- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
afbeelding
Hehe
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ben het ook gewoon eens met hem. Mooie van Frank is toch dat hij het hier vooral als een supporter reageert(en ook kritisch is op de 1-0). Baalt ontzettend en terecht. Zo voelt iedereen zich met een Ajax hart op dit moment.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Eerste helft had AZ een aardige kans met Maher, die is iedereen vergeten lijkt het wel.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Normaal is ie best reëel, maar Frankie sloeg de plank goed mis gisteren. Hij leek weer de oude te zijn inderdaad. Die kans van Maher lijkt iedereen ontschoten te zijn inderdaad. En de kansen/mogelijkheden die Frankie had gezien was ook nogal overtrokken.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ajax is gewoon ontzettend makkelijk te bespelen. En De Boer blijft maar spreken over dominantie, terwijl dat niet meer dan schijndominantie en een luchtbel is. Tegenstanders hebben niks te vrezen van dat overloze getik breed (en dan ook nog vooral achterin) en middenvelders die zich steeds verkeerd positioneren, waardoor fatsoenlijk positiespel onmogelijk is. Gewoon rustig opwachten, en vervolgens toeslaan. Want doordat de middenvelders steevast falen, valt er voor Ajax niet fatsoenlijk op te bouwen / voetballen en niet fatsoenlijk te verdedigen. Elke tegenstoot is levensgevaarlijk doordat het elftal geen geheel is met op elkaar ingespeelde linies. Een tripje naar de ArenA is tegenwoordig hetzelfde als een hersteltraining met aan het eind een lekker ontspannen afrondsessie.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Ben het ook gewoon eens met hem. Mooie van Frank is toch dat hij het hier vooral als een supporter reageert(en ook kritisch is op de 1-0). Baalt ontzettend en terecht. Zo voelt iedereen zich met een Ajax hart op dit moment.
Dus als De Boer baalt is het een echte Ajacied en als Advocaat baalt is het een echte calimero?
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Normaal is ie best reëel, maar Frankie sloeg de plank goed mis gisteren. Hij leek weer de oude te zijn inderdaad. Die kans van Maher lijkt iedereen ontschoten te zijn inderdaad. En de kansen/mogelijkheden die Frankie had gezien was ook nogal overtrokken.
Ajax heeft niet één 100% kans gehad, louter schoten van de rand van de 16.
Wordt een beetje moe van het hele 'we waren zo dominant' gelul. De bal heel veel hebben is niet hetzelfde als dominant zijn.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Ajax heeft niet een 100% kans gehad, louter schoten van de rand van de 16.
Wordt een beetje moe van het hele 'we waren zo dominant' gelul. De bal heel veel hebben is niet hetzelfde als dominant zijn.
Mwoa bal op de paal van Moisander eerste helft, maar verder wat mogelijkheden zoals dat schot van Schone. Uitgespeelde kansen waren er in ieder geval niet of nauwelijks.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Dus als De Boer baalt is het een echte Ajacied en als Advocaat baalt is het een echte calimero?
Advocaat is vooral een supporter van zijn eigen portemonnee. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ik heb Frank niet de calimero zien uithangen nee. Op een kans na van Maher is AZ inderdaad tot de 74e minuut niet in de buurt vd goal geweest.
De 1-0 wijt hij aan slap verdedigen, de 2-0 en 3-0 komen doordat Ajax achterin 1 op 1 gaat spelen en dus veel ruimte weggeeft. Lijkt me allemaal logisch toch?
Hij heeft alleen een moment benoemd dat hij (voor zijn ogen) een handsbal van Altidore ziet waar de assist van de 2-0 uit voort komt. Overigens heeft hij het geen één keer over de scheidsrechter in het interview met Hans Kraaij dat Rico hier net heeft gepost. Dus waarom zou Frank de Boer een calimero zijn.
Natuurlijk overdrijft hij een beetje en neemt hij vooralsnog zijn spelers in bescherming, maar als ik eerlijk ben baal ik net zoals hij ook van die tig momenten in en rondom de 16 meter dat spelers kansloos over en naast schieten. Momenten die beter uitgespeeld moeten worden. Of zoals de Boer al zegt: "we hebben in ieder geval 5 open schietkansen op de rand 16 meter gehad, dit zijn geen 100% kansen maar maar met een beetje traptechniek zijn dit wel echte kansen"Ik zie de Boer echt geen rare dingen zeggen. Ajax had gewoon weer veel mogelijkheden om te scoren.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Hoppaaa finale plekje binnen !

Wie had dat gedacht na de wanvertoning tegen NAC en Roda daarvoor.
Hopen dat Verbeek het niet waagt om weer met Gorter te starten tegen RKC uit....
Is geschorst, pik! 
Over zijn blessure is niks bekend dus ik denk dat het niet zo ernstig is.
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4538 stemmen
Advocaat komt uit Den Haag. Dan kan je geen supporter zijn. Tenminste, als je als Haags bedrijf al geen club uit Amsterdam zou moeten sponsoren lijkt me dat een gerechtvaardigde conclusie.
En Ajax had inderdaad geen echte opgelegde kansen, maar die 5 schoten tegen de 16 aan hadden op z'n minst op goal gemoeten, zeker die van Lukoki. Dan had er echt wel één ingezeten.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
plaatje

Ik heb Frank niet de calimero zien uithangen nee. Op een kans na van Maher is AZ inderdaad tot de 74e minuut niet in de buurt vd goal geweest.
..
Ajax had gewoon weer veel mogelijkheden om te scoren.
Ach ja, we hebben in ieder geval wel weer een fragmentje om uit te zenden op VI. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
VInd het een leuk interview
Hij is gewoon zichzelf. Niks om je voor te schamen iig.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ajax heeft niet één 100% kans gehad, louter schoten van de rand van de 16.
Klopt. Schijndominantie inderdaad.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
VInd het een leuk interview
Hij is gewoon zichzelf. Niks om je voor te schamen iig.
Wel mooi dat het precies weer Hansie Hansie moet overkomen. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Heerlijke post op het AZFanpage forum van een AZ-supporter die zich op dit moment bevindt op Bonaire. Had wel een column kunnen zijn:
"PSV en AZ spelen de bekerfinale. PSV wist eenvoudig te winnen van Zwolle. En AZ maakte de kachel aan met ajax."
Zachtjes moest ik lachen. En hoewel het hier constant rond de 30 graden is moest ik denken aan de hartverwarm(en)de supporters in het uitvak. Want laten we wel wezen: deze overwinning is voor hun.
Het hele jaar reizen ze al tegen beter weten in door het land. Om keer op keer te worden teleurgesteld en weer dat hele klote stuk terug te rijden. Om thuis antwoord te moeten geven op de vraag "wat hebben ze gespeeld?" en direct in bed te duiken. Je hoofd onder het kussen. Om, vervolgens, op maandag weer alle 'grappen' van collega's of medeleerlingen te moeten aanhoren. In het begin van het seizoen verdedig je jezelf nog en hoop je stiekem op betere tijden. Zo rond de winterstop maken ze echter niet eens grappen meer. Ze hebben medelijden. Erger kan het niet. Alleen tuur je naar buiten. Het lot van een AZ supporter dragend.
Je enige hoop is dan nog het bekeravontuurtje. Zal je alleen altijd zien dat als je bijna bij die zonnige dag in de Kuip bent je eerst nog 020-uit loot. Ja hoor. Je twijfelt om heen te gaan. Je energie is op. Je hoop eigenlijk ook. Als je hoort dat één van je vrienden toch weer gaat besluit je het voor de laatste keer te proberen. Met inmiddels onfrisse tegenzin. In de aanloop lees je de voorspellingen. De gebruikelijke zuurpruimen zeiken er weer op los. Iemand post op je favoriete forum nog een filmpje van een samenvatting waarbij AZ voor de zoveelste keer als schiettent fungeert. Je hebt geen zin om te kijken. Het doet pijn en je weet dat hij misschien ook nog eens gelijk heeft. Het kan vanavond ook gewoon 6-1 worden.
Maar toch hou je hoop.
Je schuift vlug wat eten naar binnen, gaat met de combi. Het duurt allemaal weer lang. Veel te lang. Buiten is het koud. Het schiet maar niet op. Je spreekt elkaar, eigenlijk tegen beter weten in, nog wat moed in. Je komt bij het stadion, weer rijen, loopt de trappen op, zoekt een plaats bij het wat fanatiekere gedeelte en kijkt rond. De oude f-side, 410. De groepen gloryhunters uit Purmerend en Assen. Zij hebben natuurlijk ook weer een kaartje. Door de glazen wanden zie je ze met hun vingers 3-0 gebaren.
De wedstrijd begint... Spanning. Ongeloof. Woede. Spanning. Opgelucht adem halen. Nog een keer opgelucht adem halen. Elkaar aankijken en weten dat je zwijnt. Maar dat hét nog kan. En dan de goal. Juichen. Hard, maar dan meteen weer ingetogen. Het zal toch niet? De minuten gaan opeens drie keer zo langzaam. Om de minuut kijk je op de klok. Affluiten! Bij de 83ste minuut desnoods! Dan weer een goal! Extase! Nee, echt, zal het dan.... 0-3! De scheidsrechter fluit af. Nu pas weet je het zeker. Je zingt uit volle borst, rolt twee rijen naar beneden, pakt onbekende mensen vast. Je springt, valt, balt je vuisten naar de spelers. YES! Terwijl de spelers naar de catacomben lopen staar je voor je uit. Je kan wel janken...
Ik vind het zo mooi dat deze supporters dit weer hebben meegemaakt. Ze hebben het echt verdiend. Deze ene avond doet alle zinloze tripjes naar Kerkrade, Groningen en Den Haag van de afgelopen jaren weer vergeten. Over zeven jaar praat je hier op een verjaardag nog over. Die 0-3 in Amsterdam. En jij was er bij. Jongens, geniet er van!
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4538 stemmen
Tja, lang stuk, maar goed? Ik zoek nog een leuke kwinkslag, een originele invalshoek. Nee, dit is een blije supporter maar heeft niets dat doet denken aan een column zoals je zegt.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Pff.. we wisten voor dit seizoen toch al dat er hooguit 1 of 2 spelers bij Ajax zijn die echt zo goed zijn als ze denken en dat het voor de rest vrijwel alleen maar spelers zijn die kwalitatief werkelijk niets te zoeken hebben bij een topclub?
Is dat werkelijk nieuws?
Heeft echt geen reet met tactiek of inzet te maken hoor.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
De 1-0 wijt hij aan slap verdedigen, de 2-0 en 3-0 komen doordat Ajax achterin 1 op 1 gaat spelen en dus veel ruimte weggeeft. Lijkt me allemaal logisch toch?
Hij heeft alleen een moment benoemd dat hij (voor zijn ogen) een handsbal van Altidore ziet waar de assist van de 2-0 uit voort komt. Overigens heeft hij het geen één keer over de scheidsrechter in het interview met Hans Kraaij dat Rico hier net heeft gepost. Dus waarom zou Frank de Boer een calimero zijn.
Natuurlijk overdrijft hij een beetje en neemt hij vooralsnog zijn spelers in bescherming, maar als ik eerlijk ben baal ik net zoals hij ook van die tig momenten in en rondom de 16 meter dat spelers kansloos over en naast schieten. Momenten die beter uitgespeeld moeten worden. Of zoals de Boer al zegt: "we hebben in ieder geval 5 open schietkansen op de rand 16 meter gehad, dit zijn geen 100% kansen maar maar met een beetje traptechniek zijn dit wel echte kansen"Ik zie de Boer echt geen rare dingen zeggen. Ajax had gewoon weer veel mogelijkheden om te scoren.
Het gaat erom dat als Advocaat een keer iets over de scheidsrechter zegt dat de calimero's hier niet van de lucht zijn maar als Frank de Boer tegen de vierde official tekeer gaat en naderhand klaagt over handsballen en grensrechters die '8 van de 10 keer hun vlag omhoog steken' (interview EL) wordt het gezien als een teken van clubliefde.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Advocaat komt uit Den Haag. Dan kan je geen supporter zijn. Tenminste, als je als Haags bedrijf al geen club uit Amsterdam zou moeten sponsoren lijkt me dat een gerechtvaardigde conclusie.
En Ajax had inderdaad geen echte opgelegde kansen, maar die 5 schoten tegen de 16 aan hadden op z'n minst op goal gemoeten, zeker die van Lukoki. Dan had er echt wel één ingezeten.
Het gaat natuurlijk niet om het feit dat Advocaat een PSV'er zou zijn maar het verschil in benadering tussen calimero Advocaat en Ajacied De Boer.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Tja, lang stuk, maar goed? Ik zoek nog een leuke kwinkslag, een originele invalshoek. Nee, dit is een blije supporter maar heeft niets dat doet denken aan een column zoals je zegt.
Zeikerd. Als dit door Sjoerd Mossou was geschreven had iedereen het geweldig gevonden. Maar goed, als je weleens naar uitwedstrijden gaat ken je dat gevoel precies wat hij omschrijft.
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4538 stemmen
Advocaat staat ook elke wedstrijd te zeiken. Het is nog geen Mario Been, maar soms denk ik: waar maak je je druk om. De Boer heeft zich de vorige wedstrijd keurig ingehouden en ja, dan komt het eruit ineens als je zo een duidelijke handsbal voor je neus ziet gebeuren. En advocaat is zeker geen supporter nee.
@Kos, klopt, maar de meeste spelers zijn daardoor wel redelijk inwisselbaar. Alleen als je er 7 vervangt, dan lever je vooral in creativiteit en snelheid veel in. Te veel blijkbaar om te scoren. Dat vind ik beter dan een Feyenoord waar alles van Pelle afhangt. Als die morgen wegvalt kan je net zo goed ermee stoppen dit seizoen. En juist de tactiek van Ajax maakt dat je nooit echt door een ondergrens zo zakt (enkel Steaua eigenlijk). Het is alleen wel taak ook te scoren wat best lukt. Enkel PSV scoort meer, maar als je die wedstrijden ziet winnen hoeveel ruimte ze krijgen, denk aan de 7-0 tegen ADO. Als die club zo tegen Ajax had gespeeld was het ook 5-0 geworden.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3781 stemmen
PSV komt alleen te staan in haar uitgesproken zorg over de stand van de arbitrage in Nederland. Dat meldt AD Sportwereld woensdag op basis van een enquête onder de eredivisieclubs. De meeste clubs in de eredivisie zijn tevreden over de scheidsrechters in het betaald voetbal. Ze delen de zorgen van PSV niet. De algemene conclusie na een rondgang langs de clubs luidt dat er wel kritiek is op de scheidsrechters, maar dat er geen sprake is van een zorgwekkende situatie.
Als 't puntje bij paaltje komt durven ze niet, maar nu weer lekker zeuren over hoe slecht 't met de arbitrage gesteld is.
De Boer spreekt dreigende woorden: ‘Mijn geduld begint op te raken’
Roda JC: ‘Nou, de grens is bereikt en dat gaan we donderdag duidelijk maken’
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4538 stemmen
Zeikerd. Als dit door Sjoerd Mossou was geschreven had iedereen het geweldig gevonden. Maar goed, als je weleens naar uitwedstrijden gaat ken je dat gevoel precies wat hij omschrijft.
Mossou word ik ook niet wild van, maar dat is nog de minst slechte van het AD. Wat een boutkrant is dat. Hugo Camps is prima, Bert Wagendorp (al doet die weinig sport), Nico Dijkshoorn, Youp van 't Hek. En een gevoel tonen maakt nog geen goede column, misschien wel een goed verhaal, maar bij columns verwacht ik meer.
En dan ben ik een zeikerd. Jij plempt dat hier neer, dan kan je kritiek/reactie's verwachten. Die geef ik dan, na het netjes te hebben gelezen.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Pff.. we wisten voor dit seizoen toch al dat er hooguit 1 of 2 spelers bij Ajax zijn die echt zo goed zijn als ze denken en dat het voor de rest vrijwel alleen maar spelers zijn die kwalitatief werkelijk niets te zoeken hebben bij een topclub?
Is dat werkelijk nieuws?
Heeft echt geen reet met tactiek of inzet te maken hoor.
Het gemis van Jan, Theo en Vernon begint zich nu echt te voelen.
Je zag vorig jaar al dat Vertonghen er met kop en schouders boven uit stak.
Des te vreemder is het dat de Boer de hele voorhoede vervangt en er een voorhoede neerzet die elke vorm van kwaliteit ontbeert, de meest constante van dit seizoen vervangt (Blind) en ook nog eens je aanvoerder en spelverdeler niet laat spelen.
Maar we houden vertrouwen. Een goede wedstrijd tegen Twente is wel wat we nodig hebben.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Mossou word ik ook niet wild van, maar dat is nog de minst slechte van het AD. Wat een boutkrant is dat. Hugo Camps is prima, Bert Wagendorp (al doet die weinig sport), Nico Dijkshoorn, Youp van 't Hek. En een gevoel tonen maakt nog geen goede column, misschien wel een goed verhaal, maar bij columns verwacht ik meer.
Ah oké, duidelijk. Ik zie juist liever dit soort columns. Meningen kunnen me gestolen worden, die heb ik zelf wel.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Klopt. Schijndominantie inderdaad.
Beetje Barca-Real idee. Barca had de bal, maar kansen leverde dat niet op. Je kunt zelfs stellen dat Real veel dominanter was in hun manier van spelen. Daar heb je veel balbezit niet voor nodig.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3781 stemmen
@bartvanmerwijk_
Je kan zeggen wat je wilt, maar Ajax gaat echt steeds meer op Barcelona lijken. Geen Europa meer. Uit de beker. Knap hoor!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.