- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Het gaat om reclame als er veel mensen kijken. Het heeft natuurlijk geen enkele zin om om 16.00 reclame te gaan uitzenden als de wedstrijd om 20.45 is. Dan kijkt er niemand.
Alles draait om kijkcijfers. En in de VS weten ze dat maar al te goed (publieke zenders kennen ze daar ook niet) en Europa volgt! .
Dat is niet helemaal waar. De publieke omroep in de VS is dan wel weer heel erg klein en tegenwoordig (bijna) niet meer gefinancierd door de overheid.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Okay, één dan. Die puur leeft van donaties. In ieder geval niet in staat om sport op de buis te kunnen brengen. Het ging mij ook meer om de combinatie kijkcijfers en reclame. But you're right.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Fox zet na goedkeuring NMa ook in op samenvattingen Eredivisie - voetbalzone.nl
Een stap voorwaarts voor ons nationale voetbal lijkt me. Ik hoop wel dat de betaal-tv in de toekomst betaalbaar blijft. Ik zie het gebeuren dat ze er 50 euro per maand voor gaan vragen ofzo.
Ik vind het nu al te duur.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
15 euro p.m. is prima te doen, zeker als je beseft dat je 6 wedstrijden per week zo ongeveer live kunt volgen. Niet alleen je eigen club, maar ook de andere topclubs. € 50 zou mij nu ook teveel zijn.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Okay, één dan. Die puur leeft van donaties. In ieder geval niet in staat om sport op de buis te kunnen brengen. Het ging mij ook meer om de combinatie kijkcijfers en reclame. But you're right.
Oke.. maar dan nog denk ik niet dat je er van uit moet gaan dat de publieke omroepen in Europa op termijn zullen gaan verdwijnen. Daarvoor verschillen we nog veel te veel met de VS. ' Wij' hebben globaal gezien veel meer de opvatting dat de overheid zorg draagt voor het algemeen belang, en dat is in Amerika amper aan de orde.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Jeffrey de Visscher is wereldnieuws!

Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
15 euro p.m. is prima te doen, zeker als je beseft dat je 6 wedstrijden per week zo ongeveer live kunt volgen. Niet alleen je eigen club, maar ook de andere topclubs. € 50 zou mij nu ook teveel zijn.
Van mijn eigen club bekijk ik sowieso alle thuiswedstrijden al in het stadion. Dan reken ik de uitwedstrijden dus nog geeneens.
Dan blijft er in principe weinig over om nog te kijken, want van bijvoorbeeld een PEC Zwolle - VVV krijg ik het niet warm (of je moet je wel heel erg vervelen). Dan vind ik €15 per maand vrij prijzig. Waar ze bij mij nog erg kunnen winnen is de prijs per wedstrijd omlaag doen, want dat vind ik met €7 per wedstrijd ook erg prijzig. Een weekendprijsje leek mij ook wel leuk, maar die mogelijkheid is er niet.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
@Jari
Jij als Comedy Central kijker vindt het wel normaal dat je 10 minuten comedy kijkt, vervolgens 5 minuten reclame en dan de overige 10 minuten van de aflevering, maar vervolgens wel denkt dat mensen afhaken als een voetbalwedstrijd wordt onderbroken door reclame.
Zijn er in NL dan zoveel mensen die weigeren naar een commerciële zender te kijken vanwege de reclame? Nee, die zijn er niet.
Wat is dan het verschil?
Ik ben geen CC kijker, hoe kom je daarbij?
En ik vind het vrij irritant dat een serie van 22 minuten nog een pauze kent. De hoofdreden dat ik nauwelijks nog tv kijk.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Een stap naar bijvoorbeeld 3 onderbrekingen per wedstrijd is een hele grote, moeten gewoon spelregels voor aangepast worden. Maar dat gaat vroeg of laat wel gebeuren, al denk ik de eerstkomende 10 jaar nog zeker niet.
Bij Australian Football gaat na elke goal (de 6-punter) een lamp branden in het stadion. Als die uitgaat mag de scheids verder. Dat is om aan te geven dat de grote zender dan reclame uitzendt. En dat is dan vaak één filmpje, een stuk of 15 maal per wedstrijd. Verschrikkelijk, elk stukje emotie (in het stadion, via herhaling etc) wordt er zo uitgewerkt.
Ik kijk nu al nauwelijks commerciële t.v., al kan het echt nog wel erger dan bij ons in Nederland. Enkel v.i. kijk ik nog, maar die neem ik vaak op en spoel reclame door. Als morgen commerciële tv in één klap stopt zal ik er geen traan meer om laten.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Snap ook niet dat mensen een dergelijk abonnement afsluiten. Wanneer je een jaar abonnement voor de Eredivisie afsluit voor op de laptop/pc (alle wedstrijden/samenvattingen/analyses) ben je iets meer dan €8 kwijt per maand. Een online sport1 abonnement scheelt je op jaarbasis ook iets van €30.
Met die methode spaar je circa €130 uit, je bent niet gebonden aan je tv wanneer je een wedstrijd wilt zien en je kunt (in mijn geval) de laptop gewoon aansluiten op de tv. Tevens is de kwaliteit gewoon uitstekend en heb ik het hele seizoen nog geen stream of bufferproblemen ervaren.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Omdat het op tv gewoon prettiger is. Dan is de laptop ook nog eens vrij voor gebruik en de beeldkwaliteit is gewoon beter.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wedstrijd in HD kwaliteit Vs. Wedstrijd in normale kwaliteit +130 euro. In tijden van crisis is dat voor mij een simpele keuze. Tevens kan ik wel 45 minuten zonder laptop doorkomen als het moet.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het gaat gewoon om de comfort.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Een punt uit twee wedstrijden mijn beste AL, en ze hebben nog een halve week voor het sluiten van de markt. Madrid staat bijna in brand en de hooivorken worden van stal gehaald. Het zal niet lang meer duren voordat onze José eieren voor zijn geld kiest en onder een regen van stenen snel een enkeltje boekt naar het land van saucages en bacon.
Ach ja, vorig jaar werd er ook zo'n potje verloren in het begin van het seizoen, tegen Levante was het. Neen, weest niet bevreesd lieve mensen, Jose Mourinho, El Único, zal ook deze tegenslag overleven en dit jaar weer op de zijn bekende, ongeëvenaarde wijze de successen aanéén rijgen!
Erop of eronder voor El Unico.
Kon het niet laten toen ik deze quote voorbij zag komen. Was je glazen bol beslagen die dag?
Een zeer, zeer magere oogst na 2.5 jaar Madrid, niks meer dan een mislukt experiment waaruit blijkt dat El Unico niet beschikt over de noodzakelijke kwaliteiten en bagage om de absolute macht in Spanje naar zich toe te trekken.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Omdat het op tv gewoon prettiger is. Dan is de laptop ook nog eens vrij voor gebruik en de beeldkwaliteit is gewoon beter.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Het gaat gewoon om de comfort.
Wij Nederlanders zijn me een dotje verwend
Voor 130 euro zit je bijna een half seizoen in de Arena met thuiswedstrijden. 130 Euro staat gelijk aan een half jaar lang gratis naar de bios. Voor 130 Euro kan dat klein beetje extra comfort me gestolen worden.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Sja, je kan het ook delen door het aantal maanden en dan valt het op maandbasis allemaal wel mee. Paar pilsjes per maand minder en je hebt het ook.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de zender veel gebruik. Ik probeer ook vaak duels van de andere clubs bovenin (gedeeltelijk) mee te pakken.
Als het alleen Ajax zou zijn wat ik keek dan heb je een punt.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Wedstrijd in HD kwaliteit Vs. Wedstrijd in normale kwaliteit +130 euro. In tijden van crisis is dat voor mij een simpele keuze. Tevens kan ik wel 45 minuten zonder laptop doorkomen als het moet.
Mijn EL 1 en 2 zijn ook HD. En Ajax is toch nooit op andere zenders (1 of 2 maal per seizoen hoogstens) dus heb het hoe dan ook HD. En heb geen laptop natuurlijk, moet anders eerst die weer aanschaffen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Sja, je kan het ook delen door het aantal maanden en dan valt het op maandbasis allemaal wel mee. Paar pilsjes per maand minder en je hebt het ook.
True, maar het is die gedachte waardoor de helft van Nederland de touwtjes aan elkaar moet knopen. Als je zulke instelling hebt dan heb je dat meestal over meerdere soortgelijke scenario's. Op zoiets miniscuuls (zoals Quido ook zegt) 130 euro verspillen is not done in deze tijden.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Bovenstaande is trouwens geen persoonlijke aanval op je AL1
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Volgens de Catalaanse krant... 
Enfin, Jose Mourinho, el Único, heeft na het afstraffen van 'het beste team aller tijden' in zowel de Copa, SuperCopa als Liga nog maar 1 Heilig Doel, en dat is de Champions League in zijn eigen Londen op te halen. Als eerste coach met drie clubs de Cup met de Grote Oren pakken, het zou een unieke prestatie zijn, passend bij de ongelimiteerde brille van de Portugese Prodigy.
En dan nog even dit:
http://www.vi.nl/nieuws/231966/Mourinho-geeft-fans-ruim-de-tijd-om-hem-te-vernederen.htm
'Ze hebben me toegejuicht en nu fluiten ze me uit', reageerde Mourinho vrijdag. 'Zo gaat dat in voetbal. Ik ga daarom zaterdag veertig minuten voor het begin van de wedstrijd in mijn eentje het veld op. De mensen die me willen uitfluiten, kunnen dat dan doen.'
'Ik zal die vernedering in alle kalmte ondergaan, ik ben wel wat gewend aangezien ik al heel wat jaren in het voetbal rondloop', vervolgde de Portugese oefenmeester. 'Fans die later komen, moeten het team alleen steunen zodat we deze wedstrijd kunnen winnen.'.
Smileys schieten te kort, wat een eindbaas

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zo is het.
Lijkt me ook een makkelijke keuze. Het verschil tussen kijker en liefhebber denk ik.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Augustus 2012:
Jose Mourinho, El Único, zal ook deze tegenslag overleven en dit jaar weer op de zijn bekende, ongeëvenaarde wijze de successen aanéén rijgen!
November 2012:
Enfin, Jose Mourinho, el Único, heeft nog maar 1 Heilig Doel, en dat is de Champions League in zijn eigen Londen op te halen.
Februari 2012: ???
Kan snel gaan met je doelstellingen he. Kortom, El Unico heeft niet alleen Madrid in de steek gelaten, ook de torenhoge verwachtingen van Otherfool zijn niet waargemaakt. De bittere teleurstelling in huize Otherfool is tastbaar tot zelfs diep in bourgondisch Brabant.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zo is het.
Lijkt me ook een makkelijke keuze. Het verschil tussen kijker en liefhebber denk ik.
Zelfs liefhebbers moeten concessies doen in deze tijden. Tevens vind ik het een argument van niks. De grootst liefhebbers van het spelletje zitten (noodgedwongen) achter een TV die gejat zou kunnen zijn van Fred Flintstone.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Uiteraard, heb het dan over de partij die niet wil ipv niet kan.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Kon het niet laten toen ik deze quote voorbij zag komen. Was je glazen bol beslagen die dag?
Een zeer, zeer magere oogst na 2.5 jaar Madrid, niks meer dan een mislukt experiment waaruit blijkt dat El Unico niet beschikt over de noodzakelijke kwaliteiten en bagage om de absolute macht in Spanje naar zich toe te trekken.
Vorig jaar kampioen in Spanje met een record aantal punten, een record aantal goals en een bijzonder hoog doelsaldo. Daarnaast op de rand van de CL-finale. Dus de macht al even gegrepen.
Dit jaar wat minder ja, vooral doordat Ronaldo wat in mindere vorm is. Maar als Messi stopt met scoren bij Barcelona, dan zakt dat ook wat weg en gaat punten verspelen.
En Mourinho is sowieso een coach voor drie jaren of korter, denken dat zijn trucje langer werkt is hoe dan ook naïef.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vorig jaar kampioen in Spanje met een record aantal punten, een record aantal goals en een bijzonder hoog doelsaldo. Daarnaast op de rand van de CL-finale. Dus de macht al even gegrepen.
Dit jaar wat minder ja, vooral doordat Ronaldo wat in mindere vorm is. Maar als Messi stopt met scoren bij Barcelona, dan zakt dat ook wat weg en gaat punten verspelen.
En Mourinho is sowieso een coach voor drie jaren of korter, denken dat zijn trucje langer werkt is hoe dan ook naïef.
De macht al gegrepen? Mag ik je eraan herinneren dat Barcelona vorig jaar ook in de halve finale CL stond? En dan is het enige dat Real een keertje na vele jaren boven Barcelona staat. Dit seizoen zijn de verhoudingen alweer duidelijk zichtbaar in Barca's voordeel.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Gaat erom dat Otherfool kampioen is in het naar boven halen van oude posts om iemand zijn ongelijk in te wrijven. Nu mag onze favoriete nepduitser ook eens een keer publiekelijk door het stof kruipen; El Unico zou immers dit jaar de successen aan elkaar rijgen volgens hem.
Zal me benieuwen of hij 2013 gaat halen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maar nu heeft Barca weer last van El Tigre en zijn mannen. De titel blijft in Madrid.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
El Unico zou immers dit jaar de successen aan elkaar rijgen volgens hem.
In de enige prijs tot dusverre dit seizoen (de SuperCopa) was Jose Mourinho, El Único, andermaal te geniaal voor 'het beste team aller tijden'. Sterker, 'het beste team aller tijden' werd bij vlagen weggespeeld, wie had dat een jaar of 2 geleden durven dromen? Verder zit Jose Mourinho, El Único, nog gewoon in de Copa en is de CL-knockoutfase na 5 potjes in de 'Poule des Doods' alweer bereikt.
Enkel in La Liga moet Jose Mourinho, El Único, een grote achterstand laten ten opzichte van het vrijwel foutloze 'beste team aller tijden'. Maar ik denk persoonlijk dat Jose Mourinho, El Único, dit jaar vooral Wembley in gedachten heeft, om daarna misschien terug te keren in zijn tweede thuisland.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.