• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.111 films
  • 12.394 series
  • 34.331 seizoenen
  • 651.575 acteurs
  • 199.682 gebruikers
  • 9.419.618 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Montorsi schreef:

Ik vind Leerdam te weinig toevoegen. Wordt wel gezegd dat ie veel gaten dichtloopt, en dat zal ook wel kloppen, maar ik denk dat je met iemand als Vilhena veel meer voetballend vermogen op het middenveld hebt. Immers was inderdaad weer erg slecht, maar hij staat er wel altijd, op de een of andere manier llijkt het dat z'n tegenstander hem altijd laat lopen, dat kan geen toeval zijn.

Leerdam voegt alleen verdedigend wat toe, maar ik vind hem nog steeds tekort komen. Had wel een aantal sterkre onderscheppingen in de eerste helft, waardoor Feyenoord er dreigend uitkwam. Maar voetballend is het niet veel.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Heracles-Heerenveen 6-3

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Prachtig om te lezen dat de scheidsrechter het weer gedaan heeft.

Och och, wat is het toch jammer dat Verhoek en Pelle die 100% kansen niet hebben benut. Vooral Pelle die 2 x scoort in de laatste minuten was über heerlijk geweest.

En dan wéér het verhaal over bepaalde figuren, die niet in het stadion horen, Waar is het nieuws? En er dan voor de grap 75% bijhalen. Als je je niet kunt distantiëren van zulke figuren dan is er pas iets mis. Gelukkig zit ik in een vak waar amper een scheldwoord valt.

Het gaat er gewoon om dat er gezegd wordt dat iedereen idioot is in de Kuip, en dat mensen dat dan ook echt geloven. Ook daar moet je je van distantieren. Ik weet ook wel dat er mongolen in de Kuip zitten, maar waar niet.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Had kunnen leven met dit gelijkspel als Twente en PSV braaf punten hadden verloren. Maar nee hoor; met baggervoetbal en hulp van het Nederlandse scheitrechterskorps toch de volle mep.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Hoe je een uitwedstrijd toch weer zo kan spelen? Onbegrijpelijk.

Zwolle dat ook weinig kon maar wel gewoon een penalty moest hebben in de eerste helft (amateuristisch uitverdedigen van Willems). Amper kansen bij elkaar gevoetbald en een treffer van Derijck die een aanzet geeft tot 10 minuten voetbal waarin je daadwerkelijk ook nog voor komt. Na die 10 minuten zakt het weer in en vervalt het weer in een slordigheid en slapheid die een 2-2 nog tot terecht zou maken.

Hoe Lens hier trouwens zonder kaart van het veld af liep is beyond me. Edje Janssen, hoewel dat bijna godsonmogelijk was gezien het spel van PSV, de slechtste man op het veld.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Twente +7, PSV +6, Vitesse als ze winnen +6 punten. Nu gelijk staan met Feyenoord en Utrecht.

Wat een blamerend seizoen tot nu toe.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Nomak schreef:

Zelfs die Clasie lijkt wel een hooligan, bekijk die kop eens. Als je me zou vertellen dat die normaliter in de tribune zit om zijn eigen spelers te bekogelen met voorwerpen dan zou ik je meteen geloven.

Hoe noemen ze dat ook alweer? Vooroordelen of lomp beoordelen op het uiterlijk? Of komt het doordat hij met passie voetbalt en z'n haar kort heeft?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Het gaat er gewoon om dat er gezegd wordt dat iedereen idioot is in de Kuip, en dat mensen dat dan ook echt geloven. Ook daar moet je je van distantieren. Ik weet ook wel dat er mongolen in de Kuip zitten, maar waar niet.

Begrijp ik. Ik kan ook niet tegen die randdebielen, maar je kunt ze pas weigeren als ze daadwerkelijk iets doen waarop je ze kunt pakken. Dus ze zitten er nu eenmaal. Feyenoord is een volksclub, dus er zullen er vast en zeker meer in de Kuip zitten dan pakweg bij Heerenveen. Die debielen zoeken "het" juist op, vandaar dat ze telkens in het beeld verschijnen. Gelukkig weten wij wel beter.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Twente +7, PSV +6, Vitesse als ze winnen +6 punten. Nu gelijk staan met Feyenoord en Utrecht.

We hebben nog 24 potjes te gaan. Liever nu de achtervolging inzetten met 7 punten achterstand dan over een maand wanneer we nog 18 potjes te gaan hebben en weer 12 moeten goedmaken. Tevens denk ik dat er toch langzaam een stijgende lijn komt te zitten in het (positie)spel van Ajax, het is alleen het mentale aspect waar het aan schort ( waar is een Suarez/Jantje/Theo wanneer je ze nodig hebt). Ik had gehoopt dat Poulsen dit kon, maar dat valt vies tegen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het is inderdaad zeer, zeer matig. Als ik Poulsen zo zie voetballen moet ik je nog wel even met terugwerkende kracht gelijk geven over Anita. Die hadden we nu erg goed kunnen gebruiken.

Desondanks: Als de arbritrage had gedaan wat het had moeten doen had je er gewoon bij gestaan. Dan heb ik het nog niet eens over de grote kansen die we hebben gemist op zeer cruciale momenten in alle wedstrijden die we hebben gelijkgespeeld.

Eigenlijk spelen alleen Vermeer en Blind een beetje op het niveau wat je mag verwachten. De rest is allemaal vreselijk wisselvallig.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Hoe noemen ze dat ook alweer? Vooroordelen of lomp beoordelen op het uiterlijk? Of komt het doordat hij met passie voetbalt en z'n haar kort heeft?

Misschien werkt het ook mee dat Clasie zich als een tokkie gedraagt op het veld.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Vol passie, heet dat. Als jullie er daar eentje van hadden, hadden jullie misschien wat duels gewonnen op het middenveld.

Overigens keur ik (bewuste) elleboogstoten af natuurlijk, maar dat wil ik nog terugzien op tv.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

wavanbuuren schreef:

Dan heb ik het nog niet eens over de grote kansen die we hebben gemist op zeer cruciale momenten in alle wedstrijden die we hebben gelijkgespeeld.

Op vandaag na dan.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3798 stemmen

depri83 schreef:

Hoe je een uitwedstrijd toch weer zo kan spelen? Onbegrijpelijk.

Zwolle dat ook weinig kon maar wel gewoon een penalty moest hebben in de eerste helft (amateuristisch uitverdedigen van Willems). Amper kansen bij elkaar gevoetbald en een treffer van Derijck die een aanzet geeft tot 10 minuten voetbal waarin je daadwerkelijk ook nog voor komt. Na die 10 minuten zakt het weer in en vervalt het weer in een slordigheid en slapheid die een 2-2 nog tot terecht zou maken.

Hoe Lens hier trouwens zonder kaart van het veld af liep is beyond me. Edje Janssen, hoewel dat bijna godsonmogelijk was gezien het spel van PSV, de slechtste man op het veld.

Het was weer eens om te janken. Ik kan dat niet begrijpen, je weet dat Feyenoord - Ajax in een gelijkspel is geeindigd en dan speel je weer zonder inzet, strijd en weer de hele tijd van die slappe, te korte ballen...

Willems die bij dat penalty-moment weer eens aan 't showen was en weer balverlies leed. Wijnaldum die we beter weer naar Feyenoord kunnen sturen.

Onbegrijpelijk ook dat Advocaat start met Lens op rechtsbuiten en Locadia in de spits, dat is gewoon vragen om problemen aangezien Lens op de flank gewoon helemaal niets presteert. Dat was vandaag ook weer eens duidelijk te zien. Hij moet gewoon blijven vasthouden aan Lens in de spits en Narsingh op rechts. Verder zie ik Depay graag veel en veel eerder in het veld.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ha, Man Utd al op 0-1 binnen enkele minuten.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Op vandaag na dan.

Daar heb je gelijk in Rico. Qua veldspel verdiende Feyenoord het punt wel. Neemt niet weg dat ik als ajacied moeite heb te accepteren de manier waarop. Het blijft triest dat er in Nederland gewoon niet een fatsoenlijke scheidsrechter rond loopt.

In de periode een kwartier na rust had Ajax overigens wel een paar keer de kans om een man meer situatie uit te spelen in de counter, maar dan was de eindpass steeds niet goed.

In de andere westrijden werden steevast kansen alleen op de keeper gemist en had Ajax die wedstrijden ondanks het dramatische spel gewoon moeten winnen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Zou kunnen. Zo had Feyenoord er ook een paar. Pelle die hard en laag had moeten inspelen op Immers, die vlak voor de goal stond (1e helft). Maar goed, die had 'm toch weer de 2e ring ingeknald. Wat een hopeloze voetballer eigenlijk.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Misschien werkt het ook mee dat Clasie zich als een tokkie gedraagt op het veld.

De tokkies komen uit Amsterdam.....

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Noord zien wij niet als Amsterdam hoor

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Twee weekenden achter elkaar speel je waardeloos voetbal maar toch loop je nog punten in/uit op de concurrentie.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Vitesse in de slotminuten nog achtergekomen haha. Mooi.

Wel sneu en bizar, is Ajax de enige ploeg zonder nederlaag maar staan we ergens 5e met een dikke achterstand

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Zo bizar is dat niet hoor. Komt omdat jullie veel gelijkspelen!

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Zo bizar is dat niet hoor. Komt omdat jullie veel gelijkspelen!

Gelukkig vermeld je de reden even, ik had het namelijk niet geweten. Dacht even dat teletekst steeds niet alle punten erbij zette.

We worden net het Juventus van vorig seizoen. Die hadden iets van 15x gelijkspel ofzo.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Chelsea met 9 man verder

Ivanovich direct rood en Torres zijn 2e geel voor een schwalbe

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Gelukkig vermeld je de reden even, ik had het namelijk niet geweten. Dacht even dat teletekst steeds niet alle punten erbij zette.

We worden net het Juventus van vorig seizoen. Die hadden iets van 15x gelijkspel ofzo.

Ik denk ik help je even.

Bizarre wedstrijd in London.

Rood Ivanovic, na (volgens mij) een duik van Young. Rood Torres, 2e geel voor een schwalbe die geen schwalbe was.

Nog 2-2 met 9 tegen 11.

Edit: En 2-3 via een buitenspelgoal. Chelsea heeft reden tot klagen, meerdere!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Macmanus schreef:

Noord zien wij niet als Amsterdam hoor

Kwamen uit west.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

En nu 2-3 uit buitenspelpositie. Wat hebben we allemaal al meegemaakt dit weekend op arbirair gebied

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Vol passie, heet dat. Als jullie er daar eentje van hadden, hadden jullie misschien wat duels gewonnen op het middenveld.

Overigens keur ik (bewuste) elleboogstoten af natuurlijk, maar dat wil ik nog terugzien op tv.

Passie is wat anders dan rode kaart momenten natuurlijk. Feyenoord liep gefrustreerd rond na doe 2-1 en hadden gewoon met 9 man moeten eindigen. Denk dat Ajax het te rustig opnam, want er was geen drang naar voren. Erg jammer. Daardoor kon Feyenoord zich weer herpakken, weliswaar ook niks gecreëerd, maar toch.

De blessuretijd duurde overigens wel ruim vier minuten hoor. Weet niet wat voor timer je hebt

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

AZ, lekker hoor! Eerste helft hadden we al uit moeten lopen naar 0-2 of 0-3. Vitesse een stuk beter in de tweede helft en dan zie je als AZ supporter de bui alweer hangen... en dan opeens nog scoren. Eerste verlies van Vitesse ook dit seizoen zie ik.

Graziano

Zijn er inmiddels al mensen die van hun mening veranderd zijn over deze jongen? Prima aanspeelpunt en pakt zijn goaltjes ook mee.

Moisander pakt weer eens een rode kaart, maar waarschijnlijk heeft hij er van geleerd en zal hij het nooit meer doen.

The Oceanic Six schreef:

Prachtige goal hoor maar de arbitrage heeft deze wedstrijd verziekt. Bedankt maar weer voor het zoveelste seizoen achter elkaar.

Heb je dit nu al verschillende malen zien berichten, maar oh oh als ik wat zeg over dat AZ altijd genaaid wordt in de Arena... dan zijn de rapen gaar.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

rep_robert schreef:

Passie is wat anders dan rode kaart momenten natuurlijk. Feyenoord liep gefrustreerd rond na doe 2-1 en hadden gewoon met 9 man moeten eindigen.

Ik moet het nog terugzien om het goed te kunnen beoordelen. Voor de rest speelde Clasie met de juiste instelling en veroverde veel ballen. Er was overigens weinig reden tot frustratie. Alleen bij Immers misschien - die raakte geen bal.

Daardoor kon Feyenoord zich weer herpakken, weliswaar ook niks gecreëerd, maar toch.

Hebben we het nu over Feyenoord of Ajax?

De blessuretijd duurde overigens wel ruim vier minuten hoor. Weet niet wat voor timer je hebt

Waarvan Sulejmani het spel 2 minuten stil liet liggen (letterlijk).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.