• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.246 gebruikers
  • 9.388.579 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Dit meen je toch hopelijk niet? Op het WK was hij waardeloos, net als nu op het EK.

Voorop gesteld dat het toen ook allemaal niet zo goed was( Sneijder was het goud haantje met zelfs een kopbal ) en was hij idd. 1 van de betere. Hield altijd twee man bezig had niet veel balverlies (als hij hem al kreeg) en bleef taak bewust voetballen,maar was ook niet dreigend ofzo idd. maar dat gold voor iedereen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ja, absoluut. Beste prestatie van de NL11 ooit (verloren in 2e verlenging, met uiteindelijk slechts 1 goal verschil) en ik heb genoten van de vastberadenheid, focus en inzet van die ploeg. Kon er meer van genieten dan in 1988.

Maar ach, jij zal wel vinden dat ze slecht gepresteerd hebben, je kraamt wel meer onzin uit hier.

Meen je dit serieus? Vooral de overwinning op de moffen moet voor jou toch een geweldig, euforisch moment hebben gegeven?

Overigens was '88 de beste prestatie ooit en niet 2010..Vraag me af wie er meer onzin uitkraamt

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb enorm genoten van de wedstrijd tegen de moffen, maar ben ook niet vergeten dat we de eerste wedstrijd tegen de Russen verloren en met heel veel mazzel van ierland wonnen. Overwinning op Engeland was ook erg goed. In de finale viel die eerste goal uit het niets en werden ze na de 2-0 behoorlijk overlopen. Gelukkig stopte Hans de pingel, anders had dat best anders uit kunnen pakken. Verder schrijf ik niet dat ze de beste ploeg waren (Doe mij maar het schoppersteam uit 74 ), maar dat ik erg genoten heb van hun onverzettelijkheid. Iets waar het jaren aan ontbroken heeft, zo ook weer dit EK.

Daarnaast vind ik de finale/verlenging halen op het WK een betere prestatie dan het EK winnen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Zo'n speler moet ook zijn eigen kansen kunnen creëren. Het enige wat overblijft is een goal tegen Kameroen en een schandalige actie (die gelukkig goed afliep tegen Spanje). Erger dan de karatetrap van de Jong.

Gaat niks boven schandalige acties.

De Jong

Van Hanegem

Koeman

Fraser

Tomasson

De Wolf

Troost

Allemaal spelers die een fantastische schandalige actie in huis hadden.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Toevallig bijna allemaal kakkerlakken. Zegt genoeg

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Wel lachen, na Ajax haakt ook PSV af op de eisen van Heerenveen om Narsingh over te nemen. Althans, voorlopig haken de clubs af. Lekker voor Heerenveen, zitten ze met een chagrijnige Narsingh. Denk dat de prijs daar nog wel gaat zakken.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Niemand ontkent dat ie goed kan voetballen, het komt er bij Oranje alleen zelden uit. En ik vind inderdaad dat ie op geen enkel eindtoernooi iets heeft toegevoegd. Buiten dat staat ie wel bij de ideale 11 in 'mijn' Oranje.

Ik heb het over Oranje. Heeft meer dan genoeg goede wedstrijden gespeeld in Oranje. Mensen rekenen hem alleen af in de wedstrijden op het E.K. en het W.K. Terecht hoor - want dat telt het zwaarst - maar dan haken er zoveel spelers af.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Toevallig bijna allemaal kakkerlakken. Zegt genoeg

Ik had Suarez, Suurbier, Wouters en La Ling er ook zo tussen kunnen zetten. Lerby was er ook niet vies van en Rijkaard was de smerigste van allemaal, maar dat zullen ze van mij niet achter hun naam krijgen. Was dis een afweging op basis van esthetische redenen.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wel lachen, na Ajax haakt ook PSV af op de eisen van Heerenveen om Narsingh over te nemen. Althans, voorlopig haken de clubs af. Lekker voor Heerenveen, zitten ze met een chagrijnige Narsingh. Denk dat de prijs daar nog wel gaat zakken.

Heerenveen is er al uit met de club(s). Het probleem is meer dat raiola ook iets aan het eisen is én daar knappen zowel PSV als Ajax op af.

Dit is wat ik van deze soap weet.

Weet toevallig een Ajax supporter (Als die op MM zijn ) of Ajax intresse heeft in Moisander. Of gaan die naar een andere verdediger op jacht ?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Heerenveen is er niet uit met de clubs. Beiden willen niet aan de vraagprijs voldoen.

En Ajax heeft Moisander naar verluidt als optie nr 1 om Vertonghen te vervangen. Ook Viergever en Nuytinck worden genoemd. Moisander wilt graag terugkeren bij Ajax. Dat is wat ik weet en heb gelezen.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Sportief hebben we heel weinig aan hem en als mens was ie een stoorzender op meerdere toernooien. Duidelijker kan je het niet hebben nee.

1. Van Persie is een meevoetballende spits. Tegen de toplanden hebben we met Van Persie per saldo veel meer punten gehaald dan met Huntelaar (ik geloof 2,5 om 2 ongeveer), met wie je in feite met 10+1 man speelt. Dat Van Persie zelf niet scoort is scorebordjournalistiek: wil je een veelscorende spits of wil je wedstrijden winnen?

2. Daar kun jij als buitenstaander helemaal niet over oordelen.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

herman78 schreef:

Jij wel dan?

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ik oordeel er ook niet over, slimmerik.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

1. Van Persie is een meevoetballende spits. Tegen de toplanden hebben we met Van Persie per saldo veel meer punten gehaald dan met Huntelaar (ik geloof 2,5 om 2 ongeveer), met wie je in feite met 10+1 man speelt. Dat Van Persie zelf niet scoort is scorebordjournalistiek: wil je een veelscorende spits of wil je wedstrijden winnen?

Amen!

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

herman78 schreef:

1. Van Persie is een meevoetballende spits.

Ja, of eigenlijk geen spits maar een centrale aanvallende middenvelder. Daar hadden we er namelijk pas drie van in de selectie. Van Persie scoorde zijn enige goal toen Huntelaar in de punt vd aanval ging spelen.

herman78 schreef:

wil je een veelscorende spits of wil je wedstrijden winnen?

Het doel voor van Marwijk was winnen, hoe dan ook. Dat is met van Persie tegen Denemarken niet gelukt en je kunt niet zeggen dat hij de kans niet gekregen had. Dus ja, geef mij dan maar een scorende spits.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Met een veelscorende spits win je over het algemeen ook je wedstrijden.

Tegen Denemarken, Duitsland en Portugal hebben we genoeg kansen gehad die van Persie liet liggen. Beetje spits zou ze erin schieten, dan praten we niet meer over rellen en vete's,

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Redlop schreef:

Ja, of eigenlijk geen spits maar een centrale aanvallende middenvelder. Daar hadden we er namelijk pas drie van in de selectie.

Voor Spanje werkte dat inderdaad ook helemaal niet..

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

Ja, of eigenlijk geen spits maar een centrale aanvallende middenvelder. Daar hadden we er namelijk pas drie van in de selectie. Van Persie scoorde zijn enige goal toen Huntelaar in de punt vd aanval ging spelen.

(quote)

Het doel voor van Marwijk was winnen, hoe dan ook. Dat is met van Persie tegen Denemarken niet gelukt en je kunt niet zeggen dat hij de kans niet gekregen had. Dus ja, geef mij dan maar een scorende spits.

Dat is achteraf makkelijk praten. Feit is dat de twee potjes die volgden met onze scorende spits, die scorende spits niet scoorde. Dus Hunterlaas is een niet-scorende spits Wil je daarmee spelen?. (Ook achteraf gelul.)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Met een veelscorende spits win je over het algemeen ook je wedstrijden.

Tegen Denemarken, Duitsland en Portugal hebben we genoeg kansen gehad die van Persie liet liggen. Beetje spits zou ze erin schieten, dan praten we niet meer over rellen en vete's,

Waarom heeft Huntelaar ze er tegen Portugal dan niet ingeschoten. Ik geef toe dat Van Persie in de afwerking tegen met name gefaald heeft in de afwerking. Maar dat kon Van Marwijk niet voorzien. Feit blijft dat ze meer kansen kregen met Van Persie in de spits dan met Huntelaar. Dus was de gekozen tactiek de juiste.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Waarom heeft Huntelaar ze er tegen Portugal dan niet ingeschoten. Ik geef toe dat Van Persie in de afwerking tegen met name gefaald heeft in de afwerking. Maar dat kon Van Marwijk niet voorzien. Feit blijft dat ze meer kansen kregen met Van Persie in de spits dan met Huntelaar. Dus was de gekozen tactiek de juiste.

Ik heb het over de gekregen kansen. Tegen Denemarken en Duitsland had Persie er zelf al wel 4 kunnen maken. Tegen Portugal faalden ze allebei, al kreeg Huntelaar exact 1 goede bal weet ik nog.

En de gekozen tactiek de juiste? Dat kan je alleen zeggen als het succesvol was. Wat heb je aan kansen krijgen als je ze niet maakt? Dan krijg ik liever 2 kansen die Huntelaar er beiden in schiet (bij wijze van).

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Aangezien alle wedstrijden net succesvol waren, moet je naar de deelresultaten kijken. Bij de eerste twee wedstrijden werden meer kansen gecreerd en werd er beter (minder slecht) gespeeld.

Opmerkelijk blijft dat alle drie de potjes de eerste 20 minuten gewoon goed waren. Jammer dat ze dat niveau niet vast konden houden. Mentaal aren ze gewoon niet goed. Daardoor kwam het voetbaltechnisch niet uit de verf. De potentie was er zeker binnen de gekozen tactiek.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

schram101 schreef:

Voor Spanje werkte dat inderdaad ook helemaal niet..

Spanje speelt het systeem van Barcelona, dat heeft ook jaren geduurd. Zoiets kun je moeiteloos in het team van Spanje implementeren aangezien het veelal dezelfde spelers zijn. In oranje wordt dat wat lastiger ijkt me.

Hetzelfde kun je zeggen van Arsenal waar van Persie wel floreert maar wel dankzij veel werk van opkomende backs en diepgaande middenvelders. Dat kun je ook niet eventjes nabootsen in Oranje.

Als je als oranje zijnde met buitenspelers gaat spelen moet je niet 3 centrale middenvelders opstellen. Dat riep ik voor het EK al en niet nu achteraf.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Grootheid Cesc vergelijken met Van Persie .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

Spanje speelt het systeem van Barcelona, dat heeft ook jaren geduurd. Zoiets kun je moeiteloos in het team van Spanje implementeren aangezien het veelal dezelfde spelers zijn. In oranje wordt dat wat lastiger ijkt me.

Hetzelfde kun je zeggen van Arsenal waar van Persie wel floreert maar wel dankzij veel werk van opkomende backs en diepgaande middenvelders. Dat kun je ook niet eventjes nabootsen in Oranje.

Als je als oranje zijnde met buitenspelers gaat spelen moet je niet 3 centrale middenvelders opstellen. Dat riep ik voor het EK al en niet nu achteraf.

Het werkte anders prima in 2010. Maar zonder , die voor twee werkt en een paar man uit vorm

stort het wel ineen. Met geen enkele opstelling hadden ze het met deze vorm en mentale instelling gered.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik had Suarez, Suurbier, Wouters en La Ling er ook zo tussen kunnen zetten. Lerby was er ook niet vies van en Rijkaard was de smerigste van allemaal, maar dat zullen ze van mij niet achter hun naam krijgen. Was dis een afweging op basis van esthetische redenen.

Inderdaad.. Suarez en Suurbier en Rijkaard kunnen daarnaast ook nog voetballen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Maradona ontslagen..... Heeft de KNVB net te snel Van Gaal vast gelegd.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Madonna of Maradona?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Madonna was ook een betere keus geweest.

Concert van haar in de Ziggo dome was top, en aan haar dansers kon je zien dat ze weet wat drillen is. Weet ook zeker dat zij geen ego's naast haar duldt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.