• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.231 films
  • 12.400 series
  • 34.346 seizoenen
  • 651.734 acteurs
  • 199.740 gebruikers
  • 9.422.238 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Materny schreef:

Een gebrek aan emoticons maakt het sowieso moeilijk om in te schatten. Je legt het er ook niet dik bovenop. Maar ok

Heb je een punt, zal er aan denken. Al dacht ik dat de link zo ridicuul was dat het wel overkwam maar met otherfool actief verwacht je het niet. .

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Culthelden onder elkaar. .

(afbeelding)

mister blonde

• 12722 berichten
  • 5886 stemmen

Naomi Watts schreef:

Wat mij betreft niet, maar ik beoordeel het ook niet als overtreding. Het is dan ook een mannensport, een beetje lijfelijk contact mag wel. Als je idd de regels opvolgt zoals mister blonde zegt kan je in bijna elke hoekschop situatie wel een pingel gaan geven.

Daarmee geef je mij toch gewoon gelijk? Ik zeg dat het geen penalty was, jij van wel. Ik geef alleen aan dat de eerste overtreding telt. Dat heb ik niet verzonnen, dat is een feit. Ik zeg dat hij of niet moet fluiten of voor de eerste overtreding. Voetbal is inderdaad een mannensport en dus was het geen penalty.

Het is een mannensport, maar dat van van Rhijn was opeens over de scheef? En Balotelli niet? Echt zien wat je wil zien. Waar lag het verschil dan in? Ze houden toch allebei vast?

Naomi Watts schreef:

Omdat "hij begon eerst" gewoon geen geldig argument is. Dit soort situaties zijn een enorm grijs gebied en vooral wie hindert wie het meest is een referentiekader, niet wie er begon.

Het is alleen een grijs gebied voor diegene die zijn mening bekrachtigt wil zien. De regels zijn duidelijk, wie het eerst begon is gewoon waar het om gaat. Sorry, maar als je volhoudt dat het niet uitmaakt wie er begon kan ik niet anders concluderen dat je de regels niet kent. Vooral omdat je zegt dat een kleine overtreding niet afgefloten moet worden. Kleine overtredingen bestaan niet. Wie hindert wie het meest is alleen van toepassing als het gelijktijdig gebeurt. Voetbal je zelf?

Joy4ever

• 4635 berichten
  • 1861 stemmen

kos schreef:

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Alles en iedereen bij PSV is boos. Dries, Mark, Dickie, Kevin en nu ook Tiny.

'Waterreus etaleert zich als insider, maar weet niet wat er gebeurt' - AD.nl

Zelfs de man die tot zijn dood PSV zal verdedigen wordt nu aangepakt wegens te kritisch

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Advocaat over het voorval tussen Marcelo en Hoesen:

'Acht ogen hebben niets gezien en op basis van twee ogen schrijft De Telegraaf toch een stukje. Blijkbaar hebben ze dat gelezen bij de KNVB, want op dinsdag kregen wij opeens bericht. Dat gebeurt normaal gesproken al op maandag.'

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

mister blonde schreef:

Daarmee geef je mij toch gewoon gelijk? Ik zeg dat het geen penalty was, jij van wel. Ik geef alleen aan dat de eerste overtreding telt. Dat heb ik niet verzonnen, dat is een feit. Ik zeg dat hij of niet moet fluiten of voor de eerste overtreding. Voetbal is inderdaad een mannensport en dus was het geen penalty.

Wat nog niet uitsluit dat de eerste "overtreding" geinterpreteerd kan worden als geen overtreding.

Het is een mannensport, maar dat van van Rhijn was opeens over de scheef? En Balotelli niet? Echt zien wat je wil zien.

En waarom zou ik dat willen zien? Ik sta er neutraler in denk ik, en ja, discussieren over verschil in interpretatie lijkt me nou geen insteek voor een vruchtbare discussie.

Het is alleen een grijs gebied voor diegene die zijn mening bekrachtigt wil zien. De regels zijn duidelijk, wie het eerst begon is gewoon waar het om gaat. Sorry, maar als je volhoudt dat het niet uitmaakt wie er begon kan ik niet anders concluderen dat je de regels niet kent. Vooral omdat je zegt dat een kleine overtreding niet afgefloten moet worden. Kleine overtredingen bestaan niet. Voetbal je zelf?

Niet meer, maar heb op een hoger iveau gevoetbald dan velen hier, maar ook zelf voetballen is helemaal geen referentiekader voor kennis. Vooral niet als je op een lager amateurniveau hebt gespeeld, is niet te vergelijken met the real deal.

De beginnersfout die je maakt is stellen dat de regels altijd volgens het boekje nageleefd worden. Het is de wedstrijd aanvoelen, fysiek contact toelaten en het juiste gewicht hangen om te beoordelen wat legitiem is en wat niet.

De bal spelen met een tackle is legitiem, maar onbesuisd inkomen en de bal spelen kan (en moet misschien ook wel) bestraft worden door de risicofactor. Je komt constant wel met ken je de regels wel maar jij komt eerder over als een n00b door te denken dat er gewoon regels zijn en die niet multi interpretabel zijn. Enorme inschattingsfout. Geeft niet, maar dan zal ik helemaal niet de kenner proberen uit te hangen. En mijn kennis helemaal niet boven die van een ander te stellen. Komt een beetje knullig over.

mjk87 (moderator films)

• 14685 berichten
  • 4594 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Iemand gister de laatste 10 minuten van de uitzending van de NOS gezien?

De wereld stond in Hilversum even stil toen Messi eraf moest.

Vooral het interview met Song en daarna nog eens terugschakelen naar Toine van Peperstraten of Messi al naar het ziekenhuis was gegaan

Ik ben een groot Messi fan, maar dit was echt hilarisch.

Bekijk het ook vanuit dat andere slachtoffer, Jeroen Grueter. Die krijgt maandag van de baas te horen dat hij naar Camp Nou mag - hij neemt al extra tissues mee. Zit hij daar: geen Messi. Ja, pas na ruim 60 minuten spel. En dan al na een kwartiertje eraf. Had hij dat geweten, was hij lekker bij z'n vrouw thuis gebleven en hadden ze Kooke of Elshof kunnen sturen.

mister blonde

• 12722 berichten
  • 5886 stemmen

Naomi Watts schreef:

De beginnersfout die je maakt is stellen dat de regels altijd volgens het boekje nageleefd worden. Het is de wedstrijd aanvoelen, fysiek contact toelaten en het juiste gewicht hangen om te beoordelen wat legitiem is en wat niet.

De bal spelen met een tackle is legitiem, maar onbesuisd inkomen en de bal spelen kan (en moet misschien ook wel) bestraft worden door de risicofactor. Je komt constant wel met ken je de regels wel maar jij komt eerder over als een n00b door te denken dat er gewoon regels zijn en die niet multi interpretabel zijn. Enorme inschattingsfout. Geeft niet, maar dan zal ik helemaal niet de kenner proberen uit te hangen. En mijn kennis helemaal niet boven die van een ander te stellen. Komt een beetje knullig over.

Beginnersfout . Voetbal al 25 jaar. Als jij keer op keer herhaalt dat het niet uitmaakt wie er begint dan kraam je onzin uit. Dat maakt wel uit. Dat is gewoon zo. Nu keer je het om en zeg je opeens dat het multi interpretabel is. Dat is die regel op zich gewoon niet. Het enige dat multi interpretabel is, is wie er een overtreding maakte en wie niet. Snap ook niet hoe je in zo'n situatie iets moet aanvoelen. Je moet gewoon de regels toepassen. Dat jij het wel een penalty vindt, maakt me op zich niet uit. Ik zal niet zeggen dat je daardoor de regels niet kent. Dat zeg ik wel op het moment dat je stelt dat het niet uitmaakt wie er begint. Ik probeer je ook niet weg te zetten als onwetend, maar hier heb je het mis.

Ook jouw voorbeeld is gewoon door de regels te onderschrijven. Heeft niets met aanvoelen te maken. Gevaarlijk spel gaat boven de bal spelen.

Maar volgens jou had de scheids moeten aanvoelen dat wat Balotelli deed wel oke was en van Rhijn niet? Sorry, maar dat is echt volslagen onzin. Die man moet gewoon de regels hanteren en dat deed ie goed. Hij besloot het gedoe van Balotelli niet als overtreding aan te merken en dus van Rhijn ook niet. Goed aangevoeld.

Multi interpretabel is dus volgens jou dat je de ene keer de ergste overtreding beoordeelt en de andere keer de eerste en weer een andere keer doe je wat anders? Als je een scheidsrechterscursus volgt, zal er niemand zeggen dat er meerdere interpretatie mogelijk is van de regels. Die staan vast. Of iemand die overschrijdt of niet blijft altijd een beoordeling, waarmee je te maken hebt met een interpretatie van de regels. Elke beslissing van de scheids is een interpretatie van de regels. Het aanvoelen zit hem veel meer in andere dingen. Dat je niet voor elke overtreding fluit bijvoorbeeld om een wedstrijd niet kapot te fluiten, of iemand niet die tweede gele kaart te geven. De regels moeten het voetbal helpen. Daar is hier allemaal geen sprake van. Iets is een penalty of niet.

Maar jij blijft er dus bij dat het niet uit maakt wie er begon?

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

Quido schreef:

Advocaat over het voorval tussen Marcelo en Hoesen:

'Acht ogen hebben niets gezien en op basis van twee ogen schrijft De Telegraaf toch een stukje. Blijkbaar hebben ze dat gelezen bij de KNVB, want op dinsdag kregen wij opeens bericht. Dat gebeurt normaal gesproken al op maandag.'

Valentijn Driessen wist het op zondagavond al.

En om nog maar even mijn calimerorol te bevestigen. Pauw en Witteman (vanaf 18:33) van dinsdagavond 4 december. Daar zat Frits Barend te oreren over geweld op het voetbalveld en wat laat hij als treffend voorbeeld zien? Een duikeling van Narsingh die zonder zeuren of agressiviteit zijn terechte gele kaart daarvoor ontvangt...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Jouw mening mister blonde, maar we gaan er niet uitkomen. Qua arbitrage verschillen we eigenlijk, kan me niet voorstellen dat jij al zolang voetbalt (en als je dan zo'n liefhebber bent snap ik niet waarom je pas sinds kort je geroepen voelt je mening qua voetbal hier te ventileren, maar dat is een andere discussie). Van zo'n standpunt als de jouwe snap ik niets, vooral als je al zo lang met voetbal bezig bent maar dat ter zijde. Het is allemaal niet zo zwart/wit als jij stelt.

Om je laatste onzinnige lukrake conclusie van een repliek te voorzien, heb de boel doorlopen van de F-jes tot het eerste.

Maar het wordt een iets te veel welles/nietes discussie en met vooral flauw heen en weer gebrabbel met een nogal vruchteloze insteek. Thanks but no thanks.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Na het CL-geweld vanavond de strijd om de 19e plek op de UEFA ranking tussen Cyprus en Nederland:

AEL Limassol - Marseille

Napoli - PSV

Twente - Helsingborgs

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Iemand gister de laatste 10 minuten van de uitzending van de NOS gezien?

De wereld stond in Hilversum even stil toen Messi eraf moest.

Vooral het interview met Song en daarna nog eens terugschakelen naar Toine van Peperstraten of Messi al naar het ziekenhuis was gegaan

Ik ben een groot Messi fan, maar dit was echt hilarisch.

Inderdaad zeg. Kijk ik eindelijk weer eens Champions League samenvattingen, krijg ik alleen maar gejank over Messi op mijn beeldscherm. Alsof er iemand was overleden... Heb hierdoor alleen maar een grotere hekel aan de NOS en Barça gekregen.

kos schreef:

(afbeelding)

Martijn Krabbé en Melvin Platje?

mister blonde

• 12722 berichten
  • 5886 stemmen

Naomi Watts schreef:

Jouw mening mister blonde, maar we gaan er niet uitkomen. Qua arbitrage verschillen we eigenlijk, kan me niet voorstellen dat jij al zolang voetbalt (en als je dan zo'n liefhebber bent snap ik niet waarom je pas sinds kort je geroepen voelt je mening qua voetbal hier te ventileren, maar dat is een andere discussie).

Omdat ik me erger aan allerlei uitspraken van mensen die denken dat ze overal verstand van hebben, waar voetbal op een of andere manier het uitgelezen onderwerp voor is kwam ik hier jaren niet. Mensen brallen elkaar na zonder enige kennis van zaken. (Ik ken je als gebruiker ondertussen goed genoeg om jou daar niet onder te scharen, maar hier vind ik dat je er naast zit). Heb heel bewust gekozen om op deze site over films te discussieren en niet over voetbal. Daarom kom je mij bijna nooit tegen in topics die niet over films gaan. Sinds kort volg ik hier de discussies weer wat meer en kan het dan toch niet laten om zu nu en dan te reageren. In het eerste topic ben ik wel gekomen (dit is nummer 5 al). Voetbal al 25 jaar voor Westlandia en het is een van de weinige dingen die ik goed kan. Vroeger in het eerste, nu als aanvoerder van een vriendenteam ( 6de klas ). Dat maakt me geen expert, maar praat alsjeblieft niet over een wedstrijd aanvoelen.

Van zo'n standpunt als de jouwe snap ik niets, vooral als je al zo lang met voetbal bezig bent maar dat ter zijde. Het is allemaal niet zo zwart/wit als jij stelt.
Zal het nog een keer proberen uit te leggen. De regels zijn op zich niet multi-interpretabel. Als elke scheidsrechter de regels maar gaat interpreteren zoals hij wil wordt het een zooitje. Het is gewoon zoals het is. Zoiets als eerste overtreding telt, kun je niet anders interpreteren dan dat. Je kunt alleen interpreteren dat het geen overtreding was. Elke beslissing is een interpretatie van de regels, die vast staan. Je kunt als scheidsrechter je juist niet door je gevoel laten leiden bij het toekennen van een penalty. Het aanvoelen van een wedstrijd zit hem echt in andere zaken. Niet in beslissingen die de uitslag van de wedstrijd bepalen.

Om je laatste onzinnige lukrake conclusie van een repliek te voorzien, heb de boel doorlopen van de F-jes tot het eerste.
Die had ik al weggehaald, was flauw.

Maar het wordt een iets te veel welles/nietes discussie en met vooral flauw heen en weer gebrabbel met een nogal vruchteloze insteek. Thanks but no thanks.

Heb je een punt. Of het nu wel of niet een penalty was is ook niet zo belangrijk. Het ging mij om jouw opmerking dat het niet uitmaakt wie er begint. De regels zeggen heel duidelijk van wel. Vind het dan heel flauw dat je over interpretatie van de regels begint. Er is geen interpretatie meer mogelijk of je de zwaarste overtreding of de eerste moet beoordelen, die regel is er al. Zo kun je alles recht praten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Klopt, daar heb je ook een punt. Dat je hier niet kwam wil ik ook niet aanvoeren aan gebrek aan kennis, laat ik dat voorop tellen. Je hebt ook een punt maar in mijn optiek wil er vooral bij arbitrage tussen theorie en praktijk op veel gebieden grijze gebieden ontstaan. En dat is niet om mijn mening te ondersteunen. Vind dat gewoon een hele lastige materie.

Al was ik ook niet helemaal fair wat betreft je argument van wie er begint. Bij soortgelijke overtredingen moet je uiteraard de eerste overtreding bestraffen omdat de daaropeenvolgende overtreding vaak een reactie is.

Wil ook niet zeggen dat er één waarheid is maar laat ik stellen dat die pingel gegeven had kunnen woren ipv moeten worden.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Valentijn Driessen wist het op zondagavond al.

En om nog maar even mijn calimerorol te bevestigen. Pauw en Witteman (vanaf 18:33) van dinsdagavond 4 december. Daar zat Frits Barend te oreren over geweld op het voetbalveld en wat laat hij als treffend voorbeeld zien? Een duikeling van Narsingh die zonder zeuren of agressiviteit zijn terechte gele kaart daarvoor ontvangt...

Terecht dat een club die in 1 seizoen Pieters, Strootman, van Bommel, Toivonen en Mertens onder contract heeft staan steeds als voorbeeld wordt genomen

Zelfs het Bayern van 10 jaar terug was nog niet zo irritant en ergernis opwekkend als dit PSV.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Kahn was al minstens zo irritant als Toiboy en Pieters bij elkaar. Man, wat had die vent een grote smoel...

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

Schitterend! Van Bommel als Matthäus, Strootman als Jeremies. Toivonen als Basler. Zie het helemaal voor me. Nu alleen nog een type Effenberg erbij kopen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Het blijft maar doorgaan in Eindhoven

'Sulejmani was duurder dan onze aanval, en dan zijn wij de koopclub' - voetbalzone.nl

Probeer vooral je punt te maken door een speler te noemen die 4,5 jaar terug is aangekocht door iemand die niet met geld om kon gaan

En het was slechts 1 speler. PSV heeft een paar zomers op rij nu de Eredivisie opgekocht.

Wat zitten ze daar opzichtig naar smoesjes te zoeken zeg. Naar verluidt zijn er ook 100.000 eierdoppen besteld voor het jaarlijkse Calimero feest

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

PSV begint het nieuwe Ajax te worden.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

kos schreef:

(afbeelding)

Slaap je slecht van NEC?

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

De nadruk die er nu op wordt gelegd is natuurlijk ook onzin. PSV is inderdaad een koopclub maar is dat altijd geweest en zal dat in de toekomst (hopelijk ook met een groter aandeel van de jeugdopleiding) zo blijven.

Maar alle andere clubs doen precies hetzelfde, behalve als ze door financiële problemen gedwongen zijn meer met de jeugd te doen. Ajax heeft altijd een betere en meer succesvollere opleiding gehad maar heeft de laatste jaren ook gewoon veel geld uitgegeven aan gekochte spelers en gekochte jeugdspelers of transfervrij de selectie versterkt vanaf buitenaf. Feyenoord doet het uitstekend met de jeugd maar de belangrijkste spelers dit seizoen zijn gewoon bij andere clubs weggehaald.

Het transferbeleid van PSV is de laatste jaren door beroerde leidinggevers of td's die de verdediging vergeten te versterken niet succesvol geweest maar heeft jarenlang wel goed gewerkt.

Sanders moet zich ook niet teveel aantrekken van wat anderen zeggen want zoals je kan zien leveren dit soort opmerkingen alleen maar leedvermaak op bij anderen.

mjk87 (moderator films)

• 14685 berichten
  • 4594 stemmen

Zo, Strootman alweer geblesseerd.

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

Topkeeper die Rosati.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Die keeper van Napoli Wat een waardeloze drol haha. Twee cadeautjes voor PSV.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Gezien de instelling van PSV en Twente in Europa zou je ze vanavond beiden een dikke nederlaag toewensen als dank, maar voor de Nederlandse punten zou dat jammer zijn. En we hebben al zo'n beroerd seizoen wat dat betreft.

Ik zou het als club toch betreuren om uit Europa te vliegen, ook al is het de EL. Zeker na de winter heb je toch vaak mooie wedstrijden waar wel veel publiek ziet en waar je enig niveau ziet.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Jemig, als je die grafkop van Matavz ziet word je gelijk ook de zin ontnomen om PSV überhaupt die overwinning te gunnen voor de Nederlandse puntjes.

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

Ik vind het toch knap dat jullie altijd wel een reden vinden om PSV een overwinning niet te gunnen. Is ook een talent!

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Ik vind het knap dat een speler na een hattrick geen spoor van emotie kan tonen. Ik vind dat gewoon doodeng. Commentator begon er ook nog over Het is niet iets dat ik bewust op zoek of zo, maar die gast kijkt zo chagrijnig na een goal, ik word er zelf ook spontaan depressief van.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.