• 16.427 nieuwsartikelen
  • 180.214 films
  • 12.397 series
  • 34.340 seizoenen
  • 651.689 acteurs
  • 199.719 gebruikers
  • 9.421.685 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

otherfool schreef:

Ron Jans had een weggestuurde jeugdspeler, een speler uit de Jupiler Liga en één houten Klaas uut Twente tot zijn beschkking en maakte er topspelers van die nu het mooie weer maken in Oranje, de Premier League en de Bundesliga. Heerenveen heeft een traditie met het opleiden van jongens uit de Jupiler Liga of onbekende Scandinaviërs tot gerenomeerde topspelers, Foppe kon het, Zeur-Jan kon het... Misschien zou maffe Marco ook eens spelers beter kunnen maken? Of is dat tegenwoordig niet meer de taak van een trainer/coach?

En ja, hij doet het prima daar op plekkie 16, tussen VVV en Willem II

Deze gaat het archief in! Je noemt Dost namelijk een topspeler.

schram101

• 16701 berichten
  • 2311 stemmen

Afonso Alves ook

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Maar dat is geen Nederlands talent.

Dost ook niet, zou otherfool normaal gesproken zeggen...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Genuanceerd is ie in ieder geval niet. Duidelijk toegeschreven naar zijn standpunt om de beeldvorming rond Strootman te beïnvloeden. En als er al iets negatiefs in staat, wordt dat direct weerlegd of goedgepraat middels halfslachte argumenten. Tegen Feyenoord was ie allerminst volwassen, zie o.a. het penalty-moment en de grote kans van Pelle in de tweede helft (ook daar gaat ie weer onnodig hoog met zijn been richting Pelle wanneer die naar de grond gaat). Of ie goed speelde is een andere vraag (ik vind het een goede voetballer, maar dat terzijde), maar dit stuk is een wel erg optimistische goed niews-show, niet geheel toevallig in een week waarin er van allerlei kanten kritiek wordt geuit op Strootman. Vond Slegers gisteren trouwens ook niet erg sterk bij VI, lijkt opeens blind alles aan te nemen uit het PSV-kamp. Vond hem daar eerder kritischer tegenover staan.

Op zich best een goed tegengeluid tegen het ongenuanceerde geroep van Derksen de afgelopen weken over Strootman. Waarheid zullen we dan maar ergens in het midden zoeken.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

otherfool schreef:

Ron Jans had een weggestuurde jeugdspeler, een speler uit de Jupiler Liga en één houten Klaas uut Twente tot zijn beschkking en maakte er topspelers van die nu het mooie weer maken in Oranje, de Premier League en de Bundesliga. Heerenveen heeft een traditie met het opleiden van jongens uit de Jupiler Liga of onbekende Scandinaviërs tot gerenomeerde topspelers, Foppe kon het, Zeur-Jan kon het... Misschien zou maffe Marco ook eens spelers beter kunnen maken? Of is dat tegenwoordig niet meer de taak van een trainer/coach?

En ja, hij doet het prima daar op plekkie 16, tussen VVV en Willem II

Je moet Heerenveen niet beoordelen na zes wedstrijden waarvan vier tegen de top vier. Als ze hier over 10 wedstrijden nog staan dan heb je een punt. Nu is het opportunisme tot en met.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Nog wel een groot verschil met de 93 miljoen voor Ronaldo. 65 miljoen is een keurig bedrag voor Neymar.

Ronaldo had alles al bewezen en gewonnen bij één van de allerbeste clubs van Europa. Ik zeg niet dat Neymar mislukt, maar hij zou de eerste niet zijn die zich niet kan aanpassen, heimwee krijgt en mislukt.

Barcelona is net zo een koopclub als Real, maar dat weet jij ook wel.

Het is gewoon frustrerend dat Real altijd wordt neergezet als een club die alles koopt wat er te kopen valt terwijl Barcelona het met de eigen jeugd doet.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

FillumGek schreef:

Zojuist trouwens de biografie van Zlatan Ibrahimovic uitgelezen, man man, beste boek dat ik ooit heb gelezen (dat zijn er niet zo veel maar toch). Erg meeslepend en vlot geschreven, wat een leven heeft die vent toch (gehad). Veel extra respect voor die grootheid gekregen, weet nu precies hoe hij over dingen nadenkt. Vele grote namen worden zoals bekend (op hilarische wijze) afgebrand en het omkoopschandaal van Juve een paar jaar geleden komt ook in beeld.

Nu Gijp maar eens lezen (En Appalleren van Nico Dijkshoorn)

Zei ik toch! Heerlijk boek vol met prachtige anekdotes. Zlatan spaart niemand, dat is mooi.

Gijp is ook een prachtig boek, zat echt vaak zelfs te lachen tijdens het lezen.

Apelleren sla ik over, aangezien ik al jaren de VI lees

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ronaldo had alles al bewezen en gewonnen bij één van de allerbeste clubs van Europa. Ik zeg niet dat Neymar mislukt, maar hij zou de eerste niet zijn die zich niet kan aanpassen, heimwee krijgt en mislukt.

Barcelona is net zo een koopclub als Real, maar dat weet jij ook wel.

Het is gewoon frustrerend dat Real altijd wordt neergezet als een club die alles koopt wat er te kopen valt terwijl Barcelona het met de eigen jeugd doet.

Bij Real breekt er dan ook nooit jeugd door, bij Barcelona wel. Maar beiden kopen vrij veel ja. Al maakte Real het toen wel erg bont met Ronaldo en Kaka voor ruim 150 miljoen.

Maar als Barcelona 105 miljoen voor Neymar aftikt zijn ze net zo idioot hoor. Alleen is dit voorlopig een gerucht.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3410 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Zei ik toch! Heerlijk boek vol met prachtige anekdotes. Zlatan spaart niemand, dat is mooi.

Gijp is ook een prachtig boek, zat echt vaak zelfs te lachen tijdens het lezen.

Apelleren sla ik over, aangezien ik al jaren de VI lees

Ja, Gijp ben ik vandaag in begonnen en ben nu al op driekwart. Door de vlotte schrijfstijl en indeling van kleine hoofdstukken is het moeilijk weg te leggen. Inderdaad vaak hilarisch, maar soms ook deprimerend zoals het moment dat hij een inzinking had of zijn eenzaamheid in het algemeen. Hoewel hij het wel best lijkt te vinden dus.

VI was ik ook een tijd lid van, maar op gezegd omdat ik op een gegeven moment 5 ongeopende nummers op elkaar had liggen wegens tijdgebrek/zin. Lees toch alles op internet. Maar de columns van Dijkshoorn waren een hoogtepunt. Hoera voor deze bundel dus

Voetbal & Maffia van Iwan van Duren lijkt me ook nog wel interessant.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

GAE-VVV

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

Koeman: 'Wij hebben te weinig spelers zoals Toivonen.'

In het licht van z'n opmerkingen van afgelopen zondag is deze vrij briljant.

Edit: Zwolle!

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

FC Oss, VVV, Almere City, Fortuna Sittard, Excelsior en Roda JC

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Lees ik dat Ronaldo (de echte, de held uit Brazilie, niet die nepperd uit Portugal) tegenwoordig 118 kilo weegt en op de Braziliaanse tv mee gaat doen aan een afvalrace. Wat treurig zeg

Spetie

• 38871 berichten
  • 8343 stemmen

Meer dan een jaar geleden bij zijn afscheidswedstrijd oogde hij al behoorlijk dik.

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Klopt. Hij heeft ook problemen met stofwisseling ofzo. Maar ik krijg ook het idee dat ie graag ongezond at de laatste jaren. Jammer om 1 van de grootste spelers ooit zo te zien. Moet je kijken hoe bv een Cruijff of Beckenbauer normaal is gebleven. Zo'n Maradona is tegenwoordig ook een Michelin mannetje.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Kan mij dat nou schelen.. het is niet alsof ie nog op een voetbalveld moet rennen. Laat die vent eten wat ie wil. Als ie er zelf mee zit is t een ander verhaal.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Ronaldo, maar dichterbij kunnen wij het ook zoeken:

(afbeelding)

(afbeelding)

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

Vind 'm op die foto niet eens dik lijken. Je moet 'm van de zijkant zien om z'n figuur op waarde te kunnen schatten. Zoiets dus:

(afbeelding)

Opmerkelijk trouwens dat als je naar foto's zoekt van Jan Boskamp je ook deze te zien krijgt. Nice.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Vermeer in de voorselectie van Oranje, Schaken ook weer!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Platini

Kan die dinosauriër niet met zijn kleinkinderen ergens aan een strand gaan liggen ofzo?

Het is door dit soort prehistorische figuren dat voetbal niet meer serieus te nemen is. Elke zichzelf serieus nemende sport gebruikt moderne technologie, maar voetbal blijft hangen in de oertijd.

Nog maar wat meer scheidsrechters op het veld zetten, alsof dat een oplossing is en alsof die extra scheidsrechters niet betaald moeten worden.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ja ja, vanavond gaat het dan eindelijk gebeuren. Dé wedstrijd waar ik sinds de loting al naar uitkijk, de zenuwen gieren door me lichaam en wat een feest gaat het worden. Het belooft 45 minuten van te voren een groot feest te worden in het stadion, een of andere DJ (waar ik normaal niet van hou) gaat het feest verzorgen met lasers, rook, vuurwerk en nog allemaal andere dingen.

Verwacht dat Utrecht zeker kans maakt tegen onze goede vrienden uit Mokum. Thuis tegen PSV gewoon hartstikke verdiend gewonnen, tegen Roda uit gewonnen dus verwacht wel dat het met het zelfvertrouwen goed zit. Tel daarbij op dat Ajax het altijd moeilijk heeft en Ajax midden in een loodzwaar programma zit (van het weekend Twente, daarna door de weeks Madrid en volgens mij die week daarop Utrecht thuis) en Utrecht maakt zomaar een goede kans tegen Ajax. Vooral het spel tegen PSV heeft mij hoop gegeven. Tuurlijk blijft Ajax individueel meer klasse hebben, maar met bloed, zweet en tranen kan Utrecht gewoon erg ver komen.

Vermoedelijke opstelling Utrecht

--------------------------Ruiter------------------------

--vd Maarel--vd Hoorn--Wuytens--Bulthuis--

------Kali------Asare------Sarota------Oar------

-------------Duplan------------vd Gun---------------

Of Utrecht gaat 4-2-3-1 spelen met Duplan op 10, vd Gun in de spits, links Oar en rechts Kali en als vdm Asare en Sarota.

In iedergeval ik heb er heel veel zin in.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Duplan scoort altijd tegen Ajax, dus eigenlijk staan jullie al met 1-0 voor

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

RuudC schreef:

Duplan scoort altijd tegen Ajax, dus eigenlijk staan jullie al met 1-0 voor

Haha, inderdaad wel vaak. De enige waarvoor ik 'bang' ben vanavond is Babel. Op de een of andere manier vind ik hem zo voorspelbaar dat die met een gekke actie gevaarlijk kan worden.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Nomak schreef:

Platini

Kan die dinosauriër niet met zijn kleinkinderen ergens aan een strand gaan liggen ofzo?

Het is door dit soort prehistorische figuren dat voetbal niet meer serieus te nemen is. Elke zichzelf serieus nemende sport gebruikt moderne technologie, maar voetbal blijft hangen in de oertijd.

Nog maar wat meer scheidsrechters op het veld zetten, alsof dat een oplossing is en alsof die extra scheidsrechters niet betaald moeten worden.

Inderdaad raar, wat je bij hockey hebt is dat de mensen thuis eigenlijk de communicatie tussen de scheidsrechters kan horen. Dus dan heb je sowieso minder last van partijdigheid.

Eigenlijk sowieso al te gek als Platini zoiets als dit zegt:

“Want wat doen we bij buitenspel? Spoelt er dan iemand de band terug om daarna de beslissing aan de scheidsrechter te vertellen? En als hij een fan van Arsenal is en Tottenham Hotspur heeft gescoord, wat doet hij dan? Mijn voorstel is om de arbiters met meer assistent-scheidsrechters te helpen.”

Wat nou als de scheidsrechter of assistent voor Arsenal of Tottenham is? Dan ga je toch van hetzelfde principe uit als wanneer er iemand achter een computertje zit? Dat noem je integriteit van een scheidsrechter of persoon die achter een computer zit.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Deze gaat het archief in! Je noemt Dost namelijk een topspeler.

Inderdaad te kort door de bocht van mij. Houten Bas kan er natuurlijk nog steeds niet al te veel van, maar Jans maakte deze non-voetballer wel topscoorder van de MML en (bijna) international. Ook Narsingh vind ik trouwens geen talent, Assaidi duidelijk wel. Wat ik maar wilde zeggen: toen ze kwamen een onbeduidende voorhoede, toen ze gingen een gevreesd aanvalstrio.

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

(afbeelding)

Onvolwassen, ik weet het.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Balen dat ik er niet bij kan zijn, maar m'n cluppie RVVH doet het niet slecht tegen FC Twente. 0-0 in de 82e minuut.

RVVH gaat nooit verloruh!

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Die scoren vast weer in de laatste minuut die Duitsers...

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Zal best. Als Cabral het maar niet is...

Of Castaignos.

Of Fer (al speelt hij niet).

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Feyenoord Binnen 40 seconden 1-0 achter!

RVVH-Twente bijna voorbij, 0-0 en dan verlengen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.