- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
PS: Advocaat baalt: 'Iedere andere club doet mee, ook Ajax en Feyenoord' - voetbalzone.nl
Het zit ze daar wel dwars. Sjongejonge. Geef gewoon toe dat je een koopclub bent met weinig oog voor de jeugd. Of dat die jeugd ieder geval weinig kansen krijgt. Maar nee, ze blijven alles ontkennen en zijn boos op de hele wereld.
Het is volgens mij vooral de frustratie dat bijvoorbeeld bij Ajax wordt gesproken van een opleidingsclub en gewoon gekochte spelers als Eriksen en Fischer ineens producten van de eigen jeugdopleiding worden genoemd
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Ik heb Zlatan zijn boek gelezen. Daarin vertelt hij het heel wat genuanceerder. Sommige zaken die je noemt kloppen, maar hij erkent wel duidelijk dat hij bij Ajax enorm veel geleerd heeft op menselijk en sportief vlak. Hij spreekt ook louter positieve woorden over Ajax. Dat hij niet iedere speler mocht, Vd Vaart voorop, doet daar niks aan af. Maxwell is bv zijn beste vriend geworden en vd Meijde heeft hem ook kunnen inschakelen voor zijn voorwoord van zn boek, omdat ze elkaar erg mogen.
Dat je vrienden hebt overgehouden zegt toch niets over het instituut? Als je een beetje tussen de lijntjes kunt lezen dan snap je toch wat hij bedoelt. Dat hij er wat zal van bijgeleerd hebben erken ik wel, maar hijzelf zei; dat hij het allemaal mocht wegsmijten toen hij bij Inter speelde. Uiteraard is het boek genuanceerder, hij schrijft x aantal bladzijden en ik gebruik x aantal alineas. Dat hij bepaalde dingen goed vindt lijkt me ook logisch maar het merendeel heeft hij te danken aan zijn mentaliteit en niet aan zijn opleidingen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Het is volgens mij vooral de frustratie dat bijvoorbeeld bij Ajax wordt gesproken van een opleidingsclub en gewoon gekochte spelers als Eriksen en Fischer ineens producten van de eigen jeugdopleiding worden genoemd
Als we het officieel gaan doen (waar persoonlijke interpretaties dus niet op los gelaten kunnen worden), is Eriksen eigen jeugd en Fischer (nog) niet. Volgens mij moet je onder je 21e drie jaar gespeeld hebben bij een club voordat je dat label mag dragen. Dus Andersen en Fischer is bijv. geen eigen jeugd. Boilesen en Alderweireld weer wel.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ach PSV is altijd een koopclub geweest en nu ineens is het een probleem? Snap ook niet dat ze vanuit PSV nog blijven wijzen naar anderen (die doen het ook wel, maar concentreer je gewoon op jezelf).
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Ach PSV is altijd een koopclub geweest en nu ineens is het een probleem? Snap ook niet dat ze vanuit PSV nog blijven wijzen naar anderen (die doen het ook wel, maar concentreer je gewoon op jezelf).
Toen waren de resultaten, zowel financieel als sportief, ook daarnaar; dan wordt iets al snel geaccepteerd.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja, alleen vergeet je dan de tientallen debutanten die wel uit eigen opleiding kwamen en die wel speeltijd krijgen.
Dat daar tegenwoordig een paar jong gehaalde Denen bij zitten doet daar namelijk niks aan af.
Het is toch niet zo lastig om de laatste jaren Ajax, PSV, Feyenoord en Twente te bestuderen en te concluderen dat de visie van Ajax en Feyenoord haaks staat op die van PSV en Twente?
Schijnbaar frustreert de kritiek heel Eindhoven. Maar het is niet alleen van buiten Eindhoven dat er geklaagd wordt, ook mensen als Harry van Raaij, Waterreus en de broertjes vd Kerkhof roepen dit regelmatig.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Zou topic toch maar eens teruglezen dan
Erg sneu voor Ajax, trouwens. Kunnen zich nu al volledig richten op de nationale competities.
Dromen over de tweede plek blijft bij dromen; dit ga je natuurlijk never nooit niet redden. Derde plek moet kunnen als t balletje goed rolt, maar ik ga er geen geld op inzetten.
Als je derde wordt mag je dat vieren alsof je minimaal de kwartfinale van de CL hebt gehaald. Success !!
Ajax is weer dik de lul in de CL.
Als Ajax een punt haalt hebben ze het gewoon heel goed gedaan.
4de plek is in iedergeval al vooraf gereserveerd
Ik denk niet dat we nog kans maken op een tweede plek...
Kansloos dit voor Ajax natuurlijk, maar wel erg mooi voor de neutrale supporter.
Voor de loting was Ajax al kansloos natuurlijk.
Dit is gewoon niet leuk meer. 3x dat kut Madrid achter elkaar loten in de groepsfase. Bah. Lekker een jeugdploeg opstellen en je richten op de landstitel.
Schijtloting. Wat een kutaffiches weer.
Zoals gezegd dus niemand die de derde plaats had verwacht.
Het leukste is natuurlijk deze reactie:
Balt straks alleen Eindhovuh nog in Europa. Lekker dan.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat je vrienden hebt overgehouden zegt toch niets over het instituut? Als je een beetje tussen de lijntjes kunt lezen dan snap je toch wat hij bedoelt. Dat hij er wat zal van bijgeleerd hebben erken ik wel, maar hijzelf zei; dat hij het allemaal mocht wegsmijten toen hij bij Inter speelde. Uiteraard is het boek genuanceerder, hij schrijft x aantal bladzijden en ik gebruik x aantal alineas. Dat hij bepaalde dingen goed vindt lijkt me ook logisch maar het merendeel heeft hij te danken aan zijn mentaliteit en niet aan zijn opleidingen.
Hij zei dat hij in Italië het voetballende gedeelte moest vergeten. Niet zijn hele opleiding.
Zijn totale verhaal over Ajax is vrij positief, ook al schuwt hij de kritiek niet. Maar hij is over elke club kritisch geweest in zijn biografie.
Hier staat het iets genuanceerder:
Zlatan: 'Ajax-aanhang is niet kinderachtig' - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
lange reeks quotes

depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Je staat er zelf ook tussen hoor.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Met wat een Dick Advocaat quote had kunnen zijn, ironisch genoeg. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Je staat er zelf ook tussen hoor.
Nu zou ik graag zien dat timbo_ enkele quotes uit het archief haalt waaruit blijkt dat users deze prestatie wel hadden verwacht. Dat soort teksten kon ik helaas niet terugvinden.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Hij zei dat hij in Italië het voetballende gedeelte moest vergeten. Niet zijn hele opleiding.
Zijn totale verhaal over Ajax is vrij positief, ook al schuwt hij de kritiek niet. Maar hij is over elke club kritisch geweest in zijn biografie.
Hier staat het iets genuanceerder:
Zlatan: 'Ajax-aanhang is niet kinderachtig' - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Zijn er dan nog andere gedeeltes? 
Kijk, ik wil Ajax niet teniet doen. Als het bestuur en de supporters vinden dat ze bijgedragen hebben tot het fenomeen Ibra mogen ze dat van mijn part zeker doen. Het ging me in het eerste bericht ook meer om de organisatie Ajax ( wat ik Ajax trouwens niet kwalijk neem, het spel wordt zo gespeeld. Nieuwe regels moeten er komen.) en de voetbal-en graai cultuur die heerst bij clubs in het algemeen. En inderdaad hij was net zo kritisch voor alle clubs waar hij gespeeld heeft.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik had ook niet verwacht dat plek 3 gepakt zou worden nee. Begrijpelijk als je ziet wie je loot. Des te knapper is het dat wel gelukt is.
Ik reageerde na de loting ook wat gepikeerd omdat ik graag eens de 2e ronde zou bereiken. Maar het waren natuurlijk wel mooie affiches 
PS: 'Gouweleeuw stevent af op binnenlandse transfer in januari' - voetbalzone.nl
Als ik PSV was, had ik hem gehaald (bedoel dit nu serieus).
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Maar je vond het wel heel vreemd dat iedereen Ajax op verlies zette bij de CL-toto. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Maar je vond het wel heel vreemd dat iedereen Ajax op verlies zette bij de CL-toto.
Uiteraard, dat doe je toch niet verdorie!
Daarom sta ik ook 16e in de Toto 
Uiteraard wel boven jou, maar toch 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hey ho! Ik zat er nog het dichste bij hoor Nomak 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
AZ heeft zich gemeld voor Gouweleeuw. We kunnen zeker een goeie verdediger gebruiken aleen voelt het wat dubbel omdat Lam ook zeer nadrukkelijk aan de deur aan het kloppen is. Daar komt ook nog eens bij dat Lam tegen Utrecht de beste man van AZ-kant was.
Ik zie volgend seizoen we een centrale duo Lam-Gouweleeuw wel zitten (naar verwachting dat Viergever verkocht wordt).
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Vraag me af of Gouweleeuw een (normaliter) subtopper wel ziet zitten. Zoveel verschil zit er niet tussen Heerenveen en AZ als beide clubs hun zaakjes op orde hebben, al heeft AZ uiteraard op ieder aspect een streepje voor.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
PS: Advocaat baalt: 'Iedere andere club doet mee, ook Ajax en Feyenoord' - voetbalzone.nl
Het zit ze daar wel dwars. Sjongejonge. Geef gewoon toe dat je een koopclub bent met weinig oog voor de jeugd. Of dat die jeugd ieder geval weinig kansen krijgt. Maar nee, ze blijven alles ontkennen en zijn boos op de hele wereld.
PS: Het zit ze wel dwars daar in Amsterdam. 
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
Het leukste is natuurlijk deze reactie:
Balt straks alleen Eindhovuh nog in Europa. Lekker dan.
Hehe 
Eindhovuh de gekstuh.
Maar ik was wel de eerste niet Ajax fan die met felicitaties kwam
.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Die uefa snapt er ook wer-ke-lijk geen pepernoot van. Dat gelul over die financial fairplay is ook niets meer waard door dit soort plannen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Onzin? Jongens als Mulder, De Vrij, Indi, Vlaar, El Ahmadi, Schaken en Leerdam hebben ook onder Been gespeeld en stonden vorig jaar allemaal vast in de basis. Zijn toch liefst zeven spelers. Wijnaldum en Fer vertrokken, die waren in het laatste seizoen van Been toch erg belangrijk. Fer wordt vervangen door Clasie, wat afwachten was maar goed uitpakte. Bakkal verving Wijnaldum, haalde een minder rendement maar was op het middenveld belangrijk. Van tevoren zei iedereen echter dat Feyenoord er niet sterker op was geworden. Koeman bewees het tegendeel. Guidetti was een duidelijke aanwinst natuurlijk, maar nogmaals, die heeft niet zo heel veel meer gescoord dan Castaignos.
Koeman deed het natuurlijk veel beter dan Been in zijn laatste seizoen, dat voorop gesteld. Maar Koeman was een onderdeel van alle puzzelstukjes, die in elkaar vielen.
Ten eerste scoorde Castaignos niet bijna eveneel als Guidetti:
Castaignos: 34 wedstrijden, 15 goals
Guidetti : 23 wedstrijden, 20 goals
El Ahmadi heeft zijn hoofd kunnen legen bij Al Ahli en kwam er daar achter dat het hij voetbal in Nederland ontzettend mistte. Wel kreeg hij het vertrouwen van Koeman, die met een schone lei begon. Van Been kreeg hij het vertrouwen niet meer, maar dat is niet geheel onterecht, daar El Ahmadi geen pepernoot raakte. Zonder zelfvertrouwen en plezier. Dat kreeg hij terug bij de terugkeer naar de Eredivisie.
Jongens als Martins Indi waren allemaal weer een boel wedstrijden verder.
Iemand als Guidetti was ontzettend belangrijk, niet alleen vanwege zijn doelpunten, maar ook zeker vanwege zijn karakter.
Met iemand als Bakkal op het middenveld staat je team positioneel een stuk beter dan met Wijnaldum.
Clasie was één van de beste spelers van Feyenoord vorig seizoen.
Dit alles is onder andere de verdienste van Koeman, maar ook van v. Bronckhorst, van Gastel en van Geel, bijvoorbeeld.
De selectie kan wel grotendeels hetzelfde zijn, maar de basis zag er toch heel anders uit met bepalende spelers als Guidetti, Bakkal, Clasie en El Ahmadi - die maar een half seizoen speelde tijdens het laatste jaar van Been.
Ik vond de selectie van Koeman vorig seizoen een heel stuk sterker dan de selectie van Been in het laatste jaar.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ophef na reactie op 'doodschop': 'Zou me schamen als ik bij Sparta hoorde' - voetbalzone.nl
Deze trainer heeft er inderdaad echt niks van begrepen zeg. Mafkees.
En deze is voor kos:
?Voor mij is het duidelijk dat Pastoor me liever kwijt is? - voetbalzone.nl
Misschien kan hij er eens wat over kwijt, aangezien hij altijd erg goed is om andere clubs af te zeiken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Whaha. Achterlijke actie natuurlijk maar ook we lzeer triest dat er nu zoveel heisa om gemaakt moet worden.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Beter heisa om maken dan met de mantel der liefde bedekken. Maar goed, alleen vanuit Den Haag (op grotere schaal) en vanuit de KNVB (binnen het profvoetbal) kan er wat gerealiseerd worden. Wat dus niet gaat gebeuren dankzij de knuffelpolitiek waar wij arme Nederlanders mee van doen hebben, bah bah.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen

Maar als otherfool een oude quote aanhaald. 
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
Maar als otherfool een oude quote aanhaald.
Daar moest ik ook gelijk aan denken. Als otherfool posts uit de oude doos haalt dan is de wereld te klein maar als de grootste troll van het voetbaltopic het doet dan gaan de duimen omhoog.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Als otherfool posts uit de oude doos haalt dan is de wereld te klein maar als de grootste troll van het voetbaltopic het doet dan gaan de duimen omhoog.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Beter heisa om maken dan met de mantel der liefde bedekken. Maar goed, alleen vanuit Den Haag (op grotere schaal) en vanuit de KNVB (binnen het profvoetbal) kan er wat gerealiseerd worden. Wat dus niet gaat gebeuren dankzij de knuffelpolitiek waar wij arme Nederlanders mee van doen hebben, bah bah.
Nou nee. Alsof je zo'n incident nodig hebt om zo'n volwassen standpunt in te nemen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.