• 16.406 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.700 gebruikers
  • 9.420.841 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Ach, niet overdrijven. Maar goed netjes gewonnen had op meer weerstand gerekend van AZ.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Strootman

Wat een misser.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Hopelijk haalt iemand Bony op in de winterstop.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Hopelijk haalt iemand Bony op in de winterstop.

De Africa Cup eist hem sowieso in januari wekenlang op.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Feyenoord heer en meester in de tweede helft. Erg genoten en bij balverlies deed het toch erg denken aan Barca. Ook een compliment van jewelste. Spijtig voor Leerdam maar wat is Vilhena een verademing. Zowel offensief als defensief, Boëtius weer lekker bezig, Pelle kreeg weer veel meer grip, qua defensie zeer solide. Een collectieve prestatie. Sleutel lag op het middenveld. Prima winst.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Reinbo schreef:

En hopla, een enorm overdreven rode kaart voor AZ

Alweer? Begint toch wel frappant te worden, al die onterechte penalties en rode kaarten die Feyenoord 'mee' krijgt.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Nou dat word nog spannend bovenin! Feyenoord & Vitesse (Na vandaag) hebben denk ik het makkelijkste programma tot de winterstop. PSV de lastigste. Twente, Ajax half, half. Wat simpele en wat moeilijke. Ben benieuwd.

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

eigen schuld, als je zo met je kansen omgaat zeg.. tjonge jonge. Volgens mij dacht Wijnaldum dat het doel ergens in de tweede ring stond. En dat staat onze opa achterin Bony weer heerlijk te dekken bij die 1-2.

En ook weer eigen schuld dat je weer als het lachtertje (van het weekend) wordt gezien. 300 keer roepen dat het kampioenschap het belangrijkste is, maar bij de eerste wedstrijd uit een reeks waarin je afstand kan nemen laat je het alweer afweten

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Ondanks nederlaag genoten van PSV. Doodzonde dat Wijnaldum en Narsingh zo ontzettend slecht zijn in het afmaken van de kansen, waardoor Bony nog matchwinner kon worden. Had natuurlijk nooit meer gemogen.

Zie met vertrouwen de wedstrijd van zaterdag tegemoet.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

timbo_ schreef:

Zie met vertrouwen de wedstrijd van zaterdag tegemoet.

Dat lijkt me ook niet zo vreemd gezien het feit dat wanneer de tegenstander op de helft van Ajax komt, het ongeveer in 50% van de gevallen resulteert in een tegentreffer.

Daarnaast hanteert Ajax een tactische (ontstellend kwetsbare) variant, die PSV volledig in de kaart speelt. Narsing, Mertens en Lens zullen - wanneer De Boer niks verandert - een erg fijne avond tegemoet gaan. Krijgen dan ontzettend veel ruimte in de omschakeling en daar weten zij ongetwijfeld raad mee.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Ajax daarentegen speelt op zijn best als de tegenstander ook wil voetballen. Zie CL. Komen dan veel beter tot hun recht. Vermoed daarom dat beide ploegen goed voor de dag zullen komen en zou PSV echt niet zwaar in de favorietenrol durven duwen. Lich favoriet zou ik zeggen

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

timbo_ schreef:

Ajax daarentegen speelt op zijn best als de tegenstander ook wil voetballen. Zie CL.

Welke wedstrijd voetbalde Ajax dan goed in de CL? Tegen City thuis? Die had je net zo goed 'gewoon' kunnen verliezen, ongelooflijk hoeveel kansen City verprutste. En uit was het ook niet best, is er misschien een fase van 20 minuten goed gevoetbald.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Erg matige eerste helft maar een solide tweede helft. Indi is een opperbaas , Clasie gaat weer richting z'n oude vorm en Pelle blijft zowat iedere bal goed terugleggen met borst, voet of hoofd, maakt 'm niet uit. Ook mooi dat Boëtius met een simpele voetbeweging z'n speler voorbij kan gaan, hopelijk krijgt hij niet het Cabral- en Biseswar-syndroom maar blijft hij zo doorgaan.

AZ viel me wel heel erg tegen de tweede helft, bijna ieder duel verloren van Feyenoord, zaten er lekker kort op iedere keer. En Leerdam nog bedankt zodat we Vilhena vaker zien optreden

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Zuur. Iedereen binnen PSV lijkt inmiddels besmet met het Wijnaldum virus. Waar het in de voorgaande wedstrijden ook al bol stond van de gemiste kansen kreeg je vandaag daardoor het deksel op de neus.

Stevige eerste helft waarbij Mertens, Van Ginkel en Kakuta enigszins fortuinlijk waren dat ze op het veld mochten blijven staan. Tweede helft begon Vitesse ontzettend zwak maar kwam naderhand beter in de wedstrijd, resulteren in de 1-2 (Janssen lekker veel ruimte geven om hem de pass te laten geven maar). Als je daarna de mooiste kansen om zeep helpt, ja dan verlies je tegen Vitesse.

Wel mooi om te zien de interactie tussen Janssen en Van Bommel onderling en met andere opponenten, die doen er echt alles aan om de tegenstander uit de wedstrijd te krijgen.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Vermakelijke wedstrijd waarbij PSV zichzelf te kort doet. Wijnaldum mag van mij apart direct naar de tribune verkassen. Die man kan niet eens tussen de palen schieten, mijn hemel. Verder kan ik niet eens boos zijn over de wedstrijd, Vitesse speelde goed en als je dan de kansen niet afmaakt tja..

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Serieus mist Wijnaldum nou kansen? Dat had ik nou nooit verwacht

Quido schreef:

(quote)
Alweer? Begint toch wel frappant te worden, al die onterechte penalties en rode kaarten die Feyenoord 'mee' krijgt.

Geluk dwing je af, zoiets was het toch.....of denk je dat er een grote geheime conspiracy gaande is in Zeist.. Rood verwachtte ik ook niet maar het was pure frustatie van Marcellis die door een achttienjarige te kijk werd gezet. Heb volgens mij geen enkele kans van AZ gezien in de tweede helft.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Leuk om Pellè en Mathijsen weer eens te zien spelen in ons stadion.

PS: De moeder van Kevin is een hoer.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Heerlijke wedstrijd van Feyenoord. Op de eerste 10 minuten na had AZ niets in te brengen.

Vilhena erg sterk en volwassen ook, ondanks dat hij pas 17 is (of inmiddels 18?)

Alleen Schaken en Immers matig, voor de rest een ruime voldoende.

AZ heeft geen kans gehad.

En nu met een chagrijnige zwager in de auto. Altijd leuk.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Welke wedstrijd voetbalde Ajax dan goed in de CL? Tegen City thuis? Die had je net zo goed 'gewoon' kunnen verliezen, ongelooflijk hoeveel kansen City verprutste. En uit was het ook niet best, is er misschien een fase van 20 minuten goed gevoetbald.

Vond Ajax in Dortmund en in fases tegen City twee keer uitstekend spelen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Bottleneck schreef:

Rood verwachtte ik ook niet maar het was pure frustatie van Marcellis die door een achttienjarige te kijk werd gezet.

Kreeg alleen maar rood omdat Piggy opeens vliegensvlug met zijn dikke reet uit zijn stoel kon springen, samen met de rest van de staf (ik wou dat ze bij AZ eens passie toonde). Daar was dhr. Blom blijkbaar erg van onder de indruk.

Het zit hem nog steeds erg diep dat hij hier is weggestuurd nadat ie alles kapot had gemaakt.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Berghuis had in de 1e helft al rood kunnen of moeten krijgen.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Eva is er nog!!!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik dacht net hetzelfde .

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Heerlijke wedstrijd van Feyenoord. Op de eerste 10 minuten na had AZ niets in te brengen.

Vilhena erg sterk en volwassen ook, ondanks dat hij pas 17 is (of inmiddels 18?)

17

Lefgozer schreef:

(quote)

Kreeg alleen maar rood omdat Piggy opeens vliegensvlug met zijn dikke reet uit zijn stoel kon springen, samen met de rest van de staf (ik wou dat ze bij AZ eens passie toonde). Daar was dhr. Blom blijkbaar erg van onder de indruk.

Zou denk ik iedere staf doen als het zo vlak voor je neus gebeurt, maar door al dat opspringen is Koeman toch nog wel wat kilootjes kwijtgeraakt sinds zn tijd in Amsterdam Marcellis protesteerde btw ook totaal niet

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

AZ gewoon 4 punten boven de degradatiestreep; wat zijn die als pudding in elkaar gezakt zeg.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Dat FC Twente stort vandaag of morgen ook wel in elkaar. Tegen PEC oogt het tenminste erg inspiratieloos.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Zou denk ik iedere staf doen als het zo vlak voor je neus gebeurt, maar door al dat opspringen is Koeman toch nog wel wat kilootjes kwijtgeraakt sinds zn tijd in Amsterdam Marcellis protesteerde btw ook totaal niet

Is hun goed recht. Ik zeg alleen dat het zonder het opspringen van die vetklep waarschijnlijk geel was geweest.

En heb jij ooit Marcellis zien protesteren dan? AZ heeft altijd elf ideale schoonzonen in het veld staan. Wat verlang ik toch terug naar Wernbloom zeg.

Overigens werd de goal van Altidore afgekeurd wegens duwen? En dat terwijl het hands was. Ongeldige goal afgekeurd om de verkeerde reden dus.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Materny schreef:

AZ gewoon 4 punten boven de degradatiestreep; wat zijn die als pudding in elkaar gezakt zeg.

Die komen er nog wel bovenop. Net zoals Heerenveen (hoewel dat er momenteel (nog) niet naar uitziet). Zulke clubs hebben zoveel individuele kwaliteit, die komen wel rond plaats 12 terecht. De clubs die onder AZ en Heerenveen staan, daar gaat het het komende seizoen om.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Berghuis had in de 1e helft al rood kunnen of moeten krijgen.

Dat zag eruit als een aardig harde tackle inderdaad.

Nicolage Rico schreef:

Zit nu Ajax te kijken in de supportershome van AZ. Het moet niet gekker worden.

Had je even moeten melden. Hadden we samen even kunnen pilsen (en over A&L roddelen).

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Lekkere overwinning, vooral op mentaliteit. De twee sterkste spelers van AZ werden keurig aan banden gelegd. Altidore is, op zijn handsgoal na, niet gevaarlijk geweest en Maher is door de grotere talenten op ons middenveld overvleugeld. Wat een verademing om Vilhena in plaats van dom werkertje Leerdam op het middenveld te zien. Clasie bloeit direct weer op, dat is geen toeval. Vilhena speelde uitstekend, begint steeds dwingender te worden en de goal was een mooie beloning. Achterin ook weer eens stabiel. De clown in onze goal hoefde niets te doen en kon zowaar eens niets verprutsen. AZ heeft echt geen kans gehad.

Blom en consorten waren erg matig. Veel onnodig affluiten, buitenspelsituaties die gemist worden, een onterechte rode kaart en een minuut daarna een zuivere strafschop niet toekennen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.