• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.237 films
  • 12.400 series
  • 34.346 seizoenen
  • 651.737 acteurs
  • 199.746 gebruikers
  • 9.422.597 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Matavz mist inderdaad vreugde en passie in zijn spel. Jammer, want als hij wat feller en actiever zou zijn, dan heb je echt een sublieme spits. Kansen benutten kan hij namelijk wel.

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

herman78 schreef:

Gerd Muller haalt opgelucht adem.

Gerd Müller...oh..ik dacht al aan Bennie Muller. Dat krijg je er van als iedereen maar Muller Muller Muller zegt.

"EK 2020 in meerdere landen"

had echt gehoopt dat dit een grapje was toen ik het voor het eerst hoorde. Voor dit soort shit is er dus tijd, net zoals de hele europacup 3 omtoveren tot een zielloze Europa league. Ik heb al bijna twee jaar niks meer gevolgd mede dankzij leo driessen die het nog erger weet te verzieken. Waarom pakken ze niet de misstanden met geldsmijterij in corrupte en failliete landen aan? Het wk geven aan een woestijn als Qatar is ook zo'n geweldige zet, heeft u uw vakantie al geboekt of pakt u uw wedstrijdje mee als stopover daar in die bloedhitte?

Ze hebben het over twaalf landen..

ja

het is maar het beste dat de Maya's gelijk hadden en de wereld deze maand nog vergaat

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

rep_robert schreef:

Ik vind het knap dat een speler na een hattrick geen spoor van emotie kan tonen. Ik vind dat gewoon doodeng. Commentator begon er ook nog over Het is niet iets dat ik bewust op zoek of zo, maar die gast kijkt zo chagrijnig na een goal, ik word er zelf ook spontaan depressief van.

Zo kijkt hij altijd en wat moet hij dan, uitgebreid juichen bij een wedstrijd om niks, die hij alleen maar speelt omdat het nergens om gaat. Had je vast ook wat over op te merken gehad.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Zo kijkt hij altijd en wat moet hij dan, uitgebreid juichen bij een wedstrijd om niks, die hij alleen maar speelt omdat het nergens om gaat. Had je vast ook wat over op te merken gehad.

Nee, maar even een lachje kan er wel van af. Het is gewoon een troosteloos figuur verder. Heb er helemaal niets mee. Ook al gaat het nergens meer om, je kan heus wel even een momentje van vreugde hebben als je er drie in prikt tegen Napoli. Niets mis mee. Met zo'n kop hoef je ook niet verbaasd te zijn dat je er naast staat. Zal bij hem vast meegewogen hebben bij het feit dat hij eigenlijk is geflopt.

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

Inderdaad niets mis mee maar de redenen om het niet te doen zijn zeker aanwezig.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Als je nooit enige vorm van spelvreugde toont dan kan dat dus een uitwerking hebben op je carrière.

De aanval van Napoli verdient ook een -6 trouwens. Lastig om hun kwaliteiten te beoordelen op basis van die wedstrijden tegen PSV Cavani bakt er bijvoorbeeld ook geen reet van.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik vind het wel dieptriest. De enige normaal gesproken aanwezige concurrent van PSV verliest 2x van PSV, maar toch liggen ze eruit. Onbegrijpelijk.

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

Dnjepr heeft ook gewoon een goede ploeg. Je hebt het wel eens gehad over de uitschakeling van AZ en Vitesse tegen Anzhi maar ook Dnjepr heeft bakken met geld uitgegeven om een goede ploeg te kopen. Tegen Solna hebben we gigantisch gefaald.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

AZ zou met de ploeg van vorig jaar best een kansje hebben gehad. PSV had natuurlijk veel beter moeten presteren, Twente idem. Dat Dnjepr is echt geen dreamteam ofzo. PSV in goede doen wint zeker 1x van hen. Maar je laat het ook tegen AIK liggen he. 1 punt uit 2 duels, pfff.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Dnipro ook gewoon weer 4-0 tegen AIK, ook knap!

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Twente is ook lekker bezig zeg

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Pakt PSV de punten, doet Twente dit.

Wat een drama zeg, en dan ook nog voor je eigen fans.

Inmiddels al 0-2 na 20 minuten.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Gaan PSVers hier nu andere clubs die Europees wanprestaties leveren bekritiseren?

Maar het is het dieptriest ja. Gelukkig heb ik de hele avond nog geen seconde voetbal opgezet.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

j0enne schreef:

Pakt PSV de punten, doet Twente dit.

Wat een drama zeg, en dan ook nog voor je eigen fans.

Inmiddels al 0-2 na 20 minuten.

Het is volgens Steve geen Mickey mouse leage

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Gelukkig heb ik de hele avond nog geen seconde voetbal opgezet.

Maar je hebt wel gekeken?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik ben niet zo van het ontslaan, maar ik hang de vlag uit als Steve McClaren de laan uit wordt gestuurd.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Weet je wat het treurige is van het Europese voetbal van Twente en PSV. Dat s dat ze deze poules met twee vingers in de neus hadden kunnen winnen. Maar blijkbaar wordt het Europees spelen als te belastend ervaren. Het is dus puur een metaal probleem. Want van die anderhalf uur extra spelen per week en dat reisje, is voor een topspeler of topploeg een peulenschil.

Treurig dit. Ook onze profs zijn beter in het opgefokt reageren op de scheidsrechter dan dat ze zichzelf weten te motiveren.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Twente Ik zie de reactie van McClaren alweer voor me

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

Weet je wat het treurige is van het Europese voetbal van Twente en PSV. Dat s dat ze deze poules met twee vingers in de neus hadden kunnen winnen. Maar blijkbaar wordt het Europees spelen als te belastend ervaren. Het is dus puur een metaal probleem. Want van die anderhalf uur extra spelen per week en dat reisje, is voor een topspeler of topploeg een peulenschil.

Treurig dit. Ook onze profs zijn beter in het opgefokt reageren op de scheidsrechter dan dat ze zichzelf weten te motiveren.

Helemaal mee eens. Europees spelen is juist goed voor ervaring enzo. De Boer zei dat dan ook goed dinsdag. Het is toch juist mooi om Europees ervaring op te doen, al is dat in de EL. Ook in de EL heb je trouwens gewoon goede tegenstanders en laten we wel wezen het niveau van de EL is gewoon het niveau van de Nederlandse top geworden (jammer genoeg).

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

It's Europe. Strange things happen in Europe....

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

En dan moet je ook nog 2 basisspelers erin zetten om te voorkomen dat je nog meer tegengoals krijgt tegen Helsingsborgs IF

EDIT: Geluk scoort Tadic nog, misschien nog een gelijkspelletje?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Oei oei, AEL Limassol heeft vanavond gewonnen van Marseille... is de heldendaad van PSV in Napels genoeg voor de MML om Cyprus van het lijf te houden?

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

Reinbo schreef:

Wat wil je hier nou mee zeggen?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Reinbo schreef:

Treurig dit.

Zeker treurig.

Waar is de tijd gebleven dat Nederlandse clubs zich vol stortten op een Europees avontuur, ook al is het niet de CL of Europacup 1. Magische avondjes, waarin je je club naar de overwinning schreeuwde.

Voor Feyenoord veel te lang in ieder geval.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Lefgozer schreef:

PSV begint het nieuwe Ajax te worden.

Dan mogen ze eerst wel eens een talentvolle jeugd hebben en die doorselecteren

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Wat wil je hier nou mee zeggen?

Dat ze al die energie die ze steken in het belagen van de scheids beter in het veroveren van de bal kunnen steken. Het moge duidelijk zijn waar hun voorbeeld funktie toe heeft geleid.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

En jawel hoor, Cyprus heeft Nederland achter zich gelaten. En niet alleen dat, ook Schotland kwam door de successen van Celtic voorbij steken, waardoor de MML uit de top 20 is gekukeld:

1. Spanje

2. Duitsland

3. Engeland

4. Italië

5. Frankrijk

6. Oekraïne

7. Portugal

8. Rusland

9. Tsjechië

10. Turkije

11. België

12. Zwitserland

13. Roemenië

14. Zweden

15. Noorwegen

16. Griekenland

17. Kroatië

18. Schotland

19. Wit-Rusland

20. Cyprus

21. Nederland

22. Denemarken

23. Slovenië

24. Israel

25. Hongarije

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Je hebt het maar druk met je lijstjes. Alsof het supporterschap af zou moeten hangen van de klassering.

Bij deze roep ik je uit tot MM's Gloriehunter No. UNO.

Verder zegt het ook niks over de kwaliteit, want de Nederlandse clubs hebben de EL duidelijk laten schieten.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Misschien ook verhelderend om eens naar de individuele teams te gaan kijken.

Geloof het of niet, maar FC Twente is dit seizoen de puntenpakker voor de MML in Europa. De trotse koploper wist in de voorronde van de voorronde van de Europa Liga de ene na de andere club uit Kleinlandië en Amateuristan uit te schakelen, en behaalde een totaal van 10,5 punten, waarmee het op de gedeeld 32e plek kwam, gelijk met teams als Dinamo Zagreb en Basel.

Ajax en PSV vinden we gebroederlijk op de 58e plek met 7 punten. De Amsterdammers rommelden eigenlijk slechts 3 puntjes binnen maar kregen nog eens 4 gratis van de UEFA voor het kampioenschap van Nederland, PSV B toonde zich een meester in het verslaan van Napoli tussen het zichzelf voor gek zetten door. Clubs als Fehervar en (zijn ze weer) AEL Limassol deden het nog beter, al kan Ajax als enige MML club nog wel gaan stijgen na de winterstop.

En u wist het misschien niet meer, maar ook Vitesse (1,5), Heerenveen (1), Feyenoord (0,5) en AZ (0) begonnen in de zomer aan hun Europese campagne. Deze teams werden respectievelijk 136e, 175e, 213e en 214e. Daarmee deden ze het alle 4 slechter dan teams als SK Tirana, Valletta FC, St. Patrick's Athletics, Slovan Liberec, Metalurgs Lipaja, FH Hafnarfjardar, Académica Coimbra, Renova Dzepciste, Zeta Golubovci, FK Aktobe, 1 Dudelange, Differdange 03, Dila Gori, Olimpi Rustavi, Spartak Trnava, KuPS Kuopio, Zimbru Chisinau, Sheriff Tiraspol, Dacia Chisinau, SV Ried, Ruch Chorzow, Vojvodina Novi Sad, Khazar Lenkoran, Inter Baku, Neftchi Baku, Hapoel Kiryat Shmona, Bnei Yehuda, Mura Murska Sobota, AC Horsens, Anorthosis Famagusta, FC Gomel, NK Osijek, Asteras Tripolis, Mladá Boleslav en Ordabasy Shymkent, die allen 2 punten of meer scoorden.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

De loodzware Nederlandse competitie vraagt natuurlijk al zoveel van de spelers dat ze Europees geen energie meer over hebben, ik snap dat wel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.