- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Klopt 
Ebecilio zal vast wel in de deal betrokken worden. Ondanks dat het een echte Ajacied is heeft hij gewoonweg niet genoeg kwaliteit om te slagen bij Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Misschien moet van Basten maar eens 16,25 miljoen voor Ebecilio betalen. Pas dan staan we weer gelijk. Maar als ie hem gewoon sowieso al haalt, dan kan ik er mee leven.
Ook al klagen we over te weinig aankopen, qua gedumpte spelers mogen we deze zomer erg blij zijn. Bijna iedere overbodige kracht zijn we kwijtgeraakt.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Voetbalzone - 'Heerenveen verlegt interesse van Wildschut naar overbodige Ebecilio'
Zei het toch, Maffe Marco gaat na Oranje en Ajax nu Heerenveen helemaal te gronde richten.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zei het toch, Maffe Marco gaat na Oranje en Ajax nu Heerenveen helemaal te gronde richten.
Nja, bij Ajax had hij een enorm budget, Heerenveen heeft financiele problemen. Dan vis je in een klein vijvertje en kom je sneller bij afvallers van topclubs uit.
Heerenveen had zich beter een week terug voor Ozbiliz kunnen melden, zit veel meer talent in.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Klopt 
Straks gaat het niet door, dan staat ie aardig voor lul... Zo manoeuvreert ie zichzelf ook niet echt in een handige onderhandelingspositie, wat een sukkel.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Straks gaat het niet door, dan staat ie aardig voor lul... Zo manoeuvreert ie zichzelf ook niet echt in een handige onderhandelingspositie, wat een sukkel.
Kennen we deze nog? Was toen ook niet zo slim van Raffie 

The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Met Assaidi en Rajkovic zou Ajax de selectie trouwens wel rond hebben.
Zoiets zal dan de basisploeg zijn denk ik. Of Assaidi wordt op rechts gezet en Boerrigter op links.
------Assaidi-Sigthorsson-Sana--------------
-------------Eriksen-De Jong-----------------
----------------------Anita------------------------
Boilesen-Rajkovic-Alderweireld-vd Wiel
-------------------Vermeer---------------------
Maar beter vertrekt vd Wiel nog voor een miljoen of 8. Ik zie liever van Rhijn op zijn plek.
Het is wel een ploeg die prima de strijd met PSV aan kan gaan. Al mag de Jong aub banken en daarvoor Schone, Fischer of Janssen basis.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Waarom zou Ajax in godsnaam Rajkovic willen hebben? Hij maakte destijds bij PSV al weinig indruk en vervolgens is hij alleen maar afgezakt geloof ik. Zelfs als hij voor een miljoen overkomt, is het gewoon geldverspilling. Zet daar dan die lange gozer neer die zondag nog in de basis stond.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vond hem bij Vitesse wel vrij aardig spelen. Ieder geval moet er een centrumverdediger bijkomen, of Denswil opstellen maar dan accepteren dat ie fouten gaat maken. Weet ook niet of Rajkovic een hele goede optie is. Vond het nooit een verkeerde speler.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
En het is al helemaal niet die inschuivende opbouwende verdediger die ze zo graag willen.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Nee, het is inderdaad totaal geen voetballende verdediger. Eerder erg fysiek. Lijkt me niet bepaald iemand die Ajax beter gaat maken. Maar goed, alles beter dan Blind natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
En het is al helemaal niet die inschuivende opbouwende verdediger die ze zo graag willen.
Dat is dan ook bijna niet te doen, zeker niet voor de Overmars-bedragen van Ajax. Moisander zou op kunnen bouwen, maar Ajax gaat er zeker geen 4 miljoen voor betalen. Dan moet Alderweireld die rol maar overnemen. Of, van Rhijn. Als ie centraal gezet wordt. Maar dat is niet zijn echte positie, krijg je dat gedoe weer.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
In ieder geval moet Ajax dit seizoen niet met excuses gaan aankomen dat ze een te jonge en kleine selectie hebben. Want dat kan iedereen vooraf al voorspellen natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
In ieder geval moet Ajax dit seizoen niet met excuses gaan aankomen dat ze een te jonge en kleine selectie hebben. Want dat kan iedereen vooraf al voorspellen natuurlijk.
Omdat het te voorspellen is mag je het niet als excuus gebruiken? Selectie van Ajax is piepjong. Vermeer en Janssen zijn met 26 en 31 (toch?) de routiniers, waarbij Theo waarschijnlijk wissel komt te staan.
Kleine selectie valt overigens wel mee. Er zit in Jong Ajax en de A1 nog genoeg kwaliteit om erbij te halen als het moet. Het is vooral een gebrek aan routine dat zeker problemen op gaat leveren.
De basis van bv PSV is daar veel verder mee met Hutchinson, Bouma, Pieters, van Bommel, Toivonen. En ook jongens als Strootman, Mertens, Narsingh en Matavz draaien al een tijdje mee.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Omdat het te voorspellen is mag je het niet als excuus gebruiken? Selectie van Ajax is piepjong. Vermeer en Janssen zijn met 26 en 31 (toch?) de routiniers, waarbij Theo waarschijnlijk wissel komt te staan.
Yup en dat is dan volledig te wijten aan die 'Cruijff-visie'. Moeten ze maar niet alles op de jeugd gooien en fatsoenlijke spelers binnenhalen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nja, bij Ajax had hij een enorm budget, Heerenveen heeft financiele problemen. Dan vis je in een klein vijvertje en kom je sneller bij afvallers van topclubs uit.
In de 'te dikke en hopeloos talentloze B-speler van een Mickey Mouse topclub' vijver moet je sowieso niet willen vissen. Haal dan een frisse jongen uit de Jupiler Liga (is Heerenveen groot mee geworden). Die Ebicilio kan er echt he-le-maal niks van, de slechtste speler van de MML. Maffe Marco had het in zijn bondscoach tijd al op met mislukte Ajax-jeugd, nu gaat-ie daar blijkbaar gewoon mee door.
Overigens even een klassieker uit den ouden doosch:
Ebecilio
Lekker behendig, rap en fanatiek spelertje. Echte buitenspeler, trekt niet de hele tijd naar binnen, waardoor het veld de hele tijd breed wordt gehouden.
Gaan we nog veel plezier aan beleven (...) Talent druipt er wat mij betreft vanaf.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
We kunnen over veel heen kijken maar dit rep... 
Maar dit is vast uit de context getrokken. 
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Die Ebicilio kan er echt he-le-maal niks van, de slechtste speler van de MML.
Haha, overdrijven is ook een vak.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
PSG is nu dus
----------------------Douchez-------------
Bisevac-------Thiago Silva-------Alex----------Maxwell
--------Menez--------Verratti-----------Pastore
-------Lavezzi-------------Ibrahimovic------------Moura
met op de bank o.a. Lugano, Bodmer, Nene, Camara, Sissoko, Thiago Motta, Sakho
leuk team wel.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Yup en dat is dan volledig te wijten aan die 'Cruijff-visie'. Moeten ze maar niet alles op de jeugd gooien en fatsoenlijke spelers binnenhalen.
Precies ja, je kunt wel zeggen we gaan alleen nog uit eigen jeugd halen, maar dan moeten die wel klaar zijn voor het grote werk. Tegen PSV was het zeer armoedig. De zo bejubelde Fischer heeft niets maar dan ook helemaal 0 geslaagde acties laten zien. Als Man Utd nog steeds 11 miljoen voor hem neer wilt leggen zou ik zeggen: strik eromheen, 11 miljoen pakken en Assaidi en Moisander halen. In de CL worden de echte prijzen verdeeld en daar is dit Ajax niet klaar voor.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
We kunnen over veel heen kijken maar dit rep... 
Maar dit is vast uit de context getrokken.

Ter verdediging van rep, Ebecilio begon de 1e maanden toen de Boer de baas werd ook sterk. Toen leek bij ook serieus een groot talent. Kan ook komen doordat iedereen schijtziek was van de laatste voetbalmaanden onder Jol, zag er toen niet uit en hij zat die zomer al de hele tijd te zanikken dat Ajax geen buitenspelers had. De Boer nam Ebecilio en Ozbiliz erbij, die jongens waren belangrijk en Ajax pakte de titel.
Maar over de langere termijn is het niks gebleken. Zie bv ook Feyenoord met Cabral. Leek een groot talent, maar kan er geen reet van en ontwikkelt zich niet verder.
Daarom noemde ik Enoh enkele jaren terug ook een erg nuttige speler. Maar ik ging er wel vanuit dat hij voetballend beter zou worden. Viel alleen tegen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Precies ja, je kunt wel zeggen we gaan alleen nog uit eigen jeugd halen, maar dan moeten die wel klaar zijn voor het grote werk. Tegen PSV was het zeer armoedig. De zo bejubelde Fischer heeft niets maar dan ook helemaal 0 geslaagde acties laten zien. Als Man Utd nog steeds 11 miljoen voor hem neer wilt leggen zou ik zeggen: strik eromheen, 11 miljoen pakken en Assaidi en Moisander halen. In de CL worden de echte prijzen verdeeld en daar is dit Ajax niet klaar voor.
Haha kortzichtigheid ten top. Als je dit serieus meent dan kan je beter maar stoppen met Ajax kijken want dan zie je het gewoon niet. Heb je ook geteld hoeveel ballen Fischer en Ozbiliz zondag kregen? Fischer bijna geen 1 bal waar hij wat mee kon.
Maar volgens jou kunnen we Fischer nu dus ook al afschrijven 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ja, want als die jongen (die nog maar net 18 is) één wedstrijdje faalt, is het niks en moet je hem meteen verkopen? 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
In de 'te dikke en hopeloos talentloze B-speler van een Mickey Mouse topclub' vijver moet je sowieso niet willen vissen. Haal dan een frisse jongen uit de Jupiler Liga (is Heerenveen groot mee geworden). Die Ebicilio kan er echt he-le-maal niks van, de slechtste speler van de MML. Maffe Marco had het in zijn bondscoach tijd al op met mislukte Ajax-jeugd, nu gaat-ie daar blijkbaar gewoon mee door.
Overigens even een klassieker uit den ouden doosch:
Eerste wedstrijden van hem waren dan ook prima in Ajax 1. Talent droop er ook vanaf. Wat moet je anders zeggen als ie het goed doet
Echter moet je niet te lang op talent teren. Is toch vooral qua mentaliteit door het ijs gezakt (overgewicht) waardoor hij het nooit meer heeft laten zien.
Sluit me verder aan bij A&L zijn woorden. Ik zat er dus naast. Boeiend?
Probeer je me hier nu op te pakken of zo omdat ik dat toen zei nadat hij zijn eerste wedstrijden in Ajax 1 wel goed speelde(en ik ga er van uit dat die quote dan ook al 2 jaar oud is)? Daarnaast overdrijf jij nu ook weer over hoe slecht hij is. Dus de enige die onzin praat ben jij zelf
Hij is een prima speler voor Heerenveen. Dus eat that! Anyway, ik weet wel hoever jou kennis rijkt. Ik geniet nog steeds van het feit dat ik dat kratje HJ van jou heb gekregen omdat jij er faliekant naast zat.
Je moet mensen eens horen over Fischer en Eriksen. Ga je hun ook even terecht wijzen als het uiteindelijk niet de nieuwe Messi's blijken?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik geniet nog steeds van het feit dat ik dat kratje HJ van jou heb gekregen omdat jij er faliekant naast zat.
Wat nu dan
Vertel 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.