• 17.087 nieuwsartikelen
  • 181.792 films
  • 12.543 series
  • 34.693 seizoenen
  • 654.720 acteurs
  • 200.296 gebruikers
  • 9.454.903 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Als dit Ajax - VVV was geweest, of Ajax - NK Maribor, had je je toch ook lichtelijk geschaamd dat je het zo moeilijk hebt gehad tegen niet bepaald een hoogvlieger?

Maar ik vond het best mooi hoor, met name omdat de jonge jongens zich in de tweede helft uitstekend herpakt hebben en overduidelijk 200% gaven.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Clasie was niet best, maar die komt er wel. Waar ik me echt groen en geel aan erger en dat al tijdens de EK is die Willems. Die kan er werkelijk geen drol van. Buttner of Emanuelson maar snel uitproberen daar, het kan toch niet slechter dan hem. Turkije had me trouwens ook nog wel een zooi kansen/mogelijkheden. Pot viel een keer de goede kant op, want had ook zo andersom kunnen zijn. Gelukkig waren de grote namen aardig op dreef vanavond. Ook Indi was de 2e helft aardig bezig met Heitinga samen achterin. Fer vind ik ook een fijne speler om er bij te hebben.

Erg sterk en kan lange rushes maken in de counter. Krul vond ik voor de wedstrijd een uitstekende keus van van Gaal, maar die zakte ook aardig door het ijs. 1 goede redding op een afstandsschot, maar voor de rest was het maar een grabbelaar die elke keer naast de bal greep.

Dan Stekie maar weer even terug voorlopig (al heeft die ook een zwak jaar).

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Overigens wel de enige goede actie van Narsingh.

Die viel tegen ja. Misschien toch eens Lens proberen.

Verder, wat velen lijken te vergeten is dat dit Oranje een heel ander Oranje is dan het team van de WK-finale van 2010. Maar vier dezelfde spelers geloof ik. Een jong, en onervaren team, vooral achterin, en dat zal in de komende jaren nog wel eens tot problemen leiden. Maar het is wel de enige manier om weer bij de top te komen. Zo'n Martens Indi die gaat volgens mij door het vuur voor Van Gaal, nu al, die gaat zeker beter worden van dit soort potjes. Ook Willems zie ik nog wel groeien tot een goeie back, geef hem wat tijd. De strijdlust en vreugde vond ik daarnaast zeer bemoedigend; dat zijn precies de zaken die je nodig hebt als je op pure voetbalkwaliteit hebt ingeleverd.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik heb bij Willems grote twijfels. Vind hem vrij dom spelen. Jongen heeft talent, maar wel vooral aanvallend. En dan overdrijft hij ook nog eens te vaak. Ik hoop dat er snel een andere LB komt staan. Hij is een back voor de toekomst, maar niet voor nu.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zo'n overgansperiode blijf je hebben maar ode voor van Gaal dat ie het durft. Al is dit weer zo'n poule waar je dat gerust kan doen. Want het is weer armoe troef. Feyenoorders zullen zeker veel beter gaan worden door dit soort potjes.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik ben benieuwd of Jordan dit nieuws over team USA ook plaatst:

Amerikaanse nationale ploeg laat zich verrassen door Jamaica - HLN.be

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ze misten Landon Donovan, dat zal Jordan ook wel als argument gebruiken .

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Team USA zou makkelijk een WK finale kunnen halen, 85% kans

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Als ik Louis was zou ik gewoon voortaan Nigel de Jong oproepen en als controleur neerzetten, want we hebben een klootzak nodig voor deze matige verdediging. Hij is ook nog 'maar' 27 jaar en kan makkelijk een aantal jaar door. Sneijder speelde gister weer grandioos dus die zal ik sowieso houden en daarnaast zou ik gewoon Van der Vaart neerzetten. Als je met zn allen dit systeem goed uitvoert dan hoeven je middenvelder niet eens zoveel meters te maken (zie: Barça) en ik denk toch dat je met De Jong, Sneijder en Van der Vaart op het middenveld beter met het balbezit zal omgaan dan wat er nu stond. Daarnaast is Van der Vaart ook nog gewoon 29 jaar en kan hij nog een jaartje of 4 mee. Lukt het niet met Van der Vaart dan zet je er maar Afellay of Emanuelson neer. Beide aanvallende spelers waar je in mijn ogen meer aan hebt dan een Fer, Strootman of Clasie. Daarnaast vind ik Clasie en Strootman meer controleurs en daar zou ik toch echt De Jong neerzetten.

rep_robert

• 27544 berichten
  • 4143 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Wauw, ik vind dit niet leuk om te zeggen maar ben het ongeveer met al je cijfers eens.

Narsingh moet wel snel gaan aanhaken, ik denk dat hij dit wel kan. Normaal een vrij dreigende rechtsbuiten.

Moest je niet naar je Duitse vriendjes kijken by the way?

Ben het alleen niet eens met Indi, ook een extreem onzekere factor. Vooral dat hij de bal bijna in eigen doel roste was echt een schrijnend voorbeeld hiervan. Verder snapt niemand in Nederland de selectie van Willems denk ik

Apollinisch

• 21301 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Als ik Louis was zou ik gewoon voortaan Nigel de Jong oproepen en als controleur neerzetten, want we hebben een klootzak nodig voor deze matige verdediging.

Eentje maar? Twee controleurs lijkt me toch geen overbodige luxe.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Twee controleurs lijkt me wel het overwegen waard ja. Al mag je dan wel voor een voetballende controleur gaan, het liefst twee.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Nee, juist niet Nigel de Jong. In het moderne voetbal heb je dynamische middenvelders nodig die zowel naar voren als naar achteren kunnen voetballen, niet iemand die halverwege de eigen helft rondsloft en iedereen neerhaalt die in z'n buurt komt maar geen voetballende ideeen heeft. Strootman is een must, en ook in Fer zie ik het wel zitten. Box to box spelers.

stinissen (crew films & series)

• 23789 berichten
  • 77526 stemmen

eRCee schreef:

Nee, juist niet Nigel de Jong. In het moderne voetbal heb je dynamische middenvelders nodig die zowel naar voren als naar achteren kunnen voetballen, niet iemand die halverwege de eigen helft rondsloft en iedereen neerhaalt die in z'n buurt komt maar geen voetballende ideeen heeft. Strootman is een must, en ook in Fer zie ik het wel zitten. Box to box spelers.

Klopt als een bus

depri83

• 6813 berichten
  • 1508 stemmen

Je hebt inderdaad dynamische middenvelders nodig maar met deze verdediging kun je je niet veroorloven om daar een controleur voor op te offeren.

Wat mij betreft zet je Sneijder op rechtsbuiten (Narsingh eruit) en plant je De Jong voor de verdediging, voor de rest kan het blijven staan als gisteren de tweede helft.

Apollinisch

• 21301 berichten
  • 0 stemmen

Een speler met zo'n pass in de benen hoort op de as van het veld.

Is er hier trouwens iemand die Bruma wel 's ziet spelen en kan uitleggen waarom die niet geselecteerd wordt?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Roel Brouwers is ook al jaren minstens zo goed als wat er bij Nederland in de verdediging staat, maar die heeft ook nooit een kans gekregen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Snap ook niet als je zo experimenteert met je selectiebeleid je Brouwers niet selecteert.

j0enne

• 9617 berichten
  • 3833 stemmen

Of Donk.

depri83

• 6813 berichten
  • 1508 stemmen

Allemaal middelmaat.

Van Gaal doet het enige juiste door jonge spelers te selecteren die het in zich hebben beter te worden (of al zijn) dan spelers als Donk en Brouwers.

Zoals gisteren ook al gememoreerd, de jaren tachtig zijn een uitstekend voorbeeld van hoe we het niet moeten doen. Geen middelmaat selecteren in de hoop nog iets van het niveau vast te houden maar radicaal verjongen (Hoewel de selectie van Janmaat en Urby dit tegen lijkt te spreken).

Ongelooflijk trouwens dat ik hier Van Gaal loop te verdedigen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Onzin depri83, Brouwers had zijn kans al jaren geleden moeten krijgen. Heeft niks met middelmaat te maken. Als je op het moment goed genoeg bent moet je geselecteerd worden.

Of moet België nu ook al Musonda in de ploeg zetten omdat die het in zich heeft om beter te worden dan eender welke Belg van de huidige selectie?

depri83

• 6813 berichten
  • 1508 stemmen

Het BMG waarin Brouwers een onbetwiste basisspeler was speelde om degradatie in de bundesliga. Vorig jaar en ook dit jaar is de man een regelmatige bankzitter.

Tussen de spelers die hierboven genoemd worden en spelers als BMI, Willems, Van Rhijn is het verschil ontzettend klein, dan kun je inderdaad beter die jonge jongens opstellen dan een 31-jarige Brouwers laten debuteren.

Apollinisch

• 21301 berichten
  • 0 stemmen

Bruma is pas 20 hè.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

En dan? Alsof Brouwers 3 of 4 jaar geleden ook al 31 was.

En een ouwe trage Bouma die wat wedstrijdjes bij PSV mag meespelen voegt wel wat toe wil je zeggen? Of een jong mannetje als Willems dat duidelijk niet over het vereiste niveau beschikt, voegt die wat toe?

Als dat soort spelers geselecteerd worden hoor ik je ook niet klagen.

Bundesliga is sowieso een veel grotere en sterkere competitie dan de Eredivisie. Bange Bert had Brouwers gewoon moeten oproepen.

depri83

• 6813 berichten
  • 1508 stemmen

Apollinisch schreef:

Bruma is pas 20 hè.

Bruma heb ik toch niks over gezegd, die zie ik inderdaad liever geselecteerd worden dan Mathijsen.

Nomak schreef:

En dan? Alsof Brouwers 3 of 4 jaar geleden ook al 31 was.

En een ouwe trage Bouma die wat wedstrijdjes bij PSV mag meespelen voegt wel wat toe wil je zeggen? Of een jong mannetje als Willems dat duidelijk niet over het vereiste niveau beschikt, voegt die wat toe?

Als dat soort spelers geselecteerd worden hoor ik je ook niet klagen.

Bundesliga is sowieso een veel grotere en sterkere competitie dan de Eredivisie. Bange Bert had Brouwers gewoon moeten oproepen.

Wat ik zeg, Brouwers speelde 3/4 jaar geleden in de 2e bundesliga en onderin de 1e.

Willems doet het uitstekend, zeker voor z'n leeftijd. Alternatieven zijn imo niet veel beter.

De selectie van Bouma had voor mij ook niet gehoeven.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

Wat ik zeg, Brouwers speelde 3/4 jaar geleden in de 2e bundesliga en onderin de 1e.

Wekelijks de uitblinker bij Borussia Mönchengladbach, dan maakt het niet uit of je onderin speelt of niet. De competitie is sterk genoeg, daar speelt een PSV ook niet mee aan de top hoor.

depri83 schreef:

Willems doet het uitstekend, zeker voor z'n leeftijd. Alternatieven zijn imo niet veel beter.

Dat je "voor zijn leeftijd" erbij zet bevestigt al dat die jongen er nog niet klaar voor is.

Genoeg alternatieven, en die hebben dan ook vooral een pak meer ervaring. Ongelooflijk lachwekkend dat zo een jongetje als Willems uit het niets komt en ineens een basisplaats krijgt op een EK.

Nog veel liever Drenthe op die positie.

depri83

• 6813 berichten
  • 1508 stemmen

Oh ja Drenthe, waar speelt die nu?

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Middenmoter in Turkije geloof ik

Trikalaspor ofzo.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Is voorlopig clubloos dacht ik, maar zal wel bij een grotere club terechtkomen dan jouw clubje uit Alkmaar.

Maar het gaat ook niet over een momentopname. Drenthe heeft bij prachtige clubs gespeeld, dat had ook eens beloond mogen worden met een selectie.

depri83

• 6813 berichten
  • 1508 stemmen

Dat 'gespeeld' mag je ook wel tussen haakjes zetten trouwens.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.