zomaar weer inlevert. Als ze wat meer geduld aan de bal hadden, ook met het uitverdedigen, had er meer ingezeten. Toch gewoon gebrek aan kwaliteit, erg jammer. Maar een punt is natuurlijk ook gewoon een fantastisch resultaat. Ajax houdt de eer van het Nederlands voetbal nog een beetje hoog
Wat speelde Eriksen trouwens slecht in de tweede helft. Speelde in de eerste helft echt heel goed, maar na rust ging alles verkeerd.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Lees ik nou dat Ajax WEER een mooie voorsprong uit handen heeft gegeven?
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Niets verzaken, Dortmund is gewoon heel erg goed. Die kunnen nog ver gaan komen dit jaar.
Dortmund is goed ja, maar geen niveau Real Madrid. Zij hebben gewoon verzaakt in die duels. Dortmund speelt sowieso geen fantastisch seizoen dit jaar.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Inderdaad. Maar A&L spreekt al van een dominant Ajax als het ze lukt de bal 5 x achter elkaar naar elkaar te spelen.
Eerste helft speelde Ajax bij vlagen goed positiespel en was City gewoon de mindere. Dat lees ik in de meeste wedstrijdverslagen ook terug. Na de rust was City veel sterker (en Ajax gewoon slecht) en mag je achteraf met 2-2 wel blij zijn, al had je ook kansen/mogelijkheden op 2-3. Maar City had ze ook.
Ik merk steeds weer dat dit Ajax echt wel goed kan voetballen, maar helaas niet 90 minuten en al helemaal niet meer dan 1 duel achter elkaar. Maar het zit er wel degelijk in. Dat is alleen wat je krijgt als je met een veredelde jeugdploeg aan komt. Alleen Poulsen is 30+. Speelde voor zijn doen gister nog eens vrij aardig ook.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.