- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Je moet het er niet zo lullig inwrijven.
Hoezo
De passes van Ajax komen vaker aan hehe. Wel zuur, drie aanvallen tegen en gelijk drie goals, waarvan 1 gewoon heel lullig.
Ajax tikt wel aardig, maar is verdedigend te matig en tegen een goed voetballend team wordt dat al heel snel duidelijk. Dortmund speelt verder op de counter, laat Ajax lekker aanvallen, want wij zijn aanvallend verder toch onmachtig. Boerrigter en Lukoki spelen weinig klaar.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4754 stemmen
Dit Dortmund moet je echt wel niet onderschatten. Waren 2x de betere van Real en hadden ook gewoon in City moeten winnen (gelijkmaker in de slotminuut). Eén van de betere ploegen tout court dat in het begin van het seizoen - jammer genoeg - wat naar haar vorm zocht.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ontluisterend niveau maar entertainend is het zeker. Grootheidswaanzin weer. En Dortmund speelt op wat? 60%?
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ontluisterend niveau maar entertainend is het zeker. Grootheidswaanzin weer. En Dortmund speelt op wat? 60%?
Nee, op 100% verdedigen.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Je moet ook godverdomme niet beginnen met én Enoh én Poulsen, zo geef je ook geen goed signaal aan de groep...
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik heb Dortmund wel vaker aan zien vallen. Götze had die bal er ook in moeten rammen toen ze met 2 tegen 1 bij de goal stonden.
Gewoon een enorm kwaliteitsverschil, maar niet raar en ook niet om voor te schamen. Al hoop ik voor jullie dat Dortmund het rustig uitspeelt.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Dit Dortmund moet je echt wel niet onderschatten. Waren 2x de betere van Real en hadden ook gewoon in City moeten winnen (gelijkmaker in de slotminuut). Eén van de betere ploegen tout court dat in het begin van het seizoen - jammer genoeg - wat naar hun vorm zocht.
Dit ontgaat veel mensen inderdaad. En ja, dan vliegen ze er wel erg makkelijk in. Nu ontbeert het een keer aan geluk. Maar ik verwacht voorlopig geen resultaat van City, dus Ajax zit nog redelijk goed.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4754 stemmen
Ik heb niets gezien van de match maar 0-3 en 100% verdedigen rijm ik echt niet.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Doe niet zo droevig. Dortmund gaat er gewoon voor en dat doen ze goed. 3 aanvallen, 3 goals geloof ik. Ze hebben ook gewoon een ploeg om de CL te kunnen winnen. Snel en goed positiespel, scherpe counters en enorm veel klasse.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ze gaan er ook voor en ik ken dit Dortmund en dit is echt geen Dortmund op volle kracht. Kwamen ook al heel vroeg voor waardoor dat niet meer hoefde. Dan rollen ze gewoon verder en echt niet op 100%. 70 tops.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 554 stemmen
Ploegjes van EL niveau kunnen we nog wel aan hoor.
Frustratie alom
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik heb niets gezien van de match maar 0-3 en 100% verdedigen rijm ik echt niet.
Ook 0,0 waarde aan hechten hoor.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
3 aanvallen, 3 goals geloof ik.
Dortmund hoeft zich niet eens in te spannen. Kunnen lekker freewheelen. Ajax is in balbezit machteloos en positioneel en qua tempo ronduit slecht, terwijl ze zonder bal geen idee hebben wie of wat ze moeten dekken.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
Ach nu moeten we even op de blaren zitten. Als we gewoon heel eerlijk zijn is Ajax zelfs in NL gewoon erg mager bezig. Dus dan is zo een stand tegen een duitse topploeg meer dan logisch. Hopelijk 3e en dan in de winter toch even een kijken voor iets leuks.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Welnee. Teleurstelling om de tactiek van de Boer. Daar ging het al fout. Daarbij is 0-3 geflatteerd, maar ok.
Maar het is wel grappig dat de reguliere zuigerdjes hier er meteen opduiken, terwijl ze allemaal stil zijn na een potje als tegen City bv. Typisch.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Is het schande om te verliezen van Dortmund? Absoluut niet, als ze 3x punten weten te pakken tegen City en Real met goed voetbal. Maar de manier waarop, hmmmm. Had toch graag een wat meer offensiever Ajax willen zien, Schone ipv. Enoh bijvoorbeeld. Boerrigter raakt trouwens ook geen knikker, verschrikkelijk!
Hopen dat Real punten weet te pakken in Manchester. Zodoende moet(!) City uit winnen van Dortmund voor een derde plek. Vooraf tekende ik al voor een derde plek, laat het dan nu ook maar zo zijn.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Dortmund hoeft niks te doen. Kunnen lekker freewheelen. Ajax is in balbezit machteloos en positioneel en qua tempo ronduit slecht, terwijl ze zonder bal geen idee hebben wie of wat ze moeten dekken.
Zeker. Iemand als Vertonghen wordt gewoon enorm gemist. Als organisator, als voetballer en ook door zijn uitstraling. En van Rhijn is defensief ook regelmatig wankel, maar hij speelt net een ruim jaar als prof, dus hij zal die fouten nog wel maken helaas.
Overigens wel typisch dat mensen het niveau van deze poule graag vergeten. Gewoon de kampioenen van de 3 grootste competities van Europa.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Iedereen lijkt ook te vergeten dat Dortmund dalijk al geplaatst is en de wedstrijd tegen Man C. voor de kat z'n viool speelt. Grote kans dat de Engelsen daar dus wel winnen (zij moeten, terwijl Dortmund een B-elftal kan opstellen). Wij hoeven ons echt geen illusies te maken op een punt (of meer) in Bernabeu (ook niet tegen Real B). Zo loop je dus toch nog alles mis.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
Ach ze stangen. Een goed resultaat van Ajax doet de rest van de NL competitie natuurlijk alleen maar goed. Ook voor hun clubjes.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
Iedereen lijkt ook te vergeten dat Dortmund dalijk al geplaatst is en de wedstrijd tegen Man C. voor de kat z'n viool speelt. Grote kans dat de Engelsen daar dus wel winnen (zij moeten, terwijl Dortmund een B-elftal kan opstellen). Wij hoeven ons echt geen illusies te maken op een punt (of meer) in Bernabeu (ook niet tegen Real B). Zo loop je dus toch nog alles mis.
Niet helemaal waar. Ze willen echt wel eerste worden die Duitsers. Kan het verschil Barcelona - Gala zijn.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Moet uberhaupt nog maar eens zien of City zin heeft in wekelijkse tripjes naar FC Verweghistan. Is toch geen eer te behalen voor de Sjeiks?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Uit alle kieren en gaten komen ze weer gekropen hoor 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Net of BD voor de grap wel wil verliezen. Groepswinst telt nog, eer, wedstrijdpremie en Klopp en de Boer zijn soort van vrienden.
Ajax zal wel verliezen in Spanje, maar ik verwacht dat we 3e worden als City vanavond verliest.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Uit alle kieren en gaten komen ze weer gekropen hoor
Haha inderdaad. De frustratie is groot bij de usuals hier, dat ze een keertje Ajax mogen bashen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Net of BD voor de grap wel wil verliezen. Groepswinst telt nog, eer, wedstrijdpremie en Klopp en de Boer zijn soort van vrienden.
Ajax zal wel verliezen in Spanje, maar ik verwacht dat we 3e worden als City vanavond verliest.
Als City vanavond een punt pakt of verliest maakt niet uit, ze moeten dan sowieso alsnog drie punten pakken in Dortmund, ongeacht wat Ajax doet bij Real.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Haha inderdaad. De frustratie is groot bij de usuals hier, dat ze een keertje Ajax mogen bashen.
Een keertje? We hebben Real al gehad en in de competitie is het ook vaak bal dit jaar. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Omgekeerde wereld hier.

The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Blij dat iedereen zich vermaakt. Straks maar eens even kijken wat Feyenoord en PSV in de CL hebben gedaan. Dat moet gezien de praatjes hier toch voor beiden een dikke winst zijn 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.