• 16.407 nieuwsartikelen
  • 180.176 films
  • 12.397 series
  • 34.339 seizoenen
  • 651.626 acteurs
  • 199.704 gebruikers
  • 9.421.134 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Zelfs dat zou ik laten. Altijd weer genant om het Nederlandse voetbal tussen de internationale topwedstrijden te koekeloeren. Van Götze naar Messi en dan via Sana naar Ronaldo...

(quote)

Dit is echt schitterend

Jij bent duidelijk geen voetballiefhebber, dus lekker boeiend.

Dat jij spuugt op een wat lager niveau is wel tekenend.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Tut tut.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Sana is anders wel international die samenspeelt met de magistrale Ibrakadabra

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

En met Andreas Isaksson niet te vergeten!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ja de ware voetballiefhebber kan zijn lol op met sensatie Sananas. Als Enoh, Manolev, Vermeer en Wijnaldum ook nog opgesteld worden kan er geen slapstick komedie tegenop.

Hmm... ik ga misschien nog wel kijken ook

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Jij bent duidelijk geen voetballiefhebber, dus lekker boeiend.

.

Nee als voetballiefhebber kijk je natuurlijk liever naar Ajax-PSV ipv de Spaanse en Duitse top.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Nee als voetballiefhebber kijk je natuurlijk liever naar Ajax-PSV ipv de Spaanse en Duitse top.

Beter lezen kossie. Probeer het nog eens opnieuw.

PS: De Eredivisie Live deal is trouwens rond.

Fox zet na goedkeuring NMa ook in op samenvattingen Eredivisie - voetbalzone.nl

Een stap voorwaarts voor ons nationale voetbal lijkt me. Ik hoop wel dat de betaal-tv in de toekomst betaalbaar blijft. Ik zie het gebeuren dat ze er 50 euro per maand voor gaan vragen ofzo.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Ja, voetbal alleen nog maar voor betalende kijkers, enorme vooruitgang... En dan ook nog de allerallerfoutste zender die er bestaat.

Hopelijk komen er hierdoor wel weer veel meer echte voetballiefhebbers naar de stadions.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Ja, voetbal alleen nog maar voor betalende kijkers, enorme vooruitgang... En dan ook nog de allerallerfoutste zender die er bestaat.

Hopelijk komen er hierdoor wel weer veel meer echte voetballiefhebbers naar de stadions.

Dat is altijd al zo geweest, tot Sport 7 in de jaren 90. Je kan de samenvattingen gratis zien op het open net, dat was zo, is zo en zal altijd blijven want dit ligt in de wet vast.

Dus een stadion zal niet meer of minder kijkers trekken door deze deal. Het enige wat gaat schommelen is het aantal kijkers van betaal tv.

PS: Vergeet de CL toto voor komende dinsdag en woensdag niet in te vullen!

Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Die gemiddeld 4 miljoen per club per jaar gaan wel zoden aan de dijk zetten inderdaad.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Die gemiddeld 4 miljoen per club per jaar gaan wel zoden aan de dijk zetten inderdaad.

Zeker weten. Dat zal voor een hoop clubs het verschil maken tussen rode en zwarte cijfers.

En clubs bovenin pakken bijna 10 miljoen per jaar aan extra geld. Dat is toch weer een financiële balans in orde of 1, 2 nieuwe spelers van niveau.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Vraag me af waar die '10 miljoen extra geld' vandaan komt? Wat is die verdeelsleutel dan wel niet, 50% gaat naar de top 3? Dat lijkt me niet.

Het gaat al met al om peanuts.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Vraag me af waar die '10 miljoen extra geld' vandaan komt? Wat is die verdeelsleutel dan wel niet, 50% gaat naar de top 3? Dat lijkt me niet.

Het gaat al met al om peanuts.

Ik ken de verdeling niet, weet wel dat het diverse malen is vermeld.

http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/28764__rss.php

Dit geldt ook voor andere topclubs.

En dat is geen peanuts voor ons, bekeken naar wat we nu als clubs hebben. De hele bedrijfstak betaald voetbal wordt hier financieel sterker van. Topclubs hebben een miljoen of 8 per jaar extra. Kan maar net misschien het verschil maken met wel of niet een goede Europese prestatie omdat je betere spelers kan halen of meer kan betalen aan je toptalenten.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Al die miljoenen moeten natuurlijk wel terugverdiend worden, dus:

- Abonnement op Eredivisie Live / Fox live minstens 30 euro per maand.

- Samenvattingen op zondag van 20.00 tot 22.00 met om de wedstrijd reclame en niet de top-3 als eerste, maar verdeeld zodat mensen blijven gissen (en dus kijken) wanneer hun team voorbij komt.

- Live-wedstrijden die voor reclame worden onderbroken. (naar Amerikaans gebruik)

Dus méér geld betekent niet meer kijkplezier.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

8 miljoen gemiddeld (eerst minder, klein beetje stijgend richting einde contract) dus inderdaad voor PSV, Ajax, Feyenoord, Twente en AZ (53%, handig gedaan van AZ). Twaalf jaar contract is wel extreem lang (al keek je maar naar de inflatie). Zo geweldig is het allemaal niet.

Verder geen 'extra', want je hebt de tv-rechten weggegeven. Dus je zou moeten kijken naar wat die 5 clubs nu krijgen in vergelijking met volgend jaar. Ik verwacht nauwelijks een stijging.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

gillie24 schreef:

Al die miljoenen moeten natuurlijk wel terugverdiend worden, dus:

- Abonnement op Eredivisie Live / Fox live minstens 30 euro per maand.

- Samenvattingen op zondag van 20.00 tot 22.00 met om de wedstrijd reclame en niet de top-3 als eerste, maar verdeeld zodat mensen blijven gissen (en dus kijken) wanneer hun team voorbij komt.

- Live-wedstrijden die voor reclame worden onderbroken. (naar Amerikaans gebruik)

Dus méér geld betekent niet meer kijkplezier.

Welnee, ze gaan echt niet een wedstrijd onderbreken voor reclame. Dat kan in Amerika bij bepaalde sporten wel door die domme time-outs e.d., maar dat doet geen enkele zender in de wereld bij het voetbal.

Verder boeien de publieke samenvattingen me weinig, ik zie toch veel op de betaal zender.

Het enige wat wel een probleem is, dat is het abonnementsgeld. 30 euro pm ga ik niet betalen voor een beetje voetbal.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Verder geen 'extra', want je hebt de tv-rechten weggegeven. Dus je zou moeten kijken naar wat die 5 clubs nu krijgen in vergelijking met volgend jaar. Ik verwacht nauwelijks een stijging.

Nu krijgen de topclubs maar enkele miljoenen. Ik dacht 3 tot 4. Dus het is wel een verdubbeling.

En je hebt die zekerheid voor de komende 12 jaar. Je kan het wel afdoen als niet zo interessant, maar zoveel geld hebben we nationaal nog nooit gehad voor de rechten. Ook niet met Talpa en al helemaal niet met EL.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Beter lezen kossie. Probeer het nog eens opnieuw.

PS: De Eredivisie Live deal is trouwens rond.

Fox zet na goedkeuring NMa ook in op samenvattingen Eredivisie - voetbalzone.nl

Een stap voorwaarts voor ons nationale voetbal lijkt me. Ik hoop wel dat de betaal-tv in de toekomst betaalbaar blijft. Ik zie het gebeuren dat ze er 50 euro per maand voor gaan vragen ofzo.

Dat gaan Nederlanders nooit betalen.

Ik zie het eerder gebeuren dat je alleen Eredivisie Live krijgt bij (bijvoorbeeld) Ziggo ofzo om iedereen die abonnementen te slijten. Ik denk dat daar voor Murdoch veel meer mee te verdienen is dan 30/40/50 euro per maand voor een abonnement te vragen.

Zou wel verstandig zijn als ze teamabonnementen gaan creeeren. Voor de helft van het geld alleen de wedstrijden van Feyenoord bijvoorbeeld.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Nee, nog niet maar dat is natuurlijk niet meer tegen te houden. Ook door de UEFA/FIFA niet.

Daar is nog heel veel te verdienen. Kijk bijv. naar de Formule 1 --> Tijdens de wedstrijd scherm in tweeën delen, deels wedstrijd, deels reclame. Daar begint het mee en vervolgens reclame tijdens time-outs, blessurebehandelingen, hawkeye-systeem, etc.

Tijdens het kijken van een programma op een commerciële zender wordt het ook telkens onderbroken door reclame, in het voetbal is het straks echt niet anders.

Dit of abonnement op betaal-zender wordt onbetaalbaar! Het is een beetje naïef om te denken dat het voetbal hier aan weet te ontkomen....

Voetbal = geld! en geld = reclame!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Nu krijgen de topclubs maar enkele miljoenen. Ik dacht 3 tot 4. Dus het is wel een verdubbeling.

En je hebt die zekerheid voor de komende 12 jaar. Je kan het wel afdoen als niet zo interessant, maar zoveel geld hebben we nationaal nog nooit gehad voor de rechten. Ook niet met Talpa en al helemaal niet met EL.

Van 10 miljoen extra zitten we nu al op 4 miljoen extra. Gemiddeld, that is, want het eerste jaar gaat het om zo'n 6 miljoen voor de topclubs, dus amper 2 miljoen extra, in vergelijking met de huidige (moeilijke) tijden. Sorry, maar dat is gewoon peanuts.

De clubs hebben idd gekozen voor zekerheid. Te begrijpen, maar rijk word je er niet van.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Welnee, ze gaan de 2 helften echt niet onderbreken. Er is al vele jaren commerciële tv, bedrijven als Sky Sports zijn in Engeland nog veel erger en ook zij doen dat niet.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

@Jari

Je zegt het zelf al: Je bent niet bereid om 30 euro p.m. te gaan betalen voor een abonnement en zo denken er meer. Het geld moet ergens vandaan komen. Wil je het abonnement betaalbaar houden, dan zal je op andere manieren aan geld moeten komen.

Dat het nu nog niet gedaan wordt, is natuurlijk geen maatstaf om te denken dat het in de toekomst niet zal gaan gebeuren.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik heb geen moeite met commerciele veranderingen hoor. Wat mij betreft lullen ze een vol kwartier tijdens de rust en begint een voorschouwing met reclame al om 4 uur in de middag als de wedstrijd kwart voor negen is, maar van de 2x 3 kwartier voetbal blijven ze echt wel af. Al het andere maakt me weinig uit.

Daarnaast is Europa geen Amerika. Hier pikken we niet alles en het zal voor Murdoch lastig zat worden om alle plannen te realiseren.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Een stap naar bijvoorbeeld 3 onderbrekingen per wedstrijd is een hele grote, moeten gewoon spelregels voor aangepast worden. Maar dat gaat vroeg of laat wel gebeuren, al denk ik de eerstkomende 10 jaar nog zeker niet.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Het gaat om reclame als er veel mensen kijken. Het heeft natuurlijk geen enkele zin om om 16.00 reclame te gaan uitzenden als de wedstrijd om 20.45 is. Dan kijkt er niemand.

Alles draait om kijkcijfers. En in de VS weten ze dat maar al te goed (publieke zenders kennen ze daar ook niet) en Europa volgt!

Je denkt toch niet dat Murdoch miljarden investeert om er niet aan te kunnen verdienen.

En ik heb het ook niet over volgend jaar, maar over een jaar of 10 ziet er echt allemaal anders uit.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Sport 1 en Eredivisie Live zijn nu 30 euro samen.

Denk niet dat d'r veel mensen zijn die dan 30 euro gaan betalen alleen maar voor de Eredivisie en wat andere sporten op dat Fox.

Of gaan ze ook de Premier League en de hele mikmak in dat abonnement stoppen?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

gillie24 schreef:

Het gaat om reclame als er veel mensen kijken. Het heeft natuurlijk geen enkele zin om om 16.00 reclame te gaan uitzenden als de wedstrijd om 20.45 is. Dan kijkt er niemand.

Alles draait om kijkcijfers. En in de VS weten ze dat maar al te goed (publieke zenders kennen ze daar ook niet) en Europa volgt!

Je denkt toch niet dat Murdoch miljarden investeert om er niet aan te kunnen verdienen.

En ik heb het ook niet over volgend jaar, maar over een jaar of 10 ziet er echt allemaal anders uit.

Jij leest andere dingen dan ik vertel. Ik zeg dat er meer manieren zijn om geld te verdienen, maar dat ik dat niet verwacht door middel van onderbrekingen. Dat flikken ze 1x, daarna haakt de helft van de kijkers af.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Ik word al gek als je ineens even geduld a.u.b. in beeld ziet!

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

Ik zou gewoon blijven kijken hoor, beter dan helemaal niks of niet dan.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

@Jari

Jij als Comedy Central kijker vindt het wel normaal dat je 10 minuten comedy kijkt, vervolgens 5 minuten reclame en dan de overige 10 minuten van de aflevering, maar vervolgens wel denkt dat mensen afhaken als een voetbalwedstrijd wordt onderbroken door reclame.

Zijn er in NL dan zoveel mensen die weigeren naar een commerciële zender te kijken vanwege de reclame? Nee, die zijn er niet.

Wat is dan het verschil?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.