• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.111 films
  • 12.394 series
  • 34.331 seizoenen
  • 651.574 acteurs
  • 199.682 gebruikers
  • 9.419.613 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Zo fantastisch was dat elftal van Mourinho ook weer niet. Enkel Drogba, ja, die missen ze nu wel, dat was een voorlijn op zichzelf. Spelers als Hazard, Oscar, Mata zijn prima spelers, maar geen spitsen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Hij presteert de laatste tijd niet best en Roman wou van de zomer al liever een andere trainer aanstellen maar werd wat moeilijker door de CL winst. Was vooraf te bedenken dat ie -als de kans zich voordeed - hij die zou grijpen.

Weet ik. Maar het is wel dieptriest. Had dan van de zomer de ballen gehad om dit te doen, niet nadat de man zijn contract verlengd is en hij nu eens faalt. In de PL draaien ze gewoon weer helemaal bovenin mee.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Zo fantastisch was dat elftal van Mourinho ook weer niet. Enkel Drogba, ja, die missen ze nu wel, dat was een voorlijn op zichzelf. Spelers als Hazard, Oscar, Mata zijn prima spelers, maar geen spitsen.

Mhow. Cech, Lampard, Carvalho, Terry, Drogba, Robben...dat was een vrij sterke ploeg.

Jammer alleen dat Chelsea jarenlang kutvoetbal speelde. Mourinho, Grant, Ancelotti (al viel het onder hem wel mee), Villas Boas (probeerde leuker te spelen, maar kreeg de kans niet) en nu Di Matteo.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Lampard was destijds één van de allerbeste middenvelders ter wereld. Terry, Carvalho in het centrum achterin, Cech die destijds nog beter was dan nu en dan had je nog wereldtoppers als Essien en Cole.

Dat was echt wel een fantastisch elftal, zowel verdedigend als aanvallend.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

En dan Benitez terugkrijgen... De slechtste wissel sinds Adriaanse - McClaren.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vergeet die eikel van een Scolari trouwens nog.

Maar inderdaad, die ploeg van Mourinho was echt top. Zie ook Nomak zijn namen er nog bij.

Zo heel bijzonder presteerde Mourinho daar ook niet mee. Die 2 titels hadden de meeste trainers met die ploeg wel gepakt. Scheelt ook dat het onverslaanbare Arsenal in die periode net weg was gevallen en dat Man Utd kutjaren kende.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Cech, Lampard, Terry, Cole spelen toch allemaal nog voor Chelsea. Zoals al zei, enige die echt het verschil maakte is Drogba en die missen ze.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Cech, Lampard, Terry, Cole spelen toch allemaal nog voor Chelsea. Zoals al zei, enige die echt het verschil maakte is Drogba en die missen ze.

De Lampard van nu is natuurlijk een hele andere dan de Lampard van 7 jaar terug.

schram101

• 16700 berichten
  • 2310 stemmen

Maar die waren toen toch veel beter?

Overigens kan Chelsea toch nog gewoon doorbekeren? Zelf winnen ze waarschijnlijk wel van die Denen op Stamford Bridge en Juve moet uit naar Donetsk waar ik ze niet zie winnen..

Maar Abramovich zal wel van hem af gewild hebben. Hopen op Guadiola. Zou leuk zijn.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Zijn ook heel wat jaren ouder. Prima spelers, maar destijds waren het allemaal wereldtoppers. Waren toen zo ongeveer de beste op hun positie.

mjk87 (moderator films)

• 14672 berichten
  • 4592 stemmen

schram101 schreef:

Overigens kan Chelsea toch nog gewoon doorbekeren? Zelf winnen ze waarschijnlijk wel van die Denen op Stamford Bridge en Juve moet uit naar Donetsk waar ik ze niet zie winnen..

Maar Abramovich zal wel van hem af gewild hebben. Hopen op Guadiola. Zou leuk zijn.

Dat wordt 0-0. Donetsk dan 1, Juve door; beide blij. Als zoiets moet, dan gebeurt het.

En Guardiola, goede peoplesmanager, maar of het een goede coach is? Of die Tito die er nu zit is een nog betere coach, want tot nu toe nog betere resultaten, zeker in de competitie.

Bij Chelsea toen ook nog de beide Cole's en Makalele. Geweldige spelers, uitstekend team ook vooral.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Duitsland en Oekraïne stijgen na gisteren op de UEFA-ranglijst, door de plaatsing van Bayern München en Sjakhtar Donetsk voor de achtste finales. Spanje blijft ondertussen toch wel overtuigend op 1, terwijl Nederland nog altijd gedeeld 19e staat samen met Cyprus. Vanavond kan het via Ajax echter afstand nemen want AEL Limassol komt morgen pas in actie.

1. Spanje

2. Duitsland

3. Engeland

4. Oekraine

5. Italië

6. Portugal

. Frankrijk

8. Tsjechië

. Rusland

10. België

11. Roemenië

12. Zwitserland

. Zweden

14. Turkije

15. Wit-Rusland

16. Kroatië

17. Noorwegen

18. Griekenland

19. Cyprus

. Nederland

21. Slovenië

22. Hongarije

23. Schotland

24. Israel

25. Denemarken

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Jammer alleen dat Chelsea jarenlang kutvoetbal speelde. Mourinho, Grant, Ancelotti (al viel het onder hem wel mee), Villas Boas (probeerde leuker te spelen, maar kreeg de kans niet) en nu Di Matteo.

Villas-boas probeerde leuker te spelen maar werd keihard geneukt door zijn eigen achterhoede die het niet kon belopen, Terry en co, Luiz was ook al tamelijk zwak toen. Kinderlijk was het zelfs, Di Matteo heeft dat goed opgelost vond ik, gewoon verder gaan op de mechanismes van het vroegere tijdperk en de oude garde terugbrengen. Gelukkig hebben ze nu wat jong talent aangeschaft en die zullen nog moeten groeien natuurlijk. Hij speelde er altijd heel mooi aanvallend voetbal mee in de PL, heb bijna alle matchen gezien, maar wederom komt het neer op een niet stabiel verdedigend geheel. ( Cahill tegen WBA, Luiz tegen Man u, sucken echt hard) Die jonge rechtsachter met zijn onuitspreekbare naam vind ik wel nog redelijk goed. Jammer dat Di Matteo is ontslagen, maar zoals NW zei hierboven; iedereen wist dat hij zo moeten vertrekken, het zat er al lang aan te komen. Die resultaten hebben er weinig mee te maken, dat is een excuus.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

schram101 schreef:

Zoveelste keer, Juventus en SF hebben beiden aan een punt genoeg, mits Juventus wel genoegen met plek 2 neemt.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Chelsea is voor 99,9% uitgeschakeld, omdat SD al geplaatst is voor de volgende ronde (Op basis van onderling resultaat eindigen ze altijd boven Chelsea). SD mag dus zelfs verliezen. Juventus moet wel minstens gelijk spelen. Ik zie Juventus daar echt niet verliezen, dus acht ik de kans dat Chelsea alsnog doorgaat nihil.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3798 stemmen

Die gooien 't natuurlijk op een akkoordje net als Valencia - Bayern gister.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Die gooien 't natuurlijk op een akkoordje net als Valencia - Bayern gister.

Waarom zou Valencia gister het op een akkoordje hebben gegooid? Valencia was bij aftrap al zeker van kwalificatie en dan is het dus nog spelen voor plek 1 of 2. Dan ga je niet expres gelijkspelen en een eventueel betere loting weggooien.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Je moet altijd voorzichtig zijn met de term 'op een akkoordje gooien', maar ik zie SD er in ieder geval niet vol voor gaan.

Ze hebben gister met dat 'bizarre' doelpunt wel mijn sympathie verspeeld.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

gillie24 schreef:

Ze hebben gister met dat 'bizarre' doelpunt wel mijn sympathie verspeeld.

Uitstekend doelpunt en goed voor die Deen die net deed of hij een elleboog vol in zijn gezicht kreeg en voor dood bleef liggen om die speler van Shakhtar een kaart aan te naaien.

Is zo een doelpunt geen fair play? Who cares, voetbal draait enkel om geld en winnen, in die harde zakenwereld is er (terecht) geen plaats meer voor slappe sentimenten als fair play. Als Messi een vrije trap erin knalt terwijl Courtois de muur nog moet neerzetten is het een held, niemand die het dan heeft over een gebrek aan fair play.

Als Suarez de regels overtreedt en de bal met de hand van de lijn haalt is hij een grote held met een enorme winnaarsmentaliteit.

Die speler van Shakhtar wil ook gewoon winnen en dat doet hij toch mooi zonder de regels van het voetbalspelletje te overtreden.

mjk87 (moderator films)

• 14672 berichten
  • 4592 stemmen

Nomak schreef:

Is zo een doelpunt geen fair play?

Die speler van Shakhtar wil ook gewoon winnen en dat doet hij toch mooi zonder de regels van het voetbalspelletje te overtreden.

Zij het dat de Denen de bal lieten omdat dat zo was afgesproken met Shakhtar. Dat is wat anders dan de vrije bal nemen terwijl de muur nog wordt neergezet (wat niet altijd kan omdat meestal de scheids eerst moet fluiten. Als je afspreekt iets te doen en het tegenovergestelde doet; dat is verkeerd, of het nu om geld draait of niet. Als je zoiets doet voor geld is het juist nog slechter, maar dat is een andere discussie.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Kan me niet voorstellen dat Luiz Adriano iets heeft afgesproken met die Denen.

Wat mij betreft heeft hij prima gehandeld, ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan. Net als een wielrenner die een demarrage inzet na een valpartij of Floyd Mayweather die Victor Ortiz tegen de grond mept terwijl die nog naar de scheidsrechter kijkt.

Topsport draait om winnen. Als je kan winnen zonder de regels te overtreden ben je uitstekend bezig.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Enorm balen dat Pellè uitgerekend tegen AZ uit waarschijnlijk zal ontbreken.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Enorm balen dat Pellè uitgerekend tegen AZ uit waarschijnlijk zal ontbreken.

Is zijn favoriete haargel merk deze week niet leverbaar?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nomak schreef:

Topsport draait om winnen. Als je kan winnen zonder de regels te overtreden ben je uitstekend bezig.

Vervolgens:

Nomak schreef:

Van Bommel is een psychopaat die al jaren op de grens balanceert met zijn gekke acties. Dat daar nog discussie over mogelijk is. Heeft in het verleden genoeg moordaanslagen mogen lanceren zonder ervoor gestraft te worden. Moet je maar eens een filmpje met zijn overtredingen bekijken. Past prima in het rijtje Materazzi, Keane, Gattuso en De Jong.

Kan je proberen goed te praten door zijn positie, maar je kan als verdedigend middenvelder ook op een normale manier een duel aangaan. Of gewoon iets sneller zijn of beter positioneren.

In het echt zal het best wel een sympathieke gozer zijn, maar op het veld is het vaak een losgeslagen malloot.

Nomak schreef:

(quote)

Ik herinner me nog goed hoe ik me kapot ergerde aan AZ dat ineens met geld begon te strooien en miljoenentransfers kon maken. Ineens waren ze te sterk voor ploegen als NEC, Roda, Utrecht,.... en waren ze concurrent van Ajax & PSV en streden ze tot op het laatst mee voor de titel.

Ik zie ze in beide scenario's geen regels overtreden hoor

En zo zijn er nog wel wat voorbeeldje waarbij blijkbaar ook jij waarde hecht aan fair play.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

Ik zie ze in beide scenario's geen regels overtreden hoor

Bommel breekt toch de regels met zijn moordaanslagen? Elke normale scheidsrechter geeft daar de nodige kaarten voor. Er is echter geen enkele scheidsrechter die het recht heeft om het doelpunt van Luiz Adriano af te keuren.

Dat van AZ is een situatie in een heel andere context, niet vergelijkbaar.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Is zijn favoriete haargel merk deze week niet leverbaar?

Bespeur ik daar een vleugje jaloezie?

j0enne

• 9613 berichten
  • 3798 stemmen

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Bespeur ik daar een vleugje jaloezie?

Overigens wat minder fraai nieuws:

Vermoedelijke opstelling Ajax:

Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind; Poulsen, Enoh, De Jong; Lukoki, Eriksen, Boerrigter.

Enoh, Poulsen en Siem de Jong. Dat is teveel slecht voetbal in 1 ploeg...

Frank vreest dus het zeer beweeglijke middenveld van Dortmund.

@ Joene... Haha, schitterend!

mjk87 (moderator films)

• 14672 berichten
  • 4592 stemmen

http://www.vi.nl/nieuws/231332/Advocaat-geeft-vaste-waarden-rust-in-cruciaal-ELduel.htm

Niet alleen interlands onbelangrijk, ook eigen Europees voetbal. Te triest voor woorden. Eingelijk (al kan dat niet) zou je ze volgend jaar moeten schorsen mochten ze eventueel CL halen. Dit slaat helemaal nergens op. Of die jochies geen twee potjes in de week kunnen. Moet je bij Real, Bayern of Barcelona eens mee aankomen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hun goed recht natuurlijk en ook een terechte maatregel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.