• 16.407 nieuwsartikelen
  • 180.176 films
  • 12.397 series
  • 34.339 seizoenen
  • 651.614 acteurs
  • 199.703 gebruikers
  • 9.421.118 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Het is gewoon een zielige poging tot stoerdoenerij. Respect krijgen bij de mede-belhamels. Dat jij er humor inziet valt me vies van je tegen, Reinbo.

schram101

• 16701 berichten
  • 2311 stemmen

Mij ook. Maar misschien is het iemand anders op Reinbo's account.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Jullie kennen Reinbo blijkbaar niet, die heeft zelf al grappen gemaakt die minstens zo misplaatst zijn.

schram101 schreef:

Het zijn namelijk wél (wéér) Marokkanen.

Stel dat dit en stel dat dat.. Tsja..

Je hebt helemaal gelijk. Ook op dat feestje van Merthe waren het allemaal Marokkanen. Ook Wesley was een Marokkaan, en dat tuig dat wekelijks de voetbalstadions onveilig maakt zijn natuurlijk ook allemaal Marokkanen.

Laten we nu wel effe realistisch proberen te blijven. DIT probleem waar we het nu over hebben gaat niet enkel over Marokkanen. Het is duidelijk een voetbalprobleem. Ga eens naar een willekeurige voetbalwedstrijd van een jeugdteam kijken. Luister eens naar de ouders die er langs de kant staan en wat ze allemaal naar de scheidsrechter roepen. En laat duidelijk zijn, dat zijn Nederlandse/Belgische ouders. Is dat dan opvoeding? Is dat dan een voorbeeld voor de jeugd?

Als ouders zich langs de kant van een nietszeggende jeugdwedstrijd al niet kunnen gedragen, hoe kunnen we dat dan van de kinderen op het veld wel verwachten?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Lefgozer schreef:

Het is gewoon een zielige poging tot stoerdoenerij. Respect krijgen bij de mede-belhamels. Dat jij er humor inziet valt me vies van je tegen, Reinbo.

Nogmaals, als Theo Maasen hetzelfde zou roepen in zijn show van volgend jaar, vind half Nederland het leuk. De grap komt gewoon voor velen wat te vroeg. Verder zal ik niet tegenspreken dat het een belhamel is.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Nogmaals, als Theo Maasen hetzelfde zou roepen in zijn show van volgend jaar, vind half Nederland het leuk. De grap komt gewoon voor velen wat te vroeg. Verder zal ik niet tegenspreken dat het een belhamel is.

Volgend jaar ja, je zegt het zelf al. En dan nog zou het een kutgrap zijn. Zelfs bij Theo Maassen kan zo'n (te vroege) misplaatste grap ook verkeerd uitpakken. Denk maar terug aan zijn grap over Patricia Paay bij DWDD (necrofilie). Tenenkrommende tv was dat, walgelijk. Later in de uitzending probeerde hij zichzelf er nog uit te redden, maar maakte het alleen maar erger.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Kut grap, misplaatste grap... we zijn het er dus over eens dat het een grap en dus humor is. Of het je aanstaat is een tweede. Ik ben altijd erg snel geweest in het verwerken van informatie, dus kan er nu al (een heel klein beetje en heel kort) om lachen. Doe verder niet mee met de nationale verontwaardiging. Dat is me te veel kuddedieren gedrag.

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Volgend jaar ja, je zegt het zelf al. En dan nog zou het een kutgrap zijn. Zelfs bij Theo Maassen kan zo'n (te vroege) misplaatste grap ook verkeerd uitpakken. Denk maar terug aan zijn grap over Patricia Paay bij DWDD (necrofilie). Tenenkrommende tv was dat, walgelijk. Later in de uitzending probeerde hij zichzelf er nog uit te redden, maar maakte het alleen maar erger.

Dat was ook terecht. Als je 60 bent en zo nodig de Playboy in wil moet je ook tegen harde kritiek kunnen. En als gezegd, in het theater worden echt binnen enkele dagen al de grappen gemaakt. En allemaal lachen we mee.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Lefgozer schreef:

Zelfs bij Theo Maassen kan zo'n (te vroege) misplaatste grap ook verkeerd uitpakken. Denk maar terug aan zijn grap over Patricia Paay bij DWDD (necrofilie). Tenenkrommende tv was dat, walgelijk.

Maar dat vonden ze hier wel geweldig. Ik duik even het archief in en citeer:

Was wel lachen hoor, Dat gedicht van Dijkshoorn over Paay was trouwens ook best beledigend maar Maassen was nog een stuk harder. Moet zeggen, ik geef Theo volledig gelijk. Hij bracht het wel erg hard en bot, maar dat kan je verwachten met hem als je zn shows kent. Ofwel, DWDD had kunnen weten dat Maassen en Paay samen wel pittig kon worden. En gelukkig maar...zou erger zijn als Maassen zn mond had gehouden. Paay is een vreselijk vervelend aandachtsgeil mens die het verdient om zelf ook eens keihard op haar plek gezet te worden. Ze zou zo mooi nog zijn dat ze zelfs nog een homo in bed zou kunnen krijgen, aldus La Paay. Sja...

Is wel een quote van iemand die de 'grap' van die bloemen op de grond helemaal niet kan waarderen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dat mensen (hier) de tweets van dat eencellig creature met de mantel der liefde bedekken is bijna net zo belachelijk. Van zulke reacties en tweets begint bij mij het bloed te koken. Net zoals dat bontkraagje bij Pownews die even stoer en lacherig gaat roepen dat zijn mattie vrij moet. Kijken wat er zou gebeuren als zijn mammie gegangraped wordt en vervolgens een fatale schop krijgt.

In het kader van oplossingen: Ik zou bijna pleiten voor een 'Escape from NY' scenario. Even Ameland of Schiermonnikoog ruimen en dat dat schorem daar achter een muur zetten. Vervolgens mogen de Amerikanen chemische wapens testen in dat gebied, zij ook weer blij.

Een meer concretere oplossing: Kinderbijslag korten of opschorten wanneer zo'n addergebroed in de fout gaat. Pak je ze in de portemonnee dan gaat de zweep er wel over in huize 'Mo. Tevens een oplossing voor ook het Nederlandse schorem hoor, maar is nu eenmaal een feit dat de 'culturele verrijking' meer aanwezig is op het criminele pad.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik ga zo maar eens C'est Arrivé près de chez Vous (1992) kijken.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

In het kader van oplossingen: Ik zou bijna pleiten voor een 'Escape from NY' scenario. Even Ameland of Schiermonnikoog ruimen en dat dat schorem daar achter een muur zetten. Vervolgens mogen de Amerikanen chemische wapens testen in dat gebied, zij ook weer blij.

Kijk hier een reactie die feitelijk erger is dan die onschuldige grap. En nog niet eens humoristisch.....

Maar zoals zo vaak zijn het de predikanten van goed gedrag die in het donker alles doen wat god verboden heeft.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

@ Materny

Het is pas belachelijk dat de 'tweets' van dit soort schorem aandacht krijgen. En waarom moet er zo een reporter naar zo een school gaan om dat uitschot hun 5 seconds of fame te geven? Who cares wat zo een 12-jarige roept. Is enkel en alleen om nog wat meer onrust te stoken.

Voor de rest ben ik het wel helemaal met je eens. Misdaad moet veel strenger bestraft worden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Misdaad? Het is een tweet van een 12 jarig jongetje van een grap die hij vast net op het schoolplein van iemand anders heeft gehoord. Wat stel je voor? Castratie, Brandstapel of de good old gaskamer?

Enge mensen hier zeg....

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Kijk hier een reactie die feitelijk erger is dan die onschuldige grap. En nog niet eens humoristisch.....

Ik kwets geen onschuldige mensen hun gevoelens (die net hun familielid hebben verloren) in tegenstelling tot dat gespuis. Daar heb je meteen het verschil.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Leer eens begrijpend lezen Reinbo. Als ik misdaad zeg doel ik niet op een mannetje dat op twitter loopt te trollen. Ik heb het over misdaad die in Nederland en België gewoon amper wordt bestraft. Zoals ik al eerder zei, steek iemand een mes tussen zijn ribben en je loopt na minder dan een maand al terug vrij rond.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nomak schreef:

@ Materny

Het is pas belachelijk dat de 'tweets' van dit soort schorem aandacht krijgen. En waarom moet er zo een reporter naar zo een school gaan om dat uitschot hun 5 seconds of fame te geven? Who cares wat zo een 12-jarige roept. Is enkel en alleen om nog wat meer onrust te stoken.

Om nogmaals duidelijk te maken dat de volgende ''Yassim'' alweer klaar staat. Ook dat bontkraagje is een tikkende tijdbom

Voor de rest ben ik het wel helemaal met je eens. Misdaad moet veel strenger bestraft worden.

'Strenger straffen' en 'Nederland' in één zin. De grootste grap van dit gehele topic.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Ik kwets geen onschuldige mensen hun gevoelens (die net hun familielid hebben verloren) in tegenstelling tot dat gespuis. Daar heb je meteen het verschil.

Dat doet dat jochie ook niet. Alsof die familie momenteel zijn twitteraccount aan het volgen is...

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Een hele politieke discussie in het voetbaltopic dankzij een Tweet van een humorloos persoon. Misschien ook maar een minuutje stilte in Japan hiervoor

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

Kut grap, misplaatste grap... we zijn het er dus over eens dat het een grap en dus humor is. Of het je aanstaat is een tweede. Ik ben altijd erg snel geweest in het verwerken van informatie, dus kan er nu al (een heel klein beetje en heel kort) om lachen. Doe verder niet mee met de nationale verontwaardiging. Dat is me te veel kuddedieren gedrag.

Job Cohen, ben jij het?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik Job Cohen? Dat is toch juist de voorganger van de nationale verontwaardigingsbeweging?

Nomak schreef:

Leer eens begrijpend lezen Reinbo. Als ik misdaad zeg doel ik niet op een mannetje dat op twitter loopt te trollen. Ik heb het over misdaad die in Nederland en België gewoon amper wordt bestraft. Zoals ik al eerder zei, steek iemand een mes tussen zijn ribben en je loopt na minder dan een maand al terug vrij rond.

Ik lees begrijpend. Materny wil dit jochie zwaar straffen en jij bent het er mee eens dat er zwaarder gestraft moet worden. Persoonlijk denk ik dat detentie grotendeels achterhaald is en geen enkele zalvende werking heeft op het individu. Herinvoering van dienstplicht en opvoedingsinstituten is meer waar ik in geloof als oplossing tegen de verloedering.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Dat doet dat jochie ook niet. Alsof die familie momenteel zijn twitteraccount aan het volgen is...

Of ze het nu lezen of niet is verre van relevant. Het gaat erom dat je het de wereld instuurt. En aangezien dit tweetje intussen al het MM voetbaltopic heeft bereikt zegt genoeg over de reikwijdte.

Vervolgens ook nog zeggen dat dit addergebroed geen onschuldige mensen kwetst is de kers op deze zure slagroomtaart......

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik lees begrijpend. Materny wil dit jochie zwaar straffen en jij bent het er mee eens dat er zwaarder gestraft moet worden.

Hoho, het Ameland scenario ging op voor de schopper in kwestie. Dat Bontkraagje van Pownews wens ik uiteraard geen chemische fallout toe. Wel genoeg andere niet plezante dingen.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Overigens lijkt het me ook duidelijk dat dit om een persoonlijke ruzie gaat, alleen wordt er een sociaal medium bijgepakt om de desbetreffende jongen te pakken. Ik vind het eigenlijk erger dat die jongen nu zo genaaid wordt dan dat er dingen over het Almere voorval worden gemeld.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Ik lees begrijpend. Materny wil dit jochie zwaar straffen en jij bent het er mee eens dat er zwaarder gestraft moet worden.

Neen, Materny wil dat de aanvallers van die grensrechter zwaar gestraft worden en daar ben ik het mee eens.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Hoho, het Ameland scenario ging op voor de schopper in kwestie. Dat Bontkraagje van Pownews wens ik uiteraard geen chemische fallout toe. Wel genoeg andere niet plezante dingen.

OK, dan begreep ik het verkeerd, dacht dat het ook over de tweeter ging.

schram101

• 16701 berichten
  • 2311 stemmen

Nomak schreef:

]Je hebt helemaal gelijk. Ook op dat feestje van Merthe waren het allemaal Marokkanen. Ook Wesley was een Marokkaan, en dat tuig dat wekelijks de voetbalstadions onveilig maakt zijn natuurlijk ook allemaal Marokkanen.

Laten we nu wel effe realistisch proberen te blijven. DIT probleem waar we het nu over hebben gaat niet enkel over Marokkanen. Het is duidelijk een voetbalprobleem. Ga eens naar een willekeurige voetbalwedstrijd van een jeugdteam kijken. Luister eens naar de ouders die er langs de kant staan en wat ze allemaal naar de scheidsrechter roepen. En laat duidelijk zijn, dat zijn Nederlandse/Belgische ouders. Is dat dan opvoeding? Is dat dan een voorbeeld voor de jeugd?

Als ouders zich langs de kant van een nietszeggende jeugdwedstrijd al niet kunnen gedragen, hoe kunnen we dat dan van de kinderen op het veld wel verwachten?

Drie recente en bekende voorbeelden van voetbalgeweld dit jaar.

- 77-jarige man doodgetrapt - Fan overlijdt na schop van Amsterdamse amateurvoetballer - schwalbeunited.nl

- 72-jarige man in elkaar getrapt omdat ie een broodje mexicano at - Bejaarde knock-out geslagen om varkensvlees - AD.nl

- grensrechter incident.

Geheel toevallig alledrie niet met daders als Piet, Dirk en Wim.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Indien een mod dit topic tot ergernis gaat schoonruimen, s.v.p. de discussie dan verplaatsen naar een relevant topic ipv. verwijderen. Bij voorbaat dank.

schram101

• 16701 berichten
  • 2311 stemmen

Overigens zegt het natuurlijk al genoeg dat we voorbeelden van geweldsincidenten gaan zoeken waar géén Marokanen bij betrokken waren..

Iets met spijkers en koppen.

Of waar rook is is vuur?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

schram101 schreef:

Geheel toevallig alledrie niet met daders als Piet, Dirk en Wim.

Inderdaad, die eerste heet zelfs Sylvester Mendes. Lijkt me niet echt een Marokkaanse naam, toch?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Probleem is dat er teveel struisvogels in Nederland zitten. En nog erger, in Den Haag. Dan wonen ze tevens nog ver weg in een of andere villawijk waar dat schorem niet komt en waar ze dus ook niet geconfronteerd worden met die slangen. Zij fietsen en leven niet dagelijks tussen het gespuis, weten zij veel behalve wat ze lezen in de kranten.

Tevens zijn de grootste struisvogels van allemaal de ouders van dat schorem. Al is de oudere generatie qua gedrag en beleefdheid zeer netjes over het algemeen, mag ook gezegd worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.