- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Maakt teveel fouten, inderdaad, hoewel hij een lange periode voor de winterstop sterk speelde.
Gele kaarten kunnen nooit kwijtgescholden worden maar voor die Mathijsen(feyenoord) wordt er weer een of vage reden verzonnen zodat het wel lukt. Zegt genoeg over de knvb op dit moment.
Anyway, we hebben het geluk dat het om Mathijsen gaat. De meest overschatte verdediger ooit. Al verdwijnt dit nu ook als sneeuw voor de zon
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
zeg A&L1, is er van die calimero met vlaggetje ook een Ajax-versie? Het is voor rep.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Why? Omdat er iets wordt gedaan door de knvb wat in de reglementen niet mogelijk is? Dan had van Rhijn zn gele kaart ook wel geschrapt mogen worden en had hij tegen Vitesse kunnen spelen, waardoor we tenminste een normaal centraal duo hadden kunnen hebben bij Vitesse uit 
Of die tig gele kaarten van Markie van Bommel. Het stinkt aan alle kanten deze kwijtschelding. Als ik die reden lees zakt me de broek ook af.
Maar zoals ik al zei, het gaat gelukkig om de slechtste centrale verdediger van Nederland
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
is er van die calimero met vlaggetje ook een Ajax-versie?

Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Rep_robert heeft wel 100 % gelijk.
Ik herinner me nog goed toen Kah tegen PSV geel kreeg omdat hij de bal in zijn gezicht kreeg geschopt. Belachelijkste kaart die ik ooit heb gezien. Wegereef gaf achteraf zijn fout toe, maar de knvb zei dat er onmogelijk iets kon gedaan worden aan die gele kaart.
En nu kan een gele kaart ineens wel kwijtgescholden worden? Hypocriete maffiabende bij de knvb. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Als dat het criterium zou zijn, zou je hem bijna iedere week hier zien.
Valt ook wel weer mee. En de winst op Twente is de 2e aansprekende zege van Utrecht dit seizoen, na de winst op PSV.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Why? Omdat er iets wordt gedaan door de knvb wat in de reglementen niet mogelijk is?
Reglementen betaald voetbal KNVB seizoen 2012/13. Hoofdstuk IV: straffen en registraties
artikel 29 lid 1 sub b:
Registratie blijft achterwege indien de aanklager is gebleken dat de scheidsrechter ter zake van een overtreding een waarschuwing heeft gegeven aan een andere speler dan degene die de desbetreffende overtreding heeft begaan.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Ja en dan lees je iets van BMi stond niet geregistreerd dus hebben we de hele kaart maar vrijgescholden omdat Mathijsen hem onterecht kreeg. Wtf, wat een bullshit.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ja en dan lees je iets van BMi stond niet geregistreerd dus hebben we de hele kaart maar vrijgescholden omdat Mathijsen hem onterecht kreeg. Wtf, wat een bullshit.
Het is natuurlijk niet vreemd dat de gele kaart van Mathijsen is weg gescholden. Wel dat Indi geen geel krijgt.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Maar je was in ieder geval slecht op de hoogte van de regels van de KNVB, niet zo handig zo hard te roepen als je niet weet waar je het over hebt. Al met al houden ze zich er precies aan, Bruno was niet aangegeven als de daadwerkelijke maker van de overtreding, dan kun je blijkbaar niks. Eerst de regels maar veranderen voor de volgende keer dan.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Tuurlijk is het vreemd. Gele kaarten kunnen niet kwijtgescholden worden. En idd, raar dat BMI hem dan niet krijgt. Knvb lijkt de weg kwijt te zijn
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Volgens de regels van de KNVB kunnen gele kaarten wel degelijk worden kwijtgescholden.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Reglementen betaald voetbal KNVB seizoen 2012/13. Hoofdstuk IV: straffen en registraties
artikel 29 lid 1 sub b:
Registratie blijft achterwege indien de aanklager is gebleken dat de scheidsrechter ter zake van een overtreding een waarschuwing heeft gegeven aan een andere speler dan degene die de desbetreffende overtreding heeft begaan.
Hier staat dat de actie niet wordt geregistreerd als de waarschuwing aan de verkeerde wordt gegeven. Een gele kaart lijkt me geen waarschuwing, maar een echte straf.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
En waarom kan die BMI dan niet geschorst worden op basis van camerabeelden?
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Volgens de regels van de KNVB kunnen gele kaarten wel degelijk worden kwijtgescholden.
Het gebeurt alleen nooit, behalve vandaag.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Ik denk omdat de scheids de situatie al heeft beoordeeld.
Maar wat een krankjoreme regel. Mathijsen krijgt onterecht geel en eigenlijk zou BMI zich dan moeten melden. Maar schijnbaar komt het zo beter uit, men zegt niets, en als beloning wordt geel nog kwijtgescholden ook.
Van Rhijn maakte twee weken terug geen overtreding en kreeg geel en die kon niet worden geseponeerd. Idioot. Echt volslagen idioot.
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1860 stemmen
Ik ben trouwens best benieuwd naar de BMI van BMI
.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Hier staat dat de actie niet wordt geregistreerd als de waarschuwing aan de verkeerde wordt gegeven. Een gele kaart lijkt me geen waarschuwing, maar een echte straf.
Een gele kaart is een verduidelijking van een formele waarschuwing. Ze hebben in de richtlijnen van de reglementen uiteraard ook aangegeven wat de begrippen inhouden.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wees blij. Liever slowpoke Mathijssen in het centrum dan BMI. De enige verliezer in deze uitspraak is Feyenoord 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Sowieso zijn de regels krom. Gister met Feyenoord, maar ook bij Ajax-Feyenoord met de rode kaart van vRhijn. Blijft vreemd dat je achteraf het onrecht niet terug mag draaien als KNVB zijnde. Anderzijds, dan wordt elke beslissing van de scheids aangevochten.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Het gebeurt alleen nooit, behalve vandaag.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook lekker vergelijkbaar. Hier krijgt de verkeerde speler een gele kaart. Totaal andere situatie.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Sowieso zijn de regels krom. Gister met Feyenoord, maar ook bij Ajax-Feyenoord met de rode kaart van vRhijn. Blijft vreemd dat je achteraf het onrecht niet terug mag draaien als KNVB zijnde. Anderzijds, dan wordt elke beslissing van de scheids aangevochten.
Gele kaarten mogen wat mij betreft ook wel aangevochten worden. Zijn straffen die zouden moeten gelden voor de wedstrijd zelf. Niet wedstrijden later.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Van Rhijn had allang rood moeten krijgen, maar dat is weer iets anders. 
Verder wilde ik exact zeggen wat NW zei. Niet te vergelijken.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Nou mooi,heb nu niet echt google mogelijkheden
nu nog een regel dat onterechte kaarten in het algemeen geschrapt kunnen worden
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Al maken dan Van Aanholt/Jansen en en BMI/Mathijsen ook een overtreding, namelijk misleiding van de scheids door niet te zeggen dat eigenlijk die ander geel moet hebben. Staat daar niet direct rood op? Zal eens reglementen doorzoeken.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik ben trouwens best benieuwd naar de BMI van BMI
.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
heb je de bewuste overtreding uberhaupt gezien...?
Achteraf geel geven, dat is dus iets wat volgens de regels echt niet kan.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Hier trouwens onze nieuwe vleugelspeler Cuenca:

Neem aan dat hij dit weekend minuten gaat maken. Blijft toch altijd leuk, een nieuwe aanwinst in actie zien. Hopelijk nu eens een rechtsbuiten die wel wat kan.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Staat daar niet direct rood op?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.