- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Waarom zou Ajax naast de schoenen gaan lopen als ze van Feyenoord winnen? Deden ze dat ook na de zeges op Twente, PSV en Man City?
Dit Ajax is juist enorm down to earth. Niet gek aangezien de Boer de coach is.
Dat PSV de titel verspeelde lag ook gewoon aan PSV zelf, dat als een stel doetjes in Rotterdam speelde. Net zo slap als recent uit bij Ajax. Feyenoord had die wedstrijd ook gewonnen als ze in Eindhoven met slechts 5-0 hadden verloren.
Nee hoor, dat hadden we PSV laten winnen om
ajax dears te zitten. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Is dit nog iets speciaals? Een vroeger gedragen shirt ofzo? Philips-blauw ofzo?
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Zou wat zijn als hij achteraf niks over een onterechte rode kaart mag zeggen. Zoals een jaar eerder een onterechte penalty werd gegeven.
En als Dick dat doet, is het gehuil. Lekker hypocriet.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nee hoor, dat hadden we PSV laten winnen om
ajax dears te zitten.
Moet wel zeggen dat het enorm vreemd voelde om helemaal uit mijn dak te gaan bij de goals van Feyenoord die middag
Heel vreemd...
Maar het belang van Ajax gaat me altijd voor, dus dan is het goed.
Sowieso wint Feyenoord onder Koeman thuis bijna alle topwedstrijden toch?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
En als Dick dat doet, is het gehuil. Lekker hypocriet.
Als kritiek terecht is, dan niet. Dan mag Dick dat ook. Maar hij begon bijna over complotten e.d., dat moet hij niet doen.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Maar hij begon bijna over complotten e.d., dat moet hij niet doen.
Wat is het verschil met de opmerking van De Boer voorafgaand aan de Klassieker? Ik zie het niet.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat is het verschil met de opmerking van De Boer voorafgaand aan de Klassieker? Ik zie het niet.
De Boer zegt terecht dat de scheids op moet letten niet door het thuispubliek beinvloed te raken. Dat lijkt me toch heel wat anders. Het verleden van de laatste jaren toont aan dat het ook geen vreemde oproep was.
Dat is wat anders dan Advocaat die bv roept dat scheidsrechters van Bommel expres aan het zoeken zijn of dat PSV minder kan maken dan andere clubs.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Moet wel zeggen dat het enorm vreemd voelde om helemaal uit mijn dak te gaan bij de goals van Feyenoord die middag
Heel vreemd...
Maar het belang van Ajax gaat me altijd voor, dus dan is het goed.
Sowieso wint Feyenoord onder Koeman thuis bijna alle topwedstrijden toch?
Thuis moeten we idd de punten tegen de concurrenten pakken. Gelijk spelen bij Ajax uit zou prima zijn, winnen daar is natuurlijk ook leuk maar gezien de big picture niet echt wenselijk. Laat Feyenoord maar als underdog meedoen. Wij hebben het makkelijke programma vanaf maart.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
De Boer zegt terecht dat de scheids op moet letten niet door het thuispubliek beinvloed te raken.
Dat geldt natuurlijk voor ieder Eredivisieduel. De afgelopen jaren heeft Feyenoord een aantal onterechte strafschoppen gehad dus is de kans groot dat Nijhuis ook bezwijkt onder de druk van Het Legioen. Dat was de redenatie van De Boer. Over het alvast zoeken naar excuses gesproken.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
PSV heeft 5 miljoen geboden voor Maher.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als PSV de CL misloopt dit jaar. Zijn ze dan failliet?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat geldt natuurlijk voor ieder Eredivisieduel. De afgelopen jaren heeft Feyenoord een aantal onterechte strafschoppen gehad dus is de kans groot dat Nijhuis ook bezwijkt onder de druk van Het Legioen. Dat was de redenatie van De Boer. Over het alvast zoeken naar excuses gesproken.
De Boer geeft alleen aan of de scheidsrechter eraan wil denken dat niet elk gejoel van het thuispubliek een penalty of rode kaart waard is. En dat is gezien het verleden niet vreemd. Dat is wat anders dan dat de Boer zou beweren dat Nijhuis het niet aan kan.
En laten we eerlijk zijn, achteraf gezien klopte het weer als een bus wat de Boer vreesde. Wederom een grote arbitrage fout.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat maakt met die Zweed erbij alweer 7 miljoen om dus uit te kunnen geven. Werkelijk niet te geloven zeg. Ik zou me schamen als technisch directeur als je zo je succes probeert te kopen.
Maher zie ik overigens voor 5 miljoen niet gaan. Daar zal nog wel een miljoen of 3 bij mogen.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
En laten we eerlijk zijn, achteraf gezien klopte het weer als een bus wat de Boer vreesde. Wederom een grote arbitrage fout.
Tsja, het is voor Nijhuis jammer dat één onterechte gele kaart zoveel invloed heeft op de wedstrijd. Verder floot hij prima, voor zover ik heb meegekregen in De Kuip.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat maakt met die Zweed erbij alweer 7 miljoen om dus uit te kunnen geven. Werkelijk niet te geloven zeg. Ik zou me schamen als technisch directeur als je zo je succes probeert te kopen.
Maher zie ik overigens voor 5 miljoen niet gaan. Daar zal nog wel een miljoen of 3 bij mogen.
Ach kom op zeg. Ajax koopt zich doorgaans ook suf. Vraag is meer of het nog verantwoord is, maar als je het geld te besteden heb ben je dom als je het niet gebruikt om zeer talentvolle spelers te halen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Tsja, het is voor Nijhuis jammer dat één onterechte gele kaart zoveel invloed heeft op de wedstrijd. Verder floot hij prima, voor zover ik heb meegekregen in De Kuip.
Verder wel ja. Maar die 2x geel voor 1 speler is wel weer allesbepalend. Feyenoord had meer kansen, maar na de 1-2 had Ajax niet heel veel meer te vrezen en met 11 was het potje denk ik simpel uitgespeeld.
Anyway, op naar de volgende wedstrijd. Terugblikken heeft weinig zin. Tijd dat ze weer beginnen.
Opvallend trouwens dat er al een paar jaar een Klassieker meteen na de winterstop is. Vorig jaar was het de 2e pot na de winterpauze, het jaar daarvoor geloof ik de eerste. En nu ook weer.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Lijkt me ook de Boer zich dat juist over zijn team afroept. Scheids wil natuurlijk niet de indruk wekken gehoor te geven aan de oproep van De Boer.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ach kom op zeg. Ajax koopt zich doorgaans ook suf. Vraag is meer of het nog verantwoord is, maar als je het geld te besteden heb ben je dom als je het niet gebruikt om zeer talentvolle spelers te halen.
Je kan het ook eens op zak houden om een buffertje te bouwen voor als je weer eens CL mis loopt.
PSV verkoopt niks, maar blijft spelers halen. Straks zitten ze met 10 middenvelders. Wat moet je ermee? Engelaar zit er zelfs nog steeds. Die Zweed is nu gekocht. En wie weet Maher.
Ondertussen heb je centraal achterin nog wel de keuze uit Marcelo, Zanka en Derijck 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vandaar mijn vraag of PSV niet failliet zou gaan als het mis loopt. Maar Ajax doet niet anders en Feyenoord kan ook niet wachten tot het weer een prettig transferbudget heeft. Maar zo lang het verantwoord is, is er niks mis met kopen.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Moet 't 'ik dan nog een keer zeggen?
Hutchinson en Engelaar vertrekken na dit seizoen. Strootman zal ongetwijfeld vertrekken. Van Bommel stopt waarschijnlijk en Toivonen moet je in de zomer verkopen aangezien die nog maar een contract heeft van een jaar.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Moet 't 'ik dan nog een keer zeggen?
Hutchinson en Engelaar vertrekken na dit seizoen. Strootman zal ongetwijfeld vertrekken. Van Bommel stopt waarschijnlijk en Toivonen moet je in de zomer verkopen aangezien die nog maar een contract heeft van een jaar.
Dat zijn 3 aannames. Niks zeker dat Toivonen en Strootman vertrekken en dat Bommel stopt. Alleen Engelaar en Hutchinson weet je zeker. Zo werkt Brands ook. Met gokken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Laten we hopen dat hij misgokt. Ik ben juist erg blij met die riskante aankopen. Ga zo door! Leerdam, wellicht?
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Laten we hopen dat hij misgokt. Ik ben juist erg blij met die riskante aankopen. Ga zo door! Leerdam, wellicht?
Vriendenprijsje dit keer. 3.5 miljoen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nogmaals, ik moet het Boëtius nog maar eens zien doen in een topper buiten de Kuip. Ik detecteer al veel (misplaatst?) vertrouwen in een jochie wat net komt kijken. Groot talent en veel schwung, jazeker. Maar om meteen maar te bombarderen als de beste offensieve keus op links in een topper tegen Ajax; nee.
Dat zal je ook wel snel zien en met Cisse en Goossens staan er behoorlijk beperkte alternatieven. Dat een talent dan overduidelijk de preferentie geniet is niet vreemd.
Iets te simpele redenatie. Niet zo zwart/wit gelukkig.
Blind is de meest constante factor achterin gebleken tot dusverre, dan kun je beter van Rhijn aanhalen.
Nee, Omar zal van Rhijn niet tegen komen. Ontzag zal ik niet zo snel hebben voor Blind, hij zal 't moeilijk genoeg hebben. Denk dat ie toch liever speelt tegen een Verhoek, vind Blind qua anticipatie nogal te wensen over, dat een Narsingh in een wedstrijd geen potten kon breken en vele anderen vind ik niet zo relevant.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
PSV wilt nu Maher voor een fooi op komen halen.
PSV presenteerde zich in de zomer nog als een ''opleidings club''
.
Ondertussen staan ze bij ieder Nederlands talent te geilen dat van een andere club is.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, ze bieden gewoon de vervolgopleiding. 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Wat ik nog het meest kwalijke vind, is dat PSV nog niet zo lang geleden zo diep in de put zat dat ze zelfs grond aan de gemeente moesten verkopen. Blijkbaar hebben ze er niets van geleerd. Ach ja, wat maakt mij het uit. Zolang ze daar geen kampioen worden en geen CL-voetbal halen vind ik het prima. Doe de ranglijst maar weer net zoals vorig jaar, 1. Ajax en 2. Feyenoord. Zoals het hoort 
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Zoals het hoort? Volgens mij heeft PSV na Ajax de meeste landstitels op naam?
Maar waarom zoveel middenvelders, om het feit dat je volgende zomer zeer waarschijnlijk te maken krijgt met een leegloop van je selectie: Toivonen, Strootman, Hutchinson, engelaar, v Bommel(?) Hiljemark wordt gezien als de opvolger van Strootman.
Maher hoeft voor mij ook niet, liever Djruricic.
Voor de verdediging m.i. Koch en Brenet bij de selectie halen en Pieters zich laten richten op CV ipv LB.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hoor ik daar een wc doorgetrokken worden? Zal Wijnaldum wel zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.