• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.266 films
  • 12.403 series
  • 34.355 seizoenen
  • 651.876 acteurs
  • 199.771 gebruikers
  • 9.423.905 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Tegen Kroatië is gelijkspelen niet heel verkeerd, want ik schat Kroatië zeker zo goed in, maar Servië en de rest is gewoon minder. Als je een toernooi wilt halen dan moet je zorgen dat je meteen boven in blijven spelen. Nederland speelde tegen Turkije ook erg matig, maar wint wel. Dat moet voor de Belgen nu ook eens tellen. Het is vreemd dat België geen topspits op kan leiden, want de rest hebben ze wel degelijk.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

België heeft toch die negert die bij Anderlecht speelde als spits? Ben zijn naam even kwijt. Ik hoorde altijd dat die nog wel redelijk was, maar blijkbaar heeft de overstap naar het buitenland hem geen goed gedaan?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Mbokani? Da's toch een Congolees?

België heeft geloof ik in de spits Vossen en Benteke. En soms Dembele?

Ik zei het wel eens eerder, maar het is raar te zien dat wij barsten in de spitsen (Huntelaar, Kuijt, Persie, Dost, Wolfswinkel, Luuk de Jong als we ze allemaal erbij zouden halen), maar dat we weer armoedig achterin zijn. België heeft het andersom.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Lukaku bedoel je denk ik, erg matige spits.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

We hebben Vossen, Benteke, De Camargo, Lukaku en voor de wedstrijd vanavond is ook Mboyo opgeroepen. Vossen lijkt me de beste keus, heeft nu al in 4 seizoenen (deze meegerekend) meer dan 60 goals gemaakt voor Genk. Maar ik vrees dat Wilmots voor de internationaal meer gewaardeerde Benteke kiest.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Oww, Lukaku. Die was ik even vergeten. Zelden een speler zo overhyped zien worden. Die jongen is beresterk, maar verder kan hij werkelijk niks. Hij zal best af en toe wat goeds doen, maar zijn gebrek aan techniek en klasse is wel vrij treurig.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Vossen moet idd in de spits staan. Benteke toch heel ongelukkig in zijn laatste matchen voor Aston Villa. Ik vind het een beetje jammer dat ze die jongen zo hebben weggekaapt bij Genk enkel en alleen vanwege de Belgische hype die er heerste en nog steeds heerst in Engeland. Hij kan er zeker geraken maar ik vind dat hij nog even had moeten wachten, maarja de tijd zal het wel uitwijzen.

Edit: we moeten sowieso winnen vanavond, geheel eens met stu-pot en Ajax&Litmanen, als je dit soort wedstrijden uit handen geeft dan hoor je niet thuis op een WK.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Heeft otherfool een verklaring waarom de magistrale, geniale, sensationele, wereldveranderende Ronaldo met 1-0 bij Rusland vanavond heeft verloren voor de WK kwalificatie?

Onderhond

• 87655 berichten
  • 12966 stemmen

Asaharo schreef:

als je dit soort wedstrijden uit handen geeft dan hoor je niet thuis op een WK.

Kan goed zijn maar zomaar verwachten dat België buitenshuis even gaat winnen tegen Servië is ongelofelijk naïef. Net zoals puur naar een selectie aan spelers kijken. België slaagt er nog steeds niet in te domineren en een wedstrijd volwassen uit te spelen, zolang dat niet gebeurt kan je ten alle tijden op je bek gaan en is het telkens hopen op een gelijkspel buitenshuis tegen landen als deze.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Kai schreef:

Lukaku bedoel je denk ik, erg matige spits.

Juist, die bedoelde ik.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4760 stemmen

Jammer dat België niet won thuis tegen Kroatië. Dat was gewoon een gemiste kans want ze waren wel degelijk iets beter. Vandaag wordt natuurlijk moeilijk, zo een uitmatch in Servië. Ben benieuwd of ze eindelijk eens meer uitgespeelde kansen gaan creëren. Voorlopig viel elk doelpunt uit een stilstaande fase, dacht ik. Normaal is een gelijkspel oke (zeker na het gelijkspel van Servië tegen Schotland) maar dan mag je waarschijnlijk al wel gaan achtervolgen voor plaats 1. Puur qua talent moeten ze winnen maar dit - nog steeds - wisselvallige België kan echt tegen élke ploeg punten verliezen.

Mirallas is trouwens ook een mogelijkheid in de spits. Heel vreemd trouwens dat Mboyo wordt opgeroepen tvv man in vorm, de Ceulaer.

Joy4ever

• 4637 berichten
  • 1862 stemmen

vd Vaart

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Leuk voor Raf, scoort ook de 1-0

Prima kaats van Huntelaar ook.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

lekker, dit gaat goed. Voor minder dan 5-0 doe ik het trouwens niet hoor

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

2-0 lekker huntelaar

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Huntelaar is gewoon geniaal in de 16. Uitstekende kopbal was dat. Voorzet van Lens ook keurig.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Sjezus, dat Andorra is nog zwakker dan verwacht.

Vergelijkbaar met de hoofdklasse van Nederland.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4760 stemmen

Pfff, België is nergens. Geen enkel duel winnen, geen enkele 2e bal, voortdurend balverlies. Had al minstens 2-0 voor Servië moeten zijn...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Maar België maakt wel 0-1...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4760 stemmen

Ondermaats België. Eén van de slechtere helften in jaren volgens mij. 3-0 was een logische uitslag maar inderdaad voorlopig sta je wel voor.

En Kroatië ook nog maar gelijk tegen Macedonië. Qua resultaat dus wel een ideale avond voorlopig.

Waarom speelt Kroatië trouwens al voor de 2e maal in 3 matchen tegen Macedonië? Vreemd wedstrijdschema...

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

3-0, psychologisch beroerd moment voor die lui. Nu moet je er gewoon over heen walsen en het uitbreiden tot 5 á 6-0.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

nclo schreef:

3-0, psychologisch beroerd moment voor die lui. Nu moet je er gewoon over heen walsen en het uitbreiden tot 5 á 6-0.

We hebben het hier toch over NL tegen de lokale bakkers die al met 2-0 kansloos gingen rusten?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4760 stemmen

Zozo. Heel wat beter die 2e helft. Serviërs duidelijk moe en België baas met enkele reuzen kansen. Gelukkig valt de 0-2 dan ook.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Precies was ik al zei. België mag ook wel eens resultaten gaan boeken die bij het niveau van de spelers horen. 0-2 in Servië is helemaal niet zo vreemd.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

er zit een speler bij Andorra die een bier-buik heeft van hier tot ginder. Dramatisch!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Wat speelt Oranje vreselijk slecht zeg. Laag tempo, geen voetbal en ook veel te weinig goals. 3-0 is echt een kut uitslag thuis tegen Andorra. Hopelijk hebben ze zich opzichtig gespaard voor Roemenie uit, dinsdag. Die hebben net als wij een 9 uit 3.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4760 stemmen

0-3 (wel uit buitenspel). Met zo duidelijke cijfers winnen en toch niet echt verdiend zijn. Dat kan alleen na een heel vreemde match. 2e helft gelukkig een pak beter (al bleven de Serviërs ook wel kansen krijgen). Zeer goed resultaat tegen een jong en frivool Servië.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Afgelopen, ik deel de mening van onze favoriete Ajacied, het camping elftal van Andorra had weinig in te brengen en Nederland weigerde dit met beide handen aan te pakken en alvast doelpunten te sparen voor wanneer het nodig is. Nederland speelde niet de sterren van de hemel en ik maak mij ernstig zorgen of Louis' laptop geen virus bevat want Janmaat valt zelfs tegen Andorra (!) compleet door het ijs. Schaken liet zich niet veel zien, maar was soms wel dreigend (mag ook wel tegen zo'n tegenstander). De kansen die Huntelaar mistten waren zeer representatief tegenover het spel van Nederland. Niet geconcentreerd en op een gegeven moment kwamen die lui nog over de middenlijn ook. Nederland speelde duidelijk op 40 á 50% om energie te sparen tegen Roemenië. Dan hoop ik ook dat zij scherper zijn dan vandaag want anders krijgen wij nog een onprettig Roemeens avontuurtje op ons dak.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

So spielt man Fußball Danke Jungs!

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Hilarisch interview van Hans Kraaij met Louis van Gaal. Die 3 minuten interview waren vermakelijker dan 90 minuten Nederland-Andorra.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.