- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
Ik denk dat de Ajacieden hopen op Liverpool? Of toch kiezen voor wraak op Lyon? Ik zie graag Lazio als tegenstander. Er zitten iig mooie tegenstanders tussen. In dat opzicht een big fail voor PSV en Twente.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ik denk dat de Ajacieden hopen op Liverpool? Of toch kiezen voor wraak op Lyon? Ik zie graag Lazio als tegenstander. Er zitten iig mooie tegenstanders tussen. In dat opzicht een big fail voor PSV en Twente.
Voor een eerste knock-out ronde EL lijkt mij Racing Genk een mooie tegenstander. In ieder geval niet Benfica of Chelsea.
Liverpool of Lyon kan altijd later in het toernooi nog.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3298 stemmen
.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Misschien ook verhelderend om eens naar de individuele teams te gaan kijken.
Geloof het of niet, maar FC Twente is dit seizoen de puntenpakker voor de MML in Europa. De trotse koploper wist in de voorronde van de voorronde van de Europa Liga de ene na de andere club uit Kleinlandië en Amateuristan uit te schakelen, en behaalde een totaal van 10,5 punten, waarmee het op de gedeeld 32e plek kwam, gelijk met teams als Dinamo Zagreb en Basel.
Ajax en PSV vinden we gebroederlijk op de 58e plek met 7 punten. De Amsterdammers rommelden eigenlijk slechts 3 puntjes binnen maar kregen nog eens 4 gratis van de UEFA voor het kampioenschap van Nederland, PSV B toonde zich een meester in het verslaan van Napoli tussen het zichzelf voor gek zetten door. Clubs als Fehervar en (zijn ze weer) AEL Limassol deden het nog beter, al kan Ajax als enige MML club nog wel gaan stijgen na de winterstop.
En u wist het misschien niet meer, maar ook Vitesse (1,5), Heerenveen (1), Feyenoord (0,5) en AZ (0) begonnen in de zomer aan hun Europese campagne. Deze teams werden respectievelijk 136e, 175e, 213e en 214e. Daarmee deden ze het alle 4 slechter dan teams als SK Tirana, Valletta FC, St. Patrick's Athletics, Slovan Liberec, Metalurgs Lipaja, FH Hafnarfjardar, Académica Coimbra, Renova Dzepciste, Zeta Golubovci, FK Aktobe, 1 Dudelange, Differdange 03, Dila Gori, Olimpi Rustavi, Spartak Trnava, KuPS Kuopio, Zimbru Chisinau, Sheriff Tiraspol, Dacia Chisinau, SV Ried, Ruch Chorzow, Vojvodina Novi Sad, Khazar Lenkoran, Inter Baku, Neftchi Baku, Hapoel Kiryat Shmona, Bnei Yehuda, Mura Murska Sobota, AC Horsens, Anorthosis Famagusta, FC Gomel, NK Osijek, Asteras Tripolis, Mladá Boleslav en Ordabasy Shymkent, die allen 2 punten of meer scoorden.
Jaja, waar was je de vorige twee seizoenen. Toen hing je de struisvogel uit.
Betwijfel wel of ik bovenstaande moet geloven, eerder deze week ging je hard onderuit met je beweringen vriend. Beetje pas op de plaats zou je goed doen na zulke captitale missers.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Dat ze al die energie die ze steken in het belagen van de scheids beter in het veroveren van de bal kunnen steken. Het moge duidelijk zijn waar hun voorbeeld funktie toe heeft geleid.
En met ze doel je dan neem ik aan op alle Nederlandse profvoetballers.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
. Ajax zal wel hopen op een goede tegenstander, want dan hoeven ze niet te verbergen dat ze zelf ook niet echt zin hebben in de EL
mjk87 (moderator films)
-
- 14685 berichten
- 4594 stemmen
Jaja, waar was je de vorige twee seizoenen. Toen hing je de struisvogel uit.
Betwijfel wel of ik bovenstaande moet geloven, eerder deze week ging je hard onderuit met je beweringen vriend. Beetje pas op de plaats zou je goed doen na zulke captitale missers.
Klopt overigens wel. Zoek voor NL clubs op plaats 21. Pijnlijk, vorig jaar 4e.
edit* Celtic gewoon eerste 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
In dat opzicht een big fail voor PSV en Twente.
Dat was wel al een tijdje bekend bij PSV en Twente.
Maar blijft wel een big fail natuurlijk, dat ze niet vol voor de EL gaan.
Maar ja, de CL miljoenen zorgen ervoor dat EL niet interessant meer is. En Twente, PSV en Ajax hebben dusdanige budgetten dat CL in de zoveel jaar een must is. Je kan zien wat het Feyenoord gekost heeft dat ze de CL niet haalden met Makaay & co.
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
Dat begrijp ik. Voor de topclubs in NL gaat de CL voor alles. Maar als je ziet welke clubs nog actief zijn in de EL dan kan je nog best wat leuke potjes ballen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Gaat meer om de prestige van het toernooi, is nu niet de moeite waard. De enige big fail is voor de UEFA.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Klote. Atleti kan nu geen Ajax treffen
.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En met ze doel je dan neem ik aan op alle Nederlandse profvoetballers.
Ja, maar er zijn er natuurlijk een paar erger dan de rest. En er lopen er een paar van op het middenveld van PSV.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En u wist het misschien niet meer, maar ook Vitesse (1,5), Heerenveen (1), Feyenoord (0,5) en AZ (0) begonnen in de zomer aan hun Europese campagne. Deze teams werden respectievelijk 136e, 175e, 213e en 214e. Daarmee deden ze het alle 4 slechter dan teams als SK Tirana, Valletta FC, St. Patrick's Athletics, Slovan Liberec, Metalurgs Lipaja, FH Hafnarfjardar, Académica Coimbra, Renova Dzepciste, Zeta Golubovci, FK Aktobe, 1 Dudelange, Differdange 03, Dila Gori, Olimpi Rustavi, Spartak Trnava, KuPS Kuopio, Zimbru Chisinau, Sheriff Tiraspol, Dacia Chisinau, SV Ried, Ruch Chorzow, Vojvodina Novi Sad, Khazar Lenkoran, Inter Baku, Neftchi Baku, Hapoel Kiryat Shmona, Bnei Yehuda, Mura Murska Sobota, AC Horsens, Anorthosis Famagusta, FC Gomel, NK Osijek, Asteras Tripolis, Mladá Boleslav en Ordabasy Shymkent, die allen 2 punten of meer scoorden.
En je punt is?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Ja, maar er zijn er natuurlijk een paar erger dan de rest. En er lopen er een paar van op het middenveld van PSV.
Het is goed dat je het even verduidelijkt want omdat je die zin onder je stuk over het Europees falen van Twente en PSV schreef leek het net of je die twee clubs verantwoordelijk stelde voor alle agressie in het veld.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ajax zal wel hopen op een goede tegenstander, want dan hoeven ze niet te verbergen dat ze zelf ook niet echt zin hebben in de EL
Omdat PSV zich zo liet kennen, wil dat niet zeggen dat Ajax diezelfde laffe instelling heeft 
Gewoon strijden om die finale in eigen stadion te bereiken en hem ook winnen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Klote. Atleti kan nu geen Ajax treffen
.
Mazzel voor jou zeg 
Ik hoop zelf eigenlijk een rondje op een haalbare kaart (Genk bv), met daarna een affiche als Ajax-Liverpool. Ik wil wel een beetje mooie affiches zien.
Doen we in die finale wel Ajax-Atletico, deal?
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ah juist, de finale van de EL is in de ArenA, toch? Lekkere motivatie 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
En je punt is?
Ter leering ende vermaeck.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het enige dat telt is dat de trots van Nederland, tevens de kampioen, wel door is ten koste van de Engelse kampioen. Maak je even een diepe buiging, otherfooltje?
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Mazzel voor jou zeg 
Ik hoop zelf eigenlijk een rondje op een haalbare kaart (Genk bv), met daarna een affiche als Ajax-Liverpool. Ik wil wel een beetje mooie affiches zien.
Doen we in die finale wel Ajax-Atletico, deal?
Zou leuk zijn. Ik zie (een gemotiveerd) Genk winnen van Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Mario Been is vooral gewend om van Ajax te verliezen 
Voor de supporters zou dit wel een leuk affiche zijn. Neem aan dat het uitvak in Amsterdam en in Genk dan wel helemaal vol raakt.
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
de trots van Nederland
Haha!! Nu niet gaan overdrijven he
. Jaren schaamde we ons als NL-er rot om de debacles van datzelfde Ajax in Europa. Mag wel weer een keertje dat ze het leuk doen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Haha!! Nu niet gaan overdrijven he
. Jaren schaamde we ons als NL-er rot om de debacles van datzelfde Ajax in Europa.
Ajax heeft in de laatste 10 jaar geloof ik 9x Europese overwintering gehad. Dat is gewoon uitstekend.
Alleen onder Henk ten Cate ging het kut. Uit de voorronde CL gepleurd tegen Slavia Praag en 2 weken later ofzo de voorronde Uefa Cup verloren tegen dat kut Zagreb 
En ik was bij beide uitschakelingen aanwezig 
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
Kopenhagen was ook geen feestje 
Maar eerlijk is eerlijk, samen met het afgelopen Europese seizoen houdt Ajax zich prima staande
en laten ze leuk voetbal zien. Daarnaast de nodige goodwill gekweekt in het buitenland.
schram101
-
- 16702 berichten
- 2312 stemmen
Tegen Kopenhagen en (wie was die andere ook alweer) ging het toch ook mis? Toen zo'n drie keer achter elkaar uit de voorronde CL gegooid geloof ik.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Tegen Kopenhagen en (wie was die andere ook alweer) ging het toch ook mis? Toen zo'n drie keer achter elkaar uit de voorronde CL gegooid geloof ik.
Slavia Praag, maar dat zei ik net al.
Ook bij Kopenhagen zat ik er. Dat was echt een klap zeg, eruit door die lompe eigen goal van Vermaelen. Zwaar onverdiend, net als tegen Slavia, maar dat telt niet.
Daarintegen ook via Grazer AK en Dynamo Kiev wel 2x het hoofdtoernooi van de CL bereikt via voorrondes. Je weet wel, Kiev, altijd lastig.... 
Kopenhagen was ook geen feestje 
Maar eerlijk is eerlijk, samen met het afgelopen Europese seizoen houdt Ajax zich prima staande
en laten ze leuk voetbal zien. Daarnaast de nodige goodwill gekweekt in het buitenland.
Seizoen daarvoor ook al. Derde in een groep met Madrid, Milan en Auxerre. Vier punten tegen AC Milan toen gepakt. Die uitnederlaag in Frankrijk verpestte toen onze kansen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14685 berichten
- 4594 stemmen
En die nederlaag ook nog door die snel genomen vrije trap waar sommigen stonden te slapen, terwijl je heel de wedstrijd beter was.
@Stu-Pot, Genk wordt per definitie tactisch overklast door Ajax. Been heb ik nog nooit op enig tactisch inzicht kunnen betrappen. Enkel grote ogen opzetten en zeggen hoeveel je van de club houdt. Doet het bij bij velen goed.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Oud-international en huidig Ajax-trainer Frank de Boer laat dit vrijdag via Twitter weten.
Mooi! Goede zaak. Valt me sowieso op dat onze oud internationals erg actief zijn. Zo waren recent oa Ronald de Boer, van Hooijdonk, Gullit en nog een stel in Rio om tegen Brazilië te ballen.
En itt 1998 wonnen ze nu wel, jeuj.
PS: Deze reclame met Messi en Kobe Bryant 
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ruav0KvQOOg[/embed]
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
@Stu-Pot, Genk wordt per definitie tactisch overklast door Ajax. Been heb ik nog nooit op enig tactisch inzicht kunnen betrappen. Enkel grote ogen opzetten en zeggen hoeveel je van de club houdt. Doet het bij bij velen goed.
Ik ken de voorgeschiedenis van Been niet bij jullie, enkel dat hij moest vertrekken door de spelersgroep ofzoiets? Maar in België heeft hij wel al iets bewezen, een kampioenenploeg waarvan het merendeel van de spelers vertrokken naar het buitenland heeft hij terug mooi laten aansluiten bij de top van België wat helemaal niet zo makkelijk is, Genk is zo een ploeg die kampioen speelt en vervolgens een paar jaar wegzakt. Ook toen Debruyne vertrok heeft hij zijn middenveld slim aangepast en momenteel zijn ze samen met Anderlecht de titelkandidaat, nouja in een normale competitie, met die play-offs weet je maar nooit. De jeugdwerking van Genk zit er ook wel voor iets tussen, maar net zoals in zovele competities worden die jeugdproducten weggeplukt door ploegen met meer prestige, kijk maar naar Praet en een paar jaar geleden Dufour. Neen, Genk is zeker niet zo sterk als Ajax, maar ze spelen met heel veel hart en ik zie ze het Ajax toch moeilijk maken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.