- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
PVV is de enige politieke partij die 'bloed' of geboorte en nationaliteit op dezelfde manier aan elkaar gelijk stelt als hier gebeurt, alle andere partijen volgen gewoon de definitie van het Nederlands staatsburgerschap, waarvolgens Douglas natuurlijk probleemloos voor het Nederlands elftal mag uitkomen. Maar goed, wil de discussie verder niet overdoen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Er is hier niemand die stelt dat het wettelijk niet mag rep_robert, de meeste mm'ers geven echter aan dat je dit niet moet willen.
What's next: Quatar die een heel vliegtuig vol import Brazilianen nationaliseert?
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Dit moet toch wel het slechtste Oranje zijn dat ik bewust heb meegemaakt.
Relatief gezien misschien. Het Oranje van 2000-2002 miste een eindronde. Voorlopig zijn zij nog de slechte selectie die ik meegemaakt heb.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Er is hier niemand die stelt dat het wettelijk niet mag rep_robert, de meeste mm'ers geven echter aan dat je dit niet moet willen.
What's next: Quatar die een heel vliegtuig vol import Brazilianen nationaliseert?
Dat is de volgende stap, genoeg landen waar dit wettelijk nodig is.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4154 stemmen
Waarom niet? Het is niet zo dat hij Nederlander is geworden om in het NL elftal te spelen. Hij werkt hier al een behoorlijk tijdje, heeft een Nederlandse vrouw (en een kind) en op een gegeven moment word je gewoon Nederlander. Hij heeft verder nooit aangedrongen om er in te spelen en nergens zijn de acties van Douglas oneerbaar lijkt me.
Hij heeft zijn Nederlandse identiteit op een normale verkregen. Dit geval is dan ook totaal onvergelijkbaar met een vliegtuig vol Brazilianen op weg naar Qatar. Pak het overigens dan slimmer aan en combineer bijvoorbeeld de finesse van Brazilianen met import Duitsers of zo 
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Waarom niet? Het is niet zo dat hij Nederlander is geworden om in het NL elftal te spelen. Hij werkt hier al een behoorlijk tijdje, heeft een Nederlandse vrouw (en een kind) en op een gegeven moment word je gewoon Nederlander. Hij heeft verder nooit aangedrongen om er in te spelen en nergens zijn de acties van Douglas oneerbaar lijkt me.
Hij heeft zijn Nederlandse identiteit op een normale verkregen. Dit geval is dan ook totaal onvergelijkbaar met een vliegtuig vol Brazilianen op weg naar Qatar. Pak het overigens dan slimmer aan en combineer bijvoorbeeld de finesse van Brazilianen met import Duitsers of zo
Zijn paspoort zal ook vast te maken hebben met dat hij als EU-er Engeland in mag en als niet-EU-er niet. Kortom, als hij nu Twente verlaat kan hij overal heen.
Ik vind Douglas ook niet iemand als bv Kalou die plotsklaps voor Oranje zou moest komen. Maar om te zeggen dat ik erg vrolijk wordt van een genaturaliseerde Braziliaan in Oranje, nee. Het voelt raar. Ik vind het ook tragisch omdat Nederland zelf schijnbaar geen goede verdedigers meer op kan leiden.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4154 stemmen
Het voelt raar ja. Maar wanneer al die Surinamers en Marokkanen erin staan hoor je ook niemand. Het voelt vooral raar omdat hier relatief weinig Brazilianen naar toe emigreren. Maar ook in ons landje is het verder geen vreemd verschijnsel.
happie
-
- 6262 berichten
- 426 stemmen
Ik heb ook nooit gezegd, dat het te rechtvaardigen is, als bijvoorbeeld een Qatar een complete selectie gaat naturaliseren, Dat is natuurlijk onzin, dan doet Qatar dit puur om niet af te gaan op hun eigen WK en deze spelers doen dit om een grote zak met geld.
Bij Douglas gaat het maar om één speler, die de normale kans heeft gekregen om een Nederlander te worden. DIt gewoon met verve heeft gedaan en altijd heeft uitgesproken graag voor het Nederlands elftal uit te komen. Het gros van de Nederlanders zal deze jongen ook gewoon verwelkomen. Alleen hier zitten wat mensen met hun bedenken, omdat hij dan spelers met mindere kwaliteiten in de weg zit.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Het voelt raar ja. Maar wanneer al die Surinamers en Marokkanen erin staan hoor je ook niemand. Het voelt vooral raar omdat hier relatief weinig Brazilianen naar toe emigreren. Maar ook in ons landje is het verder geen vreemd verschijnsel.
Suriname behoorde lange tijd tot het Koninkrijk der Nederlanden.
Koninkrijk der Nederlanden - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Jongens als Kluivert en Seedorf hadden altijd al een Nederlands paspoort. En ze zijn ook vanaf kind al hier opgevoed.
Heb je nog de Marokkanen. Dan doel je op oa Boulahrouz en Afellay denk ik. Die jongens hadden een dubbel paspoort en zijn hier ook opgegroeid.
Dat is wat anders dan Douglas uit Brazilië die voor 2007 Nederland helemaal niet kende. Was hij naar pakweg HSV gegaan, dan had ie nu een Duits paspoort gehad. Daar zit natuurlijk wel een aardig verschil in.
Maar ik sta er momenteel vrij neutraal in. Ik vind het vrij vreemd om te zien, maar hij voegt kwalitatief wat toe, heeft op normale wijze een Nederlands paspoort gekregen en heeft dus recht op een selectie. Maar het blijft wel wat vreemd eruit zien.
happie
-
- 6262 berichten
- 426 stemmen
Daarbij is het een goede reden voor Nederlandse clubs om jonge Nederlandse verdedigers meer de kans te geven in hun eerste elftal.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Als ik trainer was mocht hij thuisblijven met dat kapsel. Je vertegenwoordigt toch een bedrijf, dus een klein beetje normaal doen kan niet te veel gevraagd zijn.
Mitchell Donald staat trouwens aan de leiding als de slechtste speler van de Eredivisie. Derk Boerrigter staat op een gedeelde derde plaats.
Benieuwd naar de reactie van otherfool.
Mitchell 'groot talent' Donald!?!
Maar enfin, als je er nog 10 slechtere kunt vinden dan 'sensatie' Sananas dan zegt dat veel over het niveau van de MML. Daarbij moet ik zeggen dat ik van de reserve-linksback van PEC Zwolle minder hoge verwachtingen heb dan een buitenlandse aankoop van Ajax, dus dat speelt ook mee.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Daarbij is het een goede reden voor Nederlandse clubs om jonge Nederlandse verdedigers meer de kans te geven in hun eerste elftal.
Ajax doet dat al jaren. Vd Wiel en Van Rhijn rechtsback. Blind en Dijks nu. Alleen centraal is het lastig. Denswil komt er wel aan, maar die zie ik pas volgend seizoen echt minuten maken.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4154 stemmen
Suriname behoorde lange tijd tot het Koninkrijk der Nederlanden.
Koninkrijk der Nederlanden - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Jongens als Kluivert en Seedorf hadden altijd al een Nederlands paspoort. En ze zijn ook vanaf kind al hier opgevoed.
Heb je nog de Marokkanen. Dan doel je op oa Boulahrouz en Afellay denk ik. Die jongens hadden een dubbel paspoort en zijn hier ook opgegroeid.
Dat is wat anders dan Douglas uit Brazilië die voor 2007 Nederland helemaal niet kende. Was hij naar pakweg HSV gegaan, dan had ie nu een Duits paspoort gehad. Daar zit natuurlijk wel een aardig verschil in.
Maar ik sta er momenteel vrij neutraal in. Ik vind het vrij vreemd om te zien, maar hij voegt kwalitatief wat toe, heeft op normale wijze een Nederlands paspoort gekregen en heeft dus recht op een selectie. Maar het blijft wel wat vreemd eruit zien.
Ja en zo hoorde België eerst ook tot Nederland, zoals iemand ergens al aangaf. Het blijft verder krom. De intenties van Douglas zijn in principe hetzelfde als die van Affelay of Bouhlarouz. En ja, als hij lang in Duitsland zou wonen zou hij op een eerlijke manier Duitser worden. Al verwacht ik geen uitnodiging voor het Duitse elftal bij hem 
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Ja en zo hoorde België eerst ook tot Nederland, zoals iemand ergens al aangaf. Het blijft verder krom. De intenties van Douglas zijn in principe hetzelfde als die van Affelay of Bouhlarouz. En ja, als hij lang in Duitsland zou wonen zou hij op een eerlijke manier Duitser worden. Al verwacht ik geen uitnodiging voor het Duitse elftal bij hem
Onzinvergelijking. Belgie is al zo'n 200 jaar ofzo los van Nederland.
Afellay had gewoon altijd de keuze. Hij koos Oranje. Aissati koos bv Marokko dacht ik. Of Amrabat. Totaal niet te vergelijken met Douglas.
happie
-
- 6262 berichten
- 426 stemmen
Ajax doet dat al jaren. Vd Wiel en Van Rhijn rechtsback. Blind en Dijks nu. Alleen centraal is het lastig. Denswil komt er wel aan, maar die zie ik pas volgend seizoen echt minuten maken.
Jawel deze jongens wel. Ajax heeft er alleen ook een handje van gehad, dat zij spelers haalden als Bruno Silva en Atouba. Feyenoord moet het nu ook noodgedwongen doen, maar halen dan vervolgens wel Mathijssen, die niet meer beter is dan Vrij en Indi.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4154 stemmen
Onzinvergelijking. Belgie is al zo'n 200 jaar ofzo los van Nederland.
Afellay had gewoon altijd de keuze. Hij koos Oranje. Aissati koos bv Marokko dacht ik. Of Amrabat. Totaal niet te vergelijken met Douglas.
Het feit dat ze kunnen kiezen zegt al genoeg. Daarnaast werd er hier ook geopperd dat wanneer je geen Nederlands bloed hebt dat je geen Nederlander bent. Dus dan vallen vanzelfsprekend onze Zuid Amerikaanse vrienden uit Suriname af en dus ook onze Afrikaanse vriendjes uit Marokko.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ligt met "kolonieën" wel anders natuurlijk. Het ging nu om naturalisatie, iets totaal anders.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Jawel deze jongens wel. Ajax heeft er alleen ook een handje van gehad, dat zij spelers haalden als Bruno Silva en Atouba. Feyenoord moet het nu ook noodgedwongen doen, maar halen dan vervolgens wel Mathijssen, die niet meer beter is dan Vrij en Indi.
Die jaren waren dan ook vervelend. Vergeet ook Kuffour niet 
Nu hebben we al jaren alleen Nederlanders en Belgen achterin. Werkt toch prima. Daarom stoort het beleid van bv PSV me ook vaak. Niet dat het verplicht is, maar ze zouden ook meer aan het Nederlandse voetbal moeten denken. Dus niet allerlei rare namen aankopen, maar eigen kweek meer kans geven. Idem bij Twente, doen dit ook nauwelijks.
Ajax, Feyenoord en AZ doen dat weer wel.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Het feit dat ze kunnen kiezen zegt al genoeg. Daarnaast werd er hier ook geopperd dat wanneer je geen Nederlands bloed hebt dat je geen Nederlander bent. Dus dan vallen vanzelfsprekend onze Zuid Amerikaanse vrienden uit Suriname af en dus ook onze Afrikaanse vriendjes uit Marokko.
Kan je iemand quoten die het over dat Nederlandse bloed heeft?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Onzin. Dat het op degelijke schaal gebeurt maakt het nog niet goed. Vreemde redenering. Geen Nederlands bloed, geen Oranje.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Ah, nou daar had ik overheen gelezen 
Bij mij is het meer een gevoelskwestie. Buiten dat boeit het me weinig. Ik heb sowieso geen zin in interlands ten koste van Eredivisie 
schram101
-
- 16725 berichten
- 2345 stemmen
Waarom niet? Het is niet zo dat hij Nederlander is geworden om in het NL elftal te spelen.
Dit is dus niet zo. Althans, hij is Nederlander geworden omdat hij interlands wil spelen (kans om je in de kijker te spelen bij grote clubs is groter dan de bij Europese wedstrijdjes in Verweggistan van Twente) en dat lukte niet in het Braziliaanse elftal. Dáárom is hij Nederlander geworden. Meneer zag de centrale verdedigers in de Oranje selectie en dat was andere koek als Lucio, Luiz, Marcelo en Thiago Silva.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Over een seizoen speelt hij in het buitenland en denkt hij nooit meer aan Nederland.
Een Nederlandse vrouw, tja, als voetballer zal je genoeg golddiggers en breezersletjes achter je aan krijgen dus een vriendin is zo gevonden in het land waar je voetbalt. Weet niet waarom dat er steeds bijgehaald moet worden.
Als ik dat interview bij VI met hem zie afgelopen maandag dan associeer je jezelf als Nederlander toch totaal niet met hem? Leek wel alsof ik een dove Nederlands hoorde praten.
Ik vind dat een speler van het Nederlands elftal getogen moet zijn in Nederland. Ik kijk het Nederlands elftal op het EK en WK, omdat ik me verbonden voel met het team. Het trots om Nederlander te zijn gevoel. En met zo'n import-Braziliaan heb ik dat niet. Weg met die Douglas, maakt niet uit hoe goed of slecht hij is. En nee, ik heb geen PVV gestemd.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4154 stemmen
Ik identificeer me ook niet met knuffelmarokkanen als Affelay en die spelen ook in Oranje.. Tsjah.. Nederlands is Nederlands. Ook al heb je twee paspoorte zoals veel hebben. In een sociaal land als de onze gelden dit soort regels nou eenmaal. Als je het er niet mee eens bent kan je beter wel PVV stemmen 
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4154 stemmen
Ligt met "kolonieën" wel anders natuurlijk. Het ging nu om naturalisatie, iets totaal anders.
waarom is dat anders dan? Ik vind hen misschien wel erger. Beetje met een Surinaamse vlag gaan zwaaien als je Europees kampioen bent geworden met Nederland(jong Oranje)! Lekker Nederlands gevoel inderdaad... Ze voelen zich ook nog niet eeens Nederlands blijkbaar.
schram101
-
- 16725 berichten
- 2345 stemmen
Beetje met een Surinaamse vlag gaan zwaaien als je Europees kampioen bent geworden met Nederland(jong Oranje)! Lekker Nederlands gevoel inderdaad... Ze voelen zich ook nog niet eeens Nederlands blijkbaar.
Dat is inderdaad echt vreselijk. Al neem ik aan dat je dat bij Van Gaal niet moet flikken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
waarom is dat anders dan? Ik vind hen misschien wel erger. Beetje met een Surinaamse vlag gaan zwaaien als je Europees kampioen bent geworden met Nederland(jong Oranje)! Lekker Nederlands gevoel inderdaad... Ze voelen zich ook nog niet eeens Nederlands blijkbaar.
Vreemd ja. Hun voorouders die onderdrukt zijn en als slaven gebruikt zijn door Nederlanders. Raar, dat ze daar niet trots op zijn. Gekke lui die Surinamers. Nee, Nederland mag blij zijn dat vele generaties later Surinamers bereid zijn met trots uit te komen voor Nederland, en tuurlijk ook trots zijn op hun vaderland. Niets mis mee.
Gek om dat te horen van iemand die een Nederlandse voetbalclub support die met Israelische vlaggen zwaaien
.
stinissen (crew films & series)
-
- 23815 berichten
- 77571 stemmen
Zelfde met Van Persie die speelt liever voor zich zelf en Marokko...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.