• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.175 films
  • 12.561 series
  • 34.737 seizoenen
  • 655.668 acteurs
  • 200.383 gebruikers
  • 9.461.133 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

happie

• 6262 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

Interland voetbal stelt helemaal geen drol meer voor op zo'n manier. Afschaffen.

Onzin. Het is gewoon van alle tijd. Het komt nog genoeg voor. Di Stefano is voor drie landen uitgekomen en een greep uit recentere voorbeelden: Podolski, Marcos Senna. Klose, Danny en Deco.

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

Douglas heeft toch gewoon een normale naturalisatie gehad? Heeft hier een Nederlands gezin en woont al lang genoeg in Nederland.

Dat heeft mijns inziens niks met andere Brazilianen te maken, die in een kort tijdbestek in andere nationale teams zijn opgenomen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Onzin. Dat het op degelijke schaal gebeurt maakt het nog niet goed. Vreemde redenering. Geen Nederlands bloed, geen Oranje.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

Podolski, Klose

Die waren respectievelijk 2 en 8 jaar toen ze naar Duitsland kwamen.

Sterke vergelijking met 'ik ben te zwak voor Brazilië' Douglas.

schram101

• 16725 berichten
  • 2345 stemmen

Gelukkig hebben mannen als Giggs en Shevchenko hier nooit aan mee gedaan waardoor het nog grotere helden zijn dan ze sowieso al waren.

happie

• 6262 berichten
  • 426 stemmen

Daarbij heeft Douglas gewoon een Nederlands paspoort en geen Braziliaans paspoort meer. Daarmee is hij gewoon een landgenoot. Gelukkig ziet van Gaal dit gewoon en denkt hij niet zoals de gemiddelde PVV stemmer, dat je in Nederland geboren moet zijn, om dezelfde rechten te kunnen hebben, als een Nederlander.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1432 stemmen

Interland voetbal is juist zo mooi omdat de spelers voor HUN land uitkomen. Wanneer iedereen zich maar laat neutraliseren om ook ergens aan de bak te komen begint het speciale van interlandvoetbal langzamerhand te verdwijnen. Sowieso is het al te triest voor woorden dat een A-voetballand als Nederland achter een Braziliaans verdedigertje aanzit die ''slechts'' in de Eredivisie speelt, daar nog de nodige fouten maakt en nog nooit tegen het Braziliaanse elftal heeft aangezeten.

schram101

• 16725 berichten
  • 2345 stemmen

happie schreef:

Daarbij heeft Douglas gewoon een Nederlands paspoort en geen Braziliaans paspoort meer. Daarmee is hij gewoon een landgenoot. Gelukkig ziet van Gaal dit gewoon en denkt hij niet zoals de gemiddelde PVV stemmer, dat je in Nederland geboren moet zijn, om dezelfde rechten te kunnen hebben, als een Nederlander.

Tering, dit moet met afstand de meest sneue reactie van het topic zijn.

schram101

• 16725 berichten
  • 2345 stemmen

jordandejong schreef:

Sowieso is het al te triest voor woorden dat een A-voetballand als Nederland achter een Braziliaans verdedigertje aanzit die ''slechts'' in de Eredivisie speelt, daar nog de nodige fouten maakt en nog nooit tegen het Braziliaanse elftal heeft aangezeten.

Mee eens, al gaat het nog niet eens om zijn kwaliteiten maar vooral om het feit dat je gewoon tweede keus bent.

Maar inderdaad, het maakt verhaal nog eens extra triest ja.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Naomi Watts schreef:

Onzin. Dat het op degelijke schaal gebeurt maakt het nog niet goed. Vreemde redenering. Geen Nederlands bloed, geen Oranje.

Eens hoor. Zijn zoontje mag dus wel over een tijd het Oranje tenue over zijn hoofd trekken en meedingen voor het grote Oranje. Mits hij voldoende kwaliteiten heeft natuurlijk...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Eens .

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3306 stemmen

Dus als twee Irakezen naar Nederland komen en een kind krijgen dat hier opgroeit mag die niet voor Nederland uitkomen? Flauw hoor.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Verschil is dat dat kind in Nederland geboren en vooral opgegroeid is. Zoals bijvoorbeeld Affelay. Die jongen heeft toch tien keer meer iets met Nederland dan ene Douglas die hier net vijf jaar is.

Daarnaast is Douglas nou echt niet een zodanige versterking hoor, hou toch op. Als Matijsen fit geweest dan was Douglas niet eens opgeroepen.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Al lang geen berichtje meer geplaatst hier op MM, wel geregeld het voetbaltopic komen checken om de vermakelijke nonsens die hier regeert eens te lezen, maakt men dag altijd goed. Ik vraag me af wat Naomi vindt van het feit dat het Spaanse elftal vermengd is met Catalenen, Xavi, Pique etc en dat eigenlijk niet Spanje wereldkampioen werd maar het Catalaans voetbal.

Voor mijzelf maakt het niet uit, als je hier leeft en je bent de taal eigen dan behoor je gewoon tot ons volk, ongeacht de kleur van je gelaat en mag je voor je land spelen. Dat er hier nog altijd mensen zijn die rassenvermenging als een njet aanschouwen is voor mij wel redelijk vreemd want daar draait deze discussie toch om, niet?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Catalanen zijn gewoon spanjaarden, dat hun dat liever anders zien door het regime van Franco doet daar niets aan af. Vreemd dat je dit aanhaalt, iets totaal anders. Of zijn Friezen dan ook geen Nederlanders? Juist ja. Marcos Senna was wel eem brug te ver.

Er wordt hier juist geopperd voor rassenvermenging. Woon je hier al heel lang is het nog we'll anders dan met zo'n gastarbeider als Douglas. Al zie ik zelf liever alleen internationals wiens origin ook daadwerkelijk afstammen van het land dat zij vertegenwoordigt.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4153 stemmen

Maar dan zet ik ook mijn vraagteken bij al die Surinamers e.d. die ons land hebben vertegenwoordigd. Seedorf is ook niet in Nederland geboren, om maar iets te noemen.

Ik zit een beetje met een dubbel gevoel. Douglas is verder wel een ander verhaal dan types als Kalou denk ik. Lijkt zich ook daadwerkelijk in te burgeren in NL en praat gelukkig ook Nederlands.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Vreemde voorlopige opstelling van Oranje.

Stekelenburg

Janmaat/Heitinga/Vlaar/Indi

De Jong

Strootman/vd Vaart

Schaken/Huntelaar/Lens

U leest het goed, Janmaat en Schaken ipv van Rhijn en Narsingh.

Joy4ever

• 4656 berichten
  • 1878 stemmen

Huntelaar ipv Van Persie

O ja, we spelen tegen Andorra

Wel blij met vd Vaart

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vrij logische opstelling.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Vrij logische opstelling.

Vind ik niet. Beetje beledigend naar andere jongens dat bv een debutant als Schaken meteen in de basis staat. Niet dat ik wat tegen hem heb, want zo slecht is ie niet en het is een aardige gozer. Maar het klopt niet.

Vorige keer speelden oa van Rhijn, Indi (centrum), Clasie, Narsingh en van Persie nog. Louis gooit werkelijk elke keer de hele ploeg overhoop. Dat slaat natuurlijk nergens op. Want spelen deze jongens ook tegen Roemenië, of krijgen dan andere jongens weer de kans? Je moet ook ingespeeld gaan raken op elkaar. Zoveel geluk als tegen Turkije krijg je niet elke keer.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4153 stemmen

Waarom zit Kevin Bobson niet bij de selectie?

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

rep_robert schreef:

Waarom zit Kevin Bobson niet bij de selectie?

Omdat je niet Bobson en Denneboom kan selecteren Robert. Denk eens na zeg!

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Ik vind het niet vreemd dat Narsingh er niet in staat, maar om daar dan Schaken neer te zetten, gaat me te ver.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Naomi Watts schreef:

Catalanen zijn gewoon spanjaarden, dat hun dat liever anders zien door het regime van Franco doet daar niets aan af. Vreemd dat je dit aanhaalt, iets totaal anders. Of zijn Friezen dan ook geen Nederlanders? Juist ja. Marcos Senna was wel eem brug te ver.

Er wordt hier juist geopperd voor rassenvermenging. Woon je hier al heel lang is het nog we'll anders dan met zo'n gastarbeider als Douglas. Al zie ik zelf liever alleen internationals wiens origin ook daadwerkelijk afstammen van het land dat zij vertegenwoordigt.

Vind je dat echt een vreemd voorbeeld, mij leek het een logische vraag. Is zoiets als Belgen die zich aansluiten bij Nederland omdat hun Nationale ploeg verboden is en België nog steeds bij het Verenigd Koninkrijk der lage landen behoort. Het is een politiek getinte keuze, Tegenover een Douglas waarbij het enkel gaat om sportieve redenen, neem ik toch aan. Ik zei het al mij maakt het niet uit, Catalanen of Brazilianen, ben je de taal eigen en heb je je aangepast dan mag je spelen voor het land waar je leeft en voor kiest te spelen. De fictieve landsgrenzen getekent door een paar idioten uit het verleden kun je zeker gebruiken als basis maar daar stopt het ook.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik vind het niet vreemd dat Narsingh er niet in staat, maar om daar dan Schaken neer te zetten, gaat me te ver.

Ik vind het wel vreemd. Narsingh deed het tegen Turkije en Hongarije toch wel redelijk? Sowieso qua rendement. Hij is 22 en onze toekomst. Laat hem lekker spelen. In mijn ogen onze beste rechtsbuiten, ondanks dat ie een teleurstellend seizoen speelt.

En tsja, als hij niet speelt dan is Schaken niet eens zo onlogisch. Al had Lens ook gekund, maar die staat op links geloof ik.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

schram101 schreef:

Tering, dit moet met afstand de meest sneue reactie van het topic zijn.

De post van happie was juist ongeveer de enige normale van die discussie.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Dit moet toch wel het slechtste Oranje zijn dat ik bewust heb meegemaakt.

depri83

• 6814 berichten
  • 1512 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

De post van happie was juist ongeveer de enige normale van die discussie.

Dit heeft helemaal niks met PVV stemmen te maken.

En ik wil niet specifiek oordelen over de zaak Douglas omdat ik zijn beweegredenen niet ken, maar het is natuurlijk wel de dood van het landenvoetbal als dit op grote schaal gaat gebeuren (wat schijnbaar nu in Qatar aan de gang is).

Landen die een topelftal bij elkaar gaan naturaliseren.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Inderdaad. Eng dat die pVV kaart dan gespeeld wordt en tot als enige normale post gerekend wordt. Brrrr.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4153 stemmen

Misschien juist een cynische verwijzing omdat mensen hier zo ongenuanceerd over praten in dit topic...?

Wat hij zegt is verder wel logisch namelijk. Hij is volgens de wet Nederlander en er is helemaal geen spoedprocedure o.i.d. bij komen kijken. Op een legale/normale manier gebeurt en hij gedraagt zich ook prima.

Ben als voetballer ook geen fan van hem, maar hij is wel een Nederlander nu. Dus mag hij simpelweg gewoon spelen. Verder ook geen discussie over mogelijk. Zoals ik al zei, import Nederlanders als Spelers als Seedorf en Davids zijn ook geen Nederlanders bij geboorte en hebben ontzettend veel voor het NL elftal gespeeld.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.