- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Veldspel van Ajax was beter tot de 16, maarcwat hebben ze eigenlijk gecreeerd? 3/4x in de 16 gekomen. Kansenverhouding was duidelijk voor Feyenoord.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Hoe duidelijk wil je een strafschop hebben? Ongelooflijk dat Mertens hiermee wegkomt, belachelijk. Typisch geval van een kleine club waarbij ie dan niet gegeven wordt.
Denk je dat het niet erger kan dan vorig weekend, zijn er dit weekeinde wederom een boel wedstrijden te erg beïnvloed (laat ik het woord 'beslist' niet in de mond nemen) door de scheidsrechter.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Pfff hier had Zwolle tegen PSV een penalty moeten krijgen.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Heb nog niks gezien aangezien die waardeloze zender pec zwolle belangrijker vindt. Ik redeneer hier als supporter
Ik ook niet, maar aangezien De Boer van de week nog over vorig jaar begon kan het bijna niet anders 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Veldspel van Ajax was beter tot de 16, maarcwat hebben ze eigenlijk gecreeerd? 3/4x in de 16 gekomen. Kansenverhouding was duidelijk voor Feyenoord.
Te weinig. En ja, kansenverhouding in jullie voordeel. Maar de wedstrijd kantelde wel door de arbitrage. Die Immers blijft maar door gaan met enorme kansen missen, niet normaal.
Anderzijds speelde Ajax een paar counters ook net verkeerd uit.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
Ja aanvallend zal Ajax zeker wat moeten zoeken in de winter. Want Sana en Babel zijn niet slecht maar niet gehaald voor de basis. Nu spelen ze door gebrek aan opties altijd. Dat geeft wel aan dat we in de breedte erg weinig hebben. En een echte spits zou ook geen overbodige luxe zijn...
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ja aanvallend zal Ajax zeker wat moeten zoeken in de winter. Want Sana en Babel zijn niet slecht maar niet gehaald voor de basis. Nu spelen ze door gebrek aan opties altijd. Dat geeft wel aan dat we in de breedte erg weinig hebben. En een echte spits zou ook geen overbodige luxe zijn...
Babel is prima, maar beter zet de Boer hem gewoon weer in de spits. Daar speelde hij weken goed. Hij is geen linksbuiten.
Goede flankspeler hebben we nodig. Hopelijk komt Boerrigter weer eens in goede doen en op rechts is het afzien. Ik vind Sana technisch een prima speler, maar een echte buitenspeler lijkt hij me niet. Zou hem eerder als aanvallende middenvelder opstellen. Maarja, daar hebben we er al een stel.
Grootste probleem is nu trouwens de controlerende middenvelder positie. Poulsen is echt een spelvertrager en Enoh is geen speler die ik een heel seizoen in de basis wil zien. Als Anita was gebleven dan had Ajax nu echt een stuk beter gevoetbald. Ik hoop dat Boccara daar de kans krijgt.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Babel moet absoluut niet in de spits. Is een flankspeler, alleen gewoon niet zo'n goede als iedereen dacht na zijn eerste wedstrijden dit seizoen (vond hem toen ook al mager, overigens).
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Hoe duidelijk wil je een strafschop hebben? Ongelooflijk dat Mertens hiermee wegkomt, belachelijk. Typisch geval van een kleine club waarbij ie dan niet gegeven wordt.
Denk je dat het niet erger kan dan vorig weekend, zijn er dit weekeinde wederom een boel wedstrijden te erg beïnvloed (laat ik het woord 'beslist' niet in de mond nemen) door de scheidsrechter.
Ergernis alom. Oke het is een penal, maar als hij hem niet geeft moet hij geel geven voor een schwalbe. Uiteraard gebeurt dat niet. Twee blunders in een keer
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Zie nu bij EL nog eens de overtredingen. Is zeker weten rood voor Immers en Clasie had hem voor die slaande beweging ook moeten krijgen. En dan Moisander 2 mierenneuker kaarten geven.
Zeer inconsequent gefloten zeg.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Haha zelfs ajax.nl moest lachen om de Guidetti huldiging 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Onbegrijpelijk dat Lens hier geen geel krijgt weer (overduidelijk aan een tegenstander hangen om de counter eruit te halen). Had zijn tweede (of zelfs derde; twee keer opzettelijk hands in de eerste vijf minuten) moeten zijn, dus rood. Samen met de niet gegeven strafschop (overtreding Mertens) toch weer aardig in het zadel geholpen zo.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
En dat Ajax hier 2 punten verliest komt de Twente supporter in Nijhuis natuurlijk ook goed uit.
Als dat echt zo is, moet de KNVB maar iemand daar neerzetten die dat wel durft. Een scheids hoort namelijk objectief te zijn, als je dan geen rood durft te geven moet je maar lekker bij de amateurs fluiten.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Goal voor Zwolle.
Maar ik kan er niet eens om juichen als we zelf niet winnen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Castaignos opzettelijk hands = weer geen kaart. Lekker consequent allemaal.
Die Hutchinson doet trouwens wel goed zijn best om Manelov te imiteren.
Lachwekkend overigens dat Jansen nu wel autoritair gaat doen om meteen de keeper van Zwolle tot tempo te manen.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Op basis van wat? Dat Nigel de Jongetje?
Kan inderdaad, maar de vraag is of Nijhuis 'm dan Geel had gegeven voor zijn overdreven uitbarsting.
Dat zal allemaal wel meevallen. Als er een bepaalde bewuste argumentatie achter Nijhuis zijn functioneren had gezeten zal dat er niet echt wat mee te maken hebben.
Oké, jij vindt die overtreding van Immers (natrappen) niet rood. Sorry, maar dan stop ik met discussiëren, want als je dat zelfs al niet wil zien/toegeven, houdt het op 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Pelle.
Wat een heerlijk doelpunt. Verder ook erg sterk gespeeld. Amper van de bal te krijgen en super als aanspeelpunt. Voorlopig en echte toevoeging.
Liep met een dubbel gevoel de Kuip uit. Blij dat we vlak voor tijd scoorden, maar er zat veel meer in. Kap van Ajax dat ze 2 x scoren uit 1 kans. Dat heeft efficiëntie.
Eerste kwartier was licht in het voordeel van Aax, maar daarna pakte Feyenoord het goed op en was het een half uur de meerdere. IN die fase had Feyenoord op voorsprong moeten komen. Geweldige aanval (A&L zou zeggen dat de verdediging van Ajax te kijk werd gezet), waardoor Verhoek een niet te missen kans toch mist.
Eerste kwartier van de 2e helft was wat duidelijker voor Ajax, maar daarna herpakte Feyenoord zich weer goed en kreeg nog een handjevol kansen.
Pelle had zich helemaal onsterfelijk kunnen maken om die kopbal er ook nog in te rammen. Feyenoord was stukken feller, Ajax had in sommige fases het betere positiespel, maar vooral als je naar de kansenverhouding kijkt was er maar één club die had moeten winnen: Feyenoord. (Als er een club had moeten winnen, kan ook wel leven met een gelijkspel).
Immers was weer eens dramatisch. Oerdomme overtreding ook waardoor Ajax scoorde uit een vrije trap. Wéér een doelpunt tegen uit een dood spelmoment, al werd er in dit geval gewoon heel knullig verdedigd. Oefenen op dode spelmomenten lijkt me geen overbodige luxe - meer dan de helft van de tegengoals zijn op die manier geïncasseerd.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Eredivisie Live commentator Mark van Rijswijk meldt zojuist dat Jean-Paul Boetius in de basis zal starten.

Verrassend. Maar met zoveel blessures bij de flankspelers en spelers die net terugkomen van een blessure (Goossens, Schaken) koos hij voor het talent, die hij geschikt achtte om op dit niveau te spelen. Daarnaast kwam de Vrij ook al net terug van een blessure en hij wilde niet teveel van zulke spelers opstellen.
En het pakte gelukkig goed uit.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Haha, nu krijgt Zwolle wel - twee minuten na het voorval - een gele kaart voor het eruit halen van een counter. Dat inconsequente gedoe is echt om te kotsen. En zo wint PSV hem ook nog gewoon, ondanks dat ze een pingel tegen en rode kaart hadden moeten hebben.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nog even genieten van het doelpunt van het jaar, al heeft het gelijkspel toch een bittere nasmaak. Hadden gewoon 3 punten moeten zijn.
YouTube - Prachtige pegel van Pellé in de blessuretijd Feyenoord-Ajax 2-2
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
De middag wordt droeviger en droeviger.
Gelukkig Chelsea-Man Utd straks.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Toch weer op 6/7 punten van de top nu.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Prachtig om te lezen dat de scheidsrechter het weer gedaan heeft. 
Och och, wat is het toch jammer dat Verhoek en Pelle die 100% kansen niet hebben benut. Vooral Pelle die 2 x scoort in de laatste minuten was über heerlijk geweest.
En dan wéér het verhaal over bepaalde figuren, die niet in het stadion horen, Waar is het nieuws? En er dan voor de grap 75% bijhalen. Als je je niet kunt distantiëren van zulke figuren dan is er pas iets mis. Gelukkig zit ik in een vak waar amper een scheldwoord valt.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Toch weer op 6/7 punten van de top nu.
Het is net of ik me weer in seizoen 10-11 en 11-12 waan.
Als Vitesse straks wint dan lopen 3 ploegen wel heel erg uit.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Wel erg balen dat Nijhuis maar 2 minuten blessuretijd gaf, terwijl er toch echt 4 minuten op het bord stonden.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Je wint (bijna) nooit zolang je de ooijevaar op 10 zet. Is wachten tot NR terugkomt; vandaag weer 3 100% kansen.
Had gezegd dat zijn kwaliteit was dat hij zo vaak in scoringspositie komt (zoals nu weer het geval was). Maar hij is te beperkt om ze er allemaal in te schieten. Bizar dat hij die ene kans mistte, waarna Boetius wel scoorde.
Maar op die manier komt Immers zeker wel aan de 10-15 goals. En dat is niet verkeerd voor een middenvelder. Helaas gaat het ten koste van het voetbal. Alleen Clasie zorgt momenteel voor voetbal op het middenveld. Misschien missen we El Ahmadi nog wel meer dan Guidetti.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Ik vind Leerdam te weinig toevoegen. Wordt wel gezegd dat ie veel gaten dichtloopt, en dat zal ook wel kloppen, maar ik denk dat je met iemand als Vilhena veel meer voetballend vermogen op het middenveld hebt. Immers was inderdaad weer erg slecht, maar hij staat er wel altijd, op de een of andere manier llijkt het dat z'n tegenstander hem altijd laat lopen, dat kan geen toeval zijn.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Wat een dramatisch weekend op arbritrair vlak. Zojuist de winnende van Suarez in de 94e minuut afgekeurd tegen Everton wegens onterecht buitenspel.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Zonde. Bleven makkelijk overeind tot de rode kaart.
Ajax was de controle al (veel) eerder kwijt.
Daarna een doelpunt tegen zoals Pele ze nooit maakt en nooit meer zal maken.
Helderziende? Pelle doet het tot nu toe vrij goed. Vandaag was hij, in mijn ogen, de beste man van het veld. Moet erbij zeggen dat het niveau van beide kanten niet best was natuurlijk.
Sowieso snap ik de blijdschap totaal niet van die Feyenoorders. 20 minuten kun je net 1 doelpunt produceren tegen 10 man.
Gek hè, als je scoort en je bent blij? En je bedoelt die 10 man in het eigen strafschopgebied?
Die 100 procent kansen waren er niet. En de kansen kwamen pas echt na de rode kaart. Daarvoor was er weinig aan de hand.
Alleen die kans van Verhoek al. Toen was je aan het toiletteren, zeker?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.