• 16.465 nieuwsartikelen
  • 180.299 films
  • 12.408 series
  • 34.367 seizoenen
  • 651.891 acteurs
  • 199.788 gebruikers
  • 9.424.628 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

Was gewoon een terechte penal voor Twente. Ze hadden er zelfs nog 1 moeten krijgen.

Rode kaart voor Maher vind ik overdreven. De betutteling van de KNVB. Geel voor een schwalbe was genoeg geweest.

Janssen had ook geel moeten krijgen voor een enorm slecht uitgevoerde schwalbe.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Allemaal correcte beslissingen van Makkelie. Prima gefloten. Al had Twente idd nog een strafschop moeten hebben, maar dat was een fout van de assistent.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Over schwalbes gesproken.

(afbeelding)

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Waarschijnlijk krijgt hij in dit geval wel geel omdat hij Suarez heet De enige speler die wel bestraft wordt voor schwalbes

Maar ik vind het echt irritant worden. Week in week uit zie ik overal schwalbes en zeurende spelers, maar geen scheidsrechter die er geel voor geeft.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

Over schwalbes gesproken.

(afbeelding)

Vind ik niet echt een schwalbe, hij verliest gewoon zijn balans

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Nee, maar het handje gaat wel omhoog van scheidsrechter hij trekt me omlaag Dus is het wel een schwalbe in mijn ogen.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Vind ik niet echt een schwalbe, hij verliest gewoon zijn balans

In eerste instantie ja, maar wat doet hij daarna dan?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

Rode kaart voor Maher was lichtelijk overdreven maar Altidore had gewoon z'n domme smoel moeten houden. Volkomen terechte kaart. Daar moet inderdaad vaker tegen opgetreden worden. Gewoon ons als publiek mee laten luisteren zoals bij het rugby, dan is het snel afgelopen met die zeiksnorren.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3622 stemmen

otherfool schreef:

Allemaal correcte beslissingen van Makkelie. Prima gefloten. Al had Twente idd nog een strafschop moeten hebben, maar dat was een fout van de assistent.

Ben ik het eindelijk eens met Otherfool eens. Makkelie had ons nog een pingel moeten geven. Maher en Altidore zijn gewoon idioten. Zelfs Verbeek gaf dat net toe.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Was gewoon een terechte penal voor Twente. Ze hadden er zelfs nog 1 moeten krijgen.

Rode kaart voor Maher vind ik overdreven. De betutteling van de KNVB. Geel voor een schwalbe was genoeg geweest.

Janssen had ook geel moeten krijgen voor een enorm slecht uitgevoerde schwalbe.

Ik vind het knap dat hij wel een verplaatsing van de voet van vijf centimeter weet te spotten, maar een zuiver geplaatste elleboog van Braafheid in het gezicht van Marcellis ziet hij over het hoofd.

Enige moment waar Twente is benadeeld was de niet gegeven penalty. Maar deze overtreding werd gemaakt op Tadic, het zuigertje wat de hele wedstrijd al bij elk zuchtje ging liggen (zie ook de wel gegeven penalty), dus ik kan me voorstellen dat zowel de scheids- als de grensrechter hun bedenkingen hierbij hadden.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Tijdens de wedstrijd vertoonde Verbeek een hele andere lichaamshouding na al die momenten dan net voor de camera. Hij houdt zich duidelijk in en zegt eigenlijk verkapt dat hij het onzin beslissingen vindt Maar hij neemt het zijn spelers wel kwalijk dat ze in die situatie terecht zijn gekomen. Waar ook iets voor te zeggen valt. Maar Maher trapt niet eens, hoe kan je dat nou terecht vinden. Dit is de verloedering van het voetbal waarin de voetballers zich als nichten gedragen. Twente was 90 minuten lang bezig met AZ spelers kaarten aannaaien. Vooral Gorter was het slachtoffer van de walgelijke praktijken. Lijkt me toch vrij duidelijk.

Als de wedstrijd nou een ordinaire schoppartij(er is geen Pepe die een half Barca elftal neer maait b.v.) is kan ik het voorstellen, maar de wedstrijd was verder alles behalve ruig of op het randje.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

rep_robert schreef:

Tijdens de wedstrijd vertoonde Verbeek een hele andere lichaamshouding na al die momenten dan net voor de camera. Hij houdt zich duidelijk in en zegt eigenlijk verkapt dat hij het onzin beslissingen vindt Maar hij neemt het zijn spelers wel kwalijk dat ze in die situatie terecht zijn gekomen. Waar ook iets voor te zeggen valt. Maar Maher trapt niet eens, hoe kan je dat nou terecht vinden. Dit is de verloedering van het voetbal waarin de voetballers zich als nichten gedragen. Twente was 90 minuten lang bezig met AZ spelers kaarten aannaaien. Vooral Gorter was het slachtoffer van de walgelijke praktijken. Lijkt me toch vrij duidelijk.

Als de wedstrijd nou een ordinaire schoppartij is kan ik het voorstellen, maar de wedstrijd was verder alles behalve ruig of op het randje.

Verbeek is al eens geschorst voor aanmerkingen op de scheids na de wedstrijd dus die weet ook wel dat hij beter zijn mond kan houden.

En voor het constant proberen kaarten aan te naaien verwijs ik jullie door naar het interview van JJ van Gangelen met Tadic. Hij wou geen antwoorden geven, maar iedereen kan tussen de regels door lezen toch? Wat een gore smeerlap is dat zeg. Komt in de buurt bij Toivonen en Mertens.

Tadi?: 'Dit was een rare wedstrijd' | Seizoen 2012/2013 | Video's | Eredivisielive.nl

Vascago

• 4798 berichten
  • 3622 stemmen

We hebben gewoon dik verdiend gewonnen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Nee, maar het handje gaat wel omhoog van scheidsrechter hij trekt me omlaag Dus is het wel een schwalbe in mijn ogen.

Dat is waar, die beweging na de val is idd fout

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Vascago schreef:

We hebben gewoon dik verdiend gewonnen

Met laf voetbal, ik zou maar trots zijn. Het leek op sommige momenten wel een thuiswedstrijd voor AZ. En dan die McClaren, een verdediger voor een verdediger wisselen terwijl je tegen negen man speelt.

Was jij ook één van die dwazen die bij een 3-0 voorsprong tegen negen man nog ging fluiten na een niet gegeven vrije trap na alweer een duikeling van Tadic?

Vascago

• 4798 berichten
  • 3622 stemmen

Tuulk

En McClaren mag van mij ook wel opzouten. Tactisch onbenul. Maar penalty was gewoon terecht en we hadden er nog 1 moeten hebben. Rode kaarten ook terecht. Moeten ze maar niet zo dom protesteren.

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

Maher kreeg geen rood wegens protesteren. En was die kaart niet gevallen, dan had Altidore ook geen rood gekregen. Nu was die rode kaart voor Altidore natuurlijk volkomen terecht. Enorm dom.

Quido

• 14649 berichten
  • 6118 stemmen

BoordAppel schreef:

Rode kaart voor Maher was lichtelijk overdreven maar Altidore had gewoon z'n domme smoel moeten houden. Volkomen terechte kaart. Daar moet inderdaad vaker tegen opgetreden worden.

Zeg jij als PSV-er? Dan speelt PSV binnenkort nog maar met 9 i.p.v. 12 man per wedstrijd

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

Ik stoor me er bij PSV ook mateloos aan. Hoe mooi en rustig dat allemaal gaat bij rugby, heerlijk. Maar goed, bij die sport zijn ze, in tegenstelling tot voetbal, qua arbitrage wel in de moderne tijd beland. Dat zou natuurlijk ook al een hoop gezanik schelen.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3410 stemmen

Aaargh die vieze gebaartjes van Ronaldo ook...

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Geweldig voetbal van Real!

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

BoordAppel schreef:

Ik stoor me er bij PSV ook mateloos aan. Hoe mooi en rustig dat allemaal gaat bij rugby, heerlijk. Maar goed, bij die sport zijn ze, in tegenstelling tot voetbal, qua arbitrage wel in de moderne tijd beland. Dat zou natuurlijk ook al een hoop gezanik schelen.

Ik weet niet of ik een voorstander ben voor de grote verandering qua arbitrage bij het voetbal, maar dat het in dit geval niet te vergelijken is met rugby weet ik wel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

FillumGek schreef:

Aaargh die vieze gebaartjes van Ronaldo ook...

Valt toch wel mee, vond dat ie zich keurig inhield. Zo straf je een achterban af.

Prima spel van Real in het begin, vind Barca geen schim van wat ze normaal zijn. Vooral Xavi schittert van afwezigheid. Al zijn ze allemaal niet bovengemiddeld. Kijkbaarheid is natuurlijk wel erg hoog en een prima voorprogramma voor het schouwspel dat daarna te zien is. Frente Atleti! Misschien koploper vanavond.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Naomi Watts, vind je Benzema ook niet een gigantische faalhaas? Van zo dichtbij de bal richting de cornervlag jassen? En even later nog van zo dichtbij compleet mistasten en op de paal schieten?

Best een faler hoor

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik had het over niet eens de achterlijn halen, dat deed ie toch prima hoor . Bij Benzema vrij verklaarbaar, wou 'm duidelijk met links nemen maar deed 't dan toch rechts. Kwestie van verkeerd geraakt. Maar nogmaals, Benzema haalt de achterlijn, Huntelaar niet.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Benzema stond er beter voor in mijn ogen. En ook KJH raakte de bal verkeerd. Zo zie je maar weer, het kan iedereen overkomen. Ik ben natuurlijk niet helemaal serieus.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Leuk hoor zo'n super sunday maar nu zit ik tegelijkertijd Barca-Real, Milan-Inter en PSG-Marseille in de gaten te houden. Spreiding!

Edit: Zo, daar kwam Messi even sympathiek in beeld!

Edit2: Ja, en dan doet ie dat! Sjeezus.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3410 stemmen

Geen goede wedstrijd tot nu toe, maar gelukkig is Messi er nog

Naomi Watts schreef:

(quote)

Valt toch wel mee, vond dat ie zich keurig inhield. Zo straf je een achterban af.

Mja van mij hoeft ie zich niet in te houden. Gewoon lekker twee armpjes de lucht in en schreeuwend naar het uitvak rennen vind ik beter en een stuk sympathieker.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Schitterende goal van Zlatan voor de 1-1 bij PSG-Marseille.

En meteen 2-1 Zlatan.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Echt waar, wat een smerige matennaaier is die Rosales zeg. Ik voel mij spontaan smerig dat ik met zulke figuren in één provincie moet wonen. Dan gaat die eerst Maher ff uitdagen en dan smeert hij hem een rode kaart aan door dat oh zo harde tikje. Bah!

Terug van offtopic. Ik zit met een schuin oog naar teletekst te kijken aangezien alles wat een livestream heet het niet doet bij mij en dan zie ik dat die Messi maar weer goed bezig is hoor. Is Barca trouwens nog een beetje weggespeeld of valt dat wel mee?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.