• 17.815 nieuwsartikelen
  • 183.808 films
  • 12.729 series
  • 35.162 seizoenen
  • 658.853 acteurs
  • 200.892 gebruikers
  • 9.505.259 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Einde EL League in ruil voor een grotere CL constructie

'Platini denkt aan CL met 64 teams, einde EL'... - voetbalinfo.nl

Het heeft voor en nadelen. Zo zie ik een club als Ajax of Twente wel in staat om wellicht ooit nog eens een keer de EL te winnen. Met de nieuwe constructie kun je dat dus wel vergeten. Aan de andere kant komt het de financiën van de kleinere clubs wel ten goede.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Gewoon EC I (alleen de kampioenen) II (bekerwinnaars en eventuele finalisten) & III weer invoeren.

Drie schitterende europacups heb je dan.

En allemaal KO.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Gewoon laten zoals het nu is.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

Einde EL League in ruil voor een grotere CL constructie

'Platini denkt aan CL met 64 teams, einde EL'... - voetbalinfo.nl

Het heeft voor en nadelen. Zo zie ik een club als Ajax of Twente wel in staat om wellicht ooit nog eens een keer de EL te winnen. Met de nieuwe constructie kun je dat dus wel vergeten. Aan de andere kant komt het de financiën van de kleinere clubs wel ten goede.

Lijkt me een slecht idee, gaan er enkel nog minder clubs Europees spelen en wordt de top enkel smaller. Gewoon weer een club per land in de CL dat maakt de EL meteen ook weer een mooi toernooi.

Verder hebben AZ, Feyenoord & PSV minstens zo veel kans de EL te winnen als Ajax of Twente. Al die clubs zullen een goede lichting moeten hebben en die combineren met wat geluk bij de loting en in de wedstrijden.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Verder hebben AZ, Feyenoord & PSV minstens zo veel kans de EL te winnen als Ajax of Twente. .

Ik had geen zin om een hele waslijst aan clubs hier te plaatsen, Uiteraard hebben jouw genoemde clubs minstens net zoveel kans.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

De CL moet exclusief blijven. Moet er niet aan denken, 6 teams uit Engeland, Spanje of Italie in die cup. Weg plezier. Maak de EL gewoon eens wat aantrekkelijker. Meer geld, meer speelronden zodat mensen meer potjes kunnen kijken ipv 180 duels op 1 donderdagavond.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

stfuympos schreef:

Gewoon EC I (alleen de kampioenen) II (bekerwinnaars en eventuele finalisten) & III weer invoeren.

En allemaal KO.

Dat waren inderdaad de mooiste voetbaltijden.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

En daar hebben we je sociale vaardigheden weer . In de Liga BBVA kan je als geen Real en Barca zijnde veel punten morsen, heel veel goede teams. Dit is geen mickey mouse league zoals jij hem gewend bent.

Laatste 3 resultaten dan maar:

Valencia - Levante 1-1

Getafa - Valencia 3-1

Valencia - R. Zaragoza 1-2

Dit is natuurlijk wel vrij sociaal en niet denigrerend:

Naomi Watts schreef:

Rami en Soldado noemen en geen Alba . Voor de rest ook eens met timbo. Valencia maakt de laatste tweken een mindere periode door en dan op basis van zo'n momentopname even zo'n lukrake conclusie trekken. Haha, ok.

.....

En verder is het onzin wat je zegt, zijn de voorgaande genoeg teams geweest die veel meer punten pakten achter de Spaanse 2. Valencia in de betere jaren, Sevilla in hun topjaren, Deportivo, Atletico.....die stonden echt niet constant 30 punten achter hoor.

Valencia doet het dit seizoen gewoon enorm zwak en is verre van Europese top. Die Emery moet ook al een hele tijd vrezen voor zijn baan. Nou heeft Valencia bijna geen eigen vermogen, dus een coach afkopen zullen ze wel niet snel doen. Het is echt niet van de laatste 2 weken dat de coach daar onder druk staat. Zelfs bij clubs als Barca en Real zou de coach na 2 slechte weken niet onder druk staan en moeten vrezen voor ontslag.

PS: Milan-Fiorentina 1-2. Vrij apart....dacht eigenlijk dat Milan de titel met 2 vingers in de neus ging winnen. Als Juventus vanavond wint, dan staat Milan zelfs weer 2e...

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

stfuympos schreef:

En allemaal KO.

Helemaal mee eens. Krijgt de beker ook weer betekenis.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

De verhoudingen met Barca en Real zijn nu wel anders maar goed. Het is vooral discussiëren met iemand die het vooral baseert op nat vingerwerk en zomaar wat zegt. Het is allemaal niet zo zwart/wit. Wat mij betreft ook geen vruchtbare insteek voor een discussie dus volg timbo zijn verstand op dit vlak ook maar.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

stfuympos schreef:

En allemaal KO.

Inderdaad. Dat was de perfecte opzet. Behoorlijk verloederd op dit moment.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Money, money, money.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Het oude plan dat nooit meer terugkomt, bedoel je?

schram101

• 16768 berichten
  • 2379 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Het oude plan dat nooit meer terugkomt, bedoel je?

wat stfuympos zei ja. Maar dat zal inderdaad wel nooit meer terugkomen.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

De verhoudingen met Barca en Real zijn nu wel anders maar goed. Het is vooral discussiëren met iemand die het vooral baseert op nat vingerwerk en zomaar wat zegt. Het is allemaal niet zo zwart/wit. Wat mij betreft ook geen vruchtbare insteek voor een discussie dus volg timbo zijn verstand op dit vlak ook maar.

Barca en Real staken er altijd al dik bovenuit. Die hebben de laatste 10 jaar Spanje gedomineerd. Dat ze nu extreem goed zijn klopt, maar de rest daaronder is gewoon zwakker geworden. Paar jaar terug waren ploegen als Sevilla, Atletico en Valencia een stuk sterker, ongeacht dat er een paar in de EL staan. Want face is, alles onder Barca en Real is maximaal top in de EL. Daar zijn ze favorieten. In de CL zijn ploegen als Valencia ook gewoon underdog. Uitgezonderd een jaar of 10 terug, toen Valencia met oa Mendieta een geniale ploeg had. Het is daarna nooit meer veel geweest. Ik volg het allemaal goed genoeg dat ik dat geen natte vingerwerk noem.

schram101

• 16768 berichten
  • 2379 stemmen

Eigenlijk is alles onder Barca, Real, United, Milan en Bayern toch hooguit een outsider in de CL?

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

schram101 schreef:

Eigenlijk is alles onder Barca, Real, United, Milan en Bayern toch hooguit een outsider in de CL?

Daar gaat het niet om. Ploegen als Valencia zouden het ook niet redden tegen de ploegen onder Real en Barca. Dat bewijzen ze al jaren, incl dit jaar. Dat ze PSV en AZ verslaan doet me niks, daarvoor zijn hun spelers goed genoeg. En ze hadden het best lastig, zeker tegen AZ.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

schram101 schreef:

Eigenlijk zijn alle ploegen buiten Real en Barca outsiders.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Eigenlijk zijn alle ploegen buiten Real en Barca outsiders.

Over 2 duels wel. In de finale zou Bayern bv best die 2 ploegen goed tegenstand kunnen geven.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Lastig he, the big picture zien....

Lastig he, onderscheid maken?

kos

• 46836 berichten
  • 8964 stemmen

Valencia is in alle statistische lijstjes van onder meer VI, de uefa en CNN bijvoorbeeld nog altijd top 10 van Europa, dus tamelijk nutteloze discussie.

Trouwens hopen dan Juve (eindelijk weer) en Dortmund (alweer, super knap) de titelrace vohouden.

kos

• 46836 berichten
  • 8964 stemmen

En wat ben ik bloedjaloers op de Heraclessupporters.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1434 stemmen

Sporting KC-La Galaxy gaat zo beginnen.

Schitterend die supporters bij SKC.

Ben bang dat LA dit gaat verliezen. Sporting is ongelofelijk sterk dit jaar. La tot nu toe verschrikkelijk slap. Vooral verdedigend (na het wegvallen van Gonzalez) is het echt jupiler-league niveau.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Messi weer eens op toeren vanavond! Blijft toch prachtig om te zien hoe angstig een complete achterhoede als een magneet op hem duikt wanneer hij rand 16 de bal in zijn voeten heeft. Al het andere in de wereld (inclusief de rest van de Barca aanval) wordt maar even vergeten dan.

Ik kwam spontaan klaar in de 74e minuut vandaag; trekt 4 verdedigers aan op rand 16 en zet ze dan nog even voor lul met een steekpass.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Valencia is in alle statistische lijstjes van onder meer VI, de uefa en CNN bijvoorbeeld nog altijd top 10 van Europa, dus tamelijk nutteloze discussie.

Trouwens hopen dan Juve (eindelijk weer) en Dortmund (alweer, super knap) de titelrace vohouden.

Haha, wauw. Ja, nu overtuig je iedereen toch wel. Niet het spel, de hoeveelheid nederlagen of de weinige echte sterspelers die ze hebben, maar een lijstje is je argument. Sterk.

En zijn dat lijstjes van dit jaar, of heb je gewoon de uefa puntenlijst erbij gepakt? Want ik zal wat verklappen, de prestaties van 2 jaar terug hebben niks te maken met het huidige niveau.

Dus inderdaad, tamelijk kansloze discussie.

kos

• 46836 berichten
  • 8964 stemmen

Nee, gewoon de lijst met prestaties van de clubs dit jaar, die wekelijks verschuift en wordt opgesteld.

Maar je weet weer eens niet waar je over praat.

-edit- en LOL! Overtuigen is wel werkelijk het laatste wat me hier interesseert.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1434 stemmen

1-0 voor Sporting, goal van Kamara (wat een beest).

Kan niet anders zeggen dan dat het erg terecht is. Galaxy speelt wederom als een natte krant.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Nee, gewoon de lijst met prestaties van de clubs dit jaar, die wekelijks verschuift en wordt opgesteld.

Maar je weet weer eens niet waar je over praat.

-edit- en LOL! Overtuigen is wel werkelijk het laatste wat me hier interesseert.

Jij kwakt hier wat oneliners neer en je denkt dan altijd meteen je punt te maken. Kom dan met bronnen. En daarbij, kom eens met een eigen mening. Jezelf achter een lijstje verschuilen is vrij gemakkelijk en flauw. Ik heb Valencia dit seizoen weinig indruk zien maken. Niet in Spanje, niet in Europa. Niet voor niets is het crisis bij die club en hebben ze ongeveer net zovaak verloren als gewonnen. Dat ze dan volgens een lijstje top 10 zijn zal allemaal wel.

Lees je de VI? In de VI van deze week zie je de Euro Club Index staan. Ajax staat boven Juventus, Inter en Lyon. Benieuwd of jij dan ook kan zeggen dat Ajax beter weet te presteren.

$pecial

• 1147 berichten
  • 557 stemmen

Zin in morgen zeg, hopelijk een lekker sfeertje in de Kuip. Ik ben er in ieder geval bij en ik ga er vanuit dat er nog gefeest kan worden in Eindhoven.

kos

• 46836 berichten
  • 8964 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Jij kwakt hier wat oneliners neer en je denkt dan altijd meteen je punt te maken. Kom dan met bronnen. En daarbij, kom eens met een eigen mening. Jezelf achter een lijstje verschuilen is vrij gemakkelijk en flauw. Ik heb Valencia dit seizoen weinig indruk zien maken. Niet in Spanje, niet in Europa. Niet voor niets is het crisis bij die club en hebben ze ongeveer net zovaak verloren als gewonnen. Dat ze dan volgens een lijstje top 10 zijn zal allemaal wel.

Lees je de VI? In de VI van deze week zie je de Euro Club Index staan. Ajax staat boven Juventus, Inter en Lyon. Benieuwd of jij dan ook kan zeggen dat Ajax beter weet te presteren.

Als die index gebaseerd is op huidige resultaten zal dat best kloppen ja. Hoewel ik niet precies snap hoe ze Ajax boven Juve kunnen berekenen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.