• 17.822 nieuwsartikelen
  • 183.808 films
  • 12.729 series
  • 35.162 seizoenen
  • 658.862 acteurs
  • 200.892 gebruikers
  • 9.505.358 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Ja, mij leek Valencia ook gewoon veel te sterk. Ook in de heenmatch verdiende AZ al niet van de winnen en was Valencia al de betere ploeg met méér kansen.

Leuk moment voor Valencia om revanche te nemen voor de kwartfinale in de EL van 2 jaar geleden:

Schandaal!

Begrijp toch echt niet hoe zowel lijn- als scheidsrechter dit niet kunnen zien. Overduidelijk toch.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Fantastisch team zeg, dat Valencia, met een echte topspits en enorm veel technisch vermogen. Dan ben je als MM clubje gewoon gezien, bleek gisteren maar weer.

Met 5-2 over 2 wedstrijden mag AZ de handjes nog dichtknijpen.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Gewoon een mindere dag.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En Valencia is de laatste weken ook niet in goede doen, komt er ook nog bij. Opvallend ook dat Valencia nu gelijk als een overschatte ploeg gaan kenmerken omdat ze een slechte periode hebben. Hoezo tunnelvisie. Het leed was helemaal niet overzien geweest als AZ een Valencia in vorm had getroffen.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

otherfool schreef:

Fantastisch team zeg, dat Valencia, met een echte topspits en enorm veel technisch vermogen. Dan ben je als MM clubje gewoon gezien, bleek gisteren maar weer.

Met 5-2 over 2 wedstrijden mag AZ de handjes nog dichtknijpen.

Waar slaat MM clubje op ?

We hebben een mooi Europees avontuur meegemaakt. Jammer dat het zo ten einde moet komen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Goede video die goed laat zien hoe eentonig het spel van Barcelona is. Enkel korte passjes op elkaar, gebeurd verder vrijwel niets spectaculairs. Gewoon eindeloze driehoekjes. Het is niet te verdedigen en erg knap, maar het is gewoon oeverloos saai breiwerk.

YouTube - Tiki Taka Barcelona analysis

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Nochtans de essentie van voetbal, driehoekje, een-tweetje, de eeenvoudigste manier om op te rukken en een tegenstander uit te schakelen, mits goed uitgevoerd. En dat kan Barcelona perfect.

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

De essentie van het voetbal is meer scoren dan de tegenstander.

De eenvoudigste manier om op te rukken: kick-and-rush voetbal.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Correctie: de efficiëntste manier dan.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Reinbo schreef:

Het is niet te verdedigen

Juist wel, maar niemand die het aandurft. Hoe verdedig je je tegen Barcelona? Door net zoals hun volop voor de aanval te kiezen. Als je al van minuut 1 voor de verdediging kiest en hoopt op een counter dan ga je er niet komen. Je moet voor de aanval gaan, vanaf minuut 1. Druk zetten net zoals Barcelona dat doet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het is dus enkel te verdedigen door zelf de bal te hebben en hetzelfde te doen (fore checking en rondo-en op weg naar voren). Maar ik moet er niet aan denken dat Barcelona tegen Barcelona speelt. Dan zit je na een wedstrijd met twee truien.....

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Juist wel, maar niemand die het aandurft. Hoe verdedig je je tegen Barcelona? Door net zoals hun volop voor de aanval te kiezen. Als je al van minuut 1 voor de verdediging kiest en hoopt op een counter dan ga je er niet komen. Je moet voor de aanval gaan, vanaf minuut 1. Druk zetten net zoals Barcelona dat doet.

Misschien wel maar kwaliteit geeft de doorslag en als je drie (of misschien wel nog meer) van de beste voetballers ter wereld tegenover je hebt staan is de kans misschien wel net zo groot dat je het alsnog aflegt.

Zijn gewoon bijna niet te verslaan.

Knisper

• 13054 berichten
  • 1289 stemmen

Ik denk dat Inter twee jaar geleden de juiste manier heeft gevonden. Ik schat Real overigens hoger in dan Barcelona dit jaar.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Maar Barca is Real's angstgegner geworden en uitgerekend tegen Barca spelen ze niet hun beste spel.

schram101

• 16768 berichten
  • 2379 stemmen

Pittig rondootje hoor

Heeft verder niets met deze discussie te maken maar vond het wel een mooi filmpje.

schram101

• 16768 berichten
  • 2379 stemmen

Reinbo schreef:

Het is dus enkel te verdedigen door zelf de bal te hebben en hetzelfde te doen (fore checking en rondo-en op weg naar voren). Maar ik moet er niet aan denken dat Barcelona tegen Barcelona speelt. Dan zit je na een wedstrijd met twee truien.....

Maar dat is nu juist het probleem. Ik denk dat er geen team is dat dat ook echt 90 min kán tegen Barcelona. Die kunnen dat spel als de beste en hebben daarnaast ook nog eens absurd veel personele kwaliteiten.

Vind de Inter-manier daarom de meest logische eigenlijk. Doe je dát goed en geconcentreerd maak je denk ik de meeste kans.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Knisper schreef:

Ik denk dat Inter twee jaar geleden de juiste manier heeft gevonden. Ik schat Real overigens hoger in dan Barcelona dit jaar.

Over 2 wedstrijden haalt Madrid het nooit tegen Barca. In 1 duel (finale) geef ik ze ook een heel behoorlijke kans ja. Dan is het 50-50.

Maar ik vind wel dat iedereen heel snel Bayern vergeet. Ik acht het best reeel dat zij de finale spelen. Chelsea zal Barca nooit uitschakelen. Ik hoop persoonlijk ook op Bayern-Barca. Ben uitgekeken op de Spaanse Clasico.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Goede video die goed laat zien hoe eentonig het spel van Barcelona is. Enkel korte passjes op elkaar, gebeurd verder vrijwel niets spectaculairs. Gewoon eindeloze driehoekjes. Het is niet te verdedigen en erg knap, maar het is gewoon oeverloos saai breiwerk.

YouTube - Tiki Taka Barcelona analysis

Dat heet spelintelligentie. Schitterend om te zien dat een ploeg uit kan voeren wat ze bedenken vooraf. Stuk knapper dan een bal naar voren peren of enorm oefenen op een snelle counter in mijn ogen.

Maar ik snap dat jij dit niks vind als Feyenoorder. Het lijkt namelijk daar op echt voetbal. Combinatiespel enzo

schram101

• 16768 berichten
  • 2379 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ben uitgekeken op de Spaanse Clasico.

Precies. Chelsea - Real Madrid dus

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Knisper schreef:

Het was voor Inter in ieder geval de enige manier, maar verder was het vooral veel kunst- en vliegwerk. Elk zelfrespecterend topteam moet het eigenlijk niet willen om zo te 'voetballen'. Waarbij gezegd moet worden dat ik de wedstrijd in Milaan niet in z'n geheel gezien heb.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

schram101 schreef:

(embed)

Pittig rondootje hoor

Heeft verder niets met deze discussie te maken maar vond het wel een mooi filmpje.

.

Nog even inhaken op hoe Barca te verslaan. Bielsa aanstellen als coach. Het is niet zo moeilijk.

Of zoals Stu-Pot zegt, je moet gewoon aanvallen. Dat is de enige manier. Vuur met vuur bestrijden.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Barcelona heeft natuurlijk geluk gehad dat ze Ajax al jaren niet hebben getroffen. Zou ze zomaar een CL of 2 hebben gekost.

schram101

• 16768 berichten
  • 2379 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

@otherfool: Valencia speelt kwartfinale Europa League, ze moeten winnen om door te gaan. Het is in Valencia en kaartjes kosten 5 euro. Het stadion zit niet eens vol... Daar gaat je verdediging van Valencia-supporters.

Jammer dat otherfool hier niet op durft te reageren. Vond het een interessante discussie namelijk vorige week.

Knisper

• 13054 berichten
  • 1289 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar ik vind wel dat iedereen heel snel Bayern vergeet. Ik acht het best reeel dat zij de finale spelen. Chelsea zal Barca nooit uitschakelen. Ik hoop persoonlijk ook op Bayern-Barca. Ben uitgekeken op de Spaanse Clasico.

Bayern is veel te wisselvallig. Zijn aanvallend wel heel goed, maar verdedigers als van Buyten en Badstuber redden het echt niet tegen de aanval van Real.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Knisper schreef:

Bayern is veel te wisselvallig. Zijn aanvallend wel heel goed, maar verdedigers als van Buyten en Badstuber redden het echt niet tegen de aanval van Real.

Ze schakelen zonder enige moeite (en tegengoal) een best sterke ploeg als Marseille uit. Bayern is net op tijd weer in vorm gekomen. En klopt, achterin is het niet geweldig, maar er staan daar best goede spelers. Lahm is bijvoorbeeld uitstekend. En Neuer is een fantastische keeper.

Ik zie Bayern nog wel stunten. Ik hoop het ook, maar realistisch gezien is het ook mogelijk. Meer dan dat Chelsea Barcelona eruit zet.

kos

• 46836 berichten
  • 8964 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

[

Ze schakelen zonder enige moeite (en tegengoal) een best sterke ploeg als Marseille uit.

Marseille is momenteel nauwelijks CL waardig.

Overigens hoop ik uiteraard ook op Chelsea - Real.

Denk dat Real en Bayern elkaar weinig ontlopen en het van de dag zal afhangen. Chelsea zal hopelijk allerlei krachten kunnen losmaken tegen Barcelona en op wat voor manier dan ook iets forceren.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Naomi Watts schreef:

Of zoals Stu-Pot zegt, je moet gewoon aanvallen. Dat is de enige manier. Vuur met vuur bestrijden.

Laatste club dat Barca wist uit te schakelen was het ultra verdedigende Inter van Mourinho (edit: zoals knisper ook al zei).

Aanvallen zou natuurlijk het mooist zijn, maar dan gaat dit Chelsea echt voor gaas. Sowieso is er veel geluk nodig. En dan nog wat geluk.

kos

• 46836 berichten
  • 8964 stemmen

Gewoon hopen dat Barca speelt zoals in het gemiddelde niet lekker lopende competitieduel dit jaar. Zo geweldig hebben ze nu ook weer niet altijd gespeeld. Genoeg potjes tegen matige tegenstanders waarin het niet lukte.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Maar dan zaten er vaak een aantal vedettes op de bank. Ik zie Chelsea zeker niet winnen over twee wedstrijden.

kos

• 46836 berichten
  • 8964 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Maar dan zaten er vaak een aantal vedettes op de bank.

Nee hoor.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.