- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Opvallend dat ze Europees wel volwassen kunnen spelen en nationaal niet.
Jij weet dit natuurlijk ook wel, maar als jij als Ajacied zoiets gaat roepen dan zeggen ze dat je arrogant bent.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ajax deed het in fases niet slecht in de eerste helft, zeker in die 5 minuten waar ik het over had. Maar dat wordt blijkbaar direct als dominant gezien...
Onzin. Dan heb je gewoon uitstekend positiespel van Ajax niet willen zien. Er werd tot de rust echt keurig gevoetbald. En ja, City was regelmatig dreigend, maar dat is niet vreemd met al die topspitsen. Maar Ajax voetbalde vrij goed. Na de rust was het echt overleven en mag je blij zijn dat City maar 1 goal maakt. Al had Ajax via dat schot van de Jong en via Fischer op het einde nog wel aardige kansen, maar City had ze natuurlijk ook.
Overall had Ajax sowieso geen nederlaag verdiend.
Lekker voor City dit. Met deze miljoenenploeg zo lachwekkend presteren in de CL, 2 jaar op rij zelfs.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vind je het echt vreemd dat je met dit middenveld van City geen normaal voetbal kan spelen?
Het zijn echt 11 egootjes zeg, totaal geen team. Jammer dat Ajax het via Fischer niet afmaakte, dan win je zelfs. Maar overal mag je met 2-2 ook tevreden zijn. Goede eerste helft, matige tweede. Na de 2-2 kraakte Ajax en brak het bijna.
Opvallend dat ze Europees wel volwassen kunnen spelen en nationaal niet.
Dat blijft een groot mysterie. Het verschil tussen nationaal en europees is wel groot. Kan geen ander argument bedenken dan dat het een etalagewedstrijd is.
Middenveld is niet denderend, veel te statisch en is wel aan wat vernieuwing toe. Jem ist wel wat voetballend vermogen maar meer mag je wel van ze verwachten. Poulsen is dan de laatste tijd een enorme zwakke schakel maar ook dan weet City het middenveld niet in handen te krijgen. Al is het ook prima van Ajax, moeten hun prestatie ook niet tekort doen.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
Ajax deed het in fases niet slecht in de eerste helft, zeker in die 5 minuten waar ik het over had. Maar dat wordt blijkbaar direct als dominant gezien...
2-2 is natuurlijk een prachtig resultaat voor Ajax.
Probleem is dat City dat ook niet was, want die doen niet aan samenspel.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dat moment dat ze in de rust lieten zien bewijst jouw tegendeel. Mooie balbezit over alle schijven vh veld in een periode waar city amper aan de bal kwam. Toch wel weer heerlijk dit
Dat zijn die 5 minuten, apekop. 
Dat had ik overigens al in de 1e helft gezien. 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Wel enorm vervelend dat RM de voorgaande jaren alles wint in de groepsfase en tegen Dortmund enorm verzaakt met 1 punt uit 2 duels. Als Madrid beide potjes had gewonnen, wat je mag verwachten, dan stond Ajax gewoon 3 punten los van Dortmund 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Onzin. Dan heb je gewoon uitstekend positiespel van Ajax niet willen zien. Er werd tot de rust echt keurig gevoetbald. En ja, City was regelmatig dreigend, maar dat is niet vreemd met al die topspitsen. Maar Ajax voetbalde vrij goed. Na de rust was het echt overleven en mag je blij zijn dat City maar 1 goal maakt. Al had Ajax via dat schot van de Jong en via Fischer op het einde nog wel aardige kansen, maar City had ze natuurlijk ook.
Eerste helft was overall aardig gelijkopgaand, want al een prima prestatie van Ajax is.
Goed voetbal heb ik vanavond niet gezien. Maar dat zie ik sowieso zelden van Engelse ploegen.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ook leuk voor de CL toto, ik was 1 van de weinigen die niet City liet winnen 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Jij weet dit natuurlijk ook wel, maar als jij als Ajacied zoiets gaat roepen dan zeggen ze dat je arrogant bent.
Nee, dan zouden we zeggen dat degene niet helemaal goed bij zijn aardappel is. 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Onze support your locals aanhanger kos zal wel blij zijn dat zijn club Real Madrid nog vlak voor tijd gelijk maakte 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Wat is er mis om nog een club in het buitenland erbij te hebben, naast je lokale club?
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Wat is er mis om nog een club in het buitenland erbij te hebben, naast je lokale club?
Niks hoor, maar dan moet hij ook niet over anderen klagen die een club wat verder van huis supporten als je zelf de grootste club ter wereld er even bij neemt.
Ik vraag me trouwens af hoe je hart voor 2 clubs kan kloppen.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Wat zullen die lui uit Zagreb bakken met geld al hebben verdiend zeg in de CL. Want zo slecht spelen krijg je niet voor elkaar zonder omkoping.
0 punten
0 doelpunten
10 tegendoelpunten
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Niks hoor, maar dan moet hij ook niet over anderen klagen die een club wat verder van huis supporten als je zelf de grootste club ter wereld er even bij neemt.
Maar een club in het buitenland is toch wel iets anders. Al kan ik best begrijpen dat je een andere club dan je lokale club steunt. Niks mis mee.
Ik vraag me trouwens af hoe je hart voor 2 clubs kan kloppen.
Zelf kan mijn hart dat ook niet. Hoewel, Oranje dan.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Maar een club in het buitenland is toch wel iets anders. Al kan ik best begrijpen dat je een andere club dan je lokale club steunt. Niks mis mee.
Zelf kan mijn hart dat ook niet. Hoewel, Oranje dan.
Ik vind het heerlijk hypocriet wat hij doet
Al zag hij vast met een opmerking komen waardoor dit vast weer onzin is.
Oranje zie ik trouwens niet als een club
Ik snap ook niet dat je kan juichen voor een andere ploeg dan die van je vaderland bij het landenvoetbal 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Nou komend kalenderjaar geen opmerking meer over arbitrage aub.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Nou komend kalenderjaar geen opmerking meer over arbitrage aub.
Want?
We geven hier allemaal toe dat de goal onterecht afgekeurd was en dat de pingel gegeven had kunnen worden.
Na Feyenoord-Ajax konden de niet-Ajacieden dit niet toegeven.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik vind het heerlijk hypocriet wat hij doet
Al zag hij vast met een opmerking komen waardoor dit vast weer onzin is.
Oranje zie ik trouwens niet als een club
Ik snap ook niet dat je kan juichen voor een andere ploeg dan die van je vaderland bij het landenvoetbal
Maar het zijn wel 2 teams waar mijn voetbalhart voor leeft. Verder heb ik enkel sympathie voor bepaalde ploegen.
Dat laatste is inderdaad onbegrijpelijk. Wat zouden ze in de oorlog doen/gedaan hebben? 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Na Feyenoord-Ajax konden de niet-Ajacieden dit niet toegeven.
Immers had rood kunnen krijgen voor zijn onhandige "tackle". Voor de rest was er weinig aan de hand. Al wil ik die discussie niet weer beginnen. 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Haha nee, laten we in godsnaam de Klassieker effe vergeten 
Wel grappig trouwens, met deze matige voorhoede 5x scoren tegen City in 2 duels 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ajax is dus vrij goed in dode spelmomenten (3x).
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ajax is dus vrij goed in dode spelmomenten (3x).
4x zelfs. De goal van Moisander tegen RM kwam ook uit een corner.
4 cornergoals is wel erg veel ja 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Helaas gemist maar zo te lezen mag ik weer trots zijn op m'n clubje. Nu resultaat halen tegen Dortmund thuis; met een gelijkspel zou ik al tevreden zijn (mits Real City afmaakt). EL halen in deze poul met (wat geluk) 7 punten is gewoon een superprestatie.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Wel extreem zuur dat je uit bij Dortmund nog de 1-0 tegen kreeg in de 88e minuut. Dat gaat het verschil helaas maken in deze groep.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wel extreem zuur dat je uit bij Dortmund nog de 1-0 tegen kreeg in de 88e minuut. Dat gaat het verschil helaas maken in deze groep.
Kun je wegstrepen tegen een (zo te lezen) onterecht afgekeurde 3-2 vanavond. Anders was het sowieso al een heel ander verhaal geweest in deze poul. Toch ben ik bang dat City ons nog voorbij gaat; zelfs al zou Ajax een resultaat halen in Amsterdam tegen de Duitsers; het hoeft niet genoeg te zijn als City thuis punten pakt tegen Madrid.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
4x zelfs. De goal van Moisander tegen RM kwam ook uit een corner.
4 cornergoals is wel erg veel ja
Die van Moisander had ik al geteld. Die andere in de ArenA kan ik me niet meer voor de geest halen.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Die van Moisander had ik al geteld. Die andere in de ArenA kan ik me niet meer voor de geest halen.
De 2-1 in de ArenA was ook Moisander.
YouTube - Ajax Amsterdam - Manchester City ( 3 -1 ) 24-10-2012 Part IV : Goal Moisander
En dus tegen RM:
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Onzin. Dan heb je gewoon uitstekend positiespel van Ajax niet willen zien.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Onze (terecht) bekritiseerde Siem doet het toch maar weer.
Scoren in de kampioenwedstrijd tegen Twente (2x), de kampioenwedstrijd tegen VVV (1x), dubbele bekerfinale tegen Feyenoord (2/3x?), vaak in de CL. In de Eredivisie tegen Feyenoord en Twente met regelmaat.
In de belangrijkste wedstrijden staat hij er opvallend vaak.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.