• 17.014 nieuwsartikelen
  • 181.645 films
  • 12.529 series
  • 34.667 seizoenen
  • 654.407 acteurs
  • 200.249 gebruikers
  • 9.451.551 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

rep_robert schreef:

Mocht Babel daadwerkelijk 3 ton verdienen, dan krijg Ajax hem eigenlijk helemaal gratis. Dankzij Nigel de Jong en Rafael vd Vaart!

Ajax Life | Ajax profiteert mee van transfers De Jong, Van der Vaart - ajaxlife.nl

Die jongen wil wel echt graag voetballen. Contract afkopen en genoegen nemen met 'maar' 300.000 euro. Ik hoop dat ie er nog iets van maakt, niet te teveel dan Maar ik heb er wel respect voor.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Vascago

• 4798 berichten
  • 3628 stemmen

depri83 schreef:

Die Douglas is ook wel een figuur trouwens. Drie keer vragen om een wissel (de eerste keer al vlak voor rust) om daarna gewoon de 120 minuten uit te spelen.

Hij schijnt toch wel geraakt te zijn. Lees net op twente.net dat ie een twijfelgeval is voor zondag tegen VVV, omdat ie toch behoorlijk last heeft van zijn enkel.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

%%%%%% schreef:

Henriksen definitief AZ'er | AZFanpage

Oja gister de Ben-side

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Psst, jongens, ik zal jullie even een gouden tip geven. Als je morgen de Telegraaf koopt krijg je er een code bij voor twee maanden gratis Eredivisie Live. Maar niet doorvertellen aan de Ajacieden hier op het forum, hè? Want die gunnen we het niet!

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4140 stemmen

%%%%%% schreef:

Henriksen definitief AZ'er | AZFanpage

Oja gister de Ben-side

Wat was er? Waren de klappertjes op?

Lefgozer schreef:

Psst, jongens, ik zal jullie even een gouden tip geven. Als je morgen de Telegraaf koopt krijg je er een code bij voor twee maanden gratis Eredivisie Live. Maar niet doorvertellen aan de Ajacieden hier op het forum, hè? Want die gunnen we het niet!

(afbeelding)

depri83

• 6813 berichten
  • 1507 stemmen

Lefgozer schreef:

Al kreeg ik het drie jaar gratis, dat vod kopen we niet!

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Ajax-en-Aalborg-BK-akkoord-over-Andersen.htm

Babel inmiddels ook bevestigd. Evenals het akkoord tussen Ajax en PSV over Van der Wiel.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Ineens twee spelers erbij vandaag. Kan raar lopen op zo'n laatste transferdag.

nakada

• 2203 berichten
  • 1689 stemmen

depri83 schreef:

depri83

• 6813 berichten
  • 1507 stemmen

Koopclubs.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

depri83 schreef:

Koopclubs.

Eerder een huur en ruilclub.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

depri83 schreef:

Koopclubs.

Ajax heeft nog geen zes miljoen uitgegeven deze transferperiode, terwijl er meer dan 20 miljoen binnenkwam. En als er een stuk of acht spelers uit je A-kern vertrekken, die vorig jaar een aanzienlijk aandeel hadden in de titel, moet je dat gat wel opvullen (als blijkt dat de jeugd niet voldoet, en dat is zo). Bovendien staat geen enkele 'aankoop' de jeugd in de weg. Bij PSV had een Depay bijvoorbeeld gewoon de plek van Narsingh in moeten nemen.

Moet wel lachen om de reacties van wat PSV-supporters op internet die nu moord en brand schreeuwen en verwijzingen maken naar het 'koopclub'-argument, om zo hun eigen straatje schoon te vegen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Dan veeg je je reet er toch mee af? Wel duur wc-papier (€1,50), maar goed. Twee maanden Eredivisie Live kost in ieder geval meer dan dat.

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4140 stemmen

Uiteindelijk heeft Ajax toch vooral slimme aankopen gedaan. Vooral jeugd(Andersen, Boccara, Sana), gemixt met enige vorm van routine(Schöne, Babel, Poulsen en Moisander).

Transfervrij:

Babel, Poulsen, Schöne

Sana: €300 000

Andersen:€1 500 000(naar verluid)

Boccara: ?...

Moisander: €3 200 000

Extra inkomsten uit getransfereerde jeugdspelers:

Nigel de jong: €200 000

Rafael vd Vaart: € 500 000

Ibrahimovic: € 375 000

Büttner: €37 000

Verkocht/verhuurd/opgerot:

Ooijer

Ozbiliz

Cvitanich

Bulykin

Jozefzoon

Castillion

Aissati

Vertonghen

Verhoeven

Bizot

El Hamdaoui

Lodeiro

Sneijder

Theo Janssen

Anita

depri83

• 6813 berichten
  • 1507 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Ajax heeft nog geen zes miljoen uitgegeven deze transferperiode, terwijl er meer dan 20 miljoen binnenkwam. En als er een stuk of zeven spelers uit je A-kern vertrekken, die vorig jaar een aanzienlijk aandeel hadden in de titel, moet je dat gat wel opvullen (als blijkt dat de jeugd niet voldoet, en dat is zo). Bovendien staat geen enkele 'aankoop' de jeugd in de weg. Bij PSV had een Depay bijvoorbeeld gewoon de plek van Narsingh in moeten nemen.

Moet wel lachen om de reacties van wat PSV-supporters op internet die nu moord en brand schreeuwen over verwijzingen maken naar het 'koopclub'-argument, om zo hun eigen straatje schoon te vegen.

Ik probeer helemaal niks schoon te vegen (wat zou ik moeten schoonvegen eigenlijk) alleen is het steekje/knipoog/argument van Koeman de laatste weken behoorlijk ridicuul aan het worden.

Het is ook geen verwijt naar Ajax danwel Feyenoord, alleen naar Koeman.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Quido schreef:

Babel inmiddels ook bevestigd. Evenals het akkoord tussen Ajax en PSV over Van der Wiel.

Ja, vd Wiel naar Eindhoven? Zou jammer zijn...

Babel is trouwens een koopje. Transfervrij, 3 ton salaris. Dat is helemaal niks. Voor dat geld krijg je niemand van het kaliber Babel.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Mwah, ik vind er nog altijd een groot verschil in zitten. Ook met Feyenoord. Er wordt duidelijk gedoeld op het perspectief voor eigen jeugd t.o.v. aankopen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Ajax heeft nog geen zes miljoen uitgegeven deze transferperiode, terwijl er meer dan 20 miljoen binnenkwam. En als er een stuk of acht spelers uit je A-kern vertrekken, die vorig jaar een aanzienlijk aandeel hadden in de titel, moet je dat gat wel opvullen (als blijkt dat de jeugd niet voldoet, en dat is zo). Bovendien staat geen enkele 'aankoop' de jeugd in de weg. Bij PSV had een Depay bijvoorbeeld gewoon de plek van Narsingh in moeten nemen.

Moet wel lachen om de reacties van wat PSV-supporters op internet die nu moord en brand schreeuwen en verwijzingen maken naar het 'koopclub'-argument, om zo hun eigen straatje schoon te vegen.

Haha inderdaad. 10 tot 15 spelers verlaten Ajax deze zomer, waarvan een heel stel basisspelers. Dan zul je ook een paar spelers terug moeten halen.

Ajax deed met Moisander 1 prijzige aankoop, verder zijn het transfervrije jongens en goedkope talentjes van max een paar ton (Sana bv). En wat je zegt, ze lopen de jeugd niet in de weg. Vd Wiel vertrekt vandaag ook nog, daar zetten we van Rhijn dan neer en geen aangekochte Manolev achtige speler.

Overigens heeft depri wel een punt met Koeman. Die staat natuurlijk bekend om alles te kopen. Dat het nu een zomer minder kon lag aan het geld, niet aan zijn visie. Koeman had overigens wel gelijk dat Ajax en Feyenoord meer jeugd inpassen, wat je mag prijzen.

depri83

• 6813 berichten
  • 1507 stemmen

Quido schreef:

Mwah, ik vind er nog altijd een groot verschil in zitten. Ook met Feyenoord. Er wordt duidelijk gedoeld op het perspectief voor eigen jeugd t.o.v. aankopen.

Het is duidelijk dat dat bij PSV nogal eens ontbroken heeft in het verleden. Maar aangegeven is dat men dit wil veranderen. Maar net als bij Feyenoord (Waar Pelle komt omdat Achahbar er nog niet klaar voor is, idem Immers / Vilhena) en Ajax (Poulsen, Schöne, Moisander voor die mogelijke eigen jeugd) is de vervanging nog niet klaar voor het grote werk.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Het is duidelijk dat dat bij PSV nogal eens ontbroken heeft in het verleden. Maar aangegeven is dat men dit wil veranderen. Maar net als bij Feyenoord (Waar Pelle komt omdat Achahbar er nog niet klaar voor is, idem Immers / Vilhena) en Ajax (Poulsen, Schöne, Moisander voor die mogelijke eigen jeugd) is de vervanging nog niet klaar voor het grote werk.

Ehm, voor de eigen jeugd?

Schone vervangt nu Janssen

Poulsen vervangt (helaas) Anita

Moisander vervangt Vertonghen

Jeugd wordt niet geblokkeerd. Voor de 2 posities bovenaan hebben we geen alternatief en Denswil is helemaal niet klaar nog om Vertonghen te vervangen.

Als je reeel bent weet je dat dit toch klopt? Ik geniet bv van spelers als van Ooijen en Depay, maar ze zullen weinig aan spelen komen door aankopen vrees ik. Is toch jammer.

Verder heeft PSV het deze zomer ook niet zo bont gemaakt. Vorig jaar en het jaar daarvoor wel.

depri83

• 6813 berichten
  • 1507 stemmen

Dat zeg ik toch, dat de jeugd momenteel niet wordt geblokkeerd omdat er niks klaarstaat wat er klaar voor is.

schram101

• 16722 berichten
  • 2341 stemmen

Ik wilde erg hard gaan lachen om die Babel transfer, maar lees nu net dat Pelle definitief is..

Graziano Pell? voor ??n jaar naar De Kuip | Feyenoord nieuws | FR12.nl

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ach, Pelle is goed voor de shirtverkoop bij tienermeisjes

Wel bizar, zoveel drukte bij Ajax en Feyenoord en bij PSV leven ze in totale rust vandaag. Mazzelpikken.

schram101

• 16722 berichten
  • 2341 stemmen

Haha, misschien levert ie nog wat op ja Meevaller is dat het maar voor één jaar is in ieder geval.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Hehe dat laatste is bij ons ook met Babel. Is het niks, dan kost het ook bijna niks.

Wat Feyenoord gaat krijgen is een voorhoede met gebrek aan scorend vermogen.

Cisse, Pelle, Schaken is gewoon 10 goals als het meezit. Verhoek is dan nog backup denk ik, maar da's ook geen goalgetter. Fernandes idem en Achabar zal wel heel kalm gebracht worden.

Feyenoord zal het van een hecht collectief moeten hebben en dan zorgen dat de kansen door iedereen maar een beetje benut worden.

depri83

• 6813 berichten
  • 1507 stemmen

Aha vandaar nog geen actie.

thijsslegers ‏@thijsslegers

Opmerkelijk: transfermarkten Denemarken (2/9) Frankrijk (4/9) Turkije (5/9) Rusland (6/9) en Portugal (21/9) nog lang niet dicht.

thijsslegers ‏@thijsslegers

#Vukovic verwacht voor dinsdag 4/9 naar Frankrijk te vertrekken. Manolev hoopt ook van deze krankzinnige situatie te profiteren

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Krankzinnig, dat de markt nog niet in alle landen sluit. Wel krom, zij mogen wel kopen, maar andere clubs mogen dus na vanavond niet meer uit die landen kopen.

Vd Wiel naar Frankrijk is ook zo'n voorbeeld. Hoeft vanavond niet perse rond te zijn geloof ik.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Cisse, Pelle, Schaken is gewoon 10 goals als het meezit.

Ach, 10 stuks per speler is prima.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.