- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Een jeugdopleiding is compleet nutteloos.
De troll laat zich weer zien na zijn beschamende aftocht van vorige week. Laat me je herinneren aan het feit dat (jaja, daar komt ie) ''het beste team ter wereld'' zijn immense successen het afgelopen decennia (en eerder) heeft gerealiseerd op de fundering van een jeugdopleiding.
Ga nu maar weer onder je steen. Kssst.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
De Jong staat al meteen met z'n handen de lucht in.
Liesveld heeft 't nog steeds Sinterklaas...
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wat een giller. Weer een penalty...
Zo'n contact komt 10x per wedstrijd voor, bij corners is het nog veel en veel erger en dan geeft hij voor dit heel licht vasthouden al een penalty... Belachelijk natuurlijk.
Je kan hem geven, klaar. Al was het wel heel licht natuurlijk. Verder een prima Ajax gezien! Wellicht niet het moordtempo van vorige week (een versnelling lager), maar wel weer legio kansen gecreëerd en niks weg gegeven.
Fischer met zijn rushes 
Eriksen met de passes 
En eindelijk weer eens een serie neergezet, 15 uit 5 met volgende week Willem2 uit.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Wat een giller. Weer een penalty...
Zo'n contact komt 10x per wedstrijd voor, bij corners is het nog veel en veel erger en dan geeft hij voor dit heel licht vasthouden al een penalty... Belachelijk natuurlijk.
Haha! Tegenstanders van Ajax die weer op de scheids komen zeiken, ohh ironie 
Perfectly clear
-
- 283 berichten
- 18 stemmen
Groningen was vandaag ook niet echt veel, ze begonnen leuk maar om te zeggen dat het goed was ?
Laten we voor de neutrale Nederlandsche voetballiefhebber hopen dat Ajax Amsterdam gewoon weer kampioen van Nederland mag worden, dat is de enige club die nog wat puntjes voor de coëfficiëntenlijst van de UEFA kan scoren.
Helaas voelen sommige clubjes uit de provincie zich te groot voor de Europese competies 
Mocht PSV nou kampioen worden, dan zal Advocaat ongetwijfeld tegen Barcelona zijn halve selectie "sparen", want Zondag is immers PEC Zwolle uit 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Haha! Tegenstanders van Ajax die weer op de scheids komen zeiken, ohh ironie :/
Ik snap het idd ook niet zo, kon zelfs vanaf de tweede ring zien dat het een penalty was. Het was een een tweetje en (volgens mij) Kwakman houdt de Jong gewoon vast of blokkeert hem. Overtreding /penalty dus. Bij het eerste moment komt Groningen ook goed weg, snap het gezever (o. a. Maaskant) daar ook niet zo over. Het was een overduidelijke rode kaart(vorig jaar kreeg vd Wiel hem nog tegen bij Groningen uit), want er werd een scoringskans ontnomen. Het was alleen geen penalty omdat het buiten de 16 was, maar die fout heeft niet ongunstig uitgepakt voor ze.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ajax was sowieso vet superieur, dus al het gezeik is dan ook zielig gemekker aan de zijlijn, maarja, genoeg Ajax-haters in het land, dus dat zal een issue blijven ben ik bang. De kansen waren onevenredig zwaar in het voordeel van Ajax vanavond, elke idioot kon dat zien.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ajax was gister erg matig. Ze hadden er gewoon geen zin in ofzo, jammer want ik was zelf maar gegaan, haha. Het was bizar koud, brr. Slappe wedstrijd met weinig hoogtepunten. Terecht dat de pingel er niet in ging, zag vannacht dat ie onterecht was. Maar je had wel rood kunnen geven aan hun verdediger lijkt me. Daarna wel een goede goal en een terechte pingel. Daarna was het weer kut en in de slotfase liet Ajax jammer genoeg wel enkele goaltjes liggen.
Die steekpass van Fischer op Andersen
Ik hou van onze Denen (min Poulsen dan), wat zijn ze goed! Die knal van van Rhijn op de lat en later ook die van Lukoki waren erg knap. Dat hadden goals mogen zijn.
Maar de winst telt. Vanmiddag eens kijken wat de anderen doen.
En om half 3 Man U-City meepakken als het kan.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ajax was sowieso vet superieur
Ajax was gister erg matig.
Ja, jongens, wat is het nu?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja, jongens, wat is het nu?
Beiden. Ajax speelde gewoon matig, maar was alsnog heel wat beter dan Groningen. Het had ook 4-0 of 5-0 kunnen worden, iets dat Maaskant achteraf ook heeft erkend. Maar het neemt niet weg dat dit een vrij matig potje was.
De minuut stilte was trouwens enorm indrukwekkend.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Las al zoiets, een wereldstift van Van La Parra? Straks toch maar even kijken.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ajax was vet superieur omdat Groningen werkelijk ongelooflijk slecht was. Ajax speelde zelf erg matig. Iets wat Ajax nogal eens overkomt, als ze tegen een duidelijk mindere ploeg spelen.
Het lijkt wel of dit Ajax snel tevreden is. 2-0 thuis tegen Groningen, VVV, RKC is blijkbaar voldoende. Het kijkplezier als Ajacied zijnde is dit jaar een stuk minder.
Ajax mist een echte afmaker, dat is duidelijk.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Beiden. Ajax speelde gewoon matig, maar was alsnog heel wat beter dan Groningen. Het had ook 4-0 of 5-0 kunnen worden, iets dat Maaskant achteraf ook heeft erkend. Maar het neemt niet weg dat dit een vrij matig potje was.
De minuut stilte was trouwens enorm indrukwekkend.
Ik las al dat het nergens zo stil was als in de arena...
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
We kunnen em hebben omdat ie van een Feyenoorder komt, over grafsfeer gesproken 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Donald 
Met recht de Mickey Mouse league.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ajax was vet superieur omdat Groningen werkelijk ongelooflijk slecht was. Ajax speelde zelf erg matig. Iets wat Ajax nogal eens overkomt, als ze tegen een duidelijk mindere ploeg spelen.
Het lijkt wel of dit Ajax snel tevreden is. 2-0 thuis tegen Groningen, VVV, RKC is blijkbaar voldoende. Het kijkplezier als Ajacied zijnde is dit jaar een stuk minder.
Ajax mist een echte afmaker, dat is duidelijk.
Anderzijds, tegenstanders komen alleen naar Ajax om te verdedigen, met PSV en Twente als meest zielige voorbeelden. De enige ploeg die echt kwam om te winnen was Vitesse en dat lukte zelfs. Het is ook moeilijk voetballen zo. Uit speelt Ajax vaak een stuk beter, omdat de tegenstander dan zelf in de aanval gaat en dan komt er ruimte voor Ajax. Uit zijn we ook ongeslagen sinds ik weet niet wanneer in de competitie. De laatste uitnederlaag moet uit bij Feyenoord zijn geweest, begin 2012 ofzo?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Het lijkt verdedigend allemaal nergens naar maar vermakelijk is het wel.
4-4 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wtf, ik ging bij 3-1 effe gamen, staat het 4-4 
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Anderzijds, tegenstanders komen alleen naar Ajax om te verdedigen, met PSV en Twente als meest zielige voorbeelden. De enige ploeg die echt kwam om te winnen was Vitesse en dat lukte zelfs. Het is ook moeilijk voetballen zo. Uit speelt Ajax vaak een stuk beter, omdat de tegenstander dan zelf in de aanval gaat en dan komt er ruimte voor Ajax. Uit zijn we ook ongeslagen sinds ik weet niet wanneer in de competitie. De laatste uitnederlaag moet uit bij Feyenoord zijn geweest, begin 2012 ofzo?
Klopt, maar Groningen gaf zoveel ruimte weg in de laatste pakweg 25 minuten en Ajax sprong daar zo slordig mee om. Laten we hopen dat Sigthorsson na de winterstop een half jaar blessurevrij kan spelen.
Heerenveen - Roda 4-4. Wat een spektakel. Had ook in 7-7 kunnen eindigen.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Wat een heerlijke wedstrijd, Djuricic! 
Donald en Nemeth! 
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Nemeth: Dat is toch die speler die Brood persé wilde hebben. Die gozer bakt er echt helemaal niets van en die kans had mijn nichtje van 6 nog gemaakt.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Brood kon beter lekker bij RKC blijven! 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Klopt, maar Groningen gaf zoveel ruimte weg in de laatste pakweg 25 minuten en Ajax sprong daar zo slordig mee om. Laten we hopen dat Sigthorsson na de winterstop een half jaar blessurevrij kan spelen.
Heerenveen - Roda 4-4. Wat een spektakel. Had ook in 7-7 kunnen eindigen.
Na de winter weer Serero en Sigthorsson erbij. Dan hebben we aanvallend ook meer power.
Serero is echt een leuke speler, zie hem graag op het middenveld.
Schone
Serero-Eriksen
Subliem middenveld.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Met Boerrigter die met de week dreigender gaat speler en de spelers die van blessures terugkomen, kan Ajax er alleen maar beter op worden. Programma is wel zwaar met Utrecht uit (nog voor de winterstop), Feyenoord thuis en Vitesse uit.
Shit. Feyenoord scoort.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.