- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Chadli 6 tot 8 weken eruit. Fer niet helemaal fit en ernstig gedemotiveerd. Ik krijg wat medelijden met McClaren. Maar voor Ajax is het natuurlijk niet ongunstig.
schram101
-
- 16701 berichten
- 2311 stemmen
Tja dat is een schrale troost. Wel leuk om weer een jongen te zien debuteren.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Zo, net thuis. Verdiende overwinning natuurlijk voor PSV gezien 't aantal kansen in tegenstelling tot Feyenoord dat hooguit een kans of 4 had.
Die laatste minuten waren echt gruwelijk slecht zeg, wat een enorme kansen voor de 3-1! 
Verder was Blom echt lachwekkend, bij elke Feyenoorder die weer jankend op de grond lag na een klein duwtje floot die alweer. En dan Wijnaldum voor één overtreding geel geven! 
Maar die ene actie van van Bommel in de eerste helft was zo te zien niet al te slim, volgens mij kon die op de stip.
Oh, en Wijnaldum speelde volgens mij weer de hele wedstrijd verstoppertje...
Trouwens echt belachelijk dat d'r werkelijk overal supporters van Feyenoord zaten in de thuisvakken. Bij die goal van Pelle was dat goed te zien, ineens stormde een hele menigte naar beneden op de lange zijde helemaal aan de zijkant om de goal te vieren. Verder nog een paar vechtpartijtjes op de tribune en na de wedstrijd de M.E. met paarden en honden. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Trouwens echt belachelijk dat d'r werkelijk overal supporters van Feyenoord zaten in de thuisvakken.
Terwijl dat eigenlijk normaal zou moeten zijn (zeker als het niet is uitverkocht) en ook gewoon moet kunnen zonder rellen.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Tja, de supporters van Feyenoord zijn nou niet bepaald lieverdjes he! 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Manolev is eindelijk weg!
En het is nu al ruim 20 minuten Transfer Deadline Day!
Benieuwd wat er nog gaat gebeuren de komende 24 uur.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Bij elke club heb je inderdaad zulke malloten. Maar als je een keer bij die close-ups kijkt die ze vaak laten zien bij een wedstrijd in de Kuip zie je alleen maar schorem zitten met de uitpuilende oogjes van de drugs en het schuim staat ze op de bek. 
$pecial
-
- 1147 berichten
- 554 stemmen
Het was inderdaad even onrustig in Eindhoven en bij de stadion bar. Maar inderdaad bij elke club is er wel wat!
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Bij elke club heb je inderdaad zulke malloten. Maar als je een keer bij die close-ups kijkt die ze vaak laten zien bij een wedstrijd in de Kuip zie je alleen maar schorem zitten met de uitpuilende oogjes van de drugs en het schuim staat ze op de bek.
De parterre is niet representatief voor De Kuip.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Mede mogelijk gemaakt door Eufemanio Fuentes! Nou genieten zeg.
Volgens mij had Ronaldo een dubbele dosis gehad van onze doc, wat liep die iedereen voorbij het eerste kwartier, niet te filmen. HipHopPinto hield met moeite zijn doel schoon. Daarna een oplevend Barca met de beste kansen voor Xavi maar Varane (wat een talent) met een ultieme redding op de lijn. Laatste woord voor Benzema maar terwijl Sierd al was begonnen aan een goooooooooooooooooooool bleek slechts het zijnetje te trillen.
Het moment van de eerste helft dan: Dani Alves rukt op, CR7 verdedigt en maakt min of meer per ongeluk een lichte overtreding op de Braziliaan, die gaat krioelen alsof hij net in de mangel bij Laseroms, Pepe en Vierchowod is gekomen. En daar zie je ze komen, van alle hoeken van het veld, kleine blauw/paarse mannetjes die vragen, nee smeken, om een kaart voor dit lichtste vergrijp aller tijden. De scheidsrechter, toch niet vies van een kaartje op zijn tijd, laat het echter zitten, je had de betraande gezichtjes bij Xavi en Busquets moeten zien, wat enorm zielig. Wat bleek later: Ronaldo was bij een gele kaart geschorst voor de return. Ik heb nog nooit in mijn hele leven zulk walgelijk matenaaiers gedrag gezien, en ik heb toch echt wel wat potjes met types als Robben en Suarez mogen aangluren. Get-ver-dem-me 
Om het humeur op te vrolijken in de pauze zappen naar PSV - Feyenoord, echt lachwekkend wat een verschil in tempo en kwaliteit. Waar kijken we in Nederland naar, dat heeft niks meer met voetbal te maken. Terug dan maar naar De Vos en De Mos. Fabregas scoort, buitenspel weet Sierd. Als in de herhaling blijkt dat het er niet eens op lijkt volgt dan toch de gooooooooooooooool ceeeeeeeeeesc waar de sympathieke commentator zo berucht om is. Madrid even van de kaart, Barca tikkietakt en kan het beslissen maar knulletje Pedro mist de ultieme kans. Laatste twintig minuten zijn weer voor Madrid, Ronaldo heeft z'n dagje niet en knikt van dichtbij naast maar Varane (wat een talent) zorgt voor de verdiende gelijkmaker.
Opvallend: Messi complete offday en dus geen goals voor beide record-jagers. Beste mensen: Iniesta (pfff wat een rust, overzicht en techniek) en Varane (wat een talent). Over 4 weekjes mogen we weer!
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Zo, net thuis. Verdiende overwinning natuurlijk voor PSV gezien 't aantal kansen in tegenstelling tot Feyenoord dat hooguit een kans of 4 had.
Die laatste minuten waren echt gruwelijk slecht zeg, wat een enorme kansen voor de 3-1! 
Verder was Blom echt lachwekkend, bij elke Feyenoorder die weer jankend op de grond lag na een klein duwtje floot die alweer. En dan Wijnaldum voor één overtreding geel geven! 
Maar die ene actie van van Bommel in de eerste helft was zo te zien niet al te slim, volgens mij kon die op de stip.
Oh, en Wijnaldum speelde volgens mij weer de hele wedstrijd verstoppertje...
Je hebt duidelijk de wedstrijd niet met herhalingen gezien 
Heb je denk ik ook die verongelijkte koppen van Van Bommel en Strootman gemist als er weer eens (terecht) gefloten werd voor een overtreding. Was overigens zeker geen strafschop in de eerste helft, dat zag Blom dan wel weer goed.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Met die harde wind van gisteravond was het ook wel verstandig van Feyenoord om vlieggewicht Boëtius op te stellen. Zeker als dan bij elke windvlaag waarbij Boëtius omver werd gewaaid ook Blom de fluit alweer in zijn mond had genomen.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Wat een enorme leegloop van goede spelers in MLS tot nu toe zeg. Beckham (--> ?), Shea (--> Stoke City), Kamara (--> Norwich), Espinoza (--> Wigan), Najar (--> Anderlecht), Valdés (--> Independiente Santa Fe), Montero (--> Millonarios) en dan is het nog verrassend dat Omar Gonzalez nog niet vertrokken is.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Het moment van de eerste helft dan: Dani Alves rukt op, CR7 verdedigt en maakt min of meer per ongeluk een lichte overtreding op de Braziliaan, die gaat krioelen alsof hij net in de mangel bij Laseroms, Pepe en Vierchowod is gekomen. En daar zie je ze komen, van alle hoeken van het veld, kleine blauw/paarse mannetjes die vragen, nee smeken, om een kaart voor dit lichtste vergrijp aller tijden. De scheidsrechter, toch niet vies van een kaartje op zijn tijd, laat het echter zitten, je had de betraande gezichtjes bij Xavi en Busquets moeten zien, wat enorm zielig. Wat bleek later: Ronaldo was bij een gele kaart geschorst voor de return. Ik heb nog nooit in mijn hele leven zulk walgelijk matenaaiers gedrag gezien, en ik heb toch echt wel wat potjes met types als Robben en Suarez mogen aangluren. Get-ver-dem-me 
!
Haha, je vergeet het moment dat Albiol per ongeluk Messis wang raakt en hij reageert alsof Mike Tyson hem een tik gaf.
Echt niet normaal weer dat gejank gisteren van die Barcakneusjes, aangevoerd door uiteraard weer Busquets.
Jammer verder wel. Was een prima wedstrijd, maar Real had al veel eerder die 1-0 moeten maken. De Barca voorsprong kwam redelijk uit het niets want Essien als rechtsback (??) en Varane hadden Messi en co aardig in de tang.
Varane bewijst dit seizoen trouwens wel een echt heel grote te worden, was gisteren echt fan-tas-tisch met zomaar even de mooiste tackle die ik dit seizoen gezien heb..
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Met die harde wind van gisteravond was het ook wel verstandig van Feyenoord om vlieggewicht Boëtius op te stellen. Zeker als dan bij elke windvlaag waarbij Boëtius omver werd gewaaid ook Blom de fluit alweer in zijn mond had genomen.
Terughoudendheid over spelers van andere clubs zou gepast zijn als je wekelijks met Mertens, Strootman en Van Bommel begint... zou je zeggen..?
Blom zag redelijk wat over het hoofd inderdaad, bijvoorbeeld wat geniepige tenentrappers zoals Strootman zich eigen heeft gemaakt onder supervisie van de grote leermeester naast hem. Er zullen inderdaad ook wel wat makkelijk gegeven vrije trappen zijn geweest, van beide kanten. Maar over het algemeen was de misbaar van Van Bommel, Strootman en ook Advocaat nogal genant om te zien nadat in de eerste vijf minuten ook makkelijk twee keer geel voor de heren getrokken had kunnen worden. Na een uur spelen was daar gewoon geel voor gegeven maar blijkbaar geldt dan de regel van 'het optellen'.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Beckham op weg naar PSG
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Terughoudendheid over spelers van andere clubs zou gepast zijn als je wekelijks met Mertens, Strootman en Van Bommel begint... zou je zeggen..?
Blom zag redelijk wat over het hoofd inderdaad, bijvoorbeeld wat geniepige tenentrappers zoals Strootman zich eigen heeft gemaakt onder supervisie van de grote leermeester naast hem. Er zullen inderdaad ook wel wat makkelijk gegeven vrije trappen zijn geweest, van beide kanten. Maar over het algemeen was de misbaar van Van Bommel, Strootman en ook Advocaat nogal genant om te zien nadat in de eerste vijf minuten ook makkelijk twee keer geel voor de heren getrokken had kunnen worden. Na een uur spelen was daar gewoon geel voor gegeven maar blijkbaar geldt dan de regel van 'het optellen'.
Als anderen die terughoudendheid dan ook eens betrachten...
Het volkomen overdreven beeld van de zogenaamde 'smerigheid' van deze spelers wordt alleen op forums in stand gehouden, op het veld hebben zij zich niet meer laten zien dan anderen.
Het gebrek aan ook maar één naam van Rotterdamse kant die zich gisteravond aan kaartwaardige overtredingen bezondigden maakt van je aanklacht tegen PSV'ers helemaal een wassen neus.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Martin Jol is echt helemaal de weg kwijt.
Manolev, Enoh....

jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Haha die Jol gaat gewoon rustig verder met wat hij bij Ajax ook al deed: Nutteloze spelers aantrekken die werkelijk niks maar dan ook niks gaan toevoegen.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Wees blij.. Martin Jol is de enige reden waardoor de NL clubs nog van die waardeloze spelers afkomen.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Jezus zeg... Heeft Jol nog wat goed te maken in Amsterdam?
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
want Essien als rechtsback (??) en Varane hadden Messi en co aardig in de tang.
Oude truc, wellicht omdat Essien als goede ballenafpakker beter werkt tegen Messi dan een pure verdediger. In 2010 deed Mourinho iets soortgelijks en zette CVM Zanetti ook op de backpositie direct tegen Messi. En dat werkte toen bijzonder goed.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Als anderen die terughoudendheid dan ook eens betrachten...
Het volkomen overdreven beeld van de zogenaamde 'smerigheid' van deze spelers wordt alleen op forums in stand gehouden, op het veld hebben zij zich niet meer laten zien dan anderen.
Het gebrek aan ook maar één naam van Rotterdamse kant die zich gisteravond aan kaartwaardige overtredingen bezondigden maakt van je aanklacht tegen PSV'ers helemaal een wassen neus.
Uh ja dat laatste kan ik net zo goed omdraaien, sterker nog je vond die overtreding van Strootman (dacht ik?) zelfs 13 in een dozijn. Het ging niet eens over overtredingen, je had het over aanstellerig gedrag van Boetius in een wedstrijd dat met name Van Bommel anderhalf uur lang zichtbaar verontwaardigd doet over het fluiten voor zijn overtredingen.
Overtreding van De Vrij was fors, zeker geel, en die van Clasie was er zeker ook een. Die kregen ze dus ook allebei. Welke nog meer gezien?
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Oude truc, wellicht omdat Essien als goede ballenafpakker beter werkt tegen Messi dan een pure verdediger. In 2010 deed Mourinho iets soortgelijks en zette CVM Zanetti ook op de backpositie direct tegen Messi. En dat werkte toen bijzonder goed.
Ik heb niet het idee dat Essien puur alleen voor Messi werd opgesteld daar.. Messi is geen stijve linksbuiten of zo..
En Zanetti is ook echt ervaren op rechtsback.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Tja, heb de wedstrijd verder niet gezien, wel die tegen Inter toen tweemaal. En Messi is inderdaad maar al te vaak een valse 9 of 10, in ieder geval centraal.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Uh ja dat laatste kan ik net zo goed omdraaien, sterker nog je vond die overtreding van Strootman (dacht ik?) zelfs 13 in een dozijn. Het ging niet eens over overtredingen, je had het over aanstellerig gedrag van Boetius in een wedstrijd dat met name Van Bommel anderhalf uur lang zichtbaar verontwaardigd doet over het fluiten voor zijn overtredingen.
Overtreding van De Vrij was fors, zeker geel, en die van Clasie was er zeker ook een. Die kregen ze dus ook allebei. Welke nog meer gezien?
Dat waren ze wel dacht ik.
En de discussie over Strootman ging in een reactie op een opmerking van rep. Daar ben ik zelf niet mee gekomen.
Maar goed, Van Bommel hoeft maar een veld op te stappen en mensen hebben weer wat te zeuren. Hij trekt een verbaasd gezicht als hij een overtreding tegen krijgt, het is schandalig!
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Ajax wil nu ook graag Djurecic hebben.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Waarom? Goede speler, daar niet van, maar wel iemand die mij niet bij Ajax lijkt passen. Iemand als Maher wel, maar deze Djuricic, nee dank je.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Ik dacht dat Ajax geen grote transfersommen meer ging betalen? Prijskaartje is namelijk 6.5 miljoen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.