- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Het is jammer dat er voor Huntelaar (nog) niet een echt alternatief is want hij lijkt mij ook niet bepaald het gezelligste jongetje van de klas. Ik vind zelf dat niks Huntelaars gedrag rechtvaardigt. Je zit bij de selectie van het Nederlands Elftal en je vertegenwoordigt je land. Je steunt de spelers die in het veld staan. Maar in plaats daarvan vond hij het nodig (hoezo een te groot ego?) om met een chagerijnige rotkop rond te lopen en de sfeer te verzieken.
Als je al jaren elke keer scoort in Oranje in kwalificaties en oefenduels, dan is het vrij frustrerend dat je steeds bij het toernooi zelf op de bank gezet wordt. Laten we eerlijk zijn, hij heeft geen eerlijke kans gehad omdat al vast stond dat van Persie een basisplek in de spits zou krijgen. En als zijn vervanger nu iemand is die het nog beter in Oranje deed dan hij deed, dan is het te snappen. Maar van Persie laat werkelijk geen reet zien, scoort niet en voegt niks toe. Dan snap ik dat je een keer ontploft. Zeg niet dat het verstandig is, maar ik snap het wel.
Als jij met een collega werkt die het steeds zichtbaar minder goed doet dan jij het doet, maar wel steeds de leukste taken krijgt omdat hij volgens de baas het meeste talent heeft, dan is het vrij logisch dat je een keer helemaal ontploft.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Haha A&L, je lult met de dag dommer. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Welnee, ben een visionair
Ooit ga je me gewoon gelijk geven.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Misschien, maar dan moet je het merendeel van je meningen 180 graden omdraaien en met goede argumenten komen. 
Joy4ever
-
- 4617 berichten
- 1840 stemmen
Als je al jaren elke keer scoort in Oranje in kwalificaties en oefenduels, dan is het vrij frustrerend dat je steeds bij het toernooi zelf op de bank gezet wordt. Laten we eerlijk zijn, hij heeft geen eerlijke kans gehad omdat al vast stond dat van Persie een basisplek in de spits zou krijgen. En als zijn vervanger nu iemand is die het nog beter in Oranje deed dan hij deed, dan is het te snappen. Maar van Persie laat werkelijk geen reet zien, scoort niet en voegt niks toe. Dan snap ik dat je een keer ontploft. Zeg niet dat het verstandig is, maar ik snap het wel.
Maar had Huntelaar dan niet beter kunnen ontploffen na het EK?
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Dat zou wel beter zijn voor het teamproces. 
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Kijk, dat een speler niet gelukkig is met zijn bankzittersstatuut is niet meer dan normaal. Maar de boel lopen verzieken getuigt van weinig teamspirit en zulke mensen ben je beter kwijt dan rijk, hoe goed ze ook kunnen voetballen.
En laten we eerlijk zijn, Huntelaar heeft dit EK wel degelijk kansen gekregen (anderhalve wedstrijd) en hij bakte er ook niks van.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Feit blijft dat Van Persie op geen enkel toenooi beslissend is geweest, laat staan een toegevoegde waarde heeft gehad. Dan kunnen de feiten die er al liggen - buiten alle 'indianenverhalen' - volgens jullie wel kleine zaken zijn, maar juist als iemand niet presteert, wordt ie op dat soort dingen afgerekend. Had ie ons eigenhandig naar de tweede ronde geschoten dit E.K., had niemand iets gezegd.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
En laten we eerlijk zijn, Huntelaar heeft dit EK wel degelijk kansen gekregen (anderhalve wedstrijd) en hij bakte er ook niks van.
Sterker: hij heeft meer dan de helft gespeeld. Ook nog een stuk tegen Denemarken (waartegen hij een grote kans mistte).
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Maar had Huntelaar dan niet beter kunnen ontploffen na het EK?
Of voor het EK. Maargoed, hij werd chagrijnig op het EK.
Bert had hem ruim voor het EK moeten zeggen dat hij ongeacht wat wissel zou zijn. Dan had ie zelf kunnen kiezen of hij meegewild had. Nu werd hem wijsgemaakt dat hij een eerlijke kans zou krijgen. Maar wat zie je dan? Een oefenduel tegen Bulgarije waarbij Oranje vreselijk speelde en geen vleugelspelers gebruikte met Huntelaar in de basis en daarna 2 oefenduels met van Persie in de spits waarbij Oranje wel gaf gaf en vleugelspelers gebruikte. Dan ga je gewoon pissed off naar het EK, waar hij in mocht vallen bij kansloze tussenstanden en 1x in de basis stond in een verscheurde ploeg. Maargoed, zijn matige prestatie tegen Portugal mag je hem aanrekenen ja. Zoals je die van Persie in 3 duels mocht aanrekenen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Maargoed, zijn matige prestatie tegen Portugal mag je hem aanrekenen ja. Zoals je die van Persie in 3 duels mocht aanrekenen.
In de eerste 2 duels was Van Persie, samen met Sneijder, de beste voetballer. Overigens vind ik het wel terecht dat hij afgerekend wordt op het missen van kansen. Hij had er zeker eentje (of 2) meer moeten maken.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
In de eerste 2 duels was Van Persie, samen met Sneijder, de beste voetballer. Overigens vind ik het wel terecht dat hij afgerekend wordt op het missen van kansen. Hij had er zeker eentje (of 2) meer moeten maken.
Van Persie speelde alleen tegen Denemarken redelijk, tegen Duitsland was hij op zijn goal na onzichtbaar en tegen Portugal gewoon enorm slecht. Sneijder was de enige die in 2 duels een goed niveau haalde. Tegen Portugal was iedereen minus Stekelenburg beroerd. Scheelde voor Sneijder wel dat ie linksbuiten werd gezet, waar hij niet hoort.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Wat ik zei: Van Persie en Sneijder waren de enige 2 die in de eerste 2 wedstrijden een voldoende haalden. Beetje raar om je volle kritiek dan alleen te uitten aan Van Persie. Althans, je gaat maar door en door, zelfs een aantal weken na de uitschakeling. En het beroerde spel van Huntelaar laat je voor het gemak maar lopen.
De échte zwakte van Oranje lag achterin en op het middenveld (Hetinga, v/d Wiel, Willems, Vlaar, Van Bommel en ook de Jong wel). Voorin waren Robben en Afellay nog een stuk slechter dan Van Persie. Je houdt niks over. Stekelenburg zag er ook enorm onovertuigend en zwak uit. Neemt een goed gepareerde bal niets aan af.
Het blijven afgeven op Van Persie begint nogal zielig te worden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat mij betreft alleen Sneijder die een voldoende haalde.
Schijnt Wenger Jovetic als vervanger te halen. Om even de kwestie te negeren of Jovetic de stap naar de EPL kan maken ga je er wel op vooruit.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Over 3 wedstrijden gezien misschien wel ja. Van Persie dan een 5. De rest eronder. Met v/d Wiel een 2 en Heitinga een 3.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Sneijder en De Jong. Die laatste heeft er een uitstekend toernooi opzitten. Helaas voor NL is het geen spelbepalende speler.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Klopt. Persie toch één van de minst slechte. Al is het niet zo dat zijn voetbalkwaliteiten ter discussie staan (iig niet bij mij) maar zijn houding.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Al is het niet zo dat zijn voetbalkwaliteiten ter discussie staan (iig niet bij mij) maar zijn houding.
stfuympos
-
- 13361 berichten
- 731 stemmen
Het blijven afgeven op Van Persie begint nogal zielig te worden.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Sneijder en De Jong. Die laatste heeft er een uitstekend toernooi opzitten. Helaas voor NL is het geen spelbepalende speler.
En Stekelenburg grotendeels.
De rest was gewoon ondermaats. Nigel de Jong is geen mooie middenvelder, wel een taakbewuste. Speelde een goed EK, althans deed wat er van hem werd gevraagd.
Van Persie de 1e 2 duels een voldoende
Het moet niet gekker worden NR.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Over 3 wedstrijden gezien misschien wel ja. Van Persie dan een 5. De rest eronder. Met v/d Wiel een 2 en Heitinga een 3.
Mooi joh, toch nog even 2 Ajacieden onderuit trappen terwijl het helemaal niet over hen ging 
Ik heb er overigens geen moeite mee te erkennen dat vd Wiel ontzettend slecht was. Jij hebt er wel moeite mee om dit van vPersie te erkennen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als jij met een collega werkt die het steeds zichtbaar minder goed doet dan jij het doet, maar wel steeds de leukste taken krijgt omdat hij volgens de baas het meeste talent heeft, dan is het vrij logisch dat je een keer helemaal ontploft.
Wat is dat toch voor gezeur "eerlijke kans', laat hij zelf maar laten zien dat hij de betere spits is. Blijkbaar overtuigd hij niet voldoende in de trainingen. En dat hij tegen slovenie oid scoort als Van Persie er niet is,zegt ook niet veel. Ik zou er in zo'n pot ook nog wel eentje inleggen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat is dat toch voor gezeur "eerlijke kans', laat hij zelf maar laten zien dat hij de betere spits is. Blijkbaar overtuigd hij niet voldoende in de trainingen. En dat hij tegen slovenie oid scoort als Van Persie er niet is,zegt ook niet veel. Ik zou er in zo'n pot ook nog wel eentje inleggen.
Hij heeft zich laten zien in de WK en EK kwalificatiereeksen, in oefenduels tegen oa Engeland. Maar het was nooit genoeg, omdat al vast stond wie 1e spits was.
Van Persie schiet ze er zelfs in de kwalificaties nauwelijks in....
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Mooi joh, toch nog even 2 Ajacieden onderuit trappen terwijl het helemaal niet over hen ging 
Ik noemde hen, omdat ik ze de twee slechtste spelers vond. Jij haalt de term "Ajacied" aan, ik niet. En bij "de rest" zitten een hoop speler die niks met Ajax te maken hebben.
Ik heb er overigens geen moeite mee te erkennen dat vd Wiel ontzettend slecht was. Jij hebt er wel moeite mee om dit van vPersie te erkennen.
Moeite? Ik geef hem zojuist een 5.
Jij hebt er moeite mee om Van Persie en de rest, met elkaar vergeleken, maar een heeeel klein ietsiepietsie objectief te banaderen.
Ik ben fan van Van Persie als voetballer, niet als mens. Vond hem voorheen een irritant ventje. Bij Arsenal is hij er in dat opzicht, door de jaren heen, sterk op vooruit gegaan, al heeft hij nog zijn vervelende trekjes. Jij bent degene die moeite heeft om Van Persie als voetballer te beoordelen, zonder er allerlei randzaken en geruchten in de media bij te halen.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1229 stemmen
Wat mij betreft alleen Sneijder die een voldoende haalde.
Schijnt Wenger Jovetic als vervanger te halen. Om even de kwestie te negeren of Jovetic de stap naar de EPL kan maken ga je er wel op vooruit.
Jovetic ja? Die heb ik nog niet voorbij zien komen. Waar haal je dit vandaan? Maar Jovetic is toch niet beter dan Van Persie?
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
[ Van Persie de 1e 2 duels een voldoende
Het moet niet gekker worden NR.
Kijk nog maar eens terug. Denk dat jij met twee biertjes in 1 hand en de andere al rukkende op Huntelaar gekeken hebt. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Kijk nog maar eens terug. Denk dat jij met twee biertjes in 1 hand en de andere al rukkende op Huntelaar gekeken hebt.
Ik stond bij de 3 duels op grote pleinen, dan haal je je ding niet zo snel uit je broek hoor 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Mooi man, maar sta nu op een groot plein helaas.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.