• 16.465 nieuwsartikelen
  • 180.299 films
  • 12.408 series
  • 34.367 seizoenen
  • 651.904 acteurs
  • 199.797 gebruikers
  • 9.424.661 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Vaker verteld. Hij zei dat Ajax wel even ging verliezen van Milan. Ik zei uiteraard van niet Otherfool is wat dat betreft wel sportief.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Is die Italiaan niet eerste keeper bij PSG? Srigliu ofzo.

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nja, bij Ajax had hij een enorm budget, Heerenveen heeft financiele problemen. Dan vis je in een klein vijvertje en kom je sneller bij afvallers van topclubs uit.

Ze willen in ieder geval nog 4 spelers kopen...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ze willen in ieder geval nog 4 spelers kopen...

Hopelijk zijn er daar 3 van beter dan Ebecilio, anders schaar ik Heerenveen in het rechterrijtje

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

Maar die opstelling die je gaf van Ajax... Ben er niet kapot van. Integendeel zelfs.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Maar die opstelling die je gaf van Ajax... Ben er niet kapot van. Integendeel zelfs.

Voor de Eredivisie goed genoeg om met PSV om de titel te strijden. Uiteindelijk tellen ook zaken als mentaliteit en pieken op het juiste moment mee. In de slotfase van een seizoen zijn die 2 zaken zelfs het meest belangrijk, zie de afgelopen 2 seizoenen.

PSV heeft momenteel een wat betere selectie, klopt. Al ben ik het niet eens dat ze heel veel beter zijn.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar volgens jou kunnen we Fischer nu dus ook al afschrijven

Voor 11 miljoen wel. De vraag is of hij dit ooit zal opbrengen. Als Ajax Assaidi en Moisander niet kan betalen en het in de CL met Fischer gaat proberen loop je de kans dat je de miljoenen van de CL misloopt plus de 11 miljoen die je had kunnen vangen voor Fischer en daarmee dus twee spelers had kunnen halen die je wel op het gewenste niveau brengen. Zo'n 30 miljoen die Ajax kan mislopen.

Dat bedoel ik dus.

ps: bij NEC dachten ze jaren geleden een fortuin voor Schone te zullen vangen. Lasse heeft eigenlijk maar 1 seizoen echt goed gespeeld, het laatste seizoen en daarna transfervrij naar...

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Voor de Eredivisie goed genoeg om met PSV om de titel te strijden. Uiteindelijk tellen ook zaken als mentaliteit en pieken op het juiste moment mee. In de slotfase van een seizoen zijn die 2 zaken zelfs het meest belangrijk, zie de afgelopen 2 seizoenen.

PSV heeft momenteel een wat betere selectie, klopt. Al ben ik het niet eens dat ze heel veel beter zijn.

Het is dat Feyenoord geen spits heeft, anders zou je die naam er ook bij kunnen zetten. Maar dan nog zouden Ajax en Feyenoord outsiders zijn. Net als AZ, Twente en Vitesse.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Het is dat Feyenoord geen spits heeft, anders zou je die naam er ook bij kunnen zetten. Maar dan nog zouden Ajax en Feyenoord outsiders zijn. Net als AZ, Twente en Vitesse.

Ajax is nooit een outsider geweest. Feyenoord vind ik sowieso niet goed genoeg, die zijn met Vlaar, Ahmadi, Bakkal en Guidetti gewoon teveel kwijtgeraakt. De vervangers zijn oke, maar wel minder. Twente zou ik nog wel durven te noemen als outsider. AZ en Vitesse niet. AZ had een prima ploeg, maar is nu ook alweer oa Holman en Elm kwijtgeraakt. En het is afwachten of Maher weer alles zal geven.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

In de VI van deze week staat trouwens een goed stuk over Van Gaal en zijn totaal gebrek aan zelfkritiek. Aanrader!

Quido

• 14649 berichten
  • 6118 stemmen

Janssen naar Vitesse, aldus omroep Gelderland. Nu Ebecilio nog naar Heerenveen en er is aardig opgeruimd. Alleen jammer dat er vrijwel niks fatsoenlijks gehaald is. De selectie had al lang - in de kern - rond moeten zijn.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Indeed so. Haal Assaidi een een degelijke (lees:ervaren!) LCV en je doet gewoon mee voor de titel. En dan is eerstgenoemde nog niet eens het belangrijkste, dit seizoen staat of valt met het wel of niet halen van een goede LCV. Het feit dat onze liquide middelen een nose-dive van 20 miljoen heeft gemaakt de laatste 4 seizoenen is een bevestiging dat het nog niet makkelijk gaat worden om een LCV van niveau te bewerkstelligen. Zum kotsen wat er achter het telraam van Ajax heeft plaats gevonden.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

depri83 schreef:

In de VI van deze week staat trouwens een goed stuk over Van Gaal en zijn totaal gebrek aan zelfkritiek. Aanrader!

Geweldig stuk ja, heb het gister in 1 ruk uitgelezen. Moet wel zeggen dat het een wat gekleurd artikel was. Derksen is anti van Gaal dus VI zet wel weer meteen de overkritische aanval in. Dat vind ik niet chique. Maar de reconstructie van zijn vorige periode was wel enorm boeiend om te lezen.

En Janssen naar Vitesse, zo zeggen ze. Tsja. Weer een dure speler weg, maar ook weer een routinier weg. Dit wordt een juniorenploeg, is niet goed.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ik durf ook wel te stellen dat Ajax (zoals de selectie nu is) geen kampioen gaat worden. Je mist een gifkikker, een leider, een routinier, een zuiger; of hoe je het ook wilt noemen. Het liefst twee van zulke spelers in je basiself met al die 4 eigenschappen. Typetje van Bommel. Genoeg Ajacieden die oogkleppen op hebben wanneer ze het hebben over opa Bommel, maar het is wel opa Bommel die PSV dit jaar waarschijnlijk kampioen gaat maken.

Maar het is nog niet te laat: Frank en Marc moeten toch ook wel weten dat dit niet kan.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Van Bommel is voor PSV wel een missing link ja. Ieder geval qua coaching en mentaliteit overbrengen.

Janssen weg vind ik jammer. Zo iemand als wissel hebben was een luxe. Nu heb je gewoon in Siem de Jong je routinier. Dikke, dikke zucht.

Deze zomer is er uitstekend verkocht en gedumpt, maar enorm karig ingekocht. Schone en Sana, dat is vrij weinig. Samen kostte dat 4 ton.

Mag aannemen dat Overmars deze en volgende week nog heel snel versterkingen gaat halen.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Misschien trekt Frank de Boer zelf wel weer de stoute schoenen aan

Quido

• 14649 berichten
  • 6118 stemmen

PSV heeft met Pieters, Bouma, Strootman, Van Bommel en Mertens genoeg zuigers ja. Ajax heeft er geen. Als het erop aan komt schijten ze allemaal zeven kleuren stront. Geen dertiger meer in de selectie. Ik heb het hier al vaker geroepen, maar je kunt het ook overdrijven om alles met de eigen jeugd te willen doen. Niet dat ik Janssen ga missen overigens. Zo lang Siem op het middenveld blijft staan - en dat zal ie onder De Boer - heb je niks aan Theo. Hoop dat ze in ieder geval Assaidi, een (liefst ervaren, misschien zelfs twee) verdediger(s) (CV) en evt. Armenteros halen (Lukoki verhuren en Ebecilio verkopen), dan valt het leed nog te overzien en heb je lekker opgeruimd. Misschien ook Aissati nog proberen over te halen om toch een nieuw contract te ondertekenen. Maar op dit moment heeft PSV by far de beste selectie.

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ajax is nooit een outsider geweest. Feyenoord vind ik sowieso niet goed genoeg, die zijn met Vlaar, Ahmadi, Bakkal en Guidetti gewoon teveel kwijtgeraakt. De vervangers zijn oke, maar wel minder. Twente zou ik nog wel durven te noemen als outsider. AZ en Vitesse niet. AZ had een prima ploeg, maar is nu ook alweer oa Holman en Elm kwijtgeraakt. En het is afwachten of Maher weer alles zal geven.

Wat ik probeer te zeggen is dat er maar 1 titelfavoriet is en "de rest" is outsider.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Materny schreef:

...dit seizoen staat of valt met het wel of niet halen van een goede LCV. Het feit dat onze liquide middelen een nose-dive van 20 miljoen heeft gemaakt de laatste 4 seizoenen is een bevestiging dat het nog niet makkelijk gaat worden om een LCV van niveau te bewerkstelligen.

Inderdaad dus daarom zeg ik verkoop Fischer voor 11 miljoen, een aardig bedrag voor een speler die nog geen seconde betaald voetbal heeft gespeeld. Misschien is 11 miljoen peanuts voor Ajax maar dan snap ik niet waarom de transfers steeds op financiën afketsen. Snapt u?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Hopelijk kijken Van Persie en Co nu ook naar de Olympische Spelen. ZO!

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

Reinbo schreef:

Hopelijk kijken Van Persie en Co nu ook naar de Olympische Spelen. ZO!

Hoezo? Volgens jou hadden ze bij de 5 of 6 al moeten stoppen.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Janssen dan toch terug naar Vitesse.

Heerlijke wedstrijd net zeg 9-2

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ze hebben Engeland de eer laten redden en zijn gestopt voor de 10.

Jullie snappen het ook nooit. Het begrip 'gentlemen sports' is voetbal fans echt compleet vreemd.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Hopelijk doelt Reinbo dan ook op atletiek en niet dat harkerige hockey-gedoe

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

Reinbo schreef:

Jullie snappen het ook nooit. Het begrip 'gentlemen sports' is voetbal fans echt compleet vreemd.

Je hoort Groot-Brittannië te zeggen.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

Dat is dan weer wat minder...

Nu kan ik natuurlijk de twee "kampioenswedstrijden" plaatsen. Die ene van dat seizoen en van vorig seizoen.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Ik verwacht niet anders.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ahja, dat die keeper bij een 9-2 stand nog een strafcorner van Oranje uit de bovenhoek tikte is natuurlijk omdat Oranje medelijden had

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Gaat niet om medelijden...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.