- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
(embed)'
En die vijfde/zesde man uit Nederland die dan niks heeft gezien van een meter afstand...
Alsof het wat uitmaakt dat ze uit Nederland komen
Geen enkele official uit Nederland zal er maling aan hebben dat het Luis is. Vervelende overtreding, dat wel.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3798 stemmen
Alsof het wat uitmaakt dat ze uit Nederland komen
Geen enkele official uit Nederland zal er maling aan hebben dat het Luis is. Vervelende overtreding, dat wel.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
(embed)'
Wat blijft 't toch ook een smeerlap zeg... 
En die vijfde/zesde man uit Nederland die dan niks heeft gezien van een meter afstand...
Smerige vent en zal hij altijd blijven. Als hij niet kan winnen, gaat hij huilen en vals spelen (gut). Dat zou zo'n goede voetballer toch niet nodig moeten hebben...
schram101
-
- 16700 berichten
- 2308 stemmen
Suarez is weer bezig geweest gister
Edit: stond al op de vorige pagina
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Suarez is weer bezig geweest gister
(embed)
Laat geworden gisteren? 
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Niet dat ik Suarez graag verdedig, maar waarom stapt hij op zijn tegenstanders billen en grijpt die vervolgens naar zijn been?
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Hij raakt eerst het been en zet zich dan nog eens af op zijn bil.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Dat valt op het moment supreme buiten het beeld. Nogmaals, niet dat ik Suarez in bescherming wil nemen, maar ik mis de hard proof. 
schram101
-
- 16700 berichten
- 2308 stemmen
Gaat die het een beetje voor Suarez op zitten nemen hiero...

Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Geduld AZ-back Johansson raakt op: "Wil spelen" - FCUpdate
Lever dan eerst eens een goede wedstrijd af, kerel... Daarna mag je een grote bek hebben.
[edit mod: discussie over discriminatie verwijderd]
Knisper
-
- 13048 berichten
- 1282 stemmen
Off-topic-discussie over Becali verwijderd.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 554 stemmen
Weet niet of het al genoemd is, maar Zanka start aanstaande zondag bij PSV als RB.
Ik hou mijn hart vast. Zanka komt tot op heden op mij over als een logge verdediger met een draaicirkel van een olietanker. Als je daar die Boetius tegenover hebt staan dan wordt het nog wat zeg..
Als PSV er maar 1 meer scoort dan Feyenoord, ben ik tevreden 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Niet dat ik het goed wil praten want racisme keur ik niet goed natuurlijk, maar is dat niet gewoon het beestje bij het naampje noemen? Als ik met iemand praat en ik wil iets over een neger zeggen die voorbij loopt noem ik hem ook 'neger' en niet 'Nederlander met donkere huid'. Zelfde voor een Marokkaan (of Turk in jouw geval), die noem ik 'Marokkaan' of 'Turk', en niet 'Nederlander met lichtgetinte huid'. Een over-the-top homo noem ik een homo en niet een 'goed-gestyled iemand'. Heb overigens ook een 'buitenlandse' kameraad (Indische roots) en die doet precies hetzelfde om me toch alvast in te dekken voor een vloedgolf aan kritiek die misschien kan volgen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14671 berichten
- 4586 stemmen
Weet niet of het al genoemd is, maar Zanka start aanstaande zondag bij PSV als RB.
Ik hou mijn hart vast. Zanka komt tot op heden op mij over als een logge verdediger met een draaicirkel van een olietanker. Als je daar die Boetius tegenover hebt staan dan wordt het nog wat zeg..
Jorgenson bedoel je. Zanka, rare naam. Ik vraag me af wat er gebeurt als Strootman morgen besluit met Donald Duck op zijn shirt rond te lopen, of Bommel als Olivier B. Bommel wil of Tim Matavz als Mickey Mouse. Zou dat geaccepteerd worden?
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3798 stemmen
Maar van een verdediging met spelers als Zanka, Derijck en Marcelo wordt je niet bepaald vrolijk.
Gewoon die Pelle afstoppen en dan is Feyenoord al 60% minder.
Iemand die weet of Schaken weer direct gaat starten in de basis of Verhoek? Hopelijk Verhoek want die raakt echt totaal geen knikker.
We weten hoe Willems zich vorig jaar te kijk liet zetten tegen Schaken. Hopen dat die d'r wat van geleerd heeft.
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Op de grond? Dat valt allemaal nog wel mee hoor, Mertens die ligt vaak op de grond te mekkeren. Hij heeft er idd mindere wedstrijden tussen zitten maar ook zeer goede en om nou Ajax erbij te halen is vreemd want dat is alweer 4 maanden geleden.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Chapeau, chapeau voor Ajax, dat helaas niet wist door te bekeren maar door de nu al legendarische thuisoverwinning op het altijd lastige Steaua Boekarest het Nederlandsche voetbal, stiekem veel beter dan het Italiaanse, in de top 20 van Europa heeft gebracht, dus boven Cyprus!
1. Spanje
2. Duitsland
3. Engeland
4. Italië
5. Frankrijk
6. Portuga
7. Oekraïne
8. Tsjechië
9. Rusland
10. Turkije
11. Zwitserland
12. België
13. Roemenië
14. Zweden
15. Noorwegen
16. Wit-Rusland
17. Griekenland
18. Kroatië
19. Schotland
20. Nederland
21. Cyprus
22. Denemarken
23. Slovenië
24. Israel
25. Hongarije
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3798 stemmen
Op de grond? Dat valt allemaal nog wel mee hoor, Mertens die ligt vaak op de grond te mekkeren. Hij heeft er idd mindere wedstrijden tussen zitten maar ook zeer goede en om nou Ajax erbij te halen is vreemd want dat is alweer 4 maanden geleden.
Het is trouwens te hopen dat Wijnaldum nu eens wel z'n kansen durft te benutten in de Kuip want dat was vorig jaar echt om te huilen.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Iemand die weet of Schaken weer direct gaat starten in de basis of Verhoek? Hopelijk Verhoek want die raakt echt totaal geen knikker.
We weten hoe Willems zich vorig jaar te kijk liet zetten tegen Schaken. Hopen dat die d'r wat van geleerd heeft.
Is nog onbekend, Schaken is bijna helemaal fit, maar Koeman wil de keuze of nog niet bekend maken of is er nog niet uit.
mjk87 (moderator films)
-
- 14671 berichten
- 4586 stemmen
Chapeau, chapeau voor Ajax, dat helaas niet wist door te bekeren maar door de nu al legendarische thuisoverwinning op het altijd lastige Steaua Boekarest het Nederlandsche voetbal, stiekem veel beter dan het Italiaanse, in de top 20 van Europa heeft gebracht, dus boven Cyprus!
1. Spanje
2. Duitsland
3. Engeland
4. Italië
5. Frankrijk
6. Portuga
7. Oekraïne
8. Tsjechië
9. Rusland
10. Turkije
11. Zwitserland
12. België
13. Roemenië
14. Zweden
15. Noorwegen
16. Wit-Rusland
17. Griekenland
18. Kroatië
19. Schotland
20. Nederland
21. Cyprus
22. Denemarken
23. Slovenië
24. Israel
25. Hongarije
Oftewel vorig jaar was de Nederlandse competitie beter? Dat moeten we halen uit het feit dat je nu met deze ranglijst van dit seizoen om ons de oren slaat.
En brr, Arena boulevard, één van de meest lelijke stukken Nederland met kitsch gekleurde gebouwen.
Sigur Ros? Goede muziek trouwens.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Jorgenson bedoel je. Zanka, rare naam. Ik vraag me af wat er gebeurt als Strootman morgen besluit met Donald Duck op zijn shirt rond te lopen, of Bommel als Olivier B. Bommel wil of Tim Matavz als Mickey Mouse. Zou dat geaccepteerd worden?
Hij mag toch gewoon zijn bijnaam op zijn shirt zetten, doet ie ook al in het grotendeel van zijn carriere. Dan heb je toch flink wat te zeuren bij Braziliaanse (Portugese) spelers. Hoe noem jij Pepe dan overigens? Kepler? Laveran? Lima? Ferreira?
mjk87 (moderator films)
-
- 14671 berichten
- 4586 stemmen
Bij Portugese namen is het net even anders door die lange namen die ze in die taal hebben en kan ik het hebben (ik weet, niet consequent), maar de vraag blijft, wat als Strootman zondag besluit dat hij Donald Duck of De Grote Boze Wolf (dat dan weer humor zou zijn) op zijn shirt wil zetten. Ik vraag me af of de club danwel de KNVB daarmee akkoord gaan. En waar ligt de grens?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De vergelijking gaat helemaal niet op omdat de bijnaam van Jorgensen niet onlangs op zijn shirt staat. Zelfde geldt voor een Agüero bvb.
Je kan een duidelijk bijnaam reglement hanteren, wat vooral in Engeland nogal streng lijkt te zijn of was maar zie het probleem ook niet zo. Vooral als je niet eens consequent wil zijn.
mjk87 (moderator films)
-
- 14671 berichten
- 4586 stemmen
De vergelijking gaat helemaal niet op omdat de bijnaam van Jorgensen niet onlangs op zijn shirt staat. Zelfde geldt voor een Agüero bvb.
Je kan een duidelijk bijnaam reglement hanteren, wat vooral in Engeland nogal streng lijkt te zijn of was maar zie het probleem ook niet zo. Vooral als je niet eens consequent wil zijn.
Tja, maar dan komt ook de vraag als iemand Gekke Gerrit, Donald Duck, Vito Corleone of Darth Vader (al wordt hij maar zo door zijn vrienden genoemd) op zijn shirt wil hebben, vanaf zijn debuut. Ik blijf het raar vinden.
En ja, Pele kennen we niet anders. Als ik over Edison Arantes do Nascimento praat zal een enkeling mij begrijpen, maar de meesten niet. Dus het is ook een bepaalde pragmatische houding.
PEN15
-
- 1281 berichten
- 637 stemmen
Ik vind dat een van de mooiste ontwerpen voor het Nederlandse shirt en er zijn zovéél ergere. Met de andere helft van je citaat ben ik het trouwens met je eens. (west-)Duitsland speelde twee jaar later met precies hetzelfde shirt in het groen tegen Engeland..en guess what..wie werd er in 1990 wereldkampioen?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Hij mag toch gewoon zijn bijnaam op zijn shirt zetten
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Was dat bij City? Neil Ruddock heeft ook eens een boete gehad door zijn bijnaam op het shirt te laten zetten. 500 pond ofzo. Belachelijk als Balo dat niet mag.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Was dat bij City?
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Was dat geen sanctie omdat hij een supporter op z'n bek ging slaan? Het had te maken met bananen als ik het me goed herinner.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Maar dit zei hij al voordat hij bekend maakte dat hij met Barwuah op zijn shirt zou spelen. Ik kan helaas nergens meer terugvinden waarom die naam niet op zijn shirt mocht. Destijds had ik de reden wel gelezen, had iets met de Uefa te maken dacht ik.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.