- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat zou dan toch niet aan Anita liggen zeg. Kom op, hij is belangrijk geworden voor Ajax omdat De Boer eindelijk in zag dat hij een controleur nodig had. Maar meer dan ballen afpakken en de positie van Vertonghen overnemen als die weer eens naar voren knalde heeft hij toch niet gedaan.
Met Assaidi erbij ligt jullie enige zwakke punt nog op de LCV, voor de rest doen jullie gewoon weer mee.
Anita heeft onder de Boer de afgelopen 2 seizoenen na de winter maandenlang op die plek gespeeld. Gevolg? 2x een gigantische eindspurt en 2 landstitels. Zal er zeker niks mee te maken hebben? Anita was samen met Vertonghen de man die aan het opbouwen was. Aanvallend was hij niet erg actief, maar heel Ajax werd sterker dankzij Anita. Niet voor niets dat bv iedereen op Ajax Netwerk wel een beetje deze conclusie trekt. En zo makkelijk is die plek niet, zie Janssen of Enoh....Anita heeft de passing van Janssen en de felheid en het loopvermogen van Enoh.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Anita heeft de passing van Janssen.
Zou die willen. Strak inspelen kan hij wel, maar ik zie hem geen pass geven a lá assist op Lukoki (Ado uit), of die biljartbaleffecten waar hij mee strooit.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zou die willen. Strak inspelen kan hij wel, maar ik zie hem geen pass geven a lá assist op Lukoki (Ado uit), of die biljartbaleffecten waar hij mee strooit.
Daar heb ik het dan ook niet over. Maar hij geeft de balletjes wel precies op maat op het goede moment. Alleen wat meer op zijn positie. Janssen is aanvallend actiever.
Verder ga ik niet meer 4 pagina's Anita verdedigen. Ajacieden weten wat ze aan de kleine maarschalk hebben.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1504 stemmen
Ik zeg toch ook dat Anita belangrijk is geweest.
Elk team heeft z'n controleur nodig maar zulke spelers zijn makkelijker te vervangen dan bijv. Vertonghen en als je daar dan het genoemde bedrag van 8 à 9 miljoen uit kan peuren heb je een geweldige verkoop gedaan.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik zeg toch ook dat Anita belangrijk is geweest.
Elk team heeft z'n controleur nodig maar zulke spelers zijn makkelijker te vervangen dan bijv. Vertonghen en als je daar dan het genoemde bedrag van 8 à 9 miljoen uit kan peuren heb je een geweldige verkoop gedaan.
Waarom willen jullie dan van Bommel zo graag terug?
Sommige spelers geven een ploeg wat extra's. Anita geeft dat Ajax ook. Heel belangrijke, onmisbare schakel.
Zo makkelijk is het niet, controleur spelen in de top. Engelaar, Janssen, Strootman, Enoh...genoeg voorbeelden van spelers die het niet konden brengen of niet lang genoeg.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Anita weg zou inderdaad een aderlating zijn voor Ajax, Janssen valt nog op te vangen met bijvoorbeeld een Schöne maar voor Anita hebben we geen fatsoenlijke vervanger. Daarnaast denk ik ook dat veel mensen de kracht van Anita onderschatten, vergis je niet hij was vorig jaar zeer belangrijk. We zijn al een belangrijke pion kwijt (Vertonghen), nog één (Anita) is denk ik teveel van het goede. Misschien is Vertonghen al teveel van het goede, als we geen goede vervanger halen. Iedereen kan namelijk zien dat het met Blind niks gaat worden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zit hier naast Theo van Duivenbode, Sjaak , Harry Mens en nog een oud gediende van Ajax die ik niet herken. Leuk te horen wat ze er allemaal van vinden. Flink kritisch zijn ze (met name Theo).
Ze vinden het ook niet kunnen dat Cruijff nooit bij de jc schaal wedstrijd is. En van der Wiel niet echt goed.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zit hier
Waar is hier? En wat maakt het uit dat Johan er nooit is
Alsof het een verplichting is om te komen wanneer iemand een prijs naar je vernoemd.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zij vonden dat je daar dat bij hoort te zijn. Ben ik wel met ze eens. Hier is Huis ter Duin
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Het zou hem sieren, maar geen Ajacied die daar wakker van ligt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wakker liggen is een groot woord, zij vonden het in ieder geval niet goed dat hij er nooit was. Staat overigens los van of je ajacied bent.
Het is een nationale prijs en Cruiff heeft niet alleen voor Ajax gespeeld. 
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Het is meer een fatsoenskwestie. Ik vind het best een eer wanneer er een prijs naar je vernoemd zou worden. Als je vervolgens geen enkele keer komt opdagen, is dat op z'n zachtst gezegd niet netjes.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Laat die man toch lekker genieten van zijn paella in Barcalona. Cruijff is er de man niet naar om zich te vertonen bij zulke wedstrijden, laat staan het evt. uitreiken van de prijs. Dat zijn naam er aan verbonden is komt door de voetballer Cruijff, terwijl de mens Cruijff daar weinig mee op heeft. Dat is zijn goed recht, en indien iemand of de KNVB daar moeite mee heeft dan dopen ze de JCS maar om tot de ´ malle Pietje schaal´
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Maar jij bent toch ook met me eens dat die oliesjeiks veel erger zijn dan een Dirk?
Ik herinner me nog goed hoe ik me kapot ergerde aan AZ dat ineens met geld begon te strooien en miljoenentransfers kon maken. Ineens waren ze te sterk voor ploegen als NEC, Roda, Utrecht,.... en waren ze concurrent van Ajax & PSV en streden ze tot op het laatst mee voor de titel.
Voor supporters als jij wel erg leuk natuurlijk, voor supporters van subtoppers en middenmoters een bron van ergernis.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Laat die man toch lekker genieten van zijn paella in Barcalona. Cruijff is er de man niet naar om zich te vertonen bij zulke wedstrijden, laat staan het evt. uitreiken van de prijs. Dat zijn naam er aan verbonden is komt door de voetballer Cruijff, terwijl de mens Cruijff daar weinig mee op heeft. Dat is zijn goed recht, en indien iemand of de KNVB daar moeite mee heeft dan dopen ze de JCS maar om tot de ´ malle Pietje schaal´
Geef dan vooraf aan dat je het niet op prijs stelt....
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Als de KNVB als eis had dat Johan bij de wedstrijden aanwezig moest zijn, heb ik zo´n vermoeden dat Cruijff er inderdaad voor bedankt had. Maar de KNVB verwacht niks extra´s van Johan, en andersom hetzelfde verhaal; ik zie het probleem niet buiten het gekakel van een handjevol supporters en clubmensen om.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Ik herinner me nog goed hoe ik me kapot ergerde aan AZ dat ineens met geld begon te strooien en miljoenentransfers kon maken. Ineens waren ze te sterk voor ploegen als NEC, Roda, Utrecht,.... en waren ze concurrent van Ajax & PSV en streden ze tot op het laatst mee voor de titel.
Voor supporters als jij wel erg leuk natuurlijk, voor supporters van subtoppers en middenmoters een bron van ergernis.
We zijn niet groot geworden om met miljoenen te strooien. De Zeeuw,Van galen,Koevermans etc hebben écht geen miljoenen gekost.
Je doet net alsof we op de 1 op de andere dag alá Man City kampioen zijn geworden. Bij AZ ging het met behoorlijk wat horten en stoten. En daarbij hebben we nooit als met een gek met miljoenen zitten strooien.
Op langere termijn hebben we inderdaad spelers voor een paar miljoen gekocht,maar dat kunnen teams die boven in de ranglijsten meedraaien.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
- Ze kopen een club (vaak eentje die ergens anoniem in de middenmoot hangt)
- Halen vervolgens alle clubmensen eruit die al begrijpen wat er over 5 jaar van zal komen (zoals bij Vitesse al was gebleken)
- Kopen een arsenaal aan spelers en zo ontstaat er een vreemdelingenlegioen.
- De club herleeft een paar jaar zijn gloriedagen.
Scheringa had AZ al in 1993 overgenomen en toen de club eindelijk financieel weer gezond was hadden zij de tijd en ruimte om naar boven te kijken. Eigenlijk weinig anders als Munsterman heeft gecreëerd bij FC Twente, want die was opeens ook in staat om een paar geweldige spelers weg te plukken bij middenmoters, alleen daar kraait geen haai naar.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
P.S. in die periode waarin Scheringa de club over had genomen zijn ze ook nog eens één of twee keer gedegradeerd. Say self.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Geef dan vooraf aan dat je het niet op prijs stelt....
De prijs is als eerbetoon vernoemd naar onze beste voetballer ooit. Cruijff heeft er vast niet om gevraagd en ik snap best dat hij voor zo'n B wedstrijd niet over komt vliegen naar Amsterdam.
Brazilie verliest overigens de Olympische finale van Mexico
Mag je toch vrij shocking noemen. Geen goud voor Thiago Silva, Lucas, Pato, Hulk, Neymar en de andere wereldspelers.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Van Bommel net tegen Jozefzoon, genant sprintduel waarbij de snelheid van van Bommel pijnlijk duidelijk werd 
Na een enorme kans op 1-0 RKC maakt Lens helaas wel 0-1 na flink geklungel achterin bij RKC.
En toch 1-1 
En 2-1 RKC 
Nicolage Rico, kijk je ook? Kunnen we de ultieme favoriet teksten ook nu de prullenbak in doen? 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Nu zijn ze meteen geen titelkandidaat meer...

Ach joh, zonder Anita zakt heel Ajax in elkaar.
Hoop uiteraard van harte dat PSV verliest. Leuk ook dat RKC de goede lijn van het vorige seizoen voortzet.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Marcelo tegen Ajax een eigen goal, Bouma tegen RKC. Het is wachten tot Willems en Hutchinson hem besluiten achter Tyton te trappen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Gelijkspelletje vanavond teken ik wel voor momenteel.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
De MML is dus nog net zo gek en onvoorspelbaar als vorig jaar kunnen we wel concluderen. Tijd om SopCast weer eens op te starten.
Ik zie dat % en nclo al hebben gereageerd. Heb niks meer toe te voegen aan hun posts.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Kampioenen ole oleeee 
3-1
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
RKC-PSV 3-1
Roda JC - PEC Zwolle 0-1
De competitie begint tenminste niet cliché
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Haha die Lothar von Boml en die slakken centraal achterin worden er steeds uitgelopen 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.