• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.121 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.575 acteurs
  • 199.683 gebruikers
  • 9.419.705 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14672 berichten
  • 4592 stemmen

En Real had gisteren niet legio kansen? Als het gaat om kansen en echte kansen leek het gisteren inderdaad op Ajax-Roda ja (goede vergelijking trouwens ) al had Man Utd net iets meer kansen dan Roda.

En wanneer spreek je niet meer van incidenten? Ik pak enkel de grote belangrijkere wedstrijden en die hebben ze bar weinig gewonnen tegen dat soort clubs. In Spanje winnen ze nog wel, maar dat is puur een klasseverschil.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Balbezit is echt niet zo'n goede graadmeter van de verhoudingen binnen een wedstrijd. Bovendien is 75%-25% echt een enorme uitzonderingen, dat komt haast nooit voor.

En als het voor komt, is het bijv. door tiki-taki-ballen, in plaats van serieuze aanvallen.

Zie het vaak genoeg gebeuren(afgelopen weekend in de ArenA nog, Roda 29% balbezit en 3 schoten gehad). Verhoudingen zelf zijn natuurlijk wel in het voordeel van Real, dat is nergens ontkend en doe ik dus ook niet.

Maar United heeft zelf ook 13 pogingen op doel gehad(tegenover 28 voor Real) en dat vind ik erg veel voor een ploeg dat volgens velen alleen maar achteruit heeft gehuppeld. Van die 13 waren er ook nog een aantal grote kansen die benut hadden MOETEN worden. Daarnaast gewoon bijna een fifty/fifty verdeling qua balbezit. Heb United ook niet zien tikken om het tikken achterin/op eigen helft, die kwaliteit bezitten ze namelijk helemaal niet om als een team onder die druk uit te voetballen. Het blijven Engelsen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

En Real had gisteren niet legio kansen? Als het gaat om kansen en echte kansen leek het gisteren inderdaad op Ajax-Roda ja (goede vergelijking trouwens ) al had Man Utd net iets meer kansen dan Roda.

En wanneer spreek je niet meer van incidenten? Ik pak enkel de grote belangrijkere wedstrijden en die hebben ze bar weinig gewonnen tegen dat soort clubs. In Spanje winnen ze nog wel, maar dat is puur een klasseverschil.

Ik zeg toch nergens dat Real geen kansen had? En die Ajax-Roda vergelijking was gericht op Celtic-Barca en andersom.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Voetbal is een sport waar statistieken helemaal niets zeggen en totaal overbodige informatie. Is uit Amerika komen overwaaien, waar sport en statistieken wel samen gaan. In Amerika is binnen de teamsport de inviduele prestatie ook veel beter te meten: bijvoorbeeld pitcher vs. slagman.

Percentage balbezit, aantal schoten, aantal corners, aantal vrije trappen, aantal gele en rode kaarten, aantal goede en verkeerde passes: het zegt niets over een eventuele uitslag!

Ik hecht in ieder geval geen enkele waarde aan die statistieken.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Heerlijke wedstrijd gisteren. Niveauverschil was wel pijnlijk groot. Niet gedacht van Madrid zoveel klasses beter zou zijn dan United. Ondanks 1-1 moet het dus wel heel gek lopen wil Madrid niet als winnaar van het veld afstappen. Zeker als Van Persie dergelijke kansen gaat missen.

Jammer want ging wedstrijd toch wel in met voorkeur voor United en Van Persie. Maar Ronaldo en co blijken toch nog van een andere orde te zijn.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

@gillie24

Het zegt inderdaad niets over een uitslag van een wedstrijd. Maar een eventueel spelbeeld kan je er prima uit halen.

Het lijkt me dus duidelijk dat je aan de hand van de statistieken kan concluderen dat Real gewoon de bovenliggende partij was en de meeste kansen kreeg, maar dat Manchester er ook relatief vaak gevaarlijk uit is gekomen en ook voor een aantal kansen heeft gecreëerd.

En dat is ook wat ik heb gezien.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

rep_robert schreef:

@gillie24

Het zegt inderdaad niets over een uitslag van een wedstrijd. Maar een eventueel spelbeeld kan je er prima uit halen.

Het lijkt me dus duidelijk dat je aan de hand van de statistieken kan concluderen dat Real gewoon de bovenliggende partij was en de meeste kansen kreeg, maar dat Manchester er ook relatief vaak gevaarlijk uit is gekomen en ook voor een aantal kansen heeft gecreëerd.

En dat is ook wat ik heb gezien.

Ja, maar wat zegt dat? Er zijn namelijk nog al wat ploegen die met een verdedigende speelstijl met aanzienlijk minder balbezit, toch zeer succesvol zijn. M.a.w.: ze geven niets om spelbeeld.

Voorbeeld: Clasie, Poulsen (of bijna elke andere verdedigende middenvelder): aantal passes 40, goed 39: Ja, lekker belangrijk als al zijn passes risicoloos zijn en alleen maar tikkie terug. Wat moet je ermee?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat maakt het spelbeeld nu uit. Resultaat is het enigste dat telt na 180 minuten. Goed gespeeld, maar verloren wordt niemand enthousiast van. Het is geen kunstvorm of demonstratiesport. Zeker niet in de CL.

Dakduivel

• 34 berichten
  • 806 stemmen

Ach, het was ook niet allemaal zo eenzijdig als sommige hier doen laten geloven. Kijk de statistieken er maar op na. Natuurlijk was Real Madrid, in balbezit, de betere ploeg maar de beste kansen waren voor United dat kan je niet ontkennen. Vond het een prachtige wedstrijd. Erg leuk dat Danny Welbeck scoorde, geboren en getogen in Manchester en speelt al z'n hele leven voor United.

De slechtste man van het veld was trouwens de scheidsrechter. Aan beide kanten overigens maar in het geval van United wel beslissender want Varane had natuurlijk gewoon rood moeten krijgen (met nog meer dan een half uur te gaan) voor die charge op Evra. Real heeft uiteindelijk gewoon geluk gehad dat United er niet nog met de winst van door is gegaan. Elke andere dag had van Persie minimaal één van die kansen gescoord. Respect ook voor het publiek in Madrid overigens voor het applaudisseren van Giggs (die trouwens fantastisch inviel). Dit las ik trouwens gisteren en is tekenend voor het respect tussen beide clubs.

United heeft gewoon een erg slimme uitwedstrijd gespeeld. En als je de teams naast elkaar neerlegt is het alleen nog maar knapper. Madrid heeft zo'n beetje het beste spelersmateriaal ter wereld. De ene wereldtopper ging er voor de andere uit (Benzema/Higuain en Modric/Di Maria). Wie is er nou eigenlijk in staat om Real Madrid in eigen huis weg te spelen? Alleen Barcelona op een goede dag inderdaad. Ik denk niet dat er veel ploegen zijn die dezelfde prestatie in Madrid op de mat zouden kunnen leggen tegen dit Real.

Ik verheug me in ieder geval op de return op Old Trafford.

(afbeelding)

Viva Ronaldo! Get him on a plane, bring him back from Spain. Viva Ronaldo!

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Staande ovatie voor Giggs was ook prachtig. Kan alleen bij Real.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Reinbo schreef:

Wat maakt het spelbeeld nu uit. Resultaat is het enigste dat telt na 180 minuten. Goed gespeeld, maar verloren wordt niemand enthousiast van. Het is geen kunstvorm of demonstratiesport. Zeker niet in de CL.

Precies! Ajax-Roda is wat betreft een prima voorbeeld:

1-1 is het enige wat telt in Kerkrade, kan hun het schelen dat de kansenverhouding 35-3 was en dat ze nog geen 30% balbezit hadden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kos schreef:

Onzin. Elke club heeft wel een grote groep supporters die Imogen Thomas een lekker wijf vinden.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Barcelona heeft dat ook en moet maar al te vaak terugvallen op een actie van Messi. Denk aan die wedstrijden tegen Celtic dit jaar, Inter 2010, Chelsea daarvoor en ook vorig jaar.

Nee, Barcelona versmacht zijn tegenstander dmv hun tici taca (wat soms saaie wedstrijden oplevert). Barcelona speelt niet op de counter zoals Real dat doet. Maar zoals Barcelona het combinatievoetbal tot de perfectie beheerst, zo beheerst Real de counter, tot in de perfectie.

Edit: counter heeft misschien een wat pejoratieve connotatie, maar het is wel een bijzonder efficiënte tactiek.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

gillie24 schreef:

(quote)

Ja, maar wat zegt dat? Er zijn namelijk nog al wat ploegen die met een verdedigende speelstijl met aanzienlijk minder balbezit, toch zeer succesvol zijn. M.a.w.: ze geven niets om spelbeeld.

Voorbeeld: Clasie, Poulsen (of bijna elke andere verdedigende middenvelder): aantal passes 40, goed 39: Ja, lekker belangrijk als al zijn passes risicoloos zijn en alleen maar tikkie terug. Wat moet je ermee?

Ik haak alleen in op uitspraken van otherfool en consorten dat Man United als een volleerd handbal team achterover heeft lopen hangen met 10 man in de eigen 16 meter. Ik heb blijkbaar een andere wedstrijd gezien en ik denk dat ik dan de goede pot heb gezien en iemand als otherfool niet. Getuige de statistieken

Dat is het enige. Wat jullie er allemaal omheen aan het verzinnen zijn weet ik ook niet. Maar het dwaalt extreem ver af van mijn originele reactie op otherfool.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

In 96 klapte het Real publiek ook massaal toen ze door Ajax werden vernederd

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Als ik Madrid supporter was zou ik ook klappen voor de tegenstanders

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Ik haak alleen in op uitspraken van otherfool

Ach, het viel me gewoon tegen van Manchester, had me juist verheugd op een open wedstrijd. Ik vind het prima als ploegen verdedigend spelen maar zoals Van Hooijdonk zei: het leek alsof NEC naar Bernabeu was afgereisd. De vergelijking Ajax - Roda is inderdaad best een goede.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Daar had het Ajax publiek een voorbeeld aan kunnen nemen tijdens de billenkoek de afgelopen jaren maar die heb ik alleen maar horen fluiten. En vroegtijdig zien weggaan. Lange reis naar de provincie voor de boeg, weet ik wel, maar toch.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Ajax-AZ is al uitverkocht. En ik dacht net een kaartje te kopen, pff..

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

otherfool schreef:

Daar had het Ajax publiek een voorbeeld aan kunnen nemen tijdens de billenkoek de afgelopen jaren maar die heb ik alleen maar horen fluiten. En vroegtijdig zien weggaan. Lange reis naar de provincie voor de boeg, weet ik wel, maar toch.

Of spugen naar de spelersbus

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Een staande ovatie voor Ronaldo was inderdaad op zijn plaats geweest. Vernederd worden in je thuisstadion oké, maar dan zou je evengoed nog respect op moeten kunnen brengen voor de tegenstander.

Bij ons werd er ook geklapt (geklapperd) voor Eto'o dit seizoen.

Overigens is Chucky al vanaf zondag spoorloos.

mjk87 (moderator films)

• 14672 berichten
  • 4592 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

95

Ik zocht die beelden al maar kan ze nergens vinden.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Geklapperd is dan weer een belediging

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ach, het viel me gewoon tegen van Manchester, had me juist verheugd op een open wedstrijd. Ik vind het prima als ploegen verdedigend spelen maar zoals Van Hooijdonk zei: het leek alsof NEC naar Bernabeu was afgereisd. De vergelijking Ajax - Roda is inderdaad best een goede.

Ik vind het geen goede, ik heb de de statistieken al naast elkaar gelegd. Roda heeft op 1 kans geteerd en voor de rest 0,0 gecreëerd, Manchester had er zo nog een aantal meer in MOETEN prikken als ze goed met hun kansen waren omgegaan.

Manchester was afgereisd zoals Real naar Barcelona afreist. En daarmee bedoel ik dat ze niet alles op hun verdediging gooien, maar ook af en toe eruit willen komen.

Ik blijf het raar vinden dat je het veroordeeld. Engelsen zijn oppertunistisch in hun eigen competitie, maar over de landsgrenzen zie ik ze eigenlijk nooit een aantrekkelijke(lees: aanvallende) pot spelen waarbij ik denk, wat een klasse.

Daarnaast was iedereen bang voor een zakelijke pot waarbij beide ploegen te berekenend zouden gaan spelen en niet teveel risico zouden willen lopen. Nou, wat dat betreft viel de wedstrijd toch niet tegen? Kansen over en weer gezien.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ach, veroordelen. Ze gaan hun gang ook maar. Dat het nog een aardige wedstrijd werd lag aan het hyperaanvallende Real. Wat heb ik daarvan genoten zeg, fantastisch!

Joy4ever schreef:

(quote)

Of spugen naar de spelersbus

Oh ja, dat ook nog. Wat een liefhebbers

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Een beetje zoals Real altijd speelt tegen Barça bedoel je? Behalve dan de laatste Classico.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Heb je toch niet goed opgelet de laatste jaren. Stadion loopt nooit meer vroegtijdig leeg. Toen Ajax dik tegen Real en Dortmund achterstond in de Arena werd Ajax tot het einde toe toegezongen. Volgens mij was er zelfs hier nog discussie over dat er best gefloten had mogen worden, maar dat niemand dat deed.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Een beetje zoals Real altijd speelt tegen Barça bedoel je? Behalve dan de laatste Classico.

Zo speelt Real niet altijd maar El Unico.

Real staat voor aanvallend voetbal lang voor welke club dan ook.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Heb je toch niet goed opgelet de laatste jaren. Stadion loopt nooit meer vroegtijdig leeg. Toen Ajax dik tegen Real en Dortmund achterstond in de Arena werd Ajax tot het einde toe toegezongen. Volgens mij was er zelfs hier nog discussie over dat er best gefloten had mogen worden, maar dat niemand dat deed.

F-side is altijd pleitte dat zie je duidelijk in de samenvatting, plenty lege stoeltjes in die hoek.

Maar geef ze geen ongelijk, waarom zou je niet eerder weggaan als je achter staat en het voetbal is kut. Ik studeer in Nijmegen en ga weleens mee naar Nec, als het voetbal kut is en het is koud zijn we ook pleitte.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Welke hoek?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.