- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Barfly
-
- 1873 berichten
- 1749 stemmen
Nee, ik generaliseer; er zijn ook voetballers die normaal blijven doen. Het heeft ook met karakter te maken en je directe omgeving.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Fränkel van De Graafschap naar vierdeklasser - FCUpdate.nl
Fascinerend hoe hard en snel een carrière achteruit kan gaan zeg.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Valt wel mee. Altijd in de kelder van de Eredivisie gevoetbald (of de Jupiler League), en dan nu op 35 jarige leeftijd naar de lagere regionen. Het is goed geweest.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Tja, maar toch, als El Hamdaoui een 'geldwolf' is, waarom haal je hem dan als Ajax zijnde? Er lopen genoeg goede spitsen rond en een club als Ajax mag best van een potentiële aanwinst verlangen dat ze ook echt voor Ajax willen spelen. Hij zal ook best een moeilijke jongen zijn, maar Frank de Boer is ook geen makkelijke. Ik heb me er niet zo in verdiept, maar denk eerder dat beide kanten schuld hebben.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Valt wel mee. Hij is 35 en stopt ermee. Zal vast een baan nemen en spelen bij de 4e klasser erbij houden. Vind het vrij logisch.
Vond het nooit een goede speler, maar hij was wel opvallend met zijn rasta looks en soms rare verhalen. Geschorst wegens marihuanagebruik, in de gevangenis gezet zo in mei wegens het niet hebben uitgezeten van iets. Hoor je niet zo vaak bij spelers.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nee, ik generaliseer; er zijn ook voetballers die normaal blijven doen. Het heeft ook met karakter te maken en je directe omgeving.
Je hebt wel gelijk ja (je hele verhaal net was logisch), veel spelers worden jong rijk en gaan zich er naar gedragen. Al is dat niet alleen bij voetballers, maar ook bij bv NBA spelers, zangeresjes of acteurs/actrices. Britney Spears of Lindsay Lohan...
Ik vind het bij Nederland nog wel meevallen. Sure, soms loopt er een lul als el Hamdaoui, maar de meeste spelers doen wel normaal in onze competitie. Zal ook meespelen dat je in Nederland het grote geld niet kan verdienen.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Toch wel jammer dat het zo gelopen is met El Hamdaoui. Inderdaad een moeilijk karakter, maar wel een geweldige voetballer. Zeker als je bedenkt dat Ajax vorig seizoen verder geen spits van niveau had is het wel zonde dat ie zo is weggekwijnd. Zou me niets verbazen als zijn transferwaarde bij Fiorentina weer flink omhoog gaat.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Schijnt dat bij DUNO een sponsor zit die het niet erg vind een paar Euro'tjes aan het voetbal kwijt te raken.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Het ga je goed "Black Pearl" Fränkel. Seizoenen hebben we kunnen genieten van je spel. 35 is een mooie leeftijd om te stoppen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zeker als je bedenkt dat Ajax vorig seizoen verder geen spits van niveau had is het wel zonde dat ie zo is weggekwijnt.
We hadden Super Siem en Bulykin Hooligan. De 1,5 seizoen el Hamdaoui in het 2e leverde het eerste van Ajax 2 titels en een bekerfinale op. Die hebben we dus niet gemist.
Buiten het feit dat het een eikel is, speelde hij ook vrij matig in het eerste. Maar dat vergeet iedereen omdat hij een paar wereldgoals scoorde. Maar hij was een beroerd aanspeelpunt, kon met 1 been maar schieten en liep constant uit positie. Ook niet best.
Komend seizoen hebben we een fitte Sigthorsson. Vind ik een vrij complete spits die wel bij Ajax en het systeem past. Daar ben ik pas blij mee.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ach, heeft ie lekker 1,5 jaar carriere verpest. Moet ie zelf weten. Blij dat ie opgerot is.
En je was nog wel zo visionair, zei je pas. Toen ik 1,5/2 jaar geleden zei dat hij bij een beetje tegenslag zou gaan zieken en zeiken, zei je nog dat het wel mee zou vallen. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
En je was nog wel zo visionair, zei je pas. Toen ik 1,5/2 jaar geleden zei dat hij bij een beetje tegenslag zou gaan zieken en zeiken, zei je nog dat het wel mee zou vallen.
Nou vooruit, ik geef je voor die voorspelling nog wel alle credits, is inderdaad volledig uitgekomen 
Wel een duur grapje, miljoen of 3 kwijt tijdens 1,5 jaar Jong Ajax. Maar we zijn hem kwijt, da's heel veel waard. Moet je de blijdschap op Ajax Netwerk eens lezen haha.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
We hadden Super Siem en Bulykin Hooligan. De 1,5 seizoen el Hamdaoui in het 2e leverde het eerste van Ajax 2 titels en een bekerfinale op. Die hebben we dus niet gemist.
'Super Siem' is natuurlijk geen spits, al speelt ie er wel eens. En Bulykin is okay, maar niet van het niveau dat Ajax nastreeft. Sightorson is wel een talentvolle speler, maar ik betwijfel het of ie nu wel een seizoen lang fit kan blijven.
Dat El Hamdaoui vrij matig speelde vind ik wel meevallen overigens. Sowieso was heel Ajax in die tijd niet echt in goede doen. Ik blijf wel een fan van Frank de Boer, maar hij heeft zich nou niet echt bewezen als een people's manager in deze.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
'Super Siem' is natuurlijk geen spits, al speelt ie er wel eens. En Bulykin is okay, maar niet van het niveau dat Ajax nastreeft. Sightorson is wel een talentvolle speler, maar ik betwijfel het of ie nu wel een seizoen lang fit kan blijven.
Dat El Hamdaoui vrij matig speelde vind ik wel meevallen overigens. Sowieso was heel Ajax in die tijd niet echt in goede doen. Ik blijf wel een fan van Frank de Boer, maar hij heeft zich nou niet echt bewezen als een people's manager in deze.
Ik dik het natuurlijk ook expres aan 
Ik bedoel maar te zeggen dat we met die 2 wel de titel pakten.
Verder, ik weet niet of je wekelijks Ajax keek, maar zijn spel was gewoon lang niet altijd goed. Maar hij was vaak wel erg effectief, waardoor hij natuurlijk belangrijk was. Als zijn karakter niet zo rot was geweest, dan had hij vorig jaar een basisplaats gehad. Kwaliteit heeft hij natuurlijk wel, al paste hij niet erg in het Ajax systeem.
En ik verwijt de Boer echt helemaal niks. El Hamdaoui is 2x verwijderd, 2x terug bij de selectie gehaald maar daarna (vorig jaar zomer) een 3e keer eruit gezet. Dat doe je als coach natuurlijk niet zomaar. De Boer maakte de keuze om voor het team te kiezen en niet voor het individu. Je kan niet zeggen dat dit niet goed uitgepakt heeft. De sfeer rondom Ajax 1 is geweldig, daar heb je geen rotte appels nodig. Zie Oranje....
Verder lopen de meeste spelers met de Boer weg. Vertonghen is werkelijk laaiend enthousiast over de Boer, hoe hij hem wist te prikkelen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Siem mag zich vanaf vandaag aanvoerder noemen trouwens. Op basis van zijn bijdrage in de laatste twee jaar bij Ajax, en het feit dat hij binnen de groep zich laat gelden een verdiende promotie. Aangezien de aanvoerder (vrijwel) altijd speelt, vrees ik wel voor Theo zijn plek nu. Anita en Eriksen zijn namen die Frank als eerste op het bord zet, en nu blijkbaar Siem dus ook.
Tenzij: Anita inderdaad de overstap gaat maken naar Engeland. Frank heeft vorig jaar al eens voorzichtig geëxperimenteerd met de Jong op CMV. In de laatste periodes van wedstrijden en volgens mij ook Vs. Manchester (?).
Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Siem mag zich vanaf vandaag aanvoerder noemen trouwens
De beste Ajacied krijgt de aanvoerdersband, zo hoort het 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
De beste Ajacied krijgt de aanvoerdersband, zo hoort het
Zeker niet de beste. Persoonlijk, bij mij zou hij wissel staan. Middenveld Anita, Eriksen, Janssen en als spits onze IJslander.
Wat ik wel aan Siem waardeer is dat hij nooit zeikt, overal gaat spelen en al meerdere seizoenen op rij Ajax er na de winter doorheen sleept. Zeker de laatste 3 seizoenen.
Ook wel grappig, in de kampioensduels van Ajax de laatste 2 seizoenen scoorde hij 4 van de 5 goals. Alleen Landzaat scoorde nog voor Ajax een eigen goal.
Maar hij zou bij mij de ideale 12e man zijn. Op geen enkel vlak is hij overmatig getalenteerd, buiten de inzet. Maar het is wel een topgozer en echte Ajacied.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Siem was (en is) één van de belangrijkste spelers. Altijd nuttig en behoort dan ook uit deze groep spelers de band te dragen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Voor mij valt Siem in dezelfde categorie als Anita. Beide zijn niet geschikt voor de absolute top, maar zijn voor Ajax prima spelers. Als club is het erg fijn om ze er bij te hebben: je weet wat je eraan hebt, zeiken nooit en brengen een bepaalde rust.
Daarnaast hebben beide spelers gemeen dat ze nooit door het ijs zakken.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Voor mij valt Siem in dezelfde categorie als Anita. Beide zijn niet geschikt voor de absolute top, maar zijn voor Ajax prima spelers. Als club is het erg fijn om ze er bij te hebben: je weet wat je eraan hebt, zeiken nooit en brengen een bepaalde rust.
Daarnaast hebben beide spelers gemeen dat ze nooit door het ijs zakken.
Pardon? Siem heeft vreselijk vaak enorm slecht gespeeld. Voor de winter was hij gewoon droevig. Na de winter sterk. Als spits is ie aardig, als middenvelder vrij beperkt. Daarom is het zorgwekkend dat hij op zeker een plek op het middenveld heeft.
En het verschil tussen Anita en Siem is dat die 1e het vertrouwen van elke Ajacied heeft. Denk dat 99% Anita in de basis wil zien. Bij de Jong zijn er veel meer twijfels. Juist Anita zakt nooit door de ondergrens. Anita zie ik nog ver komen, voor Siem lijkt een club van het niveau Ajax zijn top. Of een leuke subtopper in een topcompetitie.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Ik ben eigenlijk nooit echt onder de indruk geweest van Siem. Dan kijk ik liever naar zijn broer(tje ?)
Manmanman, wat heb ik al zin in het nieuwe seizoen. Zondag met het bord op schoot op de bank.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Van mij mag het ook wel weer beginnen. Lekker zondags voetbal kijken, heerlijk. Eerst begin augustus de Fruitschaal maar eens pakken. Je moet de doelstellingen toch hoger leggen na 2 titels, hehe. Nu ook de beker en Fruitschaal erbij.
Ik vind dat de Eredivisie er op vooruit gaat. Clubs als Vitesse en Heerenveen doen lekker mee, Feyenoord krabbelt weer op....
Alleen al qua coaches. De Boer, Ronald Koeman, Advocaat, Verbeek, Maaskant, van Basten, Rutten, Erwin Koeman. Allemaal zeer aansprekende namen. Is ook goed voor onze status als competitie in het buitenland.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Pardon? Siem heeft vreselijk vaak enorm slecht gespeeld.
Vind ik wel meevallen, als het erop aankomt staat De Jong er altijd. Voor de winter was hij net als de rest minder, maar stond hij ook niet op zijn positie.
En het verschil tussen Anita en Siem is dat die 1e het vertrouwen van elke Ajacied heeft. Denk dat 99% Anita in de basis wil zien. Bij de Jong zijn er veel meer twijfels. Juist Anita zakt nooit door de ondergrens. Anita zie ik nog ver komen, voor Siem lijkt een club van het niveau Ajax zijn top. Of een leuke subtopper in een topcompetitie.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Waar stond de Jong voor de winter dan? Gewoon als aanvallende middenvelder, zijn positie. En hij staat er niet altijd als het moet. Voor de winter was hij ook hard nodig, maar stond hij er niet. Anderen ook niet, maar hij ook niet. De Jong is vaak beter zodra Ajax sterker wordt. Niet andersom.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Je moet de doelstellingen toch hoger leggen na 2 titels, hehe. Nu ook de beker en Fruitschaal erbij.
Jammer joh, dit jaar gaat Vitesse de schaal pakken 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Jammer joh, dit jaar gaat Vitesse de schaal pakken
Ja, da's wel vrij vervelend. 2012-2013 zou hun kampioensjaar worden. Dan spelen we maar om plek 2 
Zou wel lachwekkend zijn, Fredje met de schaal in Arnhem na 3 jaar met PSV niks te winnen 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
De Jong zijn positie is niet die van aanvallende middenvelder (10), maar die van linkermiddenvelder, waarbij hij de spits als kapstok mag gebruiken.
Voor de nummer-10-rol mist De Jong handelingssnelheid.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Sportcommentator Ten Napel stopt bij NOS - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] Incomplete titel: hij gaat dus juist weer live verslag geven bij Eredivisie Live!
Bijna een reden om de hotseknotsebegoniacompetitie genaamd Mickey Mouse Liga te gaan kijken. Gewoon met je rug naar het 'voetbal' gaan zitten en genieten van de enige echte voetbalcommentator die dit landje rijk is. Haal de Hitchcocks, scudraketten, griffels en goeie genades maar weer uit de kast!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.