- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Allemaal leuk en aardig dat alle ajacieden nu gaan zitten jammeren om rode kaarten maar als je eigen clubje nou eens normaal had geprobeerd te voetballen in plaats van het profiteren van één kansje en je vervolgens weer inbunkeren op eigen helft had je misschien zelf wel voor een goed resultaat kunnen zorgen en niet eens hulp van de scheidsrechter nodig gehad.
Dat ze hier zovaak op terug moeten vallen zegt toch al genoeg. Moet je ook niet willen, maar dat is een andere discussie.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Voor alle mensen die er gelijk op klappen: ik bedoel dus dat Ajax een punt verdient vanwege de voor hun nadelige arbitrage maar veel plezier met de calimero uithangen verder.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ga toch weg man, als een Ajacied een elleboogje zou geven of zou natrappen dan zat je te janken dat hij rood moest krijgen. Doe die Feyenoord-bril eens af man, anders reageer ik niet meer op die nutteloze berichten. Als je gaat ontkennen dat Immers en Clasie rood moesten hebben houdt het gewoon op. En Clasie heeft niet 1x een zware overtreding begaan, maar 4x.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Allemaal leuk en aardig dat alle ajacieden nu gaan zitten jammeren om rode kaarten maar als je eigen clubje nou eens normaal had geprobeerd te voetballen in plaats van het profiteren van één kansje en je vervolgens weer inbunkeren op eigen helft had je misschien zelf wel voor een goed resultaat kunnen zorgen en niet eens hulp van de scheidsrechter nodig gehad.
En dus mag de scheidsrechter 2 rode kaarten van Feyenoord niet geven en een volstrekt belachelijke rode kaart voor Ajax wel geven 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Iemand doormidden trappen die de bal wegkopt en iemand een stoot in het gezicht geven mag je afdoen met een waarschuwing en iemand die een perfectr tackle op de bal maakt en daarna 20 minuten voor het einde zijn tweede hele lichte overtreding maakt verdiend rood?

The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Voor alle mensen die er gelijk op klappen: ik bedoel dus dat Ajax een punt verdient vanwege de voor hun nadelige arbitrage maar veel plezier met de calimero uithangen verder.
Dan verdien je geen punt. Dan verdient de tegenstander een punt als de arbitrage in hun voordeel werkt.
Wel weer de 2e pot op rij. Vorige week moest Bruns rood krijgen, die maakte daarna 2-3 en toen scoorde Babel en werd dat onterecht afgefloten.
Kost je gewoon 4 punten in 8 dagen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ga toch weg man, als een Ajacied een elleboogje zou geven of zou natrappen dan zat je te janken dat hij rood moest krijgen. Doe die Feyenoord-bril eens af man, anders reageer ik niet meer op die nutteloze berichten. Als je gaat ontkennen dat Immers en Clasie rood moesten hebben houdt het gewoon op. En Clasie heeft niet 1x een zware overtreding begaan, maar 4x.
Nee, als er iets op aan te merken valt hou ik vooral de selectie verantwoordelijk. Tuurlijk maakt de arbitrage fouten maar dan heb je zonder videohulpmiddelen. Allang een feit wat ik heb omarmd. Janken is niet de Rotterdam manier, in Amsterdam schijnt dat iets anders te zijn maar daar heb ik als Feyenoorder niets mee te maken.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Er heeft maar 1 club normaal gevoetbald en dat was Ajax. Dat lange ballen naar voren poffen van de thuisclub kan je moeilijk voetbal spelen noemen.
Jullie zouden in Schotland mee moeten gaan doen.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
En dus mag de scheidsrechter 2 rode kaarten van Feyenoord niet geven en een volstrekt belachelijke rode kaart voor Ajax wel geven
Kijk nou toch gewoon eens naar het spel van Ajax voor al het gezeik met die kaarten begon. Dat was bij vlagen namelijk niet om aan te zien. Ajax speelde alsof het het allemaal wel best vond terwijl Feyenoord met hart en vuur speelde. Ze veroverden elke bal, wonnen elk luchtduel en kregen de betere kansen die Immers dan jammer genoeg weer vaak miste.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Iemand doormidden trappen die de bal wegkopt en iemand een stoot in het gezicht geven mag je afdoen met een waarschuwing en iemand die een perfectr tackle op de bal maakt en daarna 20 minuten voor het einde zijn tweede hele lichte overtreding maakt verdiend rood?
Heb niets gezegd over de eerste gele kaart maar om de tweede geel kan je niet heen, aangezien BMI er ook voor bestraft is. Consequent zijn is toch wel de core business van een arbiter.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Nee, als er iets op aan te merken valt hou ik vooral de selectie verantwoordelijk. Tuurlijk maakt de arbitrage fouten maar dan heb je zonder videohulpmiddelen. Allang een feit wat ik heb omarmd. Janken is niet de Rotterdam manier, in Amsterdam schijnt dat iets anders te zijn maar daar heb ik als Feyenoorder niets mee te maken.
Fouten? Nijhuis die durft gewoon geen rood te geven. Tuurlijk ziet hij dat soort overtredingen wel, dat is juist het erge hij beoordeelt ze dan en geeft gewoon geen rood. Hoe kan je zoiets in hemelsnaam niet zien? Zelfs mijn zusje van 7 zag dat dat rood was.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Kijk nou toch gewoon eens naar het spel van Ajax voor al het gezeik met die kaarten begon. Dat was bij vlagen namelijk niet om aan te zien. Ajax speelde alsof het het allemaal wel best vond terwijl Feyenoord met hart en vuur speelde. Ze veroverden elke bal, wonnen elk luchtduel en kregen de betere kansen die Immers dan jammer genoeg weer vaak miste.
Ajax was beide helften op het begin beter, daarna was Feyenoord beter. Best wel evenwichtig dus. En ja, aan het eind kan je ook niet veel meer dan verdedigen, omdat je met 10 man staat. Als je dan gaat aanvallen was het gewoon 3-2 geworden.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Rosales ontsnapt aan rood, Twente mag verder met 11.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik vraag me af waarop dat gebaseerd is. Nijhuis heeft al vaker i nde Kuip ons rood gegeven. Of was Nijhuis bang voor de uitbarsting van de Ajax supporters? O wacht..
Dat je zusje van 7 zag dat dat rood was, staaft maar weer de stelling dta vrouwen niks van voetbal snappen
.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
2e kaart voor Moisander kan je geven, maar de scheids had ook wel even mogen bedenken dat zijn 1e onzin was.
En dan hou je nog Immers (rood) en Clasie (kreeg voor die aso beuk geen geel, pakte na de rust wel geel en hoeft er dus niet uit) over.
Vrij cruciaal dat dit toevallig weer eens niet gezien wordt. Scheids was gewoon weer bang voor het thuispubliek.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Heb niets gezegd over de eerste gele kaart maar om de tweede geel kan je niet heen, aangezien BMI er ook voor bestraft is. Consequent zijn is toch wel de core business van een arbiter.
Verder geeft Koeman ook toe dat Ajax het betere veldspel vertoonde. Neemt niet weg dat we in fases te veel achteruit liepen, maar tot de rode kaart zat ik vrij rustig op de bank. Daarna weet je dat het mis zal gaan.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Nijhuis die durft gewoon geen rood te geven.
En dat Ajax hier 2 punten verliest komt de Twente supporter in Nijhuis natuurlijk ook goed uit.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
En ze zijn natuurlijk alls behalve consequent. Heb niemand bij jullie club rood zien krijgen. Lens neemt bij psv ook twee keer met de hand aan. Twee keer wordt hij afgefloten, maar krijgt geen een keer geel. Technische hulpmiddelen oké, maar ze geven bewust een aantal kaarten niet en wel. Nijhuis was gewoon inconsequent. Hij zag die twee situaties ook nog eens van dichtbij
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En dan hou je nog Immers (rood)
Op basis van wat? Dat Nigel de Jongetje?
Kan inderdaad, maar de vraag is of Nijhuis 'm dan Geel had gegeven voor zijn overdreven uitbarsting.
Dat zal allemaal wel meevallen. Als er een bepaalde bewuste argumentatie achter Nijhuis zijn functioneren had gezeten zal dat er niet echt wat mee te maken hebben.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
En dat Ajax hier 2 punten verliest komt de Twente supporter in Nijhuis natuurlijk ook goed uit.
Roelof Luinge durfde dat wel. Die stuurde ordinaire schoppers als pardo en van hooijdonk gewoon vh veld na zware overtredingen
Daarna is het snel bergafwaarts gegaan.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Roelof Luinge durfde dat wel.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Op basis van wat? Dat Nigel de Jongetje?
Kan inderdaad, maar de vraag is of Nijhuis 'm dan Geel had gegeven voor zijn overdreven uitbarsting.
Dat zal allemaal wel meevallen. Als er een bepaalde bewuste argumentatie achter Nijhuis zijn functioneren had gezeten zal dat er niet echt wat mee te maken hebben.
Clasie had al geel moeten krijgen toen hij vlak voor die uitbarsting een ajacied over de zijlijn schopte. Dat slidinkje van de jong had daarna niet mogen gebeuren en die uitbarsting van clasie maakt het nog hypocrieter. En ja, hij sloeg van rhijn ook al int gezicht. Gewoon rood dus. En dat de jong daar geel krweg is dus ook belachelijk
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Dit gaat niet om het kampioenschap, dit is een wedstrijd op zichzelf. En als je elk jaar genaaid wordt in de klassieker dan is dat gewoon zuur.
Dat is inderdaad zuur, maar als trainer kun je dat argument vind ik gewoon niet blijven gebruiken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En ze zijn natuurlijk alls behalve consequent. Heb niemand bij jullie club rood zien krijgen. Lens neemt bij psv ook twee keer met de hand aan. Twee keer wordt hij afgefloten, maar krijgt geen een keer geel. Technische hulpmiddelen oké, maar ze geven bewust een aantal kaarten niet en wel. Nijhuis was gewoon inconsequent. Hij zag die twee situaties ook nog eens van dichtbij
En Feyenoord heeft ook aan het begin van de tweede helft een periode gehad dat de kaarten maar bleven komen. Alleen waren de spelers met al geel wel zo slim zich gedeisd te houden.
Ik snap dat het zuur is, want die eerste geel van Moisander was wel heel licht maar dat vond ik bij wat kaarten van Feyenoord ook. Maar om die tweede geel kon Nijhuis niet meer heen. Al heeft Nijhuis verre van een perfecte wedstrijd gefloten, al is het wat overdreven om hem de zwarte piet toe te spelen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Die eerste kaart van Moisander was er absoluut geen, die tweede was ultra-licht en wordt meestal niet gegeven op die positie. Gebeurt elke wedstrijd tig keer, zo ook vandaag.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Volgend weekend Ajax-Vitesse en Twente-Feyenoord geloof ik. Wederom duels in de top van de ranglijst.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Dat is inderdaad zuur, maar als trainer kun je dat argument vind ik gewoon niet blijven gebruiken.
Heb nog niks gezien aangezien die waardeloze zender pec zwolle belangrijker vindt. Ik redeneer hier als supporter 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heb genoeg gelijksoortige situaties gezien waarbij ie de kaart niet gaf. Dus consequent was ie sowieso niet.
Zou die gemist kunnen hebben, maar snap wel als je BMI die kaart geeft je er - onder het mom van consequent zijn - er bij Moisander niet meer omheen kon.
Ajax had ook het betere veldspel, maar echt veel beter dan bij Feyenoord vond ik het ook weer niet.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
En Feyenoord heeft ook aan het begin van de tweede helft een periode gehad dat de kaarten maar bleven komen. Alleen waren de spelers met al geel wel zo slim zich gedeisd te houden.
Ik snap dat het zuur is, want die eerste geel van Moisander was wel heel licht maar dat vond ik bij wat kaarten van Feyenoord ook. Maar om die tweede geel kon Nijhuis niet meer heen. Al heeft Nijhuis verre van een perfecte wedstrijd gefloten, al is het wat overdreven om hem de zwarte piet toe te spelen.
Probleem is dat hij bij elke gele kaart de situatie gewoon verkeerd beoordeeld.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik vond Ajax qua spel best redelijk spelen. Ook wat goede combinaties weer gezien. Maar wat Ajax niet heeft is vleugelspel. Bij Feyenoord kwam Boetuis en zelfs Verhoek meerdere malen dreigend eruit. Bij Ajax Babel en Sana niet gezien. Ajax tikt alleen beter, waardoor ze centraal er beter uit komen, maar het veld lekker breed houden zat er wederom niet in.
Sulejmani viel ook vreselijk in. Afschrijven en laten gaan. Dit wordt hem niet meer.
10 gespeeld, 4x winst en 6x gelijk. Onacceptabel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.