- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Zeg ik toch, al staat het wat krom wellicht. Al vraag ik me af of United het over 3 weken kan. Had ook niet het idee dat ze het nu konden. En van Inter was toen puur de tactiek. Noodgedwongen, ook door rood, maar dat soort tactiek kan ik af en toe waarderen. Hiddink redde het ooit bijna met Chelsea op die manier.
Je had het meer over heen -en terugwedstrijd. Terwijl thuis en uit een belangrijker gegeven is.
Maakt verder niet uit. Zou enorm tof zijn als Persie dit jaar kampioen wordt èn de CL wint. 
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Dan wil straks niemand meer voor Arsenal spelen.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Manchester kwam helemaal gewoon totaal niet om te voetballen, echt opmerkelijk. Dit jaar zijn ze sowieso al een beetje van de anti-voetbal (al een paar seizoenen eigenlijk) maar vandaag was het wel heel erg. Echt 0,0 intentie er wat van te maken, lange halen snel thuis en met 10 man constant in de eigen 16. De angst voor Real zal ook hebben meegespeeld. Benieuwd wat ze er thuis van maken, als ze dan weer zo hyperverdedigend spelen zal het publiek toch wel een keer protesteren zou je zeggen.
Van Hooijdonck zei: het is alsof NEC naar Bernabeu was afgereisd, zo angstig en verdedigend.
Man Utd kwam voor een gunstig resultaat en die hebben ze gehaald. Ik zou eerder RM uitlachen dat ze thuis niet verder dan 1-1 zijn gekomen. Daarbij, United had met meer scherpte de wedstrijd na 70 minuten en na 91 minuten nog kunnen beslissen door van Persie.
Verder speelde RM in de 2e helft ook behoorlijk achteruit, maar dat is je zeker niet opgevallen?
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Dan wil straks niemand meer voor Arsenal spelen.
Het is wel grappig. Nasri naar City toe: kampioen. VPersie naar Man Utd: Bijna zeker kampioen. Fabregas naar Barcelona: Bijna zeker kampioen.
En ze vragen zich in Londen toch af waarom die spelers massaal vertrekken...
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Wat een bullshit inderdaad. United het kwalijk nemen dat ze daar niet komen om te voetballen, het moet niet gekker worden. Otherfool maakt zichzelf wel weer belachelijk hoor. Het neemt nu wel erge vormen aan 
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Erg teleurstellend gisteren. Al had ik eerlijk gezegd ook niet veel verwacht. Man U is in dit soort wedstrijden sowieso meer bezig met tegenhouden en dat was gisteren al helemaal extreem.
Real heeft echt alles gedaan de balcirculatie hoog te houden op hun helft om iets te forceren maar ze kwamen er niet door.
Man U speelde zonder middenveld (zelfs Phil Jones er op...) en gokte (niet onverdienstelijk) op counters naar v Persie en Wellbeck. Dat de eerste de beste corner er dan in vliegt (zeer slecht verdedigd) is dan enorm kut natuurlijk.
En dat al die scrimmageballetjes telkens net niet voor een Realvoet vielen ook.
Was wel heel erg geweest als dat andere balletje ook nog gescoord werd door v Persie, gelukkig blunderde hij anders was Man U wel echt gigantisch effectief geweest.
Moet het nog zien in de return. Man U moet wel meer gaan voetballen en de Real counter is nog veel beter dan die van hen. Ik zie nog alle kans.
mjk87 (moderator films)
-
- 14672 berichten
- 4592 stemmen
Je had het meer over heen -en terugwedstrijd. Terwijl thuis en uit een belangrijker gegeven is.
Maakt verder niet uit. Zou enorm tof zijn als Persie dit jaar kampioen wordt èn de CL wint.
Niet helemaal vind ik. Want heen- en terugwedstrijden gelden als volgorde ook. Vaak die tweede wedstrijd moet één club gaan voetballen. Als Inter bij Barcelona had gewonnen eerst waren ze daarna waarschijnlijk ook met rug tegen de muur gezet, al was dat dan nog in Meazza.
En het lijkt mij heerlijk als RM wint. Mensen als Materny zullen er dan wel ongelooflijk de pee in hebben en moeten ze toch het een en ander toegeven. Ik ben daar wel benieuwd naar.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Moet het nog zien in de return. Man U moet wel meer gaan voetballen en de Real counter is nog veel beter dan die van hen. Ik zie nog alle kans.
Hebben ze de spelers niet voor en het zijn Engelsen. Oftewel, hetzelfde spelbeeld.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Wat een bullshit inderdaad. United het kwalijk nemen dat ze daar niet komen om te voetballen, het moet niet gekker worden. Otherfool maakt zichzelf wel weer belachelijk hoor. Het neemt nu wel erge vormen aan
En anderen hebben het al genoemd hier gisteravond, maar misschien moet otherfool eens terug kijken op welke wijze Porto en Inter de CL onder hem wonnen. Met puur defensief countervoetbal. Bij Inter helemaal, op 1 thuiswedstrijd in Milaan tegen Barcelona na.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Man Utd moet niks. Met 0-0 thuis zijn zij door, dus Real moet ruimte weg gaan geven, niet andersom. Ferguson is geen idioot, die laat zich echt niet naar voren jagen omdat ze toevallig thuis spelen. Heb dit jaar vrij veel Man Utd gezien, die spelen uit en thuis niet echt verschillend.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Hebben ze de spelers niet voor en het zijn Engelsen. Oftewel, hetzelfde spelbeeld.
Welnee, Man U thuis speelt echt wel iets aanvallender dan dit. Ik heb ze thuis nog nooit zo gezien als gisteren hoor. In de opstelling al niet.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Man Utd moet niks. Met 0-0 thuis zijn zij door, dus Real moet ruimte weg gaan geven, niet andersom. Ferguson is geen idioot, die laat zich echt niet naar voren jagen omdat ze toevallig thuis spelen. Heb dit jaar vrij veel Man Utd gezien, die spelen uit en thuis niet echt verschillend.
100 procent zeker dat Man U echt niet op 0-0 gaat gokken. Maar zelfs dan zie ik nog alle kans.
mjk87 (moderator films)
-
- 14672 berichten
- 4592 stemmen
En anderen hebben het al genoemd hier gisteravond, maar misschien moet otherfool eens terug kijken op welke wijze Porto en Inter de CL onder hem wonnen. Met puur defensief countervoetbal. Bij Inter helemaal, op 1 thuiswedstrijd in Milaan tegen Barcelona na.
De finale ook zonder echt countervoetbal, en tegen Moskou en Chelsea viel dat ook reuze nee. Enkel tegen Barcelona die ene wedstrijd wat ook niet anders kon als je tegen zo'n team speelt. Even daarvoor speelden ze hun beste wedstrijd en dat evenaar je niet snel.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Welnee, Man U thuis speelt echt wel iets aanvallender dan dit. Ik heb ze thuis nog nooit zo gezien als gisteren hoor. In de opstelling al niet.
Ze wisselen een poppetje om op het middenveld en dan heb je natuurlijk gelijk een andere pot. Niet echt denk ik. Ik vond United overigens nog wel redelijk vaak dreigend via Wellbeck en af en toe van Persie. Dus doen alsof het alleen maar verdedigend was gisteren vind ik ook wat overdreven. Madrid had 55% balbezit tegenover 45% voor Manchester. Dus dat valt allemaal wel mee.
Zij zijn ook niet dom en weten dat ze het voetballend altijd verliezen tegen Madrid. Ik zie toch vooral hetzelfde gebeuren in de return.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Dat is wat anders. Maar Man Utd hoeft niet. Real is denk ik de beste counterploeg van de wereld (van het weekend scoorden zij nog binnen enkele seconden van eigen keeper tot in de goal van de tegenpartij) en dat weten ze in Engeland ook wel. Ik gok dat Fergie daar ook gewoon op de counter gokt. Elke andere manier lijkt me dodelijk tegen Madrid, dat met snelle en technische spelers iedereen eruit loopt met ruimte.
De finale ook zonder echt countervoetbal, en tegen Moskou en Chelsea viel dat ook reuze nee. Enkel tegen Barcelona die ene wedstrijd wat ook niet anders kon als je tegen zo'n team speelt. Even daarvoor speelden ze hun beste wedstrijd en dat evenaar je niet snel.
Haha echt niet man. Je bedoelt toch de finale Bayern-Inter? Bayern was vele malen beter destijds, maar Inter scoorde op de counter. Prima verder, maar het is wel wat ik zeg. Mourinho maakt er namelijk altijd counterploegen van. Porto, Chelsea, Inter en Madrid lijken aardig op elkaar, met als verschil dat Madrid door gebrek aan weerstand in Spanje 90% van de potjes aanvallender kan spelen.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Mwa, kweenie.. Ik zag Man U alleen in de eerste 20 minuten van de tweede helft wat doen, voor de rest enorm achterover hangen. Rooney heeft zijn eigen keeper meer gezien dan die andere.
Maakt verder niet uit, ik begrijp dat best, maar het was natuurlijk gigantisch op de counter gericht.
En we zullen zien, ik verwacht een heel andere wedstrijd.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Met 55-45% balbezit valt het dus allemaal wel mee wat mensen over gisteren beweren.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Zowel Inter, Porto als Real zijn natuurlijk helemaal geen counterploegen van Mourinho. Alleen tegen Barcelona (logischerwijs), maar dat is hier dan meteen de standaard. Onzin natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Met 55-45% balbezit valt het dus allemaal wel mee wat mensen over gisteren beweren.
Inderdaad.
Overigens, Real is dit seizoen in uitwedstrijden erg matig. Ook uit bij City en Dortmund leek het nergens op. Alleen bij Ajax wonnen ze makkelijk.
Overigens, statistisch gezien is Real kansloos.
Real Madrid baalt van 1-1: Bayern, PSV, Milan en Dynamo profiteerden - voetbalzone.nl
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Wat een onzin, op je eigen helft kun je prima de bal verdedigend rondspelen hoor.. Balbezit zegt echt geen drol.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Nou, dit Real is toch het sterkst op de counter hoor. Als ze echt het spel moeten maken tegen een tegenstander die terugvalt en amper ruimte weggeeft zie je dat ze het een stuk moeilijker hebben.
Dat gezegd zijnde zijn de counters van Real wel vaak een lust voor het oog met betrekking tot snelheid van uitvoering en precisie. Ik moet zeggen dat ik ze eigenlijk wel graag zie spelen.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Wat een onzin, op je eigen helft kun je prima de bal verdedigend rondspelen hoor.. Balbezit zegt echt geen drol.
Het zegt wel wat, dat Manchester 45% van de tijd de bal heeft gehad. Terwijl als je echt verdedigend speelt (en de andere vol op de aanval) zit je meestal rond de 75-25% met balbezit. Chelsea en Inter praktijken tegen Barca hebben we dus niet gezien. In tegenstelling tot wat anderen hier beweren en United afkraken. Wat dus niet nodig is en bovenal ook hypocriet.
mjk87 (moderator films)
-
- 14672 berichten
- 4592 stemmen
Haha echt niet man. Je bedoelt toch de finale Bayern-Inter? Bayern was vele malen beter destijds, maar Inter scoorde op de counter. Prima verder, maar het is wel wat ik zeg. Mourinho maakt er namelijk altijd counterploegen van. Porto, Chelsea, Inter en Madrid lijken aardig op elkaar, met als verschil dat Madrid door gebrek aan weerstand in Spanje 90% van de potjes aanvallender kan spelen.
Bayern beter? Die hadden werkelijk geen kans. Tactisch volledig overklast. Alle ballen op Robben en met dubbele dekking kwam hij er niet doorheen. Jammer, want ik was toen ook wel voor Robben/Van Gaal ipv Mourinho/Sneijder, maar Inter was beter Bayern op alle fronten. Enkel niet op balbezit en aantal schoten (wel schoten op goal trouwens) met al die laffe balletjes van ver buiten de 16. Ik weet dat ik dat toen erg teleurstellend vond, had Bayern veel beter geacht maar de winst heeft er nooit ingezeten..
Het jaar daarna was Bayern wel beter en won Inter met veel geluk. Leuke pot, om 6:45 's ochtends aan het bier in een kroeg in Sydney.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Die frustraties richting Mourinho, echt waar dat blijft heerlijk om te lezen 
Ik dacht dat ik veel met de man bezig was...
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Nou, dit Real is toch het sterkst op de counter hoor. Als ze echt het spel moeten maken tegen een tegenstander die terugvalt en amper ruimte weggeeft zie je dat ze het een stuk moeilijker hebben..
Klopt. En dat gold ook voor Inter, Chelsea en Porto destijds.
Daarom zal Mourinho denk ik nooit bij een club als Barcelona of Bayern aan de slag gaan, waar ze wel dominant aanvallend voetbal willen spelen.
Ieder zijn stijl natuurlijk, maar beetje raar dat mensen hier ontkennen dat Mourinho zo werkt. Het is eigenlijk een vrij laffe coach. Bouwt vooral zekerheden in.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Bayern beter? Die hadden werkelijk geen kans.
Inderdaad, dat was de minst spannende finale sinds Porto - Monaco.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Die frustraties richting Mourinho, echt waar dat blijft heerlijk om te lezen 
Ik dacht dat ik veel met de man bezig was...
Welke frustraties? Die man wint dit seizoen hoogstens de Copa...
Gister een potje waarbij hij coach was, dan wordt er over nagesproken he 
mjk87 (moderator films)
-
- 14672 berichten
- 4592 stemmen
Nou, dit Real is toch het sterkst op de counter hoor. Als ze echt het spel moeten maken tegen een tegenstander die terugvalt en amper ruimte weggeeft zie je dat ze het een stuk moeilijker hebben.
Dat gezegd zijnde zijn de counters van Real wel vaak een lust voor het oog met betrekking tot snelheid van uitvoering en precisie. Ik moet zeggen dat ik ze eigenlijk wel graag zie spelen.
Barcelona heeft dat ook en moet maar al te vaak terugvallen op een actie van Messi. Denk aan die wedstrijden tegen Celtic dit jaar, Inter 2010, Chelsea daarvoor en ook vorig jaar.
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Het zegt wel wat, dat Manchester 45% van de tijd de bal heeft gehad. Terwijl als je echt verdedigend speelt (en de andere vol op de aanval) zit je meestal rond de 75-25% met balbezit. Chelsea en Inter praktijken tegen Barca hebben we dus niet gezien. In tegenstelling tot wat anderen hier beweren en United afkraken. Wat dus niet nodig is en bovenal ook hypocriet.
En als het voor komt, is het bijv. door tiki-taki-ballen, in plaats van serieuze aanvallen.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Barcelona heeft dat ook en moet maar al te vaak terugvallen op een actie van Messi. Denk aan die wedstrijden tegen Celtic dit jaar, Inter 2010, Chelsea daarvoor en ook vorig jaar.
Je vergeet alleen te noemen dat dit incidenten zijn en dat ze meestal wel makkelijk van behoudende ploegen winnen. Tegen Celtic had Barcelona legio kansen, maar ze gaan er dan niet in. Ajax-Roda, ring a bell?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.