• 17.822 nieuwsartikelen
  • 183.808 films
  • 12.729 series
  • 35.162 seizoenen
  • 658.862 acteurs
  • 200.892 gebruikers
  • 9.505.354 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Barcelona heeft ook de nodige blessuregevallen gehad. Sowieso, Afellay al het hele seizoen en vanaf december Villa. En tussendoor kwakkelden spelers als Xavi en Puyol ook regelmatig met blessures. Heb toch wel genoeg fantastische duels van Barcelona dit jaar gezien. Maar ze hebben het soms wel lastig ja.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

kos schreef:

(quote)

Nee hoor.

Ik heb lang niet alles gezien hoor, maar wel een aantal moeizame wedstrijden waarbij Xavi en Iniesta bijvoorbeeld gespaard werden.

Maar Europees is natuurlijk niet goed te vergelijken met nationaal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Laatste club dat Barca wist uit te schakelen was het ultra verdedigende Inter van Mourinho (edit: zoals knisper ook al zei).

Aanvallen zou natuurlijk het mooist zijn, maar dan gaat dit Chelsea echt voor gaas. Sowieso is er veel geluk nodig. En dan nog wat geluk.

Eens, al moet er van de coach ook veel spelintelligentie zijn, en Bielsa en Hiddink zouden dat kunnen bij een sterke ploeg. Als Mourinho moet het dit jaar doen, de spelintelligentie heeft ie er iig voor.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

schram101 schreef:

(embed)

Pittig rondootje hoor

Heeft verder niets met deze discussie te maken maar vond het wel een mooi filmpje.

Die Keita in sec 44 geloof ik met de gedachte ''Gek'' naar Mascerano.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

ASman schreef:

(quote)

Ach ja, het lijkt wel of iedereen tegenwoordig van Barcelona MOET houden. Dat vind ik nog het ergste. Ik ken meer dan genoeg mensen die het spel van Barcelona ronduit irritant vinden, maar als zij dat zeggen dan is het kot te klein.

Als een Boskamp dan op tv loopt te verkondigen dat mensen die niet houden van het spel van Barcelona 'maar moeten stoppen met het kijken naar voetbal' ,dan vind ik zo'n reactie ongepast en enigszins misselijkmakend. Je hebt het zelf al aangegeven : wie ben jij om te zeggen van welk spel een ander moet houden ?

Nee hoor, niemand zegt dat je van Barça MOET houden. Ik vind het alleen triest dat je zoveel clubs haat, bij haat moet er wel iets HEEL ergs zijn gebeurd. Ik ben in het Camp Nou geweest en in Barcelona geweest, allemaal vriendelijke mensen. Daarnaast haat ik Real ook niet, nogmaals ik denk dat veel mensen niet weten wat echte haat is. Wat jij hier zit te verkondigen is gewoon nephaat en lekker tegen de stroom in. Zal mij het schelen of je van Barça houdt of niet, van mij mag je voor Real zijn of FC Bal op 't dak. Maar haat? Dat gaat mij echt te ver.

kos

• 46836 berichten
  • 8964 stemmen

Ja, laten we een semantische discussie aanslingeren over wat haat precies inhoudt... .

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Wat een onzin zeg. Vrijwel alle doelpunten kwamen voort uit persoonlijke blunders / grote fouten, die AZ normaliter niet maakt. Voetballend stelde Valencia weer bar weinig voor. Het is dat AZ de stootkracht mistte en achterin stond te schutteren, maar kansloos waren ze allerminst. Zelfs bij 2-0 nog niet. Dat Valencia wordt echt verschrikkelijk overhyped hier.

Als er één ploeg klein is gehouden hier door supporters van een bepaalde club omdat ze toevallig van PSV wonnen is het Valencia wel. Maar moet iedereen zelf weten. Ik heb Valencia donderdag een doodeenvoudige 4-0 overwinning zien boeken zonder zich bovenmatig in te spannen tegen een tegenstander die misschien twee keer in de buurt van de goal is geweest.

Zegt alles wat mij betreft.

En overigens heeft AZ bijna iedere Europese wedstrijd die fouten gemaakt. Dat is nu net de reden dat zelfs tegen de kleintje uit in Europa niet konden winnen. Menen altijd te moeten voetballen en dan krijg je Europees de deksel keihard op de neus. Vaak leuk om te zien maar vreselijk naief.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Wat een flauwekul man. Valencia heeft juist aangetoond zeker niet zo goed te zijn. Op Soldado en Rami na een verre van bijzondere ploeg. AZ stond 2-0 achter omdat de keeper en Moisander dom deden. Niet door de klasse van Valencia. Daarna was het moeilijk nog in de wedstrijd te komen. Het is niet voor niets dat Valencia alleen in de EL Europees presteert. In de CL laten ze vrij weinig zien. Doordat ze standaard in groep 2 zitten hebben ze vaak een groep die te overleven valt, maar in de 1e de beste KO wedstrijd van niveau vliegen ze er weer uit. En eerlijk, als PSV niet zo waardeloos in Spanje begonnen was hadden ze een vrij reeele kans van kwalificatie gehad. Valencia is Europese subtop, max. Dat zie je aan wat ze in eigen land en Europa laten zien, aan hun selectie en aan hun spel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Rami en Soldado noemen en geen Alba . Voor de rest ook eens met timbo. Valencia maakt de laatste tweken een mindere periode door en dan op basis van zo'n momentopname even zo'n lukrake conclusie trekken. Haha, ok.

kos

• 46836 berichten
  • 8964 stemmen

Valencia was natuurlijk overduidelijk veel beter dan AZ en PSV samen.

Overigens zijn de wonderen de wereld nog niet uit: die Willem zit gewoon bij VI een geniale tactiek te beschrijven om Barca te bestrijden, haha.

kos

• 46836 berichten
  • 8964 stemmen

Overigens mag die Rami wel naar Real komen als vervanger voor Albiol of Pepe of zo.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Tuurlijk was Valencia beter,maar voor die 2 goals kon dit Valencia ook geen potten breken tegen een vrij verdedigend AZ.

kos

• 46836 berichten
  • 8964 stemmen

Voor de goals was Barca ook niks tegen Milan, zo gaat dat he.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat een flauwekul man. Valencia heeft juist aangetoond zeker niet zo goed te zijn. Op Soldado en Rami na een verre van bijzondere ploeg. AZ stond 2-0 achter omdat de keeper en Moisander dom deden. Niet door de klasse van Valencia. Daarna was het moeilijk nog in de wedstrijd te komen. Het is niet voor niets dat Valencia alleen in de EL Europees presteert. In de CL laten ze vrij weinig zien. Doordat ze standaard in groep 2 zitten hebben ze vaak een groep die te overleven valt, maar in de 1e de beste KO wedstrijd van niveau vliegen ze er weer uit. En eerlijk, als PSV niet zo waardeloos in Spanje begonnen was hadden ze een vrij reeele kans van kwalificatie gehad. Valencia is Europese subtop, max. Dat zie je aan wat ze in eigen land en Europa laten zien, aan hun selectie en aan hun spel.

En niet eens is geflatteerde 4-0 nederlaag en dan nog met dergelijke teksten komen. Voel echter geen enkele behoefte om nogmaals dezelfde discussies te gaan voeren.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Uitzondering die de regel bevestigd.... En het moet zelfs iemand met jouw verstandelijke vermogens op zijn gevallen dat de clubs die in de laatste rondes overblijven meestal ook tot de rijkste behoren.

Mijn verstandelijke vermogens.. gelukkig woon jij in die stinkende arbeidersstad met een gezamenlijk iq van een fruitvlieg

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Mijn verstandelijke vermogens.. gelukkig woon jij in die stinkende arbeidersstad met een gezamenlijk iq van een fruitvlieg

Hou jij je maar angstvallig vast aan het gemiddelde.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Geef toe dat die vergelijking erg flauw was orbit...

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Mwah. Als je begint te klagen over financial fairplay net nadat Bilbao Schalke eruit heeft gezet begrijpt je de juiste timing van het plaatsen van berichten kennelijk nog niet zo goed. Begin daar dan over als Apoel wordt weggezet ofzo.. Dat Rambo daar geheel aan voorbij gaat ligt eerder aan verstandelijke vermogens

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Lastig he, the big picture zien....

ASman

• 1715 berichten
  • 929 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Nee hoor, niemand zegt dat je van Barça MOET houden. Ik vind het alleen triest dat je zoveel clubs haat, bij haat moet er wel iets HEEL ergs zijn gebeurd. Ik ben in het Camp Nou geweest en in Barcelona geweest, allemaal vriendelijke mensen. Daarnaast haat ik Real ook niet, nogmaals ik denk dat veel mensen niet weten wat echte haat is. Wat jij hier zit te verkondigen is gewoon nephaat en lekker tegen de stroom in. Zal mij het schelen of je van Barça houdt of niet, van mij mag je voor Real zijn of FC Bal op 't dak. Maar haat? Dat gaat mij echt te ver.

Je moet het ook niet allemaal zo letterlijk nemen

'Haat' in dit geval : ik kan het team niet hebben, de club irriteert mij

'echte haat' : als ik ermee weg zou komen, joeg ik ze een kogel door de kop.

Natuurlijk voel ik dat laatste niet voor eender welke club

Knisper

• 13054 berichten
  • 1289 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ze schakelen zonder enige moeite (en tegengoal) een best sterke ploeg als Marseille uit.

Marseille heeft 1 punt uit de laatste 6 competitiewedstrijden gehaald (tegen Brest, Toulouse, Evian, Ajaccio, Dijon en Nice nota bene). Die zijn hopeloos uit vorm.

Ik denk dat die wedstrijden best spannend kunnen worden, maar de kans dat Bayern doorgaat, schat ik niet hoger in als 20%.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Valencia heeft juist aangetoond zeker niet zo goed te zijn.

Ja, dat hebben ze met het op 60% van het kunnen kansloos van het matje spelen van de Nederlandse 'topploegen' PSV en AZ wel aangetoond

Ze hebben er in 4 potjes 10 gemaakt, maar dat hadden er ook 25 kunnen zijn. Valencia etaleerde donderdag meer klasse dan ik deze eeuw in de hele MML heb gezien.

schram101 schreef:

(quote)

Jammer dat otherfool hier niet op durft te reageren. Vond het een interessante discussie namelijk vorige week.

Buiten dat ik nog andere dingen te doen heb snap ik niet waarom en hoe ik hierop zou moeten reageren? Ik vind elk stadionbezoek domme tijdverspilling, nu ja 1 of 2 keer per jaar dan als uitje. De thuisblijvers hebben altijd gelijk, dus ook die van donderdag.

Het is alleen helemaal gestoord om de halve wereld over te reizen voor een spelletje balletjetrap, als dat 'verdediging van Valencia-supporters' is, dan snappen mensen niet helemaal wat ik bedoel.

Knisper schreef:

(quote)
Marseille heeft 1 punt uit de laatste 6 competitiewedstrijden gehaald (tegen Brest, Toulouse, Evian, Ajaccio, Dijon en Nice nota bene). Die zijn hopeloos uit vorm.

Ik denk dat die wedstrijden best spannend kunnen worden, maar de kans dat Bayern doorgaat, schat ik niet hoger in als 20%.

Marseille is dan geen goede graadmeter, de ploeg staat ook in de Bundesliga lekker te ballen, heeft de halve Mannschaft onder contract en dan nog Robbery... ik geef Munchen 40%.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

En niet eens is geflatteerde 4-0 nederlaag en dan nog met dergelijke teksten komen. Voel echter geen enkele behoefte om nogmaals dezelfde discussies te gaan voeren.

Haha, nog wel even je zegje doen en daarna de discussie eindigen

@ NW, lul niet zo dom man.

Voetbalzone - Primera Division nieuws, stand en topscorers.

Valencia heeft van de 30 potjes in Spanje 13x gewonnen, 9x gelijk en 8x verloren. Dat is vrij extreem slecht. Het is dat de rest daaronder het nog slechter doet, anders hadden ze al weken geen zicht meer op CL voetbal gehad. Verder tegen een hopeloos Chelsea in december kansloos uit de groepsfase CL gevlogen.

2 mindere weken doormaken zegt ie....

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Knisper schreef:

(quote)

Marseille is uit vorm, maar het blijft wel een stug ploegje. Schakelen toch ook Inter uit. Maar buiten dat, Bayern komt gewoon over als een ploeg in vorm. Ik denk ook dat Real het haalt hoor, maar voor Bayern liggen er zeker kansen. Speelt Bayern eerst uit of thuis trouwens? Zou handig zijn als ze eerst thuis mogen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

@ NW, lul niet zo dom man.

En daar hebben we je sociale vaardigheden weer . In de Liga BBVA kan je als geen Real en Barca zijnde veel punten morsen, heel veel goede teams. Dit is geen mickey mouse league zoals jij hem gewend bent.

Laatste 3 resultaten dan maar:

Valencia - Levante 1-1

Getafa - Valencia 3-1

Valencia - R. Zaragoza 1-2

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Voor wie wat afleiding wil van de zoveelste kansloze discussie hier. Gister in Nieuwsuur een kleine reportage over een brokje Heracles geschiedenis. Ergens in de zeventiger jaren winnen ze een bekerduel van Ajax. O.a. de inmiddels 97-jarige Ron Dellow, toenmalig trainer, blikt terug. Vanaf een minuut of 41: Nieuwsuur: vr 6 apr 2012, 22:00 - Uitzending Gemist - uitzendinggemist.nl

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4179 stemmen

En nog een leuke column van Menno Pot over debiele politici die denken dat ze met voetbal goedkoop kunnen scoren bij het onwetende publiek.

afkoelen met eberhard | nusport.nl/balgevoel | Voor het laatste nieuws van elke sport

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Insignificance schreef:

Voor wie wat afleiding wil van de zoveelste kansloze discussie hier. Gister

in Nieuwsuur een kleine reportage over een brokje Heracles geschiedenis.....

Doe mij dan maar de zoveelste kansloze discussie

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Gezien je voetbalvoorkeur verbaast me dat niet. Komt qua bijvoeglijk naamwoord in ieder geval wel aardig overeen. En toch, een filmpje waarin je kwelgeest op z'n sodemieter krijgt, moet je aanspreken.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dat is vrij extreem slecht.

Hihi.

Het is dat de rest daaronder het nog slechter doet, anders hadden ze al weken geen zicht meer op CL voetbal gehad.

Hihi.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.