- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Leerdam transfervrij naar Vitesse | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Kan die mooi de rest van het seizoen bij Excelsior gaan spelen.
Balen dat het zo moet gaan. Vooral dat Feyenoord geen geld aan hem verdiend. Of hij moet later voor veel geld verkocht worden aan het buitenland. Maar dat zie ik niet gebeuren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een grote middelvinger naar het beleid van Feyenoord. En terecht.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
''Fucking'' Leerdam, maak je druk. Was niks bijzonders en zal het nooit worden. Al is Feyenoord niet erg netjes met hem omgegaan toen hij bekend maakte niet te verlengen. Dat was vreemd aangezien tijdelijke krachten die in de toekomst ook niks voor de club gaan betekenen zoals Guidetti of Singh wel gehaald werden.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Één van de laatste cadeautjes die Feyenoord van Gudde en co heeft gekregen is dus ook de club uit gebonjourd.
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
''Fucking'' Leerdam, maak je druk. Was niks bijzonders en zal het nooit worden. Al is Feyenoord niet erg netjes met hem omgegaan toen hij bekend maakte niet te verlengen. Dat was vreemd aangezien tijdelijke krachten die in de toekomst ook niks voor de club gaan betekenen zoals Guidetti of Singh wel gehaald werden.
Domme vergelijking natuurlijk. Behalve dat Singh gewoon gekocht is en waarschijlijk ook weer voor meer geld verkocht gaat worden in de toekomst (die snap ik dus sowieso al niet) is het huren van Guidetti positief geweest voor de club omdat hij beter was dan Fernandez destijds was. Rapper Kella miste zijn matties in Roffa en kon meer doekoe's gaan scoren bij de plattelandsclubs. Toevallig was zijn vervanger niet eens minder (al vond Koeman dat blijkbaar wel) maar blijkbaar ook weer niet zoveel minder dat hij hem nog nodig heeft maar gewoon kiest voor de toemoest en dus Vilhena.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Domme vergelijking natuurlijk. Behalve dat Singh gewoon gekocht is en waarschijlijk ook weer voor meer geld verkocht gaat worden in de toekomst (die snap ik dus sowieso al niet) is het huren van Guidetti positief geweest voor de club omdat hij beter was dan Fernandez destijds was. Rapper Kella miste zijn matties in Roffa en kon meer doekoe's gaan scoren bij de plattelandsclubs. Toevallig was zijn vervanger niet eens minder (al vond Koeman dat blijkbaar wel) maar blijkbaar ook weer niet zoveel minder dat hij hem nog nodig heeft maar gewoon kiest voor de toemoest en dus Vilhena.
Het gaat erom dat Leerdam basisspeler was tot hij niet meer ging verlengen. Toen was hij nutteloos voor de basis, want hij was geen toekomst voor de club. Maar dat was bv Guidetti ook niet. En Pelle tot kort ook niet als huurling. Het was gewoon een onfrisse actie, omdat Leerdam tot aan zijn beslissing gewoon bijna altijd speelde.
Verder, boeiend. Het is Leerdam maar. Niet een speler waar je naar het stadion voor komt.
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
Verschil is toch dat Guidetti wel waarde had voor de club en Leerdam niet?
En tja, onfris, wat hebben jullie met El Hamdaoui gedaan en doen jullie met die dikke Servier momenteel?
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Verschil is toch dat Guidetti wel waarde had voor de club en Leerdam niet?
En tja, onfris, wat hebben jullie met El Hamdaoui gedaan en doen jullie met die dikke Servier momenteel?
Leerdam was basisspeler. Hij had dus zeker waarde.
Waarom begin je over Ajax? Nog wel met het meest domme voorbeeld dat je kan bedenken. Verziekte Leerdam net als el Hamdaoui ook de sfeer en het groepsproces? Da's nieuw om te horen.
En voor je met Sulejmani komt, die speelt om technische redenen niet. Te zwaar, te lui, te weinig rendement.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Huntelaar wil afsluiten bij Ajax: 'Mijn droomclub' - voetbalzone.nl
Held
Benieuwd of hij het ook na komt als het puntje bij paaltje komt.
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
Dus als je basisspeler bent ben je van waarde? Vreemd.
Vind je hem beter dan Vilhena dus ook?
Gaat het om sfeer dan? Koeman plaatste Leerdam er ook naast om niet-voetbaltechnische redenen inderdaad. De Boer deed dat ook bij El H. En El H had op dat moment een stuk of 12x gescoord dus eigenlijk is dat (veel) vreemder.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Jij moet niet zoveel conclusies trekken. Als je basisspeler bent, dan ben je volgens je coach van waarde. Daar gaat het om.
Verder moet je je eerst maar eens in El Hamdaoui bij Ajax verdiepen voordat je denkt daar over te oordelen met deze argumenten.
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
Volgens de coach wel ja, maar we mogen inmiddels wel concluderen dat Koeman er wat betreft Leerdam naast zat. Ook voor het hele gebeuren schreeuwe heel het legioen al om Vilhena. Sinds zijn optreden tegen Twente vorig jaar al.
Ik weet heel goed wat er met El Hamdaoui gebeurd is maar die was eerst ook goed genoeg voor de basis (en liet dat ook zien met goals) volgens coach (vorige coach) en supporters en vervolgens plotseling niet meer. Zelfde geld voor Leerdam alleen heeft die nooit iets laten zien.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dat valt wel mee. Voor de rest heeft iedereen bijgetekend en staat de hele basis langdurig onder contract.
Wat er in de vergaderkamer is gezegd en aangeboden is niet bekend, dus daar kun je lastig over oordelen. Leerdam mag dankbaar zijn dat hij überhaupt een nieuw contract heeft aangeboden gekregen. 
Weinig bijzonder qua voetballer, inderdaad. Hoewel hij zicht in verdedigend opzicht goed ontwikkeld heeft. Aan de bal dramatisch. Verwacht ook niet dat hij veel aan spelen zal toekomen bij Vitesse.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Held
Haha. Toen Kuijt het riep was hij een slijmbal.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat valt wel mee. Voor de rest heeft iedereen bijgetekend en staat de hele basis langdurig onder contract.
Wat er in de vergaderkamer is gezegd en aangeboden is niet bekend, dus daar kun je lastig over oordelen. Leerdam mag dankbaar zijn dat hij überhaupt een nieuw contract heeft aangeboden gekregen. 
Weinig bijzonder qua voetballer, inderdaad. Hoewel hij zicht in verdedigend opzicht goed ontwikkeld heeft. Aan de bal dramatisch. Verwacht ook niet dat hij veel aan spelen zal toekomen bij Vitesse.
Daar gaat het me ook niet direct om, wel de acties na afloop. De behandeling van Leerdam vind ik onacceptabel, een jongen van de club die altijd zich altijd correct gedragen heeft. Ook een prima jongen en het is zijn recht aanbiedingen af te wijzen. Dat je dan liever hem niet in de basis zet met oog op de toekomst maar zo'n iemand is prima voor de bank mocht je 'm nodig hebben. Zoals A&L ook aangaf was het voor het akkefietjes een vaste basisklant.
Voor de rest heeft iedereen bij getekend maar vooral niet de Feyenoorders vergeten die de laatste jaren wel vertrokken zijn. Nee, dit is niet zoals het hoort. Dat het geen geweldige voetballer is vind ik niet zo relevant.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3798 stemmen
Held
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Daar gaat het me ook niet direct om, wel de acties na afloop. De behandeling van Leerdam vind ik onacceptabel, een jongen van de club die altijd zich altijd correct gedragen heeft. Ook een prima jongen en het is zijn recht aanbiedingen af te wijzen. Dat je dan liever hem niet in de basis zet met oog op de toekomst maar zo'n iemand is prima voor de bank mocht je 'm nodig hebben. Zoals A&L ook aangaf was het voor het akkefietjes een vaste basisklant.
Voor de rest heeft iedereen bij getekend maar vooral niet de Feyenoorders vergeten die de laatste jaren wel vertrokken zijn. Nee, dit is niet zoals het hoort. Dat het geen geweldige voetballer is vind ik niet zo relevant.
Natuurlijk mag een speler een aanbod afwijzen. Ik vind het geen slechte zet van Koeman geweest. Vilhena stond sowieso al aan de deur te kloppen voor een basisplaats en wie weet wat dat ook heel snel gebeurd als Leerdam wel had bijgetekend. Zoals schram al aangaf: zowat iedere supporter wilde Vilhena in de basis ipv Leerdam. En zeg nou zelf: het heeft bijzonder goed uitgepakt.
Net als het een goed recht is voor een speler om een aanbod af te wijzen, is het ook het goed recht van een trainer om een speler niet op te stellen. Alleen hadden ze dit niet zo concreet moeten maken in de media. Dat is de fout geweest. Leerdam is inderdaad een jongen die niet tot nauwelijks zeurde en hard heeft gewerkt. Hij had wmb wel op de bank plaats mogen nemen. Hij mocht wel weer mee naar Marbella. Toch aardig van Koeman. 
Denk overigens niet dat het goed voor Leerdam zou zijn als hij nog een wedstrijd voor Feyenoord zou spelen, met het oog op fluitconcerten ed.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Het beleid waar de rest wel allemaal bijtekent?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hoezo? Beleid van Feyenoord is prima. Ben blij dat Vilhena speelt. En exact wat Pitakaas zegt. En geloof ook niet dat Leerdam nu beter af is, dan wanneer hij bij Feyenoord was gebleven.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het gaat erom dat Leerdam basisspeler was tot hij niet meer ging verlengen. Toen was hij nutteloos voor de basis, want hij was geen toekomst voor de club. Maar dat was bv Guidetti ook niet. En Pelle tot kort ook niet als huurling. Het was gewoon een onfrisse actie, omdat Leerdam tot aan zijn beslissing gewoon bijna altijd speelde.
Het verschil in betekenis voor het elftal tussen Guidetti en Leerdam is je ontgaan?
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Het is inderdaad jammer dat Leerdam niet meer bij Feyenoord speelt en dat we geen enkele doekoe hebben gevangen. Het is een ideale speler voor in de breedte. Had hij nu basis gespeeld als hij getekend zou hebben? Absoluut niet. With all due respect, het is Leerdam en die maakt je geen kampioen.
Ook is het niet helemaal netjes hoe het allemaal gelopen is, maar aan de andere kant wel begrijpelijk. Ik had het zelf liever anders gezien.
Daarentegen blijft het wel vreemd om te lezen dat Naomi op basis van dit enkele specifieke incident 'het beleid van Feyenoord' opeens bekritiseerd, terwijl er meerdere gasten nu in het eerste lopen uit eigen jeugd. Dat zie je te weinig in het hedendaagse voetbal vind ik.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ach ja, wat is goed beleid. Als de zoon van Koeman Pelle niet was tegengekomen in de vakantie...
Daarnaast kon Feyenoord financieel niks en heeft daarom een helicopter aan transfervrije en huurspelers binnengehaald. Als die dan vervolgens ook niet voldoen, ja dan kom je bij je eigen jeugdspelers terecht. En die doen het uitstekend.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Is het trouwens toevallig dat bepaalde Real Madrid gezinde forumleden al maanden hier zwijgen over hun club?
Maar ik zie ze de CL winnen anders exit trainer lijkt me.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3798 stemmen
Vanavond eerst een potje tegen Valencia voor de Copa del Rey!
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Ach ja, wat is goed beleid.
Het langdurig vastleggen van je (jeugdige) kern en de staf daaromheen. Daar is Van Geel geweldig mee bezig. Een simpel waterdragertje als Leerdam weigert een nieuw contract. Gemiste kans voor hem, niemand zal daar wakker van liggen. Hij mag nu de bank van Vitesse voor iets meer centen warm houden. Veel plezier.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
En waar zou Leerdam dan moeten spelen bij Vitesse?
Op rechtsback hebben ze nota bene voor dik 2 miljoen dat talent Aksentijević gekocht...
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Is het trouwens toevallig dat bepaalde Real Madrid gezinde forumleden al maanden hier zwijgen over hun club?
Wat zou je willen horen?
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
En waar zou Leerdam dan moeten spelen bij Vitesse?
Op rechtsback hebben ze nota bene voor dik 2 miljoen dat talent Aksentijević gekocht...
Voor de basis mist hij sowieso kwaliteit. Wellicht als back-up voor Janssen, al is Leerdam een totaal andere speler. Misschien vertrekt Kalas wel? Die is toch nog steeds van Chelsea? Dan spelen ze daar met Leerdam alvast op in. Maar Leerdam wilde bij Feyenoord alleen bijtekenen als middenvelder...
Eigenlijk heb ik geen idee waarom hij naar Vitesse vertrekt.
Buiten de centen om dan.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3798 stemmen
"Ik heb met trainer Fred Rutten en technisch directeur Ted van Leeuwen gesproken. De plannen spreken mij aan, Vitesse zal de komende jaren doorgroeien en zich definitief voegen bij de titelkandidaten", vertelt Leerdam in het Algemeen Dagblad. "Ik wilde graag nog een paar seizoenen in Nederland blijven."
Het salaris in Arnhem was niet doorslaggevend. "Ach, als dat zo was had ik bij een club in het buitenland getekend", benadrukt Leerdam.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.