• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.900 films
  • 12.384 series
  • 34.312 seizoenen
  • 651.263 acteurs
  • 199.633 gebruikers
  • 9.415.288 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Pitakaas schreef:

Hoe De Boer overal op reageerde tijdens die interne Ajax crisis, puike gast hoor.

Dat ook ja. Schoffeerde niemand, maar gaf wel zijn mening.

Gelukkig staat schram helemaal alleen in zijn mening. Volgens mij hebben zelfs de grootste Ajax haters hier niks tegen Frankie.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Redlop schreef:

Uit de opstelling tegen AZ sprak een zekere arrogantie die AZ genadeloos heeft afgestraft.

Helemaal niet. Het was gewoon niet verantwoord na uitgebreid testen.

Testen hebben uitgewezen dat het niet verstandig was om bepaalde spelers op te stellen. Uiteindelijk had ik er geen spijt van. Ik zat rustig op de bank, we domineerden de wedstrijd. Om een Cruijff-term erbij te halen: om te scoren moeten, we wel tussen de palen mikken.'

Geen speld tussen te krijgen. Een Ajax in normale vorm had ook met die ploeg met 1-0 of 2-0 moeten winnen. Het liep anders, maar om dan plots te zeggen dat Ajax AZ onderschatte is wel heel ver gezocht. De Boer heeft in de beker bijna steeds de beste 11 opgesteld. Maar als die jongens overbelast of niet fit zijn, dan kan het niet he. Ik vind die wedstrijd tegen AZ ook weer niet zo dusdanig allesbepalend dat ik het zou accepteren dat we die jongens daarna dan weken kwijt zijn. PSV uit voor de competitie zou bv wat anders zijn.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Die wedstrijd tegen AZ was wel allesbepalend omdat PSV nu 3 punten in de schoot geworpen krijgt in de uit wedstrijd tegen AZ. 3 cruciale punten. De Boer kende die situatie op voorhand. PSV wordt nu vrij zeker kampioen.

schram101

• 16699 berichten
  • 2308 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Gelukkig staat schram helemaal alleen in zijn mening.

Gelukkig heb ik een eigen mening bedoel je?

Volgens mij hebben zelfs de grootste Ajax haters hier niks tegen Frankie.

Heb ik iets tegen Frankie dan? Ik heb alleen gezegd dat het overdreven is dat De Boer zoveel complimenten krijgt over zijn houding in de media.

Over zijn houding tijdens die zogenaamde revolutie heb je gelijk natuurlijk, dat deed ie prima.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Die wedstrijd tegen AZ was wel allesbepalend omdat PSV nu 3 punten in de schoot geworpen krijgt in de uit wedstrijd tegen AZ. 3 cruciale punten. De Boer kende die situatie op voorhand. PSV wordt nu vrij zeker kampioen.

Dat is vrij vervelend ja. Anderzijds, als Ajax alle potjes nu zou winnen zijn ze gewoon kampioen. En ik weet ook wel dat het niet gaat gebeuren met deze wisselvallig, maar je hebt het officieel wel helemaal in eigen hand. Dan moet PSV maar bij AZ winnen. Moet Ajax maar 1 potje meer nog winnen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

Pastoor doet het prima met NEC, maar zit volgend jaar misschien bij AZ.

Laten we het hopen. Heb meneer Pastoor nog meegemaakt bij AFC '34.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Mooie, maar ook trieste beelden uit Gelredome net. Dat heeft Vitesse wel netjes gedaan wat betreft Theo Bos.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

25 minuten in College Tour en het enige wat is gebeurt is 3 domme vragen, een item met die vervelende Psy en nu nog een plaquette voor Guus nav 2002.

Hopelijk wordt het nog wat.

En nu Guus Hiddink een vraag stellen over vrouwenvoetbal...

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Wat een fenomeen die Wilfried. Heeft als een van de weinige spelers in Nederland de (ontzettende) rust voor de goal die nodig is, terwijl dat eigenlijk een basiseigenschap van elke aanvaller zou moeten zijn.

Van Ginkel mag overigens snel zijn vorm weer eens terugvinden, speelt de laatste maanden erg matig.

j0enne

• 9612 berichten
  • 3795 stemmen

(afbeelding)

Fellaini-biscuits.

(afbeelding)

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Helemaal niet. Het was gewoon niet verantwoord na uitgebreid testen.

Ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt. Ik bedoelde in ieder geval 4-3-3 met een aanval van de tweede garnituur en een puur aanvallend ingestelde Schone daarachter. Schone die sowieso twee verdedigende middenvelders naast zich nodig heeft en een balvaste spits voor zich.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ook toevallig dat 'testen' bewijzen dat liefst 7 spelers net die ene bekerwedstrijd niet kunnen spelen (maar bij een achterstand wel kunnen invallen)... Hoog 'wie dit gelooft is gek' gehalte.

j0enne

• 9612 berichten
  • 3795 stemmen

Inderdaad. En dan zeuren over PSV die spelers spaarde met lichte pijntjes in de Europa League...

Die bleven ook daadwerkelijk buiten de selectie of 90 minuten op de bank.

mjk87 (moderator films)

• 14667 berichten
  • 4582 stemmen

Ze konden ook wel spelen, op Cuenca na. Maar sommigen geen volle drie duels per week (sigtorson, die uiteindelijk inviel) en sommigen kregen rust omdat ze last hadden van pijntjes (De Jong, die uiteindelijk toch nodig bleek en dan gokte men er maar op dat het goed kwam). Logisch verklaarbaar.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Het is ook logisch verklaarbaar (1. die beker interesseert eigenlijk geen hol en 2. met het B-team verslaan we AZ thuis ook wel) en ik heb er geen problemen mee maar die 'testen' zijn natuurlijk onzin. Elke speler is altijd wel een beetje vermoeid dus dan zet je ze er naast als het er toch niet zoveel toe doet. Maar wees daar dan gewoon eerlijk over. Alsof de schokkende testresultaten op dinsdag de opstelling op woensdag bepalen, kom nou.

Ze hadden trouwens beter in Europa gespaard kunnen worden, wat een verspilde moeite steeds weer.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

otherfool schreef:

Ook toevallig dat 'testen' bewijzen dat liefst 7 spelers net die ene bekerwedstrijd niet kunnen spelen (maar bij een achterstand wel kunnen invallen)... Hoog 'wie dit gelooft is gek' gehalte.

Helemaal als er een verlenging gespeeld had moeten worden, dan hadden ze qua minuten toch bijna een hele wedstrijd gespeeld. Je mag van mij spelers rust geven, maar niet 7 tegelijkertijd.

Ongelooflijk stomme actie. In een halve finale????

F. de Boer heeft veel goed gedaan voor mijn club, maar dit was gewoon dom.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4108 stemmen

Ach, met de normale spelers wint de Boer ook al duels niet meer. Wat ik al zei, de voorhoede heeft al 6 duels niet meer gescoord. Het is echt niet een probleem van AZ thuis hoor. Eriksen is al het hele seizoen een drama, de Jong heeft er alleen zin in bij de topduels, Boerrigter is niks, Fischer is ook niet de Fischer van zijn eerste duels, Sightorsson staat overal behalve in de 16 meter en Cuenca is het ook nog niet.

Enige wat echt een aanzienlijke aderlating was is Dijks. Toch mede schuldig aan twee goals(zwak wegkoppen bij de 0-1 en die bal in de voeten schuiven bij Alitdore waar de 3-0 uit valt).

Voor de rest niet echt wissels die duidelijk een effect hadden op de wedstrijd.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

Ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt. Ik bedoelde in ieder geval 4-3-3 met een aanval van de tweede garnituur en een puur aanvallend ingestelde Schone daarachter. Schone die sowieso twee verdedigende middenvelders naast zich nodig heeft en een balvaste spits voor zich.

Ik had het over de zogenaamde B keuze ploeg.

Het is toch niet zo lastig? Sigthorsson en Cuenca lagen er een heel seizoen uit tot voor kort. Andere spelers hebben fysieke klachten. Eriksen is nog steeds niet fit, De Jong raakt zelfs oververmoeid, Blind speelt meer dan ooit. Dan ga je kijken naar vervangers. En dan zal het best uitmaken dat het een bekerwedstrijd is en niet Twente uit zoals vanavond, maar de Boer neemt de beker wel degelijk serieus. Hij stelt het hele bekerseizoen (en Europees seizoen) zijn beste kern op. Alleen tegen Sneek speelde een B ploeg met veelal jeugd. En de A kern faalde de laatste weken ook opzichtig, dus sowieso was er reden om eens te wisselen.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Het is toch niet zo lastig? Sigthorsson en Cuenca lagen er een heel seizoen uit tot voor kort. Andere spelers hebben fysieke klachten. Eriksen is nog steeds niet fit, De Jong raakt zelfs oververmoeid, Blind speelt meer dan ooit. Dan ga je kijken naar vervangers. En dan zal het best uitmaken dat het een bekerwedstrijd is en niet Twente uit zoals vanavond, maar de Boer neemt de beker wel degelijk serieus. Hij stelt het hele bekerseizoen (en Europees seizoen) zijn beste kern op. Alleen tegen Sneek speelde een B ploeg met veelal jeugd. En de A kern faalde de laatste weken ook opzichtig, dus sowieso was er reden om eens te wisselen.

Als Ajax gewonnen had van AZ dan was het geen onderwerp van discussie geweest.

Nu hij met een B-team verliest in de halve finale wel. Zo zit de voetbalwereld nou eenmaal in elkaar.

Ik vond het geen verstandige keuze, maar als Ajax kampioen wordt, dan prijs ik de Boer weer de hemel in en is het drama van woensdag vergeven en vergeten. Zo ben ik dan ook wel weer

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ook dat, uitslag is nu heel geflatteerd. Met meer scherpte had je 1-0 of 2-0 gewonnen en was het prima. Ajax zat als enige Nederlandse club nog in Europa EN de beker. Dus het schema was ook gewoon te vol als je geen fitte ploeg hebt. Ferguson wisselt bij Man Utd rond de jaarwisseling ook veel, dan spelen ze ook zo 6 potjes in 15 dagen ofzo.

Eigenlijk is het nu kommer en kwel, maar realistisch gezien staat alleen PSV er landelijk nu sportief even wat beter voor. Maar Feyenoord, Twente, Vitesse en Utrecht staan onder ons en lagen al eerder uit de beker en Europa. Vanavond gewoon eens vlammen en winnen, dan is de crisis weer voorbij.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar dat is niet helemaal wat ik bedoelde. Ik bedoelde dat als je dan toch genoodzaakt bent met een B-keuze te spelen, zou ik niet 4-3-3 gaan spelen met Schone centraal. Je bent defensief dan enorm kwetsbaar en de keuze om dat toch te doen, vind ik vorm van onderschatting of arrogantie.

ps: waar is Sana gebleven?

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Dus omdat jij Schone defensief niet geweldig vind mag je het arrogantie noemen als de Boer daar anders over denkt? Haha.

Schone heeft het als controlerende speler overigens regelmatig aardig gedaan voor Ajax. Maar hij is sterker in een aanvallende rol, klopt.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ook dat, uitslag is nu heel geflatteerd. Met meer scherpte had je 1-0 of 2-0 gewonnen en was het prima. Ajax zat als enige Nederlandse club nog in Europa EN de beker. Dus het schema was ook gewoon te vol als je geen fitte ploeg hebt. Ferguson wisselt bij Man Utd rond de jaarwisseling ook veel, dan spelen ze ook zo 6 potjes in 15 dagen ofzo.

Hahaha! Alsof Manchester een zelfde B bank heeft als Ajax..

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Zelfde principe. Je moet het ook op het niveau van de competitie bekijken.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Verschil is wel dat er bij Ajax zelfs Ajax-onwaardige spelers in de ploeg staan als iedereen fit is. Zoiets zou echt niet mogen.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4108 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Hahaha! Alsof Manchester een zelfde B bank heeft als Ajax..

Als United van Ajax verliest rept iedereen hier wel over een b-ploeg ja...

Opstelling United..:

De Gea

Rafael

Jones

Smalling

Fábio

Nani

Cleverley (Scholes/61)

Park

A. Young (Evans/61)

Hernández

Berbatov (Welbeck/72)

Opstelling Ajax:

Vermeer

v. Rhijn

Alderweireld

Vertonghen

Koppers (Klaassen/46)

De Jong

Anita

Eriksen (Serero/61)

Özbiliz

Lodeiro (Blind/81)

Sulejmani

Ajax eigenlijk nog een groter b-team hiero. Maar oké, dit is nu ook uit de wereld

j0enne

• 9612 berichten
  • 3795 stemmen

Real Madrid zometeen ook met een B-elftal.

Geen Ronaldo, Ozil, Khedira en Di Maria.

Barca zonder Puyol, Xavi en Fabregas.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Edit: Wat joenne zegt dus.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Heeft niks met sparen te maken natuurlijk, maar met de testresultaten van gisteren.

Ben wel benieuwd wat dit gaat worden!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.