• 16.352 nieuwsartikelen
  • 180.000 films
  • 12.390 series
  • 34.319 seizoenen
  • 651.453 acteurs
  • 199.657 gebruikers
  • 9.417.616 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4111 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ze dachten er ook veel te gemakzuchtig over. Dit seizoen ontbreekt wil en honger, maar dat was vorig seizoen niet het geval.

Boekten ze vorig jaar ook zulke grote Europese successen? In een niet-voetballende, kick & rush competitie kom je er nog mee weg. Europees niet

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik heb het over vertoont spel, niet over behaalde punten.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3798 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ze dachten er ook veel te gemakzuchtig over. Dit seizoen ontbreekt wil en honger, maar dat was vorig seizoen niet het geval.

Klopt inderdaad. Heb vorig seizoen bijna elke wedstrijd van City gekeken. Toen was er nog die wil om te winnen, dit seizoen is het dramatisch en winnen ze wedstrijden nipt omdat ze bijna altijd op achterstand komen door een lakse houding.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

otherfool schreef:

Geflikt of niet, Man City moet zich schamen natuurlijk. Eén puntje in 2 wedstrijden tegen de nummer 5 van de MML. Bovendien kreeg City tegen Dortmund in de laatste minuut nog een punt cadeau, dus wegstrepen maar. Vooraf had ik een nulletje of 4 a 5 verwacht, dus een prima resultaatje van de hoofdstedelijke voetbaltrots. Kan Ajax toch nog zomaar 3e worden.

Of Ajax 3de wordt valt nog af te wachten. De match thuis tegen Dortmund zal alles of niets worden. Die Duitsers zijn dodelijk in de tegenaanval.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Mancini is ook gewoon een kneus. Had je ieder geval waardig gedragen gisteravond. Als je met die miljoenenploeg 1 punt tegen Ajax pakt in 2 duels en ook 5 goals tegen krijgt waarvan 3 uit een corner dan moet je eens bij jezelf nagaan of je niet vreselijk hebt gefaald als coach en club. Beetje zwak dan alles op die laatste minuten te leggen.

Hoorde iemand de Boer gister over de vermeende rode kaarten die City had kunnen krijgen met hele vieze overtredingen? Nee toch.

Heeft 'ie naar mijn mening ook gedaan. Emotie hoort nu ook bij het voetbal, Mancini zag één overduidelijke goal onterecht afgefloten worden + een overduidelijke penalty niet gegeven worden. Dat hij kwaad wordt is terecht, dat moet ook als zo'n belangrijke wedstrijd op zo'n manier wordt verkracht door de scheidsrechter. Jullie zeiken nog steeds over dat gedoe met Zagreb en Lyon, waar is jullie waardigheid dan?

Tuurlijk hoorde je de Boer daarover niets zeggen, had daar ook geen reden voor. Als Ajax daarentegen verloren zou hebben zou hij het over niets anders hebben.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Sowieso liepen die spelers er verveeld en sloom bij.

Op 60% dus.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ik vond Poulsen overigens geweldig spelen. Was verdedigend nuttig en eindelijk was hij niet zo lang aan de bal en passte hij eens naar voren. Soms ging hij zelfs diep. Hij heeft gister laten zien dat hij het wel kan, hopen dat hij deze lijn doortrekt.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ik wil die beroemde van Gaal quote niet aanhalen hoor maar hier vraag ik toch niet om. Dat zijn typische correcte boetekleed uitspraken. Zegt geen ene reet natuurlijk.

Boetekleed of niet, een blinde kon nog zien dat City zich niet goed had voorbereid. Dat hij daarna 'typisch correcte boetekleed uitspraken' de wereld instuurt hoeft geen bevestiging te zijn dat het niet zo was.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Ja hoor, we hebben iemand gevonden die nog dommer is dan hooligan Wesley.

Helpt in de laatste minuut, bij 0-0, eigenhandig de laatste aanval van Kiev om zeep.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Zegt de voorzitter van de Martin Jol fanclub

Jol wist er ieder geval een team van te maken, spelers beter te maken en had ondanks dat hij versterkingen wilde halen nauwelijks geld uit te geven. Daardoor kwamen er buiten El Hamdaoui vooral transfervrije spelers. Ooijer, Atouba, Tainio, Mido enzo. Dat het geen succes werd met de meeste van hen klopt, maar om hem te vergelijken met Mancini...

Hij liet ook Eriksen doorbreken, ik heb Mancini nog geen jeugdspeler bij City door laten zien breken.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Stu-Pot schreef:

Tuurlijk hoorde je de Boer daarover niets zeggen, had daar ook geen reden voor. Als Ajax daarentegen verloren zou hebben zou hij het over niets anders hebben.

Valt reuze mee, de Boer hoor je vrij weinig over randzaken. Ook niet na Heracles uit (zuivere 2-4 afgekeurd) of Feyenoord (de schuld legde hij vooral bij Ajax zelf).

Mancini mag best klagen hoor, maar om de scheids bijna omver te lopen en daarna bij de persconferentie nog door te gaan is vrij zielig als je coach bent van praktisch de rijkste club ter wereld die 1 puntje tegen een ploeg uit Nederland pakte in 2 wedstrijden.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3617 stemmen

Wat een fantastische sfeeractie bij Celtic

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Orkaan van lawaai daar in het stadion zeg. Jammer dat het Schotse voetbal zo is afgezakt.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Wereldgoal Torres

Keepertje, keepertje!

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4111 stemmen

$pecial schreef:

Orkaan van lawaai daar in het stadion zeg. Jammer dat het Schotse voetbal zo is afgezakt.

Jammer, want qua sfeer is Celtic toch onevenaarbaar in de hoogste Britse(!) competities.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

C'mon the Hoops!

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Celtic

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4111 stemmen

Barcelona ook zonder mannetjes bij de palen. Vraag me toch af wat die coaches allemaal denken

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

rep_robert schreef:

Barcelona ook zonder mannetjes bij de palen. Vraag me toch af wat die coaches allemaal denken

Zeker als je mannetjes van 1,65 mannen van 1,90 laat dekken.

Edit:

Bayern gaat ook lekker, 4-0 na 28 minuten.

Edit 2:

En 5-0, na 32 min

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

25 is plots oud? Die jongens kan je toch geen ervaren krachten noemen?

25 is niet oud, maar het is ook geen jeugd meer, zoals jij het bestempelde. Of wilde je spelers als Messi en Ozil ook nog veredelde jeugd noemen?

Ajax mist routine en sturing. Vorig jaar had je oa nog Ooijer, Vertonghen, Janssen en Anita, die ondanks zijn leeftijd Ajax stuurde. Nu hebben we alleen de nieuwe Moisander en de onnatuurlijke leider Siem.

Ze hebben wel wat ingeleverd, maar Ooijer speelde niet veel en Janssen ook lang niet altijd. Daarbij hebben alle andere spelers er ook weer een jaartje routine bij.

Ajax had gisteren geluk dat City niet naar zijn mogelijkheden speelde, maar het was wel veelzeggend dat ze bijna altijd gevaarlijk waren als ze aan het aanvallen waren. Dat kon je van Ajax nou niet echt zeggen. Positiespel is leuk, maar hebben we gisteren eigenlijk 1 fatsoenlijke aanval gezien van Ajax?

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Triest trouwens dat de NOS voortdurend Barcelona uitzendt en niet bv. Chelsea - Shakthar. Zal wel een commerciële keuze zijn, maar toch wel jammer voor de echte voetballiefhebbers.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Schitterende goal van Oscar, lob van 40m over de keeper heen die weg was omdat hij de bal moest wegkoppen.

Shakhtar is trouwens echt goed.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

Ben ook opnieuw voor Chelsea-Shakhtar gegaan. Twee zeer goed voetballende ploegen (net als 2 weken geleden). Had even goed Shakhtar kunnen zijn die voorstonden.

Vond de eerste goal van Chelsea trouwens eerder fout van de verdediger dan van de keeper. Slechte terugspeelbal.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Hij was vrij kort maar een beetje keeper kapt de instormende Torres dan gewoon uit of trapt de bal naar de zijkant.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

25 is niet oud, maar het is ook geen jeugd meer, zoals jij het bestempelde. Of wilde je spelers als Messi en Ozil ook nog veredelde jeugd noemen?

(quote)

Ze hebben wel wat ingeleverd, maar Ooijer speelde niet veel en Janssen ook lang niet altijd. Daarbij hebben alle andere spelers er ook weer een jaartje routine bij.

Ajax had gisteren geluk dat City niet naar zijn mogelijkheden speelde, maar het was wel veelzeggend dat ze bijna altijd gevaarlijk waren als ze aan het aanvallen waren. Dat kon je van Ajax nou niet echt zeggen. Positiespel is leuk, maar hebben we gisteren eigenlijk 1 fatsoenlijke aanval gezien van Ajax?

Nouja, ik vind het gemiddelde van de leeftijd toch erg laag liggen. Kijk ook naar onze reservebank waarbij Fischer een invalbeurt krijgt. Allemaal jonkies.

Ooijer speelde weinig, maar was wel een leider binnen de selectie. En Janssen heeft denk ik 90, 95% gespeeld dus geen idee waarom je zegt van niet.

Dat Ajax mazzel had vind ik wat flauw. Ajax heeft 2x heel goed tegenstand aan de kampioen van Engeland geboden. 1x een misstap kan, maar City begaat er 2 tegen ons.

En gister waren er best wel kansen hoor, zeker na de rust nog. Schot van Eriksen bijvoorbeeld. En later had Fischer de bal ook 2x voor het afleggen in de slotfase. De rest weet ik even niet meer. Uiteindelijk levert goed positiespel op den duur wel weer kansen op. City kon er wat van leren, qua positiespel. Alleen is Ajax nooit goed tegen powervoetbal, dus in de 2e helft hadden we het zwaar. Deed Feyenoord ook recent, die gingen na de rust flink beuken en pompen en dan breekt Ajax vaak.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

herman78 schreef:

Triest trouwens dat de NOS voortdurend Barcelona uitzendt en niet bv. Chelsea - Shakthar. Zal wel een commerciële keuze zijn, maar toch wel jammer voor de echte voetballiefhebbers.

Inderdaad jammer. Ik dacht dat het weer saai zou worden, zie ik net een 1-0 ruststand voor Celtic

Ik had ook graag Chelsea-SD willen zien.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

depri83 schreef:

Hij was vrij kort maar een beetje keeper kapt de instormende Torres dan gewoon uit of trapt de bal naar de zijkant.

Mja, een goed meevoetballende keeper wel. Vond de terugspeelbal op zich eigenlijk een verkeerde keuze. Torres stond wel erg dicht. Dat kenmerkt Shakhtar wel. Altijd blijven voetballen en zelden de bal eens gewoon wegtrappen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Haha het licht is letterlijk uitgegegaan voor Man Utd bij Braga. Wedstrijd tijdelijk dus stilgelegd

Braga stond 1-0 voor, dus het licht ging al 2x vanavond voor Man Utd uit

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Inderdaad jammer. Ik dacht dat het weer saai zou worden, zie ik net een 1-0 ruststand voor Celtic

Ik had ook graag Chelsea-SD willen zien.

Barca is erg matig. Ze missen Busquets en het centrale duo wel heel erg volgens mij. De glans lijkt er een beetje vanaf.

Wordt Chelsea - SD nog wel ergens anders uitgezonden of kijken de anderen die via een stream?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.