• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.228 films
  • 12.399 series
  • 34.346 seizoenen
  • 651.713 acteurs
  • 199.730 gebruikers
  • 9.422.020 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14684 berichten
  • 4593 stemmen

rep_robert schreef:

Ajax Life | Supportersvereniging Ajax - Uefa zet eigen plannen voor jeugd-CL gewoon door - ajaxlife.nl

Die uefa snapt er ook wer-ke-lijk geen pepernoot van. Dat gelul over die financial fairplay is ook niets meer waard door dit soort plannen.

Nou, samen een eigen league maken, al zien ze het maar officieel als oefenduels. Moet kunnen. Met wat Duitse clubs, wat teams uit scandinavië, België, of waar de jeugd ook goed is.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)

Maar als otherfool een oude quote aanhaald.

Lastig he, een verschil opmerken. Nomak doet het eenmalig en daarbij is het niet gericht op 1 persoon, maar op bijna iedereen die hier na de loting postte.

Oja, ik las ook nog dit: Blind: 'Of ik de Paolo Maldini van Ajax kan worden? Dat kan' - voetbalzone.nl

Ik snap helemaal wat ze bedoelen, maar toch vind ik een zin met Daley Blind en Maldini samen wat vreemd

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Schijnbaar frustreert de kritiek heel Eindhoven. Maar het is niet alleen van buiten Eindhoven dat er geklaagd wordt, ook mensen als Harry van Raaij, Waterreus en de broertjes vd Kerkhof roepen dit regelmatig.

Snap ook niet zo goed waarom (buiten missen kampioenschap natuurlijk). Lijkt me uitstekend beleid om jonge goede spelers te kopen en die duurder door te verkopen. Pas als het rijtje Wijnaldum, Lens, Willems, Narsingh, Mertens, Strootman en Matavz uiteindelijk geen fikse winst oplevert, wordt het een probleem.

Snap ook echt niet waarom het kopen van jonge spelers en die duurder door willen verkopen een gebrek aan visie wordt genoemd. Lijkt me juist een hele heldere en duidelijke visie. Of je het er mee eens is, is wat anders.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Snap ook niet zo goed waarom (buiten missen kampioenschap natuurlijk). Lijkt me uitstekend beleid om jonge goede spelers te kopen en die duurder door te verkopen. Pas als het rijtje Wijnaldum, Lens, Willems, Narsingh, Mertens, Strootman en Matavz uiteindelijk geen fikse winst oplevert, wordt het een probleem. De helft zit gewoon als wissel of functioneert niet.

Snap ook echt niet waarom het kopen van jonge spelers en die duurder door willen verkopen een gebrek aan visie wordt genoemd. Lijkt me juist een hele heldere en duidelijke visie. Of je het er mee eens is, is wat anders.

Haha, jij brengt het wel heel simpel. Dus het is goed beleid om tientallen miljoenen te investeren in jeugdige spelers, want die kan je wel doorverkopen?

Ik denk dat Tyton, Wijnaldum, Matavz en Narsingh al veel minder waard zijn. Willems kostte niks, maar laat ook niks zien en dan hou je alleen Strootman over.

Buiten dat is de balans natuurlijk volledig zoek. Er worden constant middenvelders en aanvallers gehaald, maar achterin worden contracten van prutsers als Bouma en Marcelo verlengd.

Je klaagt dat de jeugd de club verlaat, maar bent wel tevreden met een korte termijn coach die er echt puur voor de landstitel zit en de rest niet interessant vind.

Je ziet jeugd vertrekken, maar biedt ze ook geen enkel perspectief buiten meespelen in wat EL potjes of een keer tegen VVV.

En jij vind dat wel een goed gevoerd beleid, timbo?

Sowieso hebben Brands, Sanders en Advocaat echt 0,0 zelfkritiek zeg. Schrijnend. En er gaan natuurlijk ook dingen goed, maar dit is geen beleid om weer aan te haken.

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

Naast dat Matavz gewoon uitstekende cijfers kan overleggen (hoewel er nog niet uitgekomen is wat PSV dacht dat erin zat) en het voor Narsingh veel te vroeg is om daar al een waardevermindering toe te schrijven. Hou je natuurlijk ook nog Lens, Toivonen en Mertens over die wel wat geld op kunnen gaan leveren.

Natuurlijk is het achterin niet van topniveau, maar daar zijn ook redenen voor. Pieters is al een hele tijd geblesseerd en Zanka, waarvan veel verwacht werd haakt niet aan. Als die met hun normale niveau achterin hadden gestaan was het al een stuk zekerder.

Daarnaast hangt het beleid van PSV niet van een coach als Advocaat af. Men heeft aan Advocaat aangegeven dat hij het hier mee zal moeten doen en dat er alleen wat mogelijk is als de overbodigen van de hand gedaan gaan worden of als er een speler gehuurd kan worden. De jeugd krijgt hun mogelijkheden om mee te doen maar vooralsnog hebben zij nog niet laten zien direct mee te kunnen.

En hoezo zouden de PSV-bestuurders kritiek op hun eigen bezigheden naar buiten moeten brengen. Volgens mij helpt dat de club geen steek verder, en intern wordt dat echt wel besproken hoor.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

depri83 schreef:

Naast dat Matavz gewoon uitstekende cijfers kan overleggen (hoewel er nog niet uitgekomen is wat PSV dacht dat erin zat) en het voor Narsingh veel te vroeg is om daar al een waardevermindering toe te schrijven. Hou je natuurlijk ook nog Lens, Toivonen en Mertens over die wel wat geld op kunnen gaan leveren.

Natuurlijk is het achterin niet van topniveau, maar daar zijn ook redenen voor. Pieters is al een hele tijd geblesseerd en Zanka, waarvan veel verwacht werd haakt niet aan. Als die met hun normale niveau achterin hadden gestaan was het al een stuk zekerder.

Daarnaast hangt het beleid van PSV niet van een coach als Advocaat af. Men heeft aan Advocaat aangegeven dat hij het hier mee zal moeten doen en dat er alleen wat mogelijk is als de overbodigen van de hand gedaan gaan worden of als er een speler gehuurd kan worden. De jeugd krijgt hun mogelijkheden om mee te doen maar vooralsnog hebben zij nog niet laten zien direct mee te kunnen.

En hoezo zouden de PSV-bestuurders kritiek op hun eigen bezigheden naar buiten moeten brengen. Volgens mij helpt dat de club geen steek verder, en intern wordt dat echt wel besproken hoor.

Ik hak je tekst effe in vieren, dat is makkelijker (multiquote knop zou wel eens handig zijn...)

1. Toivonen zat er al voordat Brands kwam, toch? Lens heeft het pas dit jaar goed gedaan, maar die komt er wel. Mertens blijft een falerd. Altijd aanwezig in slechts de kleine wedstrijden. Die 7 miljoen van hem krijg je denk ik niet meer terug.

2. Pieters presteerde ook matig de laatste seizoenen toch? Het gaat niet alleen om dit jaar, maar om de laatste pakweg 3 seizoenen. Zanka is weer of niet goed gescout, of er is te makkelijk over zijn blessure gedacht of hij heeft pech. Ik zou het niet weten. Maar die jongen zal in goede doen ook niet het verschil maken.

3. Vind je echt dat de jeugd kansen kreeg? Die van Ooijen schiet er 2 wereldgoals in de EL in, maar die heb ik daarna zo goed als niet meer op het veld gezien. Depay, toptalent. Maar waarom staat hij niet in de basis? Waarom Mertens halen als je Depay in je jeugd hebt lopen? Jongens als Labyad en Bazoer zullen dat ook wel hebben gedacht voor hun kansen.

4. Ik snap dat je jezelf niet af gaat zeiken in de media, maar wat zelfkritiek is die heren vreemd. Maar wel constant blijven klagen dat de club in kwaad daglicht wordt gezet. Zo'n Brands levert toch gewoon al 3 jaar wanprestatie na wanprestatie? Sanders kan ik niet zeggen, maar ik hoor dan ook weinig over hem. En Advocaat zit er puur voor zichzelf, om een titel op het CV erbij te kunnen schrijven.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Dost trouwens matchwinner voor Wolfsburg, uit bij Dortmund. 2-3, winnende goal dus van Dost.

Bayern wint, Huntelaar en Schalke weer onderuit. Bayern kan de champagne al koud gaan zetten.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Probleem met PSV is dat ze alles op een paard inzetten. EL, (waarschijnlijk ook de beker) is allemaal van secundair belang. De jeugd moet wijken want alles en iedereen moet ervoor zorgen dat de titel gehaald zal worden, en een jeugdspeler met vallen en opstaan kan men dan niet gebruiken dit jaar. Dickie dan nog met zijn 1-jarig contract als kers op de taart.

En wat als ze dadelijk weer geen titel/CL hebben:

* Persoonlijke coefficienten aantal verneukt

* Nederlands coefficienten aantal verneukt

* Jeugd is niet of matig ingepast in seizoen 2012/2013

* Weer geen CL inkomsten a 18 miljoen.

* Dickie weg zonder prijs, onder begeleiding van een menigte boze boeren.

* Supporters boos (weer geen CL/titel/Europees succes)

* Ti Ta Toivonen heeft geen trek in weer een jaar EL (zei hij al vaker). Zal ook wel gelden voor meer spelers binnen PSV

* Nieuwe trainer en werkwijze moet worden ingepast volgend seizoen; zal ook niet vanzelf gaan (ook al is het Cocu misschien)

Ik ben dan wel geen PSV supporter, maar als ze dit seizoen waren gaan bouwen aan een nieuw jeugdig PSV, met het vallen en opstaan wat daarbij hoort onder begeleiding van een clubman á Cocu, Faber of wie dan ook; dan hadden waarschijnlijk de meeste supporters er begrip voor kunnen opbrengen als het geen titel bracht dit jaar. Hoe anders zal dit straks zijn, wanneer Advocaat en het 1-jarige plan faalt.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Zeg maar gerust 4-jarig plan. Volgens mij trekt Dick/PSV de lijn door van Rutten die juist door zijn prestaties de laan uit is gestuurd. Echter, is het aankoop beleid fascinerend maar tegelijk ook schandalig. Volgens mij was er voor die Marcelo een behoorlijk bedrag uitgegeven en wanneer je een bankzitter (Manolev) 750.000 (!!!!!!!!) euro per jaar laat verdienen terwijl je er een linksback van 12 voor hebt staan die (ondanks zijn onnoemelijk vele gebreken) nog meer talent in zijn kleine teen heeft dan de beste man in zijn hele lichaam, dan doe je wel iets verkeerd. Waarschijnlijk zal PSV wel hopen op een behoorlijke club voor Toivonen/Mertens en zouden ze nog winst kunnen boeken. Maar Brands wordt verrassend genoeg wel erg weinig aangekeken voor zijn onvermogen in het zien van jeugdig talent. Als PSV nou eens een Hai Berden of zo wisten aan te trekken, zouden ze helemaal geen helpende hand van de gemeente nodig hebben gehad.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Koeman deed het natuurlijk veel beter dan Been in zijn laatste seizoen, dat voorop gesteld. Maar Koeman was een onderdeel van alle puzzelstukjes, die in elkaar vielen.

Ten eerste scoorde Castaignos niet bijna eveneel als Guidetti:

Castaignos: 34 wedstrijden, 15 goals

Guidetti : 23 wedstrijden, 20 goals

El Ahmadi heeft zijn hoofd kunnen legen bij Al Ahli en kwam er daar achter dat het hij voetbal in Nederland ontzettend mistte. Wel kreeg hij het vertrouwen van Koeman, die met een schone lei begon. Van Been kreeg hij het vertrouwen niet meer, maar dat is niet geheel onterecht, daar El Ahmadi geen pepernoot raakte. Zonder zelfvertrouwen en plezier. Dat kreeg hij terug bij de terugkeer naar de Eredivisie.

Jongens als Martins Indi waren allemaal weer een boel wedstrijden verder.

Iemand als Guidetti was ontzettend belangrijk, niet alleen vanwege zijn doelpunten, maar ook zeker vanwege zijn karakter.

Met iemand als Bakkal op het middenveld staat je team positioneel een stuk beter dan met Wijnaldum.

Clasie was één van de beste spelers van Feyenoord vorig seizoen.

Dit alles is onder andere de verdienste van Koeman, maar ook van v. Bronckhorst, van Gastel en van Geel, bijvoorbeeld.

De selectie kan wel grotendeels hetzelfde zijn, maar de basis zag er toch heel anders uit met bepalende spelers als Guidetti, Bakkal, Clasie en El Ahmadi - die maar een half seizoen speelde tijdens het laatste jaar van Been.

Ik vond de selectie van Koeman vorig seizoen een heel stuk sterker dan de selectie van Been in het laatste jaar.

Je concludeert zelf al dat Koeman El Ahmadi wél aan het voetballen kreeg en Been niet. En laat El Ahmadi nou net een bepalende rol gespeeld hebben vorig seizoen. Alle credits dus naar Koeman. Hij kreeg in een paar maanden voor elkaar wat Been in twee jaar niet lukte.

Maar had jij voorafgaand aan het seizoen verwacht dat Guidetti meer zou scoren dan Castaignos, dat Clasie de plek van Fer probleemloos kon overnemen en dat Bakkal hetzelfde aantal doelpunten en assist zou halen als Wijnaldum? Ik denk het niet. Bakkal en Wijnaldum kun je aardig tegenover elkaar wegstrepen wellicht, maar Guidetti en Clasie was maar afwachten natuurlijk. Op voorhand concludeerde toch echt vrijwel niemand dat Feyenoord er sterker op was geworden.

Daarnaast vind ik de ontwikkeling van Indi verbazingwekkend. Hij kon onder Been nauwelijks een bal recht vooruit spelen, maar onder Koeman en zijn staf haalde hij het Nederlands elftal met indrukwekkend spel. Ook kreeg Koeman Schaken aan de praat.

De selectie werd sterker gedurende het seizoen; voorafgaand aan het seizoen zag ik geen overduidelijke vooruitgang ten opzichte van het laatste jaar Been. De vooruitgang is toch met name te danken aan onze trainer, terwijl we onder Been toch echt stil stonden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Koeman zorgt daarnaast natuurlijk ook veel meer voor een topsportklimaat. Iets waar flierefluiter Been natuurlijk geen enkele kaas van heeft gegeten.

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik hak je tekst effe in vieren, dat is makkelijker (multiquote knop zou wel eens handig zijn...)

1. Toivonen zat er al voordat Brands kwam, toch? Lens heeft het pas dit jaar goed gedaan, maar die komt er wel. Mertens blijft een falerd. Altijd aanwezig in slechts de kleine wedstrijden. Die 7 miljoen van hem krijg je denk ik niet meer terug.

2. Pieters presteerde ook matig de laatste seizoenen toch? Het gaat niet alleen om dit jaar, maar om de laatste pakweg 3 seizoenen. Zanka is weer of niet goed gescout, of er is te makkelijk over zijn blessure gedacht of hij heeft pech. Ik zou het niet weten. Maar die jongen zal in goede doen ook niet het verschil maken.

3. Vind je echt dat de jeugd kansen kreeg? Die van Ooijen schiet er 2 wereldgoals in de EL in, maar die heb ik daarna zo goed als niet meer op het veld gezien. Depay, toptalent. Maar waarom staat hij niet in de basis? Waarom Mertens halen als je Depay in je jeugd hebt lopen? Jongens als Labyad en Bazoer zullen dat ook wel hebben gedacht voor hun kansen.

4. Ik snap dat je jezelf niet af gaat zeiken in de media, maar wat zelfkritiek is die heren vreemd. Maar wel constant blijven klagen dat de club in kwaad daglicht wordt gezet. Zo'n Brands levert toch gewoon al 3 jaar wanprestatie na wanprestatie? Sanders kan ik niet zeggen, maar ik hoor dan ook weinig over hem. En Advocaat zit er puur voor zichzelf, om een titel op het CV erbij te kunnen schrijven.

1. Ik wist niet dat je het specifiek over de tijd van Brands had. Mertens faalt inderdaad nogal regelmatig in de grote wedstrijden, maar dat heeft ook met het team te maken dat maar weinig topwedstrijden meer wint.

2. Pieters begon steeds beter te functioneren, met Mertens een zeer waardevol duo. Zanka, tja er zijn genoeg spelers die na een kruisbandblessure snel weer op niveau zijn, dat het bij hem tegenvalt is duidelijk.

3. Zeta waren een stel amateurs, je hebt het zelf een bierteam genoemd. Van Ooijen gaf do. avond gewoon het eerste doelpunt heel makkelijk en naïef weg. En toen Mertens kwam was Depay 15. Zelfde geld voor Bazoer, Labyad was gewoon basisspeler maar wilde meer geld verdienen.

4 Constant, nee hoor. Ze zouden wel boven de kritiek moeten staan, dat heb ik al eerder aangegeven. Mocht PSV onverhoopt weer geen kampioen worden dit jaar dan zal Brands denk ik ook zijn conclusies trekken.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

DMF schreef:

(quote)

Je concludeert zelf al dat Koeman El Ahmadi wél aan het voetballen kreeg en Been niet. En laat El Ahmadi nou net een bepalende rol gespeeld hebben vorig seizoen. Alle credits dus naar Koeman. Hij kreeg in een paar maanden voor elkaar wat Been in twee jaar niet lukte.

Maar had jij voorafgaand aan het seizoen verwacht dat Guidetti meer zou scoren dan Castaignos, dat Clasie de plek van Fer probleemloos kon overnemen en dat Bakkal hetzelfde aantal doelpunten en assist zou halen als Wijnaldum? Ik denk het niet. Bakkal en Wijnaldum kun je aardig tegenover elkaar wegstrepen wellicht, maar Guidetti en Clasie was maar afwachten natuurlijk. Op voorhand concludeerde toch echt vrijwel niemand dat Feyenoord er sterker op was geworden.

Daarnaast vind ik de ontwikkeling van Indi verbazingwekkend. Hij kon onder Been nauwelijks een bal recht vooruit spelen, maar onder Koeman en zijn staf haalde hij het Nederlands elftal met indrukwekkend spel. Ook kreeg Koeman Schaken aan de praat.

De selectie werd sterker gedurende het seizoen; voorafgaand aan het seizoen zag ik geen overduidelijke vooruitgang ten opzichte van het laatste jaar Been. De vooruitgang is toch met name te danken aan onze trainer, terwijl we onder Been toch echt stil stonden.

Je haalt nu wat dingen door elkaar.

Je stelling was dat Been en Koeman nagenoeg dezelfde selecties hadden. Dat is gewoonweg niet zo, omdat Been niet over de beste spelers van vorig seizoen kon beschikken.

Nogmaals, het is onder ander de verdienste van Koeman (en zijn staf) dat El Ahmadi een nieuw voetballeven kreeg. Koeman en El Ahmadi konden met een schone lei beginnen en El Ahmadi kwam mentaal heel anders terug uit Bokkiewokkieland.

Het is ook niet relevant of men vooraf had verwacht dat de selectie van vorig seizoen beter zou zijn dan die van het seizoen ervoor. Achteraf (of tijdens het seizoen al) kon je stellen dat Guidetti een betere spits is dan Castaignos, Bakkal voor meer voetbal zorgde op het middenveld met zijn intelligentie tegenover het gebrek aan inzicht van Wijnaldum, dat Clasie de revelatie van het seizoen werd (o.a. verdienste Koeman + staf), of dat El Ahmadi ineens vanaf wedstrijd 1 met enorm veel plezier en vertrouwen ging spelen.

Alle puzzelstukjes vielen in elkaar en dat heeft deels met Koeman te maken, deels met een dosis geluk - jeugd stond klaar, en deels met van Geel, die de juiste spelers haalde voor "niets".

Het eerste jaar onder Been was overigens niet slecht. Finale KNVB-beker (AZ, PSV en Twente aaneenvolgend uitgeschakeld) en een 4e plek op de ranglijst, met een compleet andere selectie dan die van vorig seizoen.

Indi begon onder Koeman ook niet sterk. Deed het vooral na de winterstop erg goed. En als alles loopt, gaan de overige spelers ook groeien. Vlaar speelde ook een ijzersterk seizoen. Achteraf kun je zelfs stellen dat we kampioen hadden moeten worden.

Maar verder zijn we het wel eens hoor; ik vind dat Koeman het veel beter bij Feyenoord doet dan Been dat deed. Been had niks meer onder controle in het laatste jaar. Maar dat was sowieso een team, waar de kwaliteit bij de jeugd lag. Onsamenhangend. Geen balans. Niet alleen de schuld van Been, maar wel voor een (groot) deel natuurlijk.

mjk87 (moderator films)

• 14684 berichten
  • 4593 stemmen

En al wat Nicolage Rico hierboven zegt bevestigt mijn standpunt: Feyenoorders geloven nog altijd in Been.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

mjk87 schreef:

En al wat Nicolage Rico hierboven zegt bevestigt mijn standpunt: Feyenoorders geloven nog altijd in Been.

Dan ben je niet goed in het begrijpend lezen van teksten.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Ik krijg het bijna niet mijn bek uit, maar ik moet toch zeggen dat A&L en Materny een aantal zinnige dingen zeggen betreffende PSV. Mag ook weleens gezegd worden vind ik.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Reinbo schreef:

Koeman zorgt daarnaast natuurlijk ook veel meer voor een topsportklimaat. Iets waar flierefluiter Been natuurlijk geen enkele kaas van heeft gegeten.

Eens. Verbeek had dat ook totaal niet. Van Marwijk weer veel meer.

mjk87 (moderator films)

• 14684 berichten
  • 4593 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dan ben je niet goed in het begrijpend lezen van teksten.

Je haalt genoeg aan dat Koeman een beter selectie had, andere spelers etc. Pas tegen het einde kom je nog en passant ermee dat je Koeman ook beter vind. Neemt niet weg dat je Been blijft verdedigen (onder meer met die 4e plek, vond ik met die selectie nog best mager), dus dan klopt mijn stelling. Laat ik het zo stellen, Mario Been is het slechtste wat Feyenoord kon overkomen. Matige coach maar zo geliefd dat het werd geaccepteerd, terwijl Feyenoord al toen beter had kunnen presteren.

Overigens, Verbeek had dat topsportklimaat wel, maar misschien te veel. Totaal uitgekotst door oudere spelers die zelf wel weten wat goed voor hun is (en daar wel eens gelijk in kunnen hebben).

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Je moet wel de insteek van de discussie weten. Ik vind Koeman vele malen beter, dat was de discussie niet eens.

Toen Verbeek er was, rommelde het aan alle kanten. Begrijp wat je bedoelt; dat hij juist te drastisch een topsportklimaat wilde creëren. Maar dat werkte averechts.

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

Materny schreef:

Probleem met PSV is dat ze alles op een paard inzetten. EL, (waarschijnlijk ook de beker) is allemaal van secundair belang. De jeugd moet wijken want alles en iedereen moet ervoor zorgen dat de titel gehaald zal worden, en een jeugdspeler met vallen en opstaan kan men dan niet gebruiken dit jaar. Dickie dan nog met zijn 1-jarig contract als kers op de taart.

En wat als ze dadelijk weer geen titel/CL hebben:

* Persoonlijke coefficienten aantal verneukt

* Nederlands coefficienten aantal verneukt

* Jeugd is niet of matig ingepast in seizoen 2012/2013

* Weer geen CL inkomsten a 18 miljoen.

* Dickie weg zonder prijs, onder begeleiding van een menigte boze boeren.

* Supporters boos (weer geen CL/titel/Europees succes)

* Ti Ta Toivonen heeft geen trek in weer een jaar EL (zei hij al vaker). Zal ook wel gelden voor meer spelers binnen PSV

* Nieuwe trainer en werkwijze moet worden ingepast volgend seizoen; zal ook niet vanzelf gaan (ook al is het Cocu misschien)

Ik ben dan wel geen PSV supporter, maar als ze dit seizoen waren gaan bouwen aan een nieuw jeugdig PSV, met het vallen en opstaan wat daarbij hoort onder begeleiding van een clubman á Cocu, Faber of wie dan ook; dan hadden waarschijnlijk de meeste supporters er begrip voor kunnen opbrengen als het geen titel bracht dit jaar. Hoe anders zal dit straks zijn, wanneer Advocaat en het 1-jarige plan faalt.

EL en Beker zijn elk jaar van secundair belang. Buiten de lichtgeblesseerden heeft PSV daarnaast altijd het sterkste team opgesteld in de EL. Maar goed, daarover blijven jullie en ik elkaar/onszelf herhalen.

En wat kan je tegenwoordig nog bouwen aan een team als je sterkhouders na één of twee seizoenen alweer vertrekken. De continuïteit moet in het beleid, de technische staf en de jeugdopleiding zitten. Wat dat betreft is het dan ook laakbaar dat er nu in 10 jaar 8 verschillende hoofd jeugdopleidingen hebben gezeten met de meest recente Goes die naar Anzhi is vertrokken. En die jeugd waar PSV mee moet gaan bouwen is er gewoon nog niet klaar voor.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Een jeugdopleiding is compleet nutteloos.

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

nclo schreef:

Zeg maar gerust 4-jarig plan. Volgens mij trekt Dick/PSV de lijn door van Rutten die juist door zijn prestaties de laan uit is gestuurd. Echter, is het aankoop beleid fascinerend maar tegelijk ook schandalig. Volgens mij was er voor die Marcelo een behoorlijk bedrag uitgegeven en wanneer je een bankzitter (Manolev) 750.000 (!!!!!!!!) euro per jaar laat verdienen terwijl je er een linksback van 12 voor hebt staan die (ondanks zijn onnoemelijk vele gebreken) nog meer talent in zijn kleine teen heeft dan de beste man in zijn hele lichaam, dan doe je wel iets verkeerd. Waarschijnlijk zal PSV wel hopen op een behoorlijke club voor Toivonen/Mertens en zouden ze nog winst kunnen boeken. Maar Brands wordt verrassend genoeg wel erg weinig aangekeken voor zijn onvermogen in het zien van jeugdig talent. Als PSV nou eens een Hai Berden of zo wisten aan te trekken, zouden ze helemaal geen helpende hand van de gemeente nodig hebben gehad.

Dick trekt helemaal niet de lijn van Rutten door. Rutten liep met z'n middenveld constant uit de organisatie waardoor we uit de counter ontzettend veel doelpunten tegen kregen. Advocaat laat de ploeg iig compacter voetballen waardoor we minder kwetsbaar zijn. Dat er nog steeds veel individuele fouten gemaakt worden is een ander verhaal.

Marcelo is 3m voor betaald en dat is, naar nu blijkt gewoon teveel geweest, maakt nog steeds dezelfde fouten als 2 jaar geleden. Manolev is alleen maar verlengd (niet verhoogd) om nog een transfersom te kunnen krijgen, er was ook diverse interesse van de zomer maar dat is niet rondgekomen. Bovendien doet Hutch het dit seizoen (uitgezonderd de bijzonder matige wedstrijd tegen Ajax gewoon behoorlijk goed dit seizoen. De vergelijking met Willems snap ik niet.

Daarnaast moet PSV ook nog gewoon op z'n salarishuis letten, als je Manolev nog op de lijst hebt staan ga je niet een andere vervangende back halen waarvan je het salaris ook nog eens moet ophoesten.

En dat de hulp van de gemeente nodig was was niet aan Brands te wijten maar aan Van Raaij, Westerhof en Reker.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

1: Het was rood (niet gegeven).

2: Het was geen penalty (wel gegeven).

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Boerrigter dan eindelijk met de 1-0, nu zorgen dat je geen tegendoelpunt krijgt.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Verbeek exit lijkt me.....

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Laag tempo maar wel controle en kansjes. Boerrigter eindelijk weer eens een sterke wedstrijd.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Jallo

Het kan dus wel (al is dit vast een uitzondering).

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

jordandejong schreef:

Verbeek exit lijkt me.....

Genoeg kansen... Niet scoren... Da's het probleem.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Wat een giller. Weer een penalty...

Zo'n contact komt 10x per wedstrijd voor, bij corners is het nog veel en veel erger en dan geeft hij voor dit heel licht vasthouden al een penalty... Belachelijk natuurlijk.

De Jong staat al meteen met z'n handen de lucht in.

Liesveld heeft 't nog steeds Sinterklaas...

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

kos schreef:

Culthelden onder elkaar. .

(afbeelding)

Wat was hij weer gevaarlijk he, die cultheld

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.