- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Kenneth Perez terug bij Ajax, assistent van Grim bij de A1. Leuk, heb Perez altijd hoog zitten. Prima gozer, sterke persoonlijkheid, overtuigende analist.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Jovetic ja? Die heb ik nog niet voorbij zien komen. Waar haal je dit vandaan? Maar Jovetic is toch niet beter dan Van Persie?
Speculaties die veel sites noemen, zal me ook niet verbazen. Tuurlijk is ie niet beter (verre van) maar wel een heel goede speler waarom je qua spel weinig hoeft te veranderen en lijkt me ook meer geschikt om deel uit te maken van een collectief. Erg snelle handelingssnelheid, verwacht dat Wenger's spelvisie ideaal is.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ach gut hij neemt een vrije trap, klaagt een keer over een wissel en wil (om begrijpelijke redenen) niet met de pers parten.... En dan ben je plots een naar mens? Vind het geklaag van bankzitter Huntelaar (en VDV) veel storender eerlijk gezegd. Dat verstoort pas echt het groepsprocess. Als bankzitter moet je je ondersteunend opstellen.
Hij heeft toch een eerlijke kans gekregen. Mocht tegen Duitsland invallen en speelde tegen Portugal de gehele wedstrijd.... Zonder enig resultaat overigens. Ik begrijp niet wat daar te klagen viel.
Het geklaag van Huntelaar en Van der Vaart? Jij bent blijkbaar in dat hotel geweest en weet hoe ze geklaagd hebben? Of heb je een glazen bol ofsow? 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Glazen bol? Dat was toch over duidelijk de hele lobby voor die gasten kwam ergens vanddan. Beide gaven in de voorbereiding nota bene openlijk aan niet tevreden te zijn met een plek op de bank. Nee, je moet welhaast blind zijn om dat niet te hebben gezien. Bovendien wijst de berichtgeving achteraf ook duidelijk in die richting.
Zei die de schuld bij Van Persie leggen komen asn met een vrije trap van 2 jaar geleden en het gegeven dat hij niet met de pers praatte. Zie werkelijk niet wat dat met het uiteenvallen van het team in 2012 te maken zou hebben. Van Marwijk had de onruststokers van te voren beter op hun positie moeten wijzen en als ze dat niet beviel moeten thuis laten. Dat is de grote fout die hij gemaakt heeft.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Het blijven afgeven op Van Persie begint nogal zielig te worden.
Jij haalt twee dingen door elkaar. Kritiek op het spel van Van Persie en het gedrag. Er wordt hier kritiek geüit op het gedrag van Van Persie, wat volledig terecht is.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Jij haalt twee dingen door elkaar. Kritiek op het spel van Van Persie en het gedrag. Er wordt hier kritiek geüit op het gedrag van Van Persie, wat volledig terecht is.
Het zijn juist de criticasters die vanalles door elkaar halen, tot de Marrokaanse en Nederlandse identiteit toe. Allemaal een beetje Derksen nalullen, die het niet kan verkroppen dat iemand niet met de pers wil praten. Nou poe poe, wat een schande zeg. Hou toch op man, ik heb Van Persie echt niks raars zien doen dit toernooi qua gedrag en als je dan met een vrije trap van 4 jaar geleden moet komen aankakken lijkt me de discussie gesloten.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Er wordt hier kritiek geüit op het gedrag van Van Persie, wat volledig terecht is.
Hoezo terecht? Omdat ie 4 jaar geleden de bal afpakte van Wesley? Wat een kleinzielig gedoe zeg.
Als ie er tegen Denemarken per ongeluk 2 in had geschoten had niemand een probleem gemaakt van die 'issues' die nu steeds worden aangehaald.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Het zijn juist de criticasters die vanalles door elkaar halen, tot de Marrokaanse en Nederlandse identiteit toe. Allemaal een beetje Derksen nalullen, die het niet kan verkroppen dat iemand niet met de pers wil praten. Nou poe poe, wat een schande zeg. Hou toch op man, ik heb Van Persie echt niks raars zien doen dit toernooi qua gedrag en als je dan met een vrije trap van 4 jaar geleden moet komen aankakken lijkt me de discussie gesloten.
Niks raars? Wat dacht je van het telefoontje direct na Denermarken? Nederland verliest een cruciale wedstrijd en een van onze topspelers gaat direct na de wedstrijd, alsof het EK hem gestolen kan worden, eventjes bellen. Dat kan niet. Het geeft namelijk een beeld dat hij niet 100% gericht is op het winnen van het EK (wat het doel was vooraf). En ja, het niet praten met de pers is schandalig, vooral als het een beetje tegenzit.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Dat bellen vind ik niet zo'n ramp, maar het niet praten met de pers vind ik wel idioot, al vind ik het vooral ridicuul van Van Marwijk dat hij dat heeft goedgekeurd. Uiteindelijk speel je toch voor het publiek en niet voor jezelf, lijkt me. Maar goed, er heerste sowieso een beetje een anti-pershouding bij Bange Bert en Bommel.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Hoezo terecht? Omdat ie 4 jaar geleden de bal afpakte van Wesley? Wat een kleinzielig gedoe zeg.
Als ie er tegen Denemarken per ongeluk 2 in had geschoten had niemand een probleem gemaakt van die 'issues' die nu steeds worden aangehaald.
Dat is jouw mening, geen feit. Als we het EK hadden gewonnen dan hadden we ook niet geklaagd nee. D'oh.
Feit is dat we eruit vlogen in de 1e ronde en dat van Persie zich op meerdere vlakken vervelend heeft gedragen. En dan vissen we even in het verleden van 2008 en 2010 waar je ook voorbeelden vind van van Persie die zichzelf boven het teambelang plaats met oa de vrije trap en de wissel. Just facts.
Het lijkt wel of we de Paus beledigen. Sommigen lijken het niet te kunnen accepteren dat er hele kritische volgers van de topscorer van de PL zijn. Zoals anderen ook Huntelaar niks mogen vinden, ook prima.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Zoals ik al zei het is niet een vergrijpje, het zijn er nou meerdere. Ooit is het genoeg, de emmer loopt over. In 2008 het vrije trap incident, in 2010 'het wissel wesley incident', in 2012 het niet praten met de pers en het belletje. Dat zijn gewoon teveel incidenten voor een van de spelers die de ploeg op sleeptouw moet nemen en een voorbeeld moet zijn voor de andere jongens.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Een vrije trap en een wesley incident. Ja, dan is de emmer natuurlijk meteen vol.
wat een enorme zielepietj ben je als je emmer dan al vol zit. Notabene ook nog eens twee jaar terug die vrije trap. Kom eens met een echt incident, want deze argumenten zijn nog slapper dan nat wc papier...
Verder is het Het middenveld dat de boelop sleeptouw moet nemen. Zie Gomes....
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Een vrije trap en een wesley incident. Ja, dan is de emmer natuurlijk meteen vol.
wat een enorme zielepietj ben je als je emmer dan al vol zit. Notabene ook nog eens twee jaar terug die vrije trap. Kom eens met een echt incident, want deze argumenten zijn nog slapper dan nat wc papier...
Verder is het Het middenveld dat de boelop sleeptouw moet nemen. Zie Gomes....
Het gaat er meer om dat er al meerdere toernooien voorbeelden bij van Persie zijn die wijzen op het feit dat zijn eigen belang belangrijker wordt gevonden dan wat voor het team het beste is. Met als dieptepunt dit EK met verschillende voorbeelden die al vaker zijn genoemd.
Zijn internationale carriere hoeft niet over te zijn, maar hij zal eens moeten accepteren dat hij 1 van de 11 is en meer niet, plus dat hij ongeschikt is als centrumspits voor Oranje. Maar als hij linksbuiten wordt gezet, dan zie je hem met tegenzin spelen. Als een andere speler scoort, dan zie je hem met tegenzin de persoon feliciteren. Ik krijg er Ronaldo gedachten bij.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Dat is jouw mening, geen feit. Als we het EK hadden gewonnen dan hadden we ook niet geklaagd nee. D'oh.
Feit is dat we eruit vlogen in de 1e ronde en dat van Persie zich op meerdere vlakken vervelend heeft gedragen.
Was je erbij dan dat je het allemaal zo goed weet? Volgens mij lul jij alleen maar de roddels na. Eén advies: niet alles geloven wat bij Voetbal International wordt gezegd. Die lui varen alleen maar goed bij dit soort verhalen, want die hebben een blad te verkopen.
Zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat soort kleine akkefietjes helemaal geen zwaarwegende feiten. Dat van 2008 is al lang en breed uitgepraat en dat van 2010 zijn 99% van de mensen ueberhaupt weer vergeten, want dat stelde helemaal niets voor.
Van Persie heeft als spits gefaald (zijn meeste doelpunten heeft hij sowieso als vleugelaanvaller gemaakt), maar de onzin die er nu wordt bijgehaald slaat al helemaal nergens meer op.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Nee hoor. Er wordt ook nog steeds kritiek geuit op het spel van hem. Daarnaast is de kritiek op zijn gedrag op een gegeven moment ook erg vermoeiend en zielig. Daarbij: net of we hier weten hoe alles in elkaar steekt. Het mes snijdt aan twee kanten.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Maar goed, er heerste sowieso een beetje een anti-pershouding.
Ook een anti-persiehouding door een aantal hier, waardoor ze niet objectief kunnen kijken.
Het kwam Van Persie natuurlijk heel goed uit dat hij niet met de media mocht praten, maar dat was toch (o.a.) het besluit van Arsenal? Had Van Marwijk & Co dat maar moeten weigeren.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het gaat er meer om dat er al meerdere toernooien voorbeelden bij van Persie zijn die wijzen op het feit dat zijn eigen belang belangrijker wordt gevonden dan wat voor het team het beste is. Met als dieptepunt dit EK met verschillende voorbeelden die al vaker zijn genoemd.
Zijn internationale carriere hoeft niet over te zijn, maar hij zal eens moeten accepteren dat hij 1 van de 11 is en meer niet, plus dat hij ongeschikt is als centrumspits voor Oranje. Maar als hij linksbuiten wordt gezet, dan zie je hem met tegenzin spelen. Als een andere speler scoort, dan zie je hem met tegenzin de persoon feliciteren. Ik krijg er Ronaldo gedachten bij.
Ik lees hier enkel voorbeelden van 2 en 4 jaar terug.... Het is gewoon de Huntelaar lobby die voor onrust heeft gezorgd. En ze gaan zo te lezen vrolijk verder.
Bondscoach bepaald, die koos voor Van Persie. Maar ipv achter het team te gaanstaan begon de huntelaar lobby te zeiken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook een anti-persiehouding door een aantal hier, waardoor ze niet objectief kunnen kijken.
Het kwam Van Persie natuurlijk heel goed uit dat hij niet met de media mocht praten, maar dat was toch (o.a.) het besluit van Arsenal? Had Van Marwijk & Co dat maar moeten weigeren.
Hij mocht van Arsenal niet over Arsenal praten. Maar meneer vond het een te grote moeite om dergelijke vragen af te doen met no comment.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Da's wel een beetje jammer, maar om hem daarom maar niet meer op te stellen of zelfs op te roepen is wel een beetje idioot. In Engeland gebeurt dat zelfs nog niet als je vreemdgaat met de vrouw van een ploegmaat. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Idd. Dat gezever over Van Persie is echt te kinderachtig voor woorden. Dan praat hij toch lekker niet met de pers. Boeie... 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Da's wel een beetje jammer, maar om hem daarom maar niet meer op te stellen of zelfs op te roepen is wel een beetje idioot. In Engeland gebeurt dat zelfs nog niet als je vreemdgaat met de vrouw van een ploegmaat.
Dat hoeft van mij ook niet maar als hij inderdaad vevrelend gedrag vertoonde, zich afzonderde of de vedette uithing mag je wel overwegen een frisse wind door de selectie te laten voeren. Je moet het beste team samenstellen, niet de beste spelers. Dit soort situaties zal ik dan oo kwel spiegelen aan Spanje. Aragones durfde het ook aan een nog zeer goede Raúl buiten de selectie te houden - de vedette- waar het team omheen gebouwd werd maar koos voor het collectief. Sindsdien heeft Spanje elke eindronde gewonnen. Eén van je beste spelers slachtofferen hoeft niet alleen slecht te zijn, het team is hetgene wat telt.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Idd. Dat gezever over Van Persie is echt te kinderachtig voor woorden. Dan praat hij toch lekker niet met de pers. Boeie...
Daarom. Roepen we hem na het EK gewoon niet meer op, iedereen tevreden. Boeie....

Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Da's wel een beetje jammer, maar om hem daarom maar niet meer op te stellen of zelfs op te roepen is wel een beetje idioot.
Dat flauwe gedoe met de pers is niet de reden. De reden waarom van Persie niet opgeroepen moet worden, is omdat hij zowel op het WK als op het EK van geen enkele toegevoegde waarde voor oranje was. Het enige wat Van Persie (en dat mannetje dat als een klein kind tegen iedereen vertelt waar hij speelt) toevoegt is onrust.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Dus we hoeven niemand meer op te stellen van de spelers van het afgelopen E.K., op Sneijder na.
Succes Redlop! 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat flauwe gedoe met de pers is niet de reden. De reden waarom van Persie niet opgeroepen moet worden, is omdat hij zowel op het WK als op het EK van geen enkele toegevoegde waarde voor oranje was. Het enige wat Van Persie (en dat mannetje dat als een klein kind tegen iedereen vertelt waar hij speelt) toevoegt is onrust.

Sportief hebben we heel weinig aan hem en als mens was ie een stoorzender op meerdere toernooien. Duidelijker kan je het niet hebben nee.
Maargoed, omdat hij een exceptionele clubvoetballer is, is het wel lastig om hem te dumpen. Je levert toch wel klasse dan in. Maar wat NW net zei over Raul na 2006 klopt natuurlijk wel. Soms is een team sterker zonder de grote jongen. Duitse spelers waren ook erg blij toen Ballack voor WK 2010 geblesseerd raakte. Hij was veel te overheersend en spelers stoorden zich aan zijn vedettegedrag.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Daarom. Roepen we hem na het EK gewoon niet meer op, iedereen tevreden. Boeie....
Dat lijkt me nog altijd aan de bondscoach.... Maar verder boeit het niet meer. Deze generatie heeft zijn kans gehad en niet gegrepen. Zal toch zeker weer 12 jaar duren eerdat we weer zo'n sterk team kunnen hebben als op het wk.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Onrust kwam uit het kamp van de bankzitters. Niet bij Van Persie....
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat lijkt me nog altijd aan de bondscoach.... Maar verder boeit het niet meer. Deze generatie heeft zijn kans gehad en niet gegrepen. Zal toch zeker weer 12 jaar duren eerdat we weer zo'n sterk team kunnen hebben als op het wk.
?
Jij bent al op de hoogte met welke selecties wel naar 2014, 2016, 2018 en verder gaan?
Als we defensief net zo goed spelen als in 2010, dan zijn we in 2014 weer een (kleine) favoriet mits het team zich weer normaal kan gedragen.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Zonder van Persie en Affelay was er minder onrust, geen kink in de kabel, geen frustraties waarom van Persie zichzelf mag opstellen ofschoon niets presteert.
Bij Feyenoord (toevallig ook onder van Marwijk) zat hij ook te provoceren, dus de onruststoker destijds was Van Hooijdonk neem ik aan.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Jij wil het volgens mij niet snappen. Ik zeg het nog een keer: het is niet één incident, het is een optelsom van vier incidenten, wat veelste veel is voor een dragende speler als Van Persie.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.