- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Nee, juist niet Nigel de Jong. In het moderne voetbal heb je dynamische middenvelders nodig die zowel naar voren als naar achteren kunnen voetballen, niet iemand die halverwege de eigen helft rondsloft en iedereen neerhaalt die in z'n buurt komt maar geen voetballende ideeen heeft. Strootman is een must, en ook in Fer zie ik het wel zitten. Box to box spelers.
Nou dan zet je Fer of Strootman erin i.p.v. Raf, ik zou De Jong sowieso opstellen zeker met zo'n verdediging. Als je dit niet doet krijg je tegen de grote landen zeker een draai om je oren. Waarom heeft Van Gaal trouwens Viergever niet geselecteerd? Hij is volgens mij een jongen die veel talent heeft. Willems eruit Viergever in 't centrum en Indi links (of Urby of Buttner). Douglas zou ik er ook bij halen, want een echte killer hebben we op dit moment niet.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Snap ook niet als je zo experimenteert met je selectiebeleid je Brouwers niet selecteert.
Had een paar jaar terug best gemogen, nu hoeft het niet meer.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Had een paar jaar terug best gemogen, nu hoeft het niet meer.
Paar jaar terug inderdaad. Met de lichting nu van Feyenoord o.a. onnodig. Maar er is de laatste jaren zoveel geexperimenteerd, had wel eens een keer opgeroepen mogen worden voor zo'n flut oefenpotje.
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1432 stemmen
Team USA zou makkelijk een WK finale kunnen halen, 85% kans
Absoluut 
Maar inderdaad een wanprestatie van Team USA. Begin Klinnsman ook wel behoorlijk zat te worden. Die blijft maar fout na fout maken. Clarence Goodson (Brondby) is te matig op internationaal niveau. Klinssman zou juist wat jonge talenten moeten testen op de CV plek. Ook z'n enorme defensieve tactiek begint me de keel uit te hangen. Een middenveld met 3 verdedigende middenvelders, Jones, Edu en Beckerman, waarvan de laatste twee (zeker Beckerman) het niveau totaal niet aankunnen. Er is totaal geen aansluiting tussen het middenveld en de aanval.
Z'n selectie beleid is soms echt lachwekkend. Hij blijft maar gasten als Parkhurst, Beckerman (lijkt z'n holmaatje wel), Bocanegra (speelt bij Racing Santander en is al 32), Daniel Williams (moet het doen met wat invalbeurten bij Hoffenheim) en Alan Gordon (30 jaar en nooit buiten MLS gevoetbald) selecteren. Het team is daarnaast best ervaren waardoor gasten als Cherundolo, Goodson, Bocanegra, Gomez, Donovan in 2014 al ver boven de 30 zijn. Test dan gewoon wat jonge talenten (Bruin, Zusi, Gonzalez, Lichaj, Pontius, DeLeon) die in 2014 nog relatief jong zijn en wat vertrouwen in het Nationale team hebben opgedaan. Begin echt een beetje te twijfelen of Bob Bradley nou echt wel had moeten vertrekken. Het ontbreken van Donovan en Bradley zal absoluut mee hebben gespeeld maar alsnog moet je als VS van Jamaica winnen. Het zou toch belachelijk zijn als je je zometeen niet eens kwalificeert voor het WK....
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Paar jaar terug inderdaad. Met de lichting nu van Feyenoord o.a. onnodig. Maar er is de laatste jaren zoveel geexperimenteerd, had wel eens een keer opgeroepen mogen worden voor zo'n flut oefenpotje.
Van mij had hij toen best wel eens erbij mogen komen. Ik snapte het ook niet, speel je jaren Bundesliga en heb je als Oranje gebrek aan goede verdedigers, wordt ie er nog niet bijgehaald. Hij had toen ook de goede leeftijd, was eind 20. Nu lijkt hij me overbodig, geef liever ruimte aan spelers als van Rhijn, Indi en de Vrij, maar Bert had hem wel mogen proberen. Maargoed, bij Bertje kwam er bijna nooit een nieuwe naam bij.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1508 stemmen
Dat Van Marwijk kritiek krijgt op het optreden van het afgelopen EK, Oké. Maar om hem nu om de oren te slaan met een hele modale verdediger die een goed seizoen kende bij een Duitse degradatiekandidaat juist op het moment dat die verdediging redelijk goed draaide....
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
een hele modale verdediger
Alsof je slecht bent als je niet in de top van de Bundesliga speelt. 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1508 stemmen
Roel Brouwers heeft in z'n Nederlandse tijd werkelijk nooit indruk gemaakt (geen vaste basisplaats bij Roda JC!), beperkte voetballer die wel sterk en lang was en daarom waarschijnlijk in Duitsland meer in de smaak viel dan in Nederland. Maar met 'in de smaak' gaat hier wel om een degradatiekandidaat in de bundesliga wat ongeveer te vergelijk is met een middenmotor/subtop in Nederland. Dus nee, Brouwers zou niet bij elke Nl'se topclub in de basis staan.
En natuurlijk hoef je niet persé een slechte voetballer te zijn als je in de onderste regionen van de BL speelt, maar in het geval Roel Brouwers is dat wel zo.
Maar ik ben er nu wel klaar mee. Zonder Brouwers, in z'n sterke tijd, is de finale van het WK gehaald.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Groot en sterk ja, zo een verdediger heb je ook nodig. Bij Roda praten de supporters trouwens nog altijd over de fout die Roda destijds maakte door hem te laten gaan.
Zegt ook helemaal niets dat Roel Brouwers geen vaste basisplaats had bij Roda JC. Jari Litmanen werd zelfs afgetest door Roda JC. Wat een slechte voetballer die Litmanen, die kent er helemaal niets van.
En ik zie geen middenmoot/subtop in Nederland met spelers als Luuk de Jong en Igor de Camargo in de aanval.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Who the fuck is Roel Brouwers? 
Luuk de Jong speelde vorig jaar nog in de subtop.
Apollinisch
-
- 21301 berichten
- 0 stemmen
En BMG is normaal gezien geen degradatiekandidaat meer.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Roel Brouwers heeft in z'n Nederlandse tijd werkelijk nooit indruk gemaakt (geen vaste basisplaats bij Roda JC!), beperkte voetballer die wel sterk en lang was en daarom waarschijnlijk in Duitsland meer in de smaak viel dan in Nederland. Maar met 'in de smaak' gaat hier wel om een degradatiekandidaat in de bundesliga wat ongeveer te vergelijk is met een middenmotor/subtop in Nederland. Dus nee, Brouwers zou niet bij elke Nl'se topclub in de basis staan.
En natuurlijk hoef je niet persé een slechte voetballer te zijn als je in de onderste regionen van de BL speelt, maar in het geval Roel Brouwers is dat wel zo.
Maar ik ben er nu wel klaar mee. Zonder Brouwers, in z'n sterke tijd, is de finale van het WK gehaald.
Hij speelt dan ook al jaren in Duitsland. En aangezien we achterin een hoop problemen hebben gehad de laatste jaren was een uitnodiging bij een oefenduel ofzoiets dergelijks helemaal niet gek geweest. Die jongen speelt al jaren Bundesliga en schijnt dat erg aardig te doen.
Overigens denk ik dat Brouwers bij PSV wel in de basis zou staan, kijkende naar wie daar nu spelen 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Al die vergelijkingen. Kevin Hofland deed het ook prima bij Wolfsburg......
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
En die heeft toch zijn kans gekregen in het Oranje. Wat wil je nu zeggen?
Toen hij een kans bij Oranje kreeg, was hij nog een groot talent (ver voor zijn tijd bij Wolfsburg).
Roel Brouwers is dat nooit geweest.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heeft in 2006 gewoon nog interlands gespeeld hoor.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Toen hij een kans bij Oranje kreeg, was hij nog een groot talent (ver voor zijn tijd bij Wolfsburg).
Roel Brouwers is dat nooit geweest.
Jaap Stam is ook nooit een groot talent geweest, die speelde op zijn 20ste nog bij de amateurs.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Die kwam dan ook in Oranje....
Kijk, welke centrale verdedigers hebben we de laatste jaren (zeg maar vanaf van Marwijk tot nu) nu gehad?
Heitinga, Ooijer, Bouma, Mathijsen, Boulahrouz, Hofland, Vlaar, Indi......dat zijn geen wereldspeler. Dat Heitinga daar nog de beste en meest constante van was zegt wel genoeg. Dan had je best een Brouwers eens mogen testen met al zijn Bundesliga ervaring.
Niet dat het een ramp is dat dit niet is gebeurd, maar ik proef hier het idee van onbekend, dus niet goed genoeg. Dat zou kortzichtig zijn. Er zijn wel meer spelers die internationaal meer waardering hebben gehad dan in ons eigen Nederland.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Heeft in 2006 gewoon nog interlands gespeeld hoor.
Feestje gisteravond gehad Naomi? 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Jaap Stam is ook nooit een groot talent geweest, die speelde op zijn 20ste nog bij de amateurs.
Ik wilde juist niet van die domme vergelijkingen maken...
Ga je Roel Brouwers nu werkelijk vergelijken met Jaap Stam?
Roel Brouwers is nooit goed genoeg geweest voor Oranje. Zelfs niet toen we verdedigers als Mathijsen, Heitinga, Bouhlarouz, etc. hadden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Feestje gisteravond gehad Naomi?
2004 bedoel ik, excuus
. En dan een interland in enkelvoud
.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ga je Roel Brouwers nu werkelijk vergelijken met Jaap Stam?

Ik geef alleen maar aan dat je geen groot talent moet zijn om in Oranje te geraken. Er bestaat zoiets als een laatbloeier.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Die kwam dan ook in Oranje....
Toen hij een groot, veelbelovend talent was, nogmaals...
Kijk, welke centrale verdedigers hebben we de laatste jaren (zeg maar vanaf van Marwijk tot nu) nu gehad?
Heitinga, Ooijer, Bouma, Mathijsen, Boulahrouz, Hofland, Vlaar, Indi......dat zijn geen wereldspeler. Dat Heitinga daar nog de beste en meest constante van was zegt wel genoeg. Dan had je best een Brouwers eens mogen testen met al zijn Bundesliga ervaring.
Of beter dan Roel Brouwers, of meer toekomst dan Brouwers. Hofland heeft niet onder van Marwijk gespeeld bij Oranje.
Niet dat het een ramp is dat dit niet is gebeurd, maar ik proef hier het idee van onbekend, dus niet goed genoeg. Dat zou kortzichtig zijn. Er zijn wel meer spelers die internationaal meer waardering hebben gehad dan in ons eigen Nederland.
Er waren nog veel meer verdedigers in het grauwe gebied "Roel Brouwers". Waarom hebben zij allemaal geen kans gekregen? Beetje onnodig om het daarover te hebben.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen

Ik geef alleen maar aan dat je geen groot talent moet zijn om in Oranje te geraken. Er bestaat zoiets als een laatbloeier.
Gelukkig zagen alle bondscoaches het ook niet in. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Hofland heeft niet onder van Marwijk gespeeld bij Oranje.
Bouma is een bekende naam, dus die zal wel goed zijn. Typisch selectiebeleid van Bange Bert.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Brouwers speelde exact 0x voor Oranje 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Bouma wel. Alsof die zo geweldig was op zijn oude dag.
Bouma is een bekende naam, dus die zal wel goed zijn. Typisch selectiebeleid van Bange Bert.
Dat is een heel ander verhaal. Bouma had nooit geselecteerd mogen worden. Net als Roel Brouwers.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik haal er een quote bij van Rafael van der Vaart, die er een beter zicht op heeft.
Hier zegt Rafael eigenlijk dat Bange Bert te schijterig is om een relatief onbekende naam te selecteren.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Er waren nog veel meer verdedigers in het grauwe gebied "Roel Brouwers". Waarom hebben zij allemaal geen kans gekregen? Beetje onnodig om het daarover te hebben.
Noem ze eens. En dan bedoel ik verdedigers met ruime ervaring in een topcompetitie.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Beetje onnodig om het daarover te hebben.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.