• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.237 films
  • 12.400 series
  • 34.346 seizoenen
  • 651.737 acteurs
  • 199.746 gebruikers
  • 9.422.581 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Messi zijn gezicht vertrok al toen hij in contact kwam met de keeper, toch nog die inzet daarna met (mogelijk) alle gevolgen vandien. Op zo'n moment moet je beter weten, zeker als de uitkomst van de wedstrijd totaal niet meer van belang is voor je club. Dat record had hij nog wel gebroken met nog 4 wedstrijden te gaan.

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

De invloed van Agnelli/Fiat reikt zelfs buiten Italië.

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Materny schreef:

Messi zijn gezicht vertrok al toen hij in contact kwam met de keeper, toch nog die inzet daarna met (mogelijk) alle gevolgen van dien. Op zo'n moment moet je beter weten, zeker als de uitkomst van de wedstrijd totaal niet meer van belang is voor je club. Dat record had hij nog wel gebroken met nog 4 wedstrijden te gaan.

Je kan in elk duel wat oplopen. Het publiek heeft ook recht op Messi.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ik heb het erover dat Messi al met een pijnlijk gezicht keek toen hij door de keeper geraakt werd, en vervolgens toch nog het schot lost. Had hij niet moeten doen in deze situatie.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Celtic

Geweldig! Dat gun ik dat publiek daar echt.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Pff, had liever Benfica door gezien. Nou krijg je dat afschuwelijk betonvoetbal van Celtic voorgeschoteld, bah. Dan zie ik liever het spel van Benfica. Als Cardozo die bal aan het eind beter meeneemt wordt het nog 0-1, maar het mocht niet zo zijn. Hopelijk is de blessure van Messi niet ernstig en kan hij nog het record van Müller evenaren, maar ik vrees het ergste.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3410 stemmen

Of als Maxi Perreira zich nog eventjes 3 seconden concentreert. Zo'n belangrijke kans zo hard over peren pfff...

Klote van Messi alleen

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Celtic

Geweldig! Dat gun ik dat publiek daar echt.

Dan te denken dat we die gasten compleet wegvaagde begin dit seizoen. In een makkelijkere poul is er altijd wat mogelijk, zie je hier wel weer.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Dan te denken dat we die gasten compleet wegvaagde begin dit seizoen. In een makkelijkere poul is er altijd wat mogelijk, zie je hier wel weer.

Celtic heeft veel bereikt op basis van passie, strijd, een stabiele achterhoede en wat mazzel. Mooi dat dat nog mogelijk is. Wie had dat nou gedacht zeg.

Erg leuk.

mjk87 (moderator films)

• 14686 berichten
  • 4594 stemmen

Celtic kan er ook helemaal niets van. Die twee wedstrijden tegen Barça gezien. Voor de pot hangen en hopen dat hij niet valt, en aan de overkant wel. Maar een aanval opbouwen, naar iemand spelen in hetzelfde shirt, een man uitkappen, niets van dat alles.

Wel blij, hekel aan die vieze portugezen

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Celtic!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Die penalty van Celtic

Hoe makkelijk wil je ze geven.

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

mjk87 schreef:

Celtic kan er ook helemaal niets van. Die twee wedstrijden tegen Barça gezien. Voor de pot hangen en hopen dat hij niet valt, en aan de overkant wel. Maar een aanval opbouwen, naar iemand spelen in hetzelfde shirt, een man uitkappen, niets van dat alles.

Wat moet je dan?

Als je zoveel minder kwaliteit hebt moet je lekker frivool en naïef de aanval zoeken tegen het 'beste team van de wereld'?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

De Europa League heeft ook een enorm sterke bezetting na de winter zeg.

Oa Lyon, Inter, Chelsea, Benfica, Anzji/Liverpool (of beiden), Atletico Madrid, Fenerbahce, Napoli, Tottenham (bijna zeker althans) en Leverkusen naast ons eigen Ajax natuurlijk.

Dat kunnen heel wat mooie potjes worden.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Ben benieuwd. Hoop een Engelse ploeg of Italiaans. Dat ligt dit Ajax denk ik wel. Jammer van gister. Ajax is natuurlijk minder, maar heeft helaas ook geen alternatief elftal met wat mannen op het middenveld die kunnen verdedigen. Celtic speelt natuurlijk anti voetbal maar ze komen wel een ronde verder...

mister blonde

• 12722 berichten
  • 5886 stemmen

Naomi Watts schreef:

Het hij begon argument werkt misschien prima op het schoolplein van de lokale basisschool, op het hoogste voetbalpodium niet. .

Sorry hoor, maar ken je de regels wel? Balotelli begon en maakte daarom de eerste overtreding. Er had volgens de regels (als iemand dat hier iets zegt en niet gewoon de rest nablaat) of gefloten moeten worden voor een vrije trap voor Ajax. Of gewoon niet gefloten moeten worden (er vanuit gaande dat de scheidsrechter het duwen en trekken over en weer vond). Een penalty had belachelijk geweest.

Joy4ever

• 4635 berichten
  • 1861 stemmen

Juventus

Eerst drie potjes gelijkspelen om de tegenstanders wat hoop te geven en vervolgens de laatste drie potjes gewoon winnen. Hehe .

Chelsea

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

mister blonde schreef:

(quote)

Sorry hoor, maar ken je de regels wel? Balotelli begon en maakte daarom de eerste overtreding. Er had volgens de regels (als iemand dat hier iets zegt en niet gewoon de rest nablaat) of gefloten moeten worden voor een vrije trap voor Ajax. Of gewoon niet gefloten moeten worden (er vanuit gaande dat de scheidsrechter het duwen en trekken over en weer vond). Een penalty had belachelijk geweest.

Het gaat om het gewicht van de overtreding en vond dat van Amsterdamse kant veel excessiever en zo behoor je dat ook te beoordelen. Lichamelijk contact blijft er altijd wel. Ik ben prima op de hoogte van de regels, al is die opmerking zeer irrelevant omdat dergelijke situaties over gelaten moeten worden aan de interpretatie. Mijn inziens zeer slecht ingeschat, al kan ik dat die Deen niet kwalijk nemen met al die Deense groeibriljantjes in de Amsterdamse selectie. Die gun je hun ontwikkeling.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Joy4ever schreef:

Juventus

Eerst drie potjes gelijkspelen om de tegenstanders wat hoop te geven en vervolgens de laatste drie potjes gewoon winnen. Hehe .

Chelsea

Gefeliciteerd. Zin in de tweede ronde, echt nog veel meer 'kanshebbers' dan voorheen.

Joy4ever

• 4635 berichten
  • 1861 stemmen

Naomi Watts schreef:

Gefeliciteerd. Zin in de tweede ronde, echt nog veel meer 'kanshebbers' dan voorheen.

Grazie. Is zeker waar ja, genoeg kanshebbers. Vooral veel leuke clubs die door zijn, clubs die leuk ballen en niet achterin blijven hangen.

mister blonde

• 12722 berichten
  • 5886 stemmen

Naomi Watts schreef:

Het gaat om het gewicht van de overtreding en vond dat van Amsterdamse kant veel excessiever en zo behoor je dat ook te beoordelen.

Nee, dat is dus niet zo. Sorry maar heb toch het idee dat je de regels niet heel goed kent. Je kunt niet afwegen welke van de twee het zwaarst is en daar dan tegen fluiten. Het gaat er echt om wie als eerst de overtreding maakte.

Het kan alleen een penalty zijn als je vindt dat Balotelli geen overtreding maakte en van Rhijn wel. Niet omdat Balotelli een kleine(re) overtreding maakte dan van Rhijn. Wat me raar lijkt, aangezien ze allebei hetzelfde deden. Daarbij begon van Rhijn niet, wat dus niet alleen relevant is voor het schoolplein, maar juist voor het voetbalveld. Snap (als je de regels kent, waar ik dan maar van uitga) die opmerking nog steeds niet, daar gaat het in zo'n situatie nu juist om. Eerste overtreding telt. Zo eenvoudig is het.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

mister blonde schreef:

Nee, dat is dus niet zo. Sorry maar heb toch het idee dat je de regels niet heel goed kent. Je kunt niet afwegen welke van de twee het zwaarst is en daar dan tegen fluiten. Het gaat er echt om wie als eerst de overtreding maakte.

Ja, maar in de interpretatie kan je die eerste lichte waarneming kwalificeren als geen overtreding.

Het kan alleen een penalty zijn als je vindt dat Balotelli geen overtreding maakte en van Rhijn wel. Niet dat Balotelli een kleine(re) overtreding maakte dan van Rhijn. Wat me raar lijkt, aangezien ze allebei hetzelfde deden. Daarbij begon van Rhijn niet, wat dus niet alleen relevant is voor het schoolplein, maar juist voor het voetbalveld. Snap (als je de regels kent, waar ik dan maar van uitga) die opmerking nog steeds niet, daar gaat het in zo'n situatie nu juist om.

Dat is wel mijn mening. Vind dat van Rhijn veel meer deed.

Al snap i kwaar de miscommunicatie is ontstaan, vond dat van Balo geen overtreding.

mister blonde

• 12722 berichten
  • 5886 stemmen

Dan snap ik nog steeds je schoolplein opmerking niet. En je opmerking dat je de excessievere overtreding behoort te beoordelen ook niet. Een overtreding is een overtreding. Er bestaat niet zoiets als een beetje (of een halve, of een lichte) overtreding. Niet in de regels althans, bij supports wel.

Vind het trouwens ook vreemd dat van Rhijn meer zou hebben gedaan, lijkt me een gevalletje zien wat je wil zien.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Daar is iets waar we het niet eens zullen worden. Ook een situatie waar de meningen in de studio verdeeld over waren. Kan prima.

Omdat "hij begon eerst" gewoon geen geldig argument is. Dit soort situaties zijn een enorm grijs gebied en vooral wie hindert wie het meest is een referentiekader, niet wie er begon.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Als Balo mede door die ( kleine) overtreding had weten te scoren, had hij dan ook afgekeurd moeten worden? Ervan uitgaande dat van Rhijn zich netjes had gedragen in dat duel.

Misschien is dat een betere vraag.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat mij betreft niet, maar ik beoordeel het ook niet als overtreding. Het is dan ook een mannensport, een beetje lijfelijk contact mag wel. Als je idd de regels opvolgt zoals mister blonde zegt kan je in bijna elke hoekschop situatie wel een pingel gaan geven.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

al kan ik dat die Deen niet kwalijk nemen met al die Deense groeibriljantjes in de Amsterdamse selectie. Die gun je hun ontwikkeling.

Ja, zo werkt het inderdaad. Afgaande op een enkele beslissing die heel misschien discutabel te noemen is beticht je deze man van vriendjespolitiek en dus een scheidsrechter die in toekomstige gevallen niet te vertrouwen valt. Ik ga ervan uit dat je deze scheidsrechter vaker op dergelijke praktijken hebt betrapt, anders weet ik niet waar jij je motivatie vandaan haalt.

Feit dat Kum de Jong bijna doormidden zaagt (onbestraft) zien we maar even door de vingers.

Had niet gedacht dat jij ook mee liep in de kruistocht om scheidsrechters in het minste geval zwart te maken...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ach, de link Deense ref en Ajax was natuurlijk niet serieus bedoeld. Dat zag je zelf toch ook wel. Come on dude.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Een gebrek aan emoticons maakt het sowieso moeilijk om in te schatten. Je legt het er ook niet dik bovenop. Maar ok

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Iemand gister de laatste 10 minuten van de uitzending van de NOS gezien?

De wereld stond in Hilversum even stil toen Messi eraf moest.

Vooral het interview met Song en daarna nog eens terugschakelen naar Toine van Peperstraten of Messi al naar het ziekenhuis was gegaan

Ik ben een groot Messi fan, maar dit was echt hilarisch.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.