• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.978 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.245 gebruikers
  • 9.388.248 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat is bij Reinbo toch altijd het geval. Heb 'm nog nooit argumenten van anderen ten harte zien nemen hoor .

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Ah, de gasten met een F op hun dekbedje zijn weer koortsachtig die arrogante lamlul aan het verdedigen, in weerwil van het feit dat hij nog geen pepernoot goed heeft geraakt voor het NL elftal en de sfeer verziekt.. wordt weer zo'n oeverloze uitwisseling van welles-nietus dus

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

?

Jij bent al op de hoogte met welke selecties wel naar 2014, 2016, 2018 en verder gaan?

Als we defensief net zo goed spelen als in 2010, dan zijn we in 2014 weer een (kleine) favoriet mits het team zich weer normaal kan gedragen.

Nee, maar je ziet toch zelf ook dat er nikst uitzonderlijks aan komt.

2014 wordt het echt niet. kansloos.

2016 ben je net echt goed aan het doorselecteren geslagen (als in 1984) dus dat is een tussenjaar en de kans dat er in 2018 (Wellicht vergelijkbaar met 1986) een generatie staat die beter is dan Spanje, Brazillie, Argentinie, Duitsland, VS, Italie, lijkt me 0. Je mag blij zijn als je dan weer een beetje bij de laatste 8 weet te komen

Nee, helaas. Pas op de plaats. 2020 a 2022 misschien dat er zich dan weer een uitzonderlijke groep aandient.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

Ah, de gasten met een F op hun dekbedje zijn weer koortsachtig die arrogante lamlul aan het verdedigen, in weerwil van het feit dat hij nog geen pepernoot goed heeft geraakt voor het NL elftal en de sfeer verziekt.. wordt weer zo'n oeverloze uitwisseling van welles-nietus dus

Ik verdedig die lamlul niet, ik geef enkel aan dat het de bankzitters (en hun achterban) waren die voor de onrust hebben gezorgd. Waarom konden ze in 2010 wel hun bek houden en voor het team opkomen. Van Persie was toen heus net zo irritant als nu.....

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Jij wil het volgens mij niet snappen. Ik zeg het nog een keer: het is niet één incident, het is een optelsom van vier incidenten, wat veelste veel is voor een dragende speler als Van Persie.

Nee, gewoon slikken en die cup pakken, dat moet je. Klagen is voor mietjes, dat doe je maar achteraf. Maar ik geef het op hoor. Jullie zijn schijnbaar blij met de revolte. Steunen de oproerkraiers, die na de uitschakeling niet snel genoeg vanuit hun prive vliegtuig konden twitteren dat ze zo fijn op vakantie waren.... Ja, goede gasten zijn dat, hebben echt helemaal gelijk.....

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Klagen doe je achteraf? Je kan het beter gelijk kenbaar maken. Hulde voor de vele wissels/niet geselecteerden die wat hebben gezegd van het idiote selectiebeleid en opstellingen van Bertje. Tuurlijk klaag je niet als je als falende spits in het NL elftal al 3 jaar gewoon in de basis mag blijven op die positie.

Ook het niet selecteren van Anita en Emanuelson en andere onbegrijpelijke keuzes(Schaars, Willems) zijn in het verkeerde keelgat geschoten bij de selectie. Puur vanwege persoonlijke voorkeurtjes(schoonzoontje van Bommel heeft geholpen). Dit EK was al gedoemd om te falen, zoveel andere factoren dan 2010 die daarvoor hebben gezorgd.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

Glazen bol? Dat was toch over duidelijk de hele lobby voor die gasten kwam ergens vanddan. Beide gaven in de voorbereiding nota bene openlijk aan niet tevreden te zijn met een plek op de bank. Nee, je moet welhaast blind zijn om dat niet te hebben gezien. Bovendien wijst de berichtgeving achteraf ook duidelijk in die richting.

Zei die de schuld bij Van Persie leggen komen asn met een vrije trap van 2 jaar geleden en het gegeven dat hij niet met de pers praatte. Zie werkelijk niet wat dat met het uiteenvallen van het team in 2012 te maken zou hebben. Van Marwijk had de onruststokers van te voren beter op hun positie moeten wijzen en als ze dat niet beviel moeten thuis laten. Dat is de grote fout die hij gemaakt heeft.

Ik zeg nergens dat Huntelaar niet vervelend is geweest? Je weet alleen niet hoe vervelend hij is geweest. Als hij alleen heeft gezegd dat hij vindt dat hij in de basis hoort, omdat hij een uitstekend seizoen heeft gespeeld dan is dat toch niet zo erg of heb ik dat nou? Jij weet helemaal niet wat er in de groep is gebeurd en wij helaas ook niet. Overigens had hij ook nog eens een hele goede reden om vervelend te zijn. Al 2 jaar lang super presteren bij Oranje (in de kwalificatie geïndigd als topscorer van alle landen!!!) en dan als het erop aankomt kiest Van Marwijk toch weer voor Van Persie, die volgens statistieken het beste rendeert vanuit de flanken. Ja, echt logisch.

Maar nogmaals, jij weet niet wat er daar is gebeurd. Zo schijnen Afellay en Van Persie ook strontvervelend te zijn geweest en zichzelf heel wat hebben gevonden (Afellay die telkens zegt, bij welke club speel jij? Ik bij Barça). Deze twee schijnen zichzelf van de groep te hebben afgezonderd en dan heb je ook meteen een stoorzender. Helaas weten wij niet of dit allemaal klopt en waarschijnlijk zullen we dat ook niet te weten komen, dus ik snap niet dat jij zo kan oordelen.

Het enige wat we wél weten is dat Van Persie eerder vervelend is geweest (al doet dat nu niet ter zake) en nu waarschijnlijk wéér vervelend is geweest. Huntelaar is voor het eerst vervelend geweest (en dat met een reden), terwijl Van Persie toch gewoon in de spits had en dus geen enkele reden had vervelend te zijn. Nou, tel uit je winst. Vind jij het gek dat je niet blij bent als je topscorer bent geworden bij de EK-kwalificatie en dan belooft de coach dat je een fatsoenlijke kans krijgt, maar dan krijg je die uiteindelijk niet. Ondanks dat je topscorer bent geworden van Oranje, topscorer van de Bundesliga en derde van de wereld (!) qua goals. Wat moet je nog meer doen als ik vragen mag? Volgens mij kom je er dan nooit in als je er al niet in komt na zo'n prestatie. Beter dan Messi en Ronaldo is gewoon onmogelijk en dat weet je best. Nou Huntelaar is 'The best of the rest' (lees: 3de).

Van Persie daarentegen kon gewoon op de flanken spelen, waar hij ook nog eens het beste rendeert! Meneer kreeg zijn zin en speelde in de spits en faalde opnieuw. Maar toch was er bonje en ging hij de stoere vent lopen uithangen (volgens de verhalen). Dan ben je in mijn ogen gewoon een irritant, naar rotventje.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Klagen doe je achteraf? Je kan het beter gelijk kenbaar maken. Hulde voor de vele wissels/niet geselecteerden die wat hebben gezegd van het idiote selectiebeleid en opstellingen van Bertje. Tuurlijk klaag je niet als je als falende spits in het NL elftal al 3 jaar gewoon in de basis mag blijven op die positie.

Lijkt me ook niet nee.. dat Bertje nou niet echt onbevooroordeeld selecteerde lijkt me inmiddels toch ook wel glashelder (alhoewel dat in deze niet echt het goede woord is). Hopelijk begint iedereen onder Louis vanaf de meet wel met een gelijke kans.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Ook het niet selecteren van Anita en Emanuelson en andere onbegrijpelijke keuzes(Schaars, Willems) zijn in het verkeerde keelgat geschoten bij de selectie. Puur vanwege persoonlijke voorkeurtjes(schoonzoontje van Bommel heeft geholpen). Dit EK was al gedoemd om te falen, zoveel andere factoren dan 2010 die daarvoor hebben gezorgd.

De selectiemoet zich gewoon schikken naar de plannen van de bondscoach. Maar wat ik al schreef. Jullie zijn schijnbaar blij met de revolte, vinden het terecht dat ze het EK laten schieten omdat Anita en Emanuelsen niet geselecteerd zijn...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Lijkt me ook niet nee.. dat Bertje nou niet echt onbevooroordeeld selecteerde lijkt me inmiddels toch ook wel glashelder (alhoewel dat in deze niet echt het goede woord is). Hopelijk begint iedereen onder Louis vanaf de meet wel met een gelijke kans.

Geen enkele coach is onbevooroordeeld. Het is zijn taak om keuzes te maken. Die maak je op basis van je voorkeuren. Het is gvd geen democratie... Verder is het eerder vreemd dat hij voor Van Persie koos, waren in zijn Feyenoord tijd niet bepaald goede vrienden, dus daar komt zeker geen vooroordeel van daan. Van Marwijk heeft gewoon liever een meevoetballende spits dan een intikker. En daar is veel voor te zeggen. Spanje heeft er de titel mee gepakt.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

De selectiemoet zich gewoon schikken naar de plannen van de bondscoach. Maar wat ik al schreef. Jullie zijn schijnbaar blij met de revolte, vinden het terecht dat ze het EK laten schieten omdat Anita en Emanuelsen niet geselecteerd zijn...

Het gaat niet om Anita of Urby, maar meer de manier waarop. 16 miljoen mensen zien hem de verkeerde keuzes maken, dan kan je er gewoon niet meer tegen werken. Zo immuun is een "baas" dan ook weer niet. What the hell, ik heb zelfs Kuijt voor het eerst in zijn carriere kritische interviews zien geven. Dan weet je wel dat het te ver is gegaan

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Geen enkele coach is onbevooroordeeld. Het is zijn taak om keuzes te maken. Die maak je op basis van je voorkeuren. Het is gvd geen democratie... Verder is het eerder vreemd dat hij voor Van Persie koos, waren in zijn Feyenoord tijd niet bepaald goede vrienden, dus daar komt zeker geen vooroordeel van daan. Van Marwijk heeft gewoon liever een meevoetballende spits dan een intikker. En daar is veel voor te zeggen. Spanje heeft er de titel mee gepakt.

Het leek een beetje dat Van Marwijk Van Persie wilde pleasen door hem altijd in de spits te zetten, hoe slecht hij er ook speelde. Om aan te geven dat het wel weer goed zit tussen hun. En dat is natuurlijk niet goed. Nogmaals, Van Marwijk had alle reden om Huntelaar op te stellen maar hij liet het na (zie vorige post). Ja, dan barst de bom natuurlijk.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Reinbo schreef:

ik geef enkel aan dat het de bankzitters (en hun achterban) waren die voor de onrust hebben gezorgd.

Criticasters van Van Persie (zijn gedrag) mogen 'niet zomaar roddels napraten', maar jij hebt wel inside-info dat het probleem bij de bankzitters lag? Dat zijn opeens wel harde feiten?

Feit is dat Van Persie niks toe heeft gevoegd aan Oranje, vanaf 2006 al niet. Dan kom je automatisch onder een vergrootglas te liggen. De beste spelers vormen niet automatisch het beste elftal, zo simpel is het.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ze hebben de finale op het wk gehaald. Lijkt me dat het toch een redelijk elftal stond. Maar blijkbaar is iedereen zo kortzichtig dat ze de spits enkel op zijn goals afrekenen. Het idee van een meevoetballende spits en de toegevoegde waarde daarvan is blijkbaar voor velen lastig te begrijpen. Zo niet voor Van Marwijk (en Bosque), die hebben daar meer verdusie in dan een team van 10 + een intikker.

Het is uiteindelijk allemaal terug te voeren op een systeem keuze en de optie om met buitenspelers en een intikker te spelen was nu eenmaal niet van Marwijks keus (begrijpelijk na het succes op het wk en dat van Spanje. Dat is nu eenmaal modern voetbal.). En als de bondscoach daarvoor kiest en je het daar niet mee eens bent, kun je twee zaken doen. Dwars gaan liggen of er met z'n allen voor gaan...... Ik ben absoluut voorstander van het tweede. En dat heeft uiteindelijk geen drol met Huntelaar of Van Persie te maken. Maar Nederland onder aanvoering van de Huntelaar lobby koos anders. Gefeliciteerd!

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Sowieso erg loze kreten als "Van Persie heeft nog nooit wat toegevoegd aan Oranje". Nadert de top 10 van topscoorders van Oranje ooit en is voetballend al jaren en jaren één van de betere voetballers.

Als spits heeft hij het niet altijd goed gedaan, en dan doel ik vooral op het W.K. - waar hij geen bruikbare ballen heeft gehad (en wel redelijk voetbalde) - en het afgelopen E.K. - waar iedere voetballer van Oranje als een drol speelde (en hij nog één van de betere was).

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Sowieso erg loze kreten als "Van Persie heeft nog nooit wat toegevoegd aan Oranje". Nadert de top 10 van topscoorders van Oranje ooit en is voetballend al jaren en jaren één van de betere voetballers.

Als spits heeft hij het niet altijd goed gedaan, en dan doel ik vooral op het W.K. - waar hij geen bruikbare ballen heeft gehad (en wel redelijk voetbalde) - en het afgelopen E.K. - waar iedere voetballer van Oranje als een drol speelde (en hij nog één van de betere was).

Ik weet niet of jullie nog lezen, maar uit statistieken is gebleken dat Van Persie het beste rendeert vanuit de flanken en dan nog met voorkeur met Huntelaar in de spits. Is het dan zo moeilijk te begrijpen voor Van Marwijk? Dan moet het toch al duidelijk zijn of niet. Gewoon je topscorer in de EK-kwalificatie opstellen (wat een super prestatie is!) en Van Persie ook opstellen. Is dat nou zo moeilijk? Nee, Van Marwijk wilde koppig doen en niet luisteren naar 16 miljoen mensen, want volgens mij was iedereen het erover eens dat ze allebei samen moesten spelen. Als je dat dan verzuimd dan mag je van mij op de blaren zitten.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Reinbo schreef:

Ze hebben de finale op het wk gehaald. Lijkt me dat het toch een redelijk elftal stond. Maar blijkbaar is iedereen zo kortzichtig dat ze de spits enkel op zijn goals afrekenen.

Wil je nu ook nog gaan beweren dat ie in 2010 goed heeft gespeeld / gepresteerd?

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Elia definitief naar Werder Bremen. Lijkt me een goede zaak. Hopelijk dat hij daar weer lekker aan voetballen toekomt en wie weet komt hij dan weer in beeld voor Oranje. Ik heb hem er iig graag bij.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Niemand ontkent dat ie goed kan voetballen, het komt er bij Oranje alleen zelden uit. En ik vind inderdaad dat ie op geen enkel eindtoernooi iets heeft toegevoegd. Buiten dat staat ie wel bij de ideale 11 in 'mijn' Oranje.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

En hetzelfde argument voor KJH geldt ook voor Robintje natuurlijk. Tegen San Marino e.d. lukt het allemaal wel. Maar we moeten ook niet vergeten dat het eigenlijk bizar is dat onze topscorer aller tijden slechts 37 goals heeft gemaakt. Al onze veel scorende spelers/spitsen hebben nooit lange carrières gehad in Oranje. Er is altijd wel een reden geweest waarom spelers een tijdje niet/weinig hebben gespeeld of toernooien hebben gemist. Jammer dat dit nu weer gebeurd.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Joy4ever schreef:

Elia definitief naar Werder Bremen. Lijkt me een goede zaak. Hopelijk dat hij daar weer lekker aan voetballen toekomt en wie weet komt hij dan weer in beeld voor Oranje. Ik heb hem er iig graag bij.

Die jongen zat inderdaad veels te veel op de bank, dit is een goede keuze.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

(afbeelding)

Gotze is op vakantie

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

En hetzelfde argument voor KJH geldt ook voor Robintje natuurlijk. Tegen San Marino e.d. lukt het allemaal wel. Maar we moeten ook niet vergeten dat het eigenlijk bizar is dat onze topscorer aller tijden slechts 37 goals heeft gemaakt. Al onze veel scorende spelers/spitsen hebben nooit lange carrières gehad in Oranje. Er is altijd wel een reden geweest waarom spelers een tijdje niet/weinig hebben gespeeld of toernooien hebben gemist. Jammer dat dit nu weer gebeurd.

Kluivert heeft er 40 gemaakt.

Vrij knap als je beseft dat hij maar van 96-2004 (meegenomen naar EK 2004, maar geen minuut gespeeld) international was.

Verder zijn dat geen gekke cijfers, bij de meeste landen hebben de recordtopscorers tussen de 40 en 50x gescoord voor hun land. Al is een Klose of Muller met bijna 70 goals bij Duitsland wel een uitzondering.

Ik vind eigenlijk wel dat van Persie of Huntelaar geen alltime topscorer moet worden. Kluivert maakte op eindtoernooien enorm belangrijke goals. In 96 tegen Engeland, in 98 tegen Argentinie en Brazilie, in 2000 tegen Joegoslavie etc. Dat was een legendarische spits. Die status zullen Huntelaar en Persie nooit bereiken. Jammer dat Kluivert knieklachten kreeg en wat uitbundig ging leven. Anders had hij in 2004, 2006, 2008 en misschien zelfs nog 2010 toernooien kunnen spelen. Hij is echt te jong gestopt helaas. Maar dat lag vooral aan hemzelf.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Wil je nu ook nog gaan beweren dat ie in 2010 goed heeft gespeeld / gepresteerd?

Ja, absoluut. Beste prestatie van de NL11 ooit (verloren in 2e verlenging, met uiteindelijk slechts 1 goal verschil) en ik heb genoten van de vastberadenheid, focus en inzet van die ploeg. Kon er meer van genieten dan in 1988.

Maar ach, jij zal wel vinden dat ze slecht gepresteerd hebben, je kraamt wel meer onzin uit hier.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Reinbo schreef:

Ja, absoluut. Beste prestatie van de NL11 ooit en ik heb genoten van de vastberadenheid, focus en inzet van die ploeg. Kon er meer van genieten dan in 1988.

Het ging toch over Van Persie zelf, dacht ik?

Iedereen lijkt ook te vergeten dat deze discussie niet gaat over Ven Persie én Huntelaar (of dat de een de ander zou moeten vervangen), maar puur over Van Persie zelf.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het van Persie kamp lijkt wel de plank mis te slaan waar de discussie nou om gaat idd.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Op het WK was hij goed, kreeg 1 bruikbare bal (vdv) en ging er meteen in, 2012 was gewoon collectief falen met de coach voorop.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ja, absoluut. Beste prestatie van de NL11 ooit (verloren in 2e verlenging, met uiteindelijk slechts 1 goal verschil) en ik heb genoten van de vastberadenheid, focus en inzet van die ploeg. Kon er meer van genieten dan in 1988.

Maar ach, jij zal wel vinden dat ze slecht gepresteerd hebben, je kraamt wel meer onzin uit hier.

Het ging niet over Oranje, maar over van Persie. Oranje deed het in 2010 top, van Persie zeker niet. Enige die een zwak WK speelde van de basisspelers. Als je zelfs dat niet toe kan geven, dan mag je nooit meer iets roepen over de objectiviteit van anderen. Als goalgetter deed hij het slecht, als aanspeelpunt was hij slecht en als teamspeler was het ook niks bijzonders.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zo'n speler moet ook zijn eigen kansen kunnen creëren. Het enige wat overblijft is een goal tegen Kameroen en een schandalige actie (die gelukkig goed afliep tegen Spanje). Erger dan de karatetrap van de Jong.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

stfuympos schreef:

Op het WK was hij goed, kreeg 1 bruikbare bal (vdv) en ging er meteen in, 2012 was gewoon collectief falen met de coach voorop.

Dit meen je toch hopelijk niet? Op het WK was hij waardeloos, net als nu op het EK.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.