- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4760 stemmen
Dat zeg ik toch niet over Dembele en De Bruyne, als ze de bal hadden was het redelijk tot goed bij Dembele, ( De Bruyne speelde fantastisch)maar als je voor de zestien eventjes tussen 3 man wil gaan dribbelen en je verliest de bal, tegen een team wiens vizier op scherp staat is dat gewoon goal. Het is zonder de bal dat de duivels meestal rampzalig waren. Daar draait nu juist mijn hele betoog om. Men verwacht ook van Eden veel te veel, het gaat pas goed zijn voor menig voetballiefhebber als hij drie man dribbelt en in de kruising binnenschiet terwijl hij net zonder bal zo intelligent tussen de lijnen kan lopen. De meesten kennen Hazard ook enkel door de matchen van België en youtube en een paar samenvattingen. Ik vraag me af hoeveel Belgen hem al eens zien spelen hebben bij Lille en momenteel bij chelsea ( en neen, match of the day telt niet mee). Als je zag hoe hij speelde tegen Kroatië, zo slim die ruimtes benutten. Mertens is een goede speler maar heeft dat inzicht niet. Neem nu de counter tegen Kroatië, 4 tegen 2 voordeel voor de Belgen. Het enige wat Mertens moest doen was de lijn aflopen en wachten tot er iemand afhaakte en ook de andere 2 moesten vervolgens daarop reageren. Maar wat doet hij, hij kapt naar zijn rechter ( meest voorspelbare beweging sinds Robben's befaamde linker.) en geeft een pisballetje richting het centrum. Inzicht en aanvoelen wat je ploegmakkers gaan doen, dat missen we momenteel. Hazard rendeert met lopende mensen rondom hem. Nogmaals, Collectief falen deden we gisteren.
Ja, dat is inderdaad aan manco van Dembele. 1 keer per match verliest hij wel eens de bal op een gevaarlijke plaats. Denk niet dat dat ooit zal veranderen. En inderdaad, vooral in de eerste helft was België bijzonder slecht zonder de bal en dat lag niet aan Hazard. We werden collectief overlopen en kwamen overal een stap te laat. Ben het op die punten ook volledig met je eens.
Verder verwacht ik helemaal geen Hazard die constant 3 man dribbelt. Wel een Hazard die minstens de bal kan bijhouden en positieve aanvallende impulsen kan geven. Op beide aspecten faalde hij gisteren gewoon. Hazard deelde mee in de collectieve verdedigende malaise van heel de ploeg maar in tegenstelling tot Witsel, Dembele en De Bruyne (en nadien Mertens) lukte met de bal aan de voet ook helemaal niets. Dan heb je het toch gewoon slecht gedaan?
Ik zie verder ook wel in dat Hazard meer talent en voetbalinzicht heeft dan Mertens maar bij België valt daar voorlopig weinig van te merken. Je stelt het bijna voor alsof alle andere spelers in functie van Hazard moeten spelen. Dat is een mogelijke tactiek maar daarvoor hebben we iets teveel andere talenten rondlopen, vrees ik.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Succes Edje en Collins!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ook leuk:
Tijdens het WK-kwalificatieduel voetbal tussen Canada en Cuba had de Cubaanse coach geen enkele reserve tot zijn beschikking. Het team kwam met 15 voetballers aan in Toronto, maar nog voor de wedstrijd hadden al vier spelers de benen genomen. Canada won met 3-0.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Verder verwacht ik helemaal geen Hazard die constant 3 man dribbelt. Wel een Hazard die minstens de bal kan bijhouden en positieve aanvallende impulsen kan geven. Op beide aspecten faalde hij gisteren gewoon. Hazard deelde mee in de collectieve verdedigende malaise van heel de ploeg maar in tegenstelling tot Witsel, Dembele en De Bruyne (en nadien Mertens) lukte met de bal aan de voet ook helemaal niets. Dan heb je het toch gewoon slecht gedaan?
Ik zie verder ook wel in dat Hazard meer talent en voetbalinzicht heeft dan Mertens maar bij België valt daar voorlopig weinig van te merken. Je stelt het bijna voor alsof alle andere spelers in functie van Hazard moeten spelen. Dat is een mogelijke tactiek maar daarvoor hebben we iets teveel andere talenten rondlopen, vrees ik.
Neen, ik heb het absoluut niet over u. Het merendeel van de kijkers, analisten en tv-commentatoren, die bekijken het op de manier waarop ik het stel en willen Hazard zien dribbelen en scoren. Ik wil ook niet dat België zich moet aanpassen aan Hazard, Chelsea doet dit niet en daar loopt het vlot omdat daar de spelers het spel meelezen. Wij hebben teveel hetzelfde soort spelers, Witsel, Dembele, Fellaini. Als deze driehoek speelt dan hebben we wel constant balbezit maar we schieten er niets mee op. Zie de oefenmatchen tegen de USA en Engeland.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Medische staf Oranje ?kan niets zeggen? na wegstrompelen van Viergever - voetbalzone.nl
Hopen dat het niet te erg is,want hem kunnen we absoluut niet missen in de verdediging. Anders maar een schade-claim opzetten als het ernstig is.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Zo onmisbaar is ie dit seizoen niet. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Schade-claim
. Wat een epic fail zou dat zijn.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
En dan vertellen ze er voor de gein net niet bij wat de buurman van zijn ouders verdient.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Schade-claim
. Wat een epic fail zou dat zijn.
Zo raar is dat niet. Die schadeclaim regel is sinds dit jaar in werking en ik kan me voorstellen dat je als werkgever compensatie wil als je werknemer buiten jouw schuld een tijd niet kan spelen.
PSV doet hetzelfde in het geval Toivonen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat mij betreft wel. Voor je land uitkomen is een no-brainer (al is de tendens vooral hier wel anders) en lijkt het me dat je alleen verantwoordelijk gaat stellen als je met keihard bewijs kan bewijzen dat de desbetreffende partij nalatig is geweest. Nee, omgekeerde wereld. Als ik over een loszittende stoeptegel struikel en m'n beroep niet kan uitoefenen moet m'n baas de gemeente verantwoordelijk gaan stellen?
.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Als ik over een loszittende stoeptegel struikel en m'n beroep niet kan uitoefenen moet m'n baas de gemeente verantwoordelijk gaan stellen?
.
Dat kan. Jij kan klacht indienen tegen de gemeente en je baas kan medeklager worden voor het eventuele verlies dat hij door jouw afwezigheid geleden heeft. In België is het al gebeurd en met goed gevolg.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat het kan zal wel maar moet je niet willen.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Als het om een paar ton gaat ben je gek als je het niet doet.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Soms sta ik er versteld van hoe beperkt (of kapitalistisch) individuën kunnen redeneren.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Als wij een van onze beste spelers een paar maanden kwijt zijn en daardoor belangrijke inkomsten missen. Dan zou een compensatie van de KNVB toch niet mistaan ?
Tuurlijk kan het Nederlands-elftal er weinig aan doen,maar dat neemt niet weg dat in dit geval AZ er verlies door maakt.
Als jij iets leent van je baas en stuk terug brengt moet je toch ook het defect terug betalen ?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een beetje een kromme vergelijking. Het is het risico van het vak, dat weet AZ, dat weet PSV, dat weet elke voetbalclub. Als de desbetreffende speler gewoon fit genoeg was en er zijn ook geen medische blunders gemaakt dan zie ik geen enkel fundement om verantwoordelijk te stellen.
of je moet hier op voorhand afspraken maken met de desbetreffende voetbalbond(en) of met de spelers. Maar zomaar een partij verantwoordelijk te stellen die niets onverantwoordelijks heeft gedaan is not done.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Die afspraken zijn dus gemaakt.
Indien een speler langer dan een maand geblesseerd is kunnen clubs sinds enige tijd aanspraak maken op een tegemoetkoming ter waarde van het salaris van de speler als spelers blessures oplopen bij nationale elftallen tijdens een interlandperiode.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan prima als er een overeenkomst is, ook al is de overeenkomst an sich lachwekkend.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Geloof niet dat Ajax dit ook bij Enoh gedaan heeft, die ergens in juni bij een interland geblesseerd raakte en tot op het heden nog niet in Ajax 1 heeft gespeeld sindsdien.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Dit is dan ook typisch iets voor hatelijke clubjes als AZ en PSV.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Een beetje een kromme vergelijking. Het is het risico van het vak, dat weet AZ, dat weet PSV, dat weet elke voetbalclub. Als de desbetreffende speler gewoon fit genoeg was en er zijn ook geen medische blunders gemaakt dan zie ik geen enkel fundement om verantwoordelijk te stellen.
of je moet hier op voorhand afspraken maken met de desbetreffende voetbalbond(en) of met de spelers. Maar zomaar een partij verantwoordelijk te stellen die niets onverantwoordelijks heeft gedaan is not done.
Maakt geen fuck uit wat jij zegt. De afspraak is er nou eenmaal. Zou jou weleens willen horen als Falcao geblesseerd raakt bij Colombia en niet meer kan spelen voor de tweede club uit Madrid.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
AZ heeft nog geen actie ondernomen wat betreft Viergever hoor.
Maar ik vindt wel als een belangrijke schakel voor de club ernstig gebleseerd raakt,mag de betreffende club waar die speler op de loon-lijst staat wel een schade-claim in dienen.
Let wel : als de speler lange tijd niet inzet baar is (halfjaar of meer).
Want die club kan dan belangrijker inkomsten mislopen denk aan,transfersom of Europees.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maakt geen fuck uit wat jij zegt. De afspraak is er nou eenmaal. Zou jou weleens willen horen als Falcao geblesseerd raakt bij Colombia en niet meer kan spelen voor de tweede club uit Madrid.
Insgelijks. Dat zou heel erg spijtig zijn maar dat hoort er nou eenmaal bij. Sowieso is er niets mooiers dan uitkomen voor je land. Ook staat het er totaal los van of het gebeurt bij mijn of andere clubs. Dit soort afspraken zijn imho ridicuul.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
De blessure van Toivonen is voor PSV wel een lastige natuurlijk. In de winter kan je hem niet meer verkopen en in de zomer waarschijnlijk ook niet omdat hij de rest van het seizoen bijna mist. En dan heeft ie nog maar een contract van 1 jaar komende zomer. Dus als je niet met hem kan verlengen dan heb je best wel een probleem, want hij levert dan aan transfergeld nog vrij weinig op denk ik.
Wat ik overigens niet vervelend vind 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Alleen de eerste maand salaris moet de club betalen geloof ik. Ik vind het een goede ontwikkeling in ieder geval. Nu zal de blessure van Viergever waarschijnlijk (en hopelijk) wel meevallen, maar de blessure van Toivonen is toch verschrikkelijk. PSV kan hierdoor de titel en de Champions League mislopen. En wat A&L hierboven zegt komt er ook nog eens bij inderdaad. Straks loopt meneer Toivonen gratis de deur uit.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
O, dus de KNVB moet ook opdraaien voor de incompetentie van meneer Brands? Nu wordt ie helemaal mooi. Je hebt niet voor niks 20+ spelers ter beschikking om een basis, bank en tribune te vullen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja, niemand hoeft PSV ook zielig te vinden na de laatste jaren waarin ze de halve competitie op hebben gekocht van gemeentegeld. Wijnaldum (kennen we hem nog?) kan weer de basis in, een speler waar PSV ruim 5 miljoen voor heeft betaald.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
O, dus de KNVB moet ook opdraaien voor de incompetentie van meneer Brands? Nu wordt ie helemaal mooi. Je hebt niet voor niks 20+ spelers ter beschikking om een basis, bank en tribune te vullen.
Niet de KNVB. Het wordt betaald vanuit een fonds, het FIFA Club Protection Program.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Misschien moeten landen dan ook maar een compensatie vragen als een speler bij geblesseerd raken bij clubvoetbal. Je zal maar het WK mislopen omdat een belangrijke schakel geblesseerd raakt door een wedstrijdje in de Mickey Mouse-league.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.