• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.018 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.207 acteurs
  • 199.263 gebruikers
  • 9.389.544 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14577 berichten
  • 4538 stemmen

Die is dan wel weer aardig. Het wordt alleen lastiger PSV te gaan vergelijken. Austria Wien? Bovenaan, in de beker en uit Europa (al hebben die dan weer niet meegedaan dit seizoen). Of Celtic natuurlijk.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

j0enne schreef:

@bartvanmerwijk_

Je kan zeggen wat je wilt, maar Ajax gaat echt steeds meer op Barcelona lijken. Geen Europa meer. Uit de beker. Knap hoor!

Dank je voor het compliment.

Als Barca er in slaagt om de 2-0 achterstand in de return goed te maken (Barca is zeker nog niet uitgeschakeld in Europa), dan slagen wij er in om de achterstand op PSV goed te maken. Zo zie ik het!

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Ajax dat verliest door met een B elftal (net als het zo uitgelachen PSV en Twente) op de proppen te komen. Fantastisch!

Dat interview met de Boer is al helemaal hilarisch!

YouTube - Interview: Frank de Boer na Ajax-AZ 0-3

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

mjk87 schreef:

@Kos, klopt, maar de meeste spelers zijn daardoor wel redelijk inwisselbaar.

Nou nee, wat er op de bank zit is zelfs nog slechter.

Dat vind ik beter dan een Feyenoord waar alles van Pelle afhangt. Als die morgen wegvalt kan je net zo goed ermee stoppen dit seizoen.

Neuh.. Feyenoord loopt ook niet over van de superspelers, maar ik zou niet alles aan Pelle ophangen hoor.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3781 stemmen

Ik wel.

Want werkelijk alles gaat via Pelle. Lange ballen richting Pelle die zich breed maakt om 'm vervolgens weer af te leggen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Logisch, omdat Pelle fungeert als aanspeelpunt. Speelt Achahbar bvb. dan zal Feyenoord ook een andere speelwijze hanteren.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3781 stemmen

En mocht dat gebeuren dan is Feyenoord in mijn ogen al een stuk minder.

Maar hij staat op scherp, dus hij zal binnenkort wel een wedstrijdje missen!

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Ach hij staat geloof ik al 10 wedstrijden op scherp

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Voor de winterstop stond ie al op scherp inderdaad. Tja, Pelle is één van de beste spelers ui tde eredivisie dus tuurlijk zal je die missen maar is wel op te vangen voor een wedstrijd.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Zonder Pellè speelde Feyenoord goede wedstrijden tegen Dinamo Kiev en FC Utrecht. Alleen scheelt het nogal of je Cissé en K.O. Fernandez voorin hebt lopen of Boëtius en Pellè. Sinds Zwolle thuis is Pellè erbij en al snel werd hij heel erg belangrijk. Ik vind wel dat hij soms te makkelijk en te snel gezocht wordt. Ik zie nog steeds onnodig veel de lange bal van achteruit, terwijl jongens als Clasie en Vilhena toch ook prima kunnen voetballen. De afwezigheid van Pellè zou wel echt een heel groot gemis zijn en moet nog maar zien hoe Feyenoord dan gaat voetballen.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3781 stemmen

Montorsi schreef:

Ach hij staat geloof ik al 10 wedstrijden op scherp

Godverdomme zeg, zo lang al!

Dat die dan maar weer eens een fopduik gaat maken en geel krijgt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Pelle zoeken is wel het meest effectieve, echt een enorm wapen. Tot voor kort maar één verdediger die Pelle heeft weten te ontregelen. De rest is ie de baas, en middenvelders kunnen daardoor bij sluiten. Veel effectiever dan de opbouw van achteruit te verzorgen.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Naomi Watts schreef:

Pelle zoeken is wel het meest effectieve, echt een enorm wapen. Tot voor kort maar één verdediger die Pelle heeft weten te ontregelen. De rest is ie de baas, en middenvelders kunnen daardoor bij sluiten. Veel effectiever dan de opbouw van achteruit te verzorgen.

En voor 2.1 miljoen hét koopje van de Eredivisie.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Frankie de Boer leek altijd nuchter en zelfkritisch, maar het zit een paar keer tegen en kijk aan: meteen een paar puntjes voor de Gouden Calimero.

mjk87 (moderator films)

• 14577 berichten
  • 4538 stemmen

Wat heeft dat met calimero te maken?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Het wordt sowieso een beetje nep als je continue over de fouten van de arbitrage heenkijkt lijkt me, dat wordt dan ook een act. Zondag heeft hij er nog niks over gezegd, maar nu was de maat kennelijk even vol. Niet dat dat overigens de reden was dat Ajax verloor, maar dat zul je hem toch ook niet horen zeggen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

mjk87 schreef:

Wat heeft dat met calimero te maken?

Externe factoren aanwijzen voor eigen falen = punten in het Gouden Calimero-klassement.

mjk87 (moderator films)

• 14577 berichten
  • 4538 stemmen

Calimerocomplex houdt in dat je het gevoel hebt niet serieus genomen te worden (zij zijn groot en wij zijn klein), kijk Van Dale maar even na. Het houdt dus niet in dat je het gevoel hebt dat je onrecht wordt aangedaan en daar op ageert.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ah ik snap de verwarring, maar de door mijzelf in het leven geroepen bokaal voor de Gouden Calimero behelst veel meer: zeuren over competitieschema, het weer, het veld, de scheids etc. etc.

mjk87 (moderator films)

• 14577 berichten
  • 4538 stemmen

Kan je dat niet de Gouden Otherfool noemen dan? Weet iedereen gelijk wat je bedoelt. En Balotelli bestelt een eigen beeld, doe jij je eigen bokaal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

DMF schreef:

(quote)

En voor 2.1 miljoen hét koopje van de Eredivisie.

Dat zeker. Maar we moeten ook niet vergeten, Louis heeft de basis gelegd voor de ontwikkeling van Graziano .

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Vind het sowieso al vaag dat De Boer complimenten krijgt over hoe hij de media te woord staat. Behalve dat wat otherfool net terecht opnoem is dat arrogante en denigrerende naar tegenstanders toe van hem behoorlijk irritant.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

j0enne schreef:

Ik wel.

Want werkelijk alles gaat via Pelle. Lange ballen richting Pelle die zich breed maakt om 'm vervolgens weer af te leggen.

De vergelijking werd met Ajax gemaakt. Ik zou het omdraaien; had Ajax maar een speler met de waarde van Pelle. Zonder Pelle is Feyenoord uiteraard een stuk minder, omdat Pelle de beste speler is, maar vooral doordat er geen echt bruikbare vervanger klaar staat. Bij Ajax is het, op een uitzondering na, middelmaat.

Maar voor de rest heeft Feyenoord een prima basiselftal, met veel talent en creativiteit. Pelle wordt soms te vaak gezocht, maar als het zo soepel en makkelijk gaat, waarom niet? Ik zie het ook meer als een vorm van jaloezie dat men nu beweerd dat Feyenoord Pelle is. Vorig jaar idem met Guidetti.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Buiten dat zijn er maar weinig teams die dat niet doen. Als Messi bijvoorbeeld een keer niet scoort krijgt Barca direct in eigen huis zwaar op de kloten van Real.

Bayern is trouwens wel een goed voorbeeld van een team met veel belangrijke spelers.

mjk87 (moderator films)

• 14577 berichten
  • 4538 stemmen

schram101 schreef:

Vind het sowieso al vaag dat De Boer complimenten krijgt over hoe hij de media te woord staat. Behalve dat wat otherfool net terecht opnoem is dat arrogante en denigrerende naar tegenstanders toe van hem behoorlijk irritant.

Wat is daar arrogant aan? Ajax staat tweede, me dunk dat je bij veel tegenstanders kan zeggen dat die minder zijn en dat jij de favoriet bent. Anders had je wel 18e gestaan. En als hij vindt dat Ajax beter had gekund, ondanks een overwinning, is dat dan denigrerend?

Ik vind het veel ergerlijker als mensen roepen als "FC Knudde, met alle respect... blablabla. Zeg dan gewoon direct waar het op staat. Niet dat domme zinnetje er achteraan.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Als je als club die 5 x meer kan uitgeven, elk jaar (!!) , zoals bvb Ajax tegen ADO het gaat hebben over scheidsrechterlijke dwalingen faal je natuurlijk wel gigantisch hard ja.

mjk87 (moderator films)

• 14577 berichten
  • 4538 stemmen

Niet harder dan die grensrechter.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

mjk87 schreef:

Kan je dat niet de Gouden Otherfool noemen dan? Weet iedereen gelijk wat je bedoelt. En Balotelli bestelt een eigen beeld, doe jij je eigen bokaal.

Maar Gouden Calimero bekt zo lekker...

mjk87 schreef:

Ik vind het veel ergerlijker als mensen roepen als "FC Knudde, met alle respect... blablabla. Zeg dan gewoon direct waar het op staat. Niet dat domme zinnetje er achteraan.

Daar ben ik het volledig mee eens! Nummer 1 daarin is Ronald Waterreus, echt heel vervelend.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

De Boer arrogant en denigrerend? Dat is de eerste keer dat ik dat hoor.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Externe factoren aanwijzen voor eigen falen = punten in het Gouden Calimero-klassement.

Waar zie jij de Boer de scheidsrechter de schuld geven van de nederlaag dan? De Boer zegt toch duidelijk dat Ajax zelf slap verdedigt bij de 0-1 en dat ie nooit mag vallen... Hij heeft alleen voor het eerst een arbitrale fout aangekaart(meer ook niet, geen conclusies aan verbonden) , waar opzich niets mis mee is. Die handsballen(1e helft ook hands in eigen 16) waren zo opzichtig dat je ook geen herhaling nodig hebt om het te kunnen constateren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.