• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.266 films
  • 12.403 series
  • 34.355 seizoenen
  • 651.843 acteurs
  • 199.769 gebruikers
  • 9.423.901 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Onderhond

• 87655 berichten
  • 12966 stemmen

The Oceanic Six schreef:

België mag ook wel eens resultaten gaan boeken die bij het niveau van de spelers horen. 0-2 in Servië is helemaal niet zo vreemd.

En toch is het niet meer dan een zéér gevleide zegen. Geweldig resultaat natuurlijk, maar als je ziet wat voor enorme kansen Servië mist ... zelfs een uitslag als deze brengt niet geweldig veel rust of zekerheid.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Kai schreef:

Lukaku bedoel je denk ik, erg matige spits.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Zelden een speler zo overhyped zien worden.

Vergeet niet dat die jongen nog altijd maar 19 is. De meeste spelers van die leeftijd moeten nog hun debuut maken.

Stu-Pot schreef:

Mboyo

Schande dat die crimineel België mag vertegenwoordigen.

schram101

• 16702 berichten
  • 2313 stemmen

Dramatische vertoning van ons Oranje zeg. Janmaat, Strootman en Huntelaar waren erg matig vandaag. Daarnaast ontbrak iedere vorm van creativiteit, maar dat was met een middenveld met Strootman, De Jong en Van der Vaart wel te verwachten. Je levert toch wat in als Sneijder er niet is. Misschien had een Urby of Ibi gewoon moeten starten vandaag.

Ook vraag ik me af waarom Houten Klaas weer mocht starten. Denk dat we vandaag meer aan de creativiteit van Van Persie hadden gehad, ondanks het gebrek aan ruimte. Maar dinsdag wacht een grotere tegenstander, dan zullen we Neerlands beste voetballer wel weer aan de aftrap zien.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Onderhond schreef:

Kan goed zijn maar zomaar verwachten dat België buitenshuis even gaat winnen tegen Servië is ongelofelijk naïef. Net zoals puur naar een selectie aan spelers kijken. België slaagt er nog steeds niet in te domineren en een wedstrijd volwassen uit te spelen, zolang dat niet gebeurt kan je ten alle tijden op je bek gaan en is het telkens hopen op een gelijkspel buitenshuis tegen landen als deze.

Ik weet wel dat wij als Belgen alles nuchter en rationeel moeten bekijken, dat ligt in onze aard ( laten we niet teveel verwachten want we zijn al zoveel teleurgesteld.) en ik ben het zelfs gedeeltelijk met je eens want ik had uiteraard ook mijn bedenkingen. Wat ik zeg daarentegen is gewoon de realiteit, je heb thuis 2 punten verloren tegen een rechtstreekse concurrent dan moet je gewoon winnen maakt niet uit op welke manier, je moet winnen. Dat is logisch want anders is het achtervolgen geblazen. Is dat naïef, ik denk het niet, zoiets heet wiskunde. Heeft helemaal niets te maken met de opstelling of de sterktes en zwaktes van de Belgen of bepaalde verwachtingen.

En puur voetballend, tja. Je zag het verschil vandaag ook weer. Als één servische speler de bal had zie je rondom hem iedereen lopen. Zie je een belg met de bal aan de voet dan kun je er zeker 2 of 3 tellen(te verdelen over het middenveld en de aanval) die helemaal niet bewegen en gewoon wachten op de bal in de voet. Dan kom je er niet natuurlijk. Het draait niet enkel om de man in balbezit, maar meer nog, om die zonder de bal.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Goal USA: Eddie Johnson. 1-0 tegen Antigua. Uitstekende goal. Jaren uit het zicht geweest maar na een uitstekend seizoen bij Seattle Sounders dan toch eindelijk weer opgeroepen en hij begint lekker.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

1-1 Anitgua. Slecht verdedigd door USA. Toch wel lachwekkend dat je zelfs al voorsprongen aan teams als Antigua weggeeft.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Einduitslag Antigua & Barbuda - USA 1-2.

Zeer matige wedstrijd van Amerika waar pas in de 90e minuut de verlossende 1-2 werd gescoord. Als hier niet 3 punten werden gepakt was het vertrek van Klinsmann denk ik heel dichtbij geweest.

Eddie Johnson kende wel een prachtige come-back. Was zowat de enige USA speler die een voldoende haalde en oogde in tegenstelling tot de andere ook erg fit en fris. De rest speelde als een senioren elftal op een regenachtige Zondag in een weiland. Hopelijk wordt de allesbeslissende thuiswedstrijd tegen Guatemala wat beter. Hier geef ik de USA nog het voordeel van de twijfel omdat de omstandig heden gewoon erg slecht waren (Een veel te smal en hobbelig knollenveld, veel regen, veel wind,) en er een paar zeer belangrijke spelers ontbraken (Shea, Donovan, Johnson). Vind wel dat Klinsmann toch eens door iemand aangesproken moet worden op z'n selectiebeleid. Kijk is naar wat talent in plaats van het telkens maar blijven selecteren van een oude Beckerman, Goodson, Bocanegra, Gordon. Voortaan natuurlijk ook gewoon Altidore selecteren want wat die Gomez vandaag allemaal uitvoerde die heeft werkelijk geen bal goed geraakt.

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

jordandejong schreef:

Hilarisch interview van Hans Kraaij met Louis van Gaal. Die 3 minuten interview waren vermakelijker dan 90 minuten Nederland-Andorra.

Tja, als je nou eerlijk zou durven zeggen dat tegen die landen minstens met 5-0 moet worden geworden, zeker als je thuis speelt. Is Andorra dan echt zo'n lastige tegenstander? Als duitsland met 1-6 kan winnen van Ierland, dan heb je bij wijze van spreken vanavond verloren. En wat het ergste nog is, dat ze op de teevee gaan lopen verkondigen dat Andorra niet meer de voetbaldwerg is van twintig jaar geleden, dat ze zeker een paar lepe spitsen hebben rondlopen en dat ze toch maar mooi tactisch staande zijn gebleven tegen het niet te onderschatten Andorra, gut gut gut...(oh ja joh, waarom eindigen ze dan altijd als laatste met een doelsaldo van -25 of zoiets) get, geef me even een teiltje!

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

Naomi Watts schreef:

Bij PSV zijn ze gewoon dol op tuig. De onderhandelingen met Willem Holleeder zijn al in een vergevorderd stadium.

ROFL!!! Ze hebben ook ooit eens een gerenommeerd autocoureur en vrouwenvriend binnengehaald: Kluivert!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

The Oceanic Six schreef:

0-2 in Servië is helemaal niet zo vreemd.

Maak er maar 0-3 van.

Ik denk dat het toch iets moeilijker is om een 0-3 te spelen uit in Servië, dan 3-0 thuis tegen de amateurs van Andorra.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Asaharo schreef:

En puur voetballend, tja. Je zag het verschil vandaag ook weer. Als één servische speler de bal had zie je rondom hem iedereen lopen. Zie je een belg met de bal aan de voet dan kun je er zeker 2 of 3 tellen(te verdelen over het middenveld en de aanval) die helemaal niet bewegen en gewoon wachten op de bal in de voet. Dan kom je er niet natuurlijk. Het draait niet enkel om de man in balbezit, maar meer nog, om die zonder de bal.

Wat helemaal veranderde toen na 55 min Eden Hazard gewisseld werd voor Dries Mertens. Meteen meer diepgang, meer vaart en Mertens kon heel snel de omschakeling van aanval naar mee verdedigen maken. Heerlijk voetballertje is dit.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

En dan lees je dit.

Gezellige lui daar in Utrecht

glamOrama : FC Utrecht selectie zuipt zich stuk

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4760 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Maak er maar 0-3 van.

Ik denk dat het toch iets moeilijker is om een 0-3 te spelen uit in Servië, dan 3-0 thuis tegen de amateurs van Andorra.

Rustig speedy. Hadden we die match verloren met 3-0 hadden we helemaal niéts te zeggen. Blijf het verbazend vinden hoe we een dikke helft volledig overklast werden.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En naar ik gehoord heb heeft ook Kroatie op een diefje gewonnen bij Macedonie.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Matige partij van de Rode Duivels, bij vlagen weggespeeld door Servië maar toch 0-3 gewonnen. Het geluk zit ons eindelijk mee, een jaar geleden zou het niet waar geweest zijn. Fantastische partij van Courtois en Dembele. Maar de beste Duivel op het veld was toch degelijk De Bruyne. Heerlijke crosses, oogstrelende doorsteekpasjes en niet te vergeten een goal en een assist. Respect overigens voor Wilmots om Hazard te vervangen voor Mertens. Ik had niet verwacht dat hij onze 'sterspeler' er al na 54 minuten af zou halen. Toch nog steeds teleurgesteld door de afwezigheid van Vossen, Benteke heeft zijn doelpunt wel meegepikt maar ook ontzettend veel acties verkloot. Ben ervan overtuigd dat Vossen het beter gedaan zou hebben. Nu die Schotten in eigen huis nog pakken, kan en mag geen probleem zijn.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4760 stemmen

Kroatië speelt de laatste tijd ook niet goed. Tegen België ook erg bleekjes en thuis tegen Macedonië ook al nipt en met meeval gewonnen. Servië heeft me dan weer positief verrast, al moeten ze wel wat trainen op de afwerking.

Vond Witsel in de eerste helft de beste bij de Duivels en na de rust De Bruyne. Benteke deed het zeker aardig (net als tegen Kroatië). Mist soms wat techniek maar was toch balvast als enige spits en deed ook erg veel goede dingen. Zeker in een match waarin je 60 minuten lang onderligt, heb je meer aan Benteke als enige spits dan aan Vossen.

En ben benieuwd of het ooit nog goed komt tussen Hazard en België. Vond hem echt ondermaats tot zeer zwak. Deed nauwelijks iets goed en verloor veel ballen.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Hazard 'sterspeler'? Op clubniveau is hij geniaal, maar bij de Rode Duivels heeft hij nog geen vijf echt goeie matchen gespeeld. Met niet goed bedoel ik dat zijn prestaties veel minder zijn dan op clubniveau, iets wat men niet kan zeggen van bvb een Dries Mertens, die toch alweer het geloof in eigen kunnen in de ploeg terugbracht.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3802 stemmen

Lens was gister sowieso de beste speler van het veld.

Toen Dollar Dirk erin kwam wist je alweer wat er ging gebeuren.

Nooit een passeerbeweging en altijd balletjes breed of terug.

Verschrikkelijk die vent!

En Janmaat, laat thuis laat thuis!

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

j0enne schreef:

Niet dat hij in Oranje moet, maar één van zijn eerste balcontacten was een knappe pass op Huntelaar, die 1 op 1 voor de keeper kwam te staan, en waaruit hij had moeten scoren.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Maak er maar 0-3 van.

En het is weer nog moeilijker om jarenlang een constant hoog niveau in kwalificaties te behalen

Nederland was ook gewoon slecht gister. En België boekt een mooi resultaat wat ook wel eens mag gezien de vele topspelers. Scheelt dat België geen echt topland als Duitsland in de groep heeft, dus ook plek 1 is zeker haalbaar.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

j0enne schreef:

Lens was gister sowieso de beste speler van het veld.

En Janmaat, laat thuis laat thuis!

Lens?

Haha kom zeg. Die was vreselijk. Die kwam zijn mannetje nauwelijks voorbij. En ik ben best een liefhebber van Lens hoor.

Ik kan helemaal geen beste man aanwijzen aangezien niemand uitblonk. Van de 11 vond ik vd Vaart denk ik nog de beste, zonder ook groots te spelen. Aanvallend hebben onze spelers gister juist niks gebracht.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Finisterra schreef:

En ben benieuwd of het ooit nog goed komt tussen Hazard en België. Vond hem echt ondermaats tot zeer zwak. Deed nauwelijks iets goed en verloor veel ballen.

Dat Hazard een kutmatch speelde zal niemand betwisten, maar eerlijk is eerlijk. Het was ons middenveld dat volledig overlopen werd, en zelfs toen Chadli centraal ging spelen veranderde er helemaal niets. Als Eden een bal kreeg zaten er onmiddellijk 2, soms zelfs 3 spelers op zijn huid. En waar was derest, Chadli? Dembele? De Bruyne? Het is juist een troef dat één speler zoveel andere spelers aantrekt maar dan moet derest beginnen lopen ( dat is hoe ze speelden bij Lille trouwens). Hij geeft dan één slim pasje, want dat inzicht heeft hij net zoals De Bruyne, en de gehele verdediging wordt opengereten en hij loopt de diepte in. Het is collectief falen, zeker niet enkel Hazard. Dat hij dan zijn bal verliest of een hopeloze actie begint is begrijpelijk, er zijn geen aanspeelmogelijkheden. Zoiets is zeker de verdienste van Servië, maar toch.

speedy23 schreef:

Wat helemaal veranderde toen na 55 min Eden Hazard gewisseld werd voor Dries Mertens. Meteen meer diepgang, meer vaart en Mertens kon heel snel de omschakeling van aanval naar mee verdedigen maken. Heerlijk voetballertje is dit.

Daar ben ik het niet geheel mee eens. De kansen gingen er sowieso komen of we nu met Mertens speelden of Hazard, een deftige invalbeurt zeker( wel heel wat simpele passen ook verkloot hoor, maar verdedigend vechte hij wel terug, mag ook wel, je moet je bewijzen). Het is dat Kolarov en Ivanovic zeer naïef naar het einde toe bleven aanvallen als backs, dan krijg je gewoon meer ruimte in je rug en dat werd genadeloos afgestraft. Ik vind het jammer dat alle analisten in de krant en op tv dit simpele feitje niet zien terwijl de bondscoach van Servïe het wel direct toegaf.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Hoe speelden de 2 Ajacieden dan bij de Belgen gisteravond?

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Ze hadden het moeilijk, ze werden constant omspeeld en afgetroefd, Kompany en Vermaelen waren rotsen centraal, ongelooflijke match van die mannen. Alderweireld en Vertonghen hebben keihard geknokt en gevochten, puur op karakter ( zoals de hele ploeg).

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Haha, ik vergeet even dat onze held Jan geen Ajacied meer is Nouja, officieel dan niet meer.

Wel grappig. Met Vermaelen, Alderweireld en Vertonghen is bijna de hele achterhoede Ajax-getint.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4760 stemmen

Asaharo schreef:

(quote)

Dat Hazard een kutmatch speelde zal niemand betwisten, maar eerlijk is eerlijk. Het was ons middenveld dat volledig overlopen werd, en zelfs toen Chadli centraal ging spelen veranderde er helemaal niets. Als Eden een bal kreeg zaten er onmiddellijk 2, soms zelfs 3 spelers op zijn huid. En waar was derest, Chadli? Dembele? De Bruyne? Het is juist een troef dat één speler zoveel andere spelers aantrekt maar dan moet derest beginnen lopen ( dat is hoe ze speelden bij Lille trouwens). Hij geeft dan één slim pasje, want dat inzicht heeft hij net zoals De Bruyne, en de gehele verdediging wordt opengereten en hij loopt de diepte in. Het is collectief falen, zeker niet enkel Hazard. Dat hij dan zijn bal verliest of een hopeloze actie begint is begrijpelijk, er zijn geen aanspeelmogelijkheden. Zoiets is zeker de verdienste van Servië, maar toch.

(quote)

Daar ben ik het niet geheel mee eens. De kansen gingen er sowieso komen of we nu met Mertens speelden of Hazard, een deftige invalbeurt zeker( wel heel wat simpele passen ook verkloot hoor, maar verdedigend vechte hij wel terug, mag ook wel, je moet je bewijzen). Het is dat Kolarov en Ivanovic zeer naïef naar het einde toe bleven aanvallen als backs, dan krijg je gewoon meer ruimte in je rug en dat werd genadeloos afgestraft. Ik vind het jammer dat alle analisten in de krant en op tv dit simpele feitje niet zien terwijl de bondscoach van Servïe het wel direct toegaf.

Euh, Dembele en De Bruyne vond ik net erg sterk spelen. Toch na de 1e 20 minuten. Hazard niet. Het klopt wel dat hij telkens 3 man rond zich kreeg maar dat was ook vaak het geval met Dembele en Witsel op het drukke centrale middenveld. Beide slaagden er echter wél vaak in om uit die moeilijke situatie te komen door hun uitstekende balvastheid. Hazard verloor keer op keer de bal.

Zo naïef vond ik de aanvallende backs van Servië trouwens niet. In de eerste helft deden ze ons veel pijn en je moet wat als je thuis op achterstand staat natuurlijk. Hét wapen van de Serviërs zijn overduidelijk die sterke flanken. Natuurlijk zou Hazard er naar het einde toe misschien wel door gekomen zijn (wat Mertens nu deed) door de extra ruimte. Het beste was er bij Servië ook wat af, al probeerde ze nog wel. Mertens deed ook veel foute zaken (slordig in z'n passes bijvoorbeeld) maar ook erg veel goede. Van Hazard heb ik gisteren nauwelijks een geslaagde actie gezien.

De (ex-)Ajacieden beleefden een moeilijke avond als backs. Alderweireld was vooral in het meevoetballen erg onzeker en Vertonghen had het bijzonder moeilijk verdedigend met de tandem Ivanovic-Tosic (maar hij is dan ook geen back). Vermaelen was erg solide naast de ongenaakbare Kompany.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3802 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Lens?

Haha kom zeg. Die was vreselijk. Die kwam zijn mannetje nauwelijks voorbij. En ik ben best een liefhebber van Lens hoor.

Ik kan helemaal geen beste man aanwijzen aangezien niemand uitblonk. Van de 11 vond ik vd Vaart denk ik nog de beste, zonder ook groots te spelen. Aanvallend hebben onze spelers gister juist niks gebracht.

Ik weet niet naar welke wedstrijd jij hebt liggen kijken maar Lens ging er echt de hele tijd voorbij, helaas moest die dan weer met links een bal voorgeven die niet allemaal goed gingen. Die solo waarbij die op de keeper schoot was ook lekker!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nou, hij is me echt totaal niet opgevallen. Tegen Hongarije was hij top, gister vrij anoniem. Niemand speelde bijzonder goed. Je speelt ook tegen amateurs die hier in de hoofdklasse nog uitgelachen zouden worden denk ik.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Finisterra schreef:

Euh, Dembele en De Bruyne vond ik net erg sterk spelen. Toch na de 1e 20 minuten. Hazard niet. Het klopt wel dat hij telkens 3 man rond zich kreeg maar dat was ook vaak het geval met Dembele en Witsel op het drukke centrale middenveld. Beide slaagden er echter wél vaak in om uit die moeilijke situatie te komen door hun uitstekende balvastheid. Hazard verloor keer op keer de bal.

Natuurlijk zou Hazard er naar het einde toe misschien wel door gekomen zijn (wat Mertens nu deed) door de extra ruimte. Het beste was er bij Servië ook wat af, al probeerde ze nog wel. Mertens deed ook veel foute zaken (slordig in z'n passes bijvoorbeeld) maar ook erg veel goede. Van Hazard heb ik gisteren nauwelijks een geslaagde actie gezien.

Dat zeg ik toch niet over Dembele en De Bruyne, als ze de bal hadden was het redelijk tot goed bij Dembele, ( De Bruyne speelde fantastisch)maar als je voor de zestien eventjes tussen 3 man wil gaan dribbelen en je verliest de bal, tegen een team wiens vizier op scherp staat is dat gewoon goal. Het is zonder de bal dat de duivels meestal rampzalig waren. Daar draait nu juist mijn hele betoog om. Men verwacht ook van Eden veel te veel, het gaat pas goed zijn voor menig voetballiefhebber als hij drie man dribbelt en in de kruising binnenschiet terwijl hij net zonder bal zo intelligent tussen de lijnen kan lopen. De meesten kennen Hazard ook enkel door de matchen van België en youtube en een paar samenvattingen. Ik vraag me af hoeveel Belgen hem al eens zien spelen hebben bij Lille en momenteel bij chelsea ( en neen, match of the day telt niet mee). Als je zag hoe hij speelde tegen Kroatië, zo slim die ruimtes benutten. Mertens is een goede speler maar heeft dat inzicht niet. Neem nu de counter tegen Kroatië, 4 tegen 2 voordeel voor de Belgen. Het enige wat Mertens moest doen was de lijn aflopen en wachten tot er iemand afhaakte en ook de andere 2 moesten vervolgens daarop reageren. Maar wat doet hij, hij kapt naar zijn rechter ( meest voorspelbare beweging sinds Robben's befaamde linker.) en geeft een pisballetje richting het centrum. Inzicht en aanvoelen wat je ploegmakkers gaan doen, dat missen we momenteel. Hazard rendeert met lopende mensen rondom hem. Nogmaals, Collectief falen deden we gisteren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.